Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Przedszkole Mały Żaczek ACK Mława nabór na rok 2017/2018
Logo
meblolux

Opracowanie koncepcji tunelu na Wólce. Pięć firm złożyło oferty


Pięć firm z Bydgoszczy, Gdańska i Warszawy chce opracować koncepcję projektową budowy tunelu na Wólce. Proponowane ceny wahają się od prawie 48 tys. aż do ponad 333 tys. zł. Miasto zaplanowało na ten cel  kwotę 75 tys. zł. Wybrana firma powinna wykonać pełną dokumentację do końca listopada br.

Wczoraj w południe upłynął termin składania ofert przez firmy, które chcą opracować koncepcję projektową budowy tunelu pieszo-jezdnego w rejonie skrzyżowania ul. Kościuszki i magistrali kolejowej E65 w Mławie. W wymaganym w postępowaniu terminie, wpłynęło pięć ofert.

To duża rozpiętość cenowa pomiędzy firmami, które złożyły oferty. W tej chwili miasto będzie analizować, czy złożone oferty zgodne są z wymogami, ale oczywiste już w tej chwili jest, że w zasięgu zaplanowanych przez miasto 75 tys zł. mieści się jedynie oferta Pracowni Projektowej MiD z Gdańska, choć znacząco odbiega cenowo od pozostałych ofert.

Po podpisaniu umowy z firmą projektową, jej zadaniem będzie zaprojektowanie 3 wariantów tunelu:

– dla pieszych i rowerzystów,

– dla pieszych, rowerzystów i samochodów osobowych

– dla pieszych, rowerzystów, samochodów osobowych i ciężarowych.

W opracowanej wariantowej koncepcji architektoniczno – lokalizacyjnej ma się też znaleźć  analiza kosztów, porównanie 3 wariantów, uzasadnienie wyboru jednego z nich.

Również zadaniem firmy będzie uzyskanie wszelkich opinii i uzgodnień wszystkich zainteresowanych instytucji, właścicieli bądź zarządców dróg czy kolei. Po wskazaniu przez miasto jednego rozwiązania, projektant sporządza projekt koncepcyjny dla wybranego wariantu wraz z analizą ekonomiczną i kosztorysem oraz  dokona niezbędnych uzgodnień, uzyska opinie i warunki odpowiednich instytucji już dla tego wybranego wariantu.

Przystąpienie do prac nad projektem tunelu poprzedziło odrzucenie przez mieszkańców Wólki przyjętego już przez burmistrza i radę miasta pomysłu, by wybudować tam kładkę nad torami, na projekt której miasto wydało 60 tysięcy złotych. Sytuacja zmieniła się w końcu ubiegłego roku, kiedy to okazało się, że istnieje możliwość uwzględnienia bezkolizyjnego przejścia pieszo – drogowego w ciągu ulicy Kościuszki w programie „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami”. Deklarację o takiej właśnie możliwości złożył wiceminister ds. kolejnictwa Andrzej Bittel podczas spotkania z przedstawicielami mieszkańców, lokalnymi działaczami PiS i przedstawicielami władz miasta, które odbyło się 25 stycznia w Warszawie.

JK

Zobacz także:

Jest decyzja w sprawie zamkniętego przejazdu na Kościuszki. Będzie tunel

Zarządy dwóch osiedli na Wólce chcą tunelu a nie kładki

Udostępnij:
Wydawca portalu codziennikmlawski.pl nie odpowiada za komentarze zamieszczane przez użytkowników. Wszelkie poglądy i treści użytkownicy prezentują w swoim własnym imieniu i na swoją odpowiedzialność. Uwagi do wydawcy prosimy kierować na adres: redakcja@codziennikmlawski.pl

KOMENTARZE

18 - liczba komentarzy w artykule "Opracowanie koncepcji tunelu na Wólce. Pięć firm złożyło oferty"

avatar
1500
Sortuj:   najnowsze | najstarsze | najwyżej oceniane
Z bliska
Gość

Mam dosyc tunelu na Wolce. Jesli cos budowac – to jak najtaniej, dla pieszych i rowerów.

z bliska
Gość

Oświadczam że to nie jest mój post, co za pustak podszywa się pod mój nick. Wręcz przeciwnie jestem za tunelem, a pisanie takich bzdur to nie w moim stylu..

Mławiak
Gość

Jak cię nie dotyczy to milcz

spidy
Gość
pomysł burmistrza na przejazd dla ciężarówek jest nakierowany na uwalenie projektu i inwestycji.dla ciężarówek trzeba przewidzieć minimum 4,5m wysokości, dla straży może wystarczyć 3,6 czy coś kolo tego.ta różnica wysokości i do tego „nośność” przekłada się na głębokość wykopów i długość podjazdów. poza tym ciężarówki muszą mieć mniej strome podjazdy więc muszą być odpowiednio dłuższe. od strony św. Wojciecha będzie za mało miejsca więc trzeba będzie wyburzać budynki ubojni żeby się skrzyżowanie zmieściło. Podjazdy będą dłuższe, teren trzeba będzie dokupić, wykopy pogłębić, podłoże i ściany wiaduktu wzmocnić, koszty wzrosną i przybywa burmistrzowi argumentów żeby radni nie zgodzili się na przyjęcie… Czytaj więcej »
Andrew
Gość

Przybyszewski atakował w 2016 roku Sławomira Kowalewskiego o budowę tunelu dla straży pożarnej, i innych pojazdów służb ratunkowych. To jakaś głupota z jego strony. Idę o poważny zakład z Przybyszewski, że tunel, który forsował , o czym Codziennik przypomina w artykule https://codziennikmlawski.pl/2016/09/01/zarzady-dwoch-osiedli-na-wolce-chca-tunelu-a-nie-kladki/ będzie miał trudności w powstaniu. Rzucam wyzwanie panie Przybyszewski

Mieszkanka z Batorego
Gość

Pomysl pana radnego Pola, aby mogły tunelem przejeżdżac służby ratunkowe typ. Straż pożarna, pogotowie jest najlepszy. Uczcie się od tego Pana. Facet ma predyspozycje i chęci do działania dla dobra mieszkańców.

z bliska
Gość

Wystarczy że Pani się uczy, prosze uważać i nie chwalić wschodu przed zachodem słońca. Gdzie Pani była jak Przybyszewski o tym mówił na spotkaniach z mieszkańcami, W 2016r. Andrew tm postem wykazałeś swą głupotę.

filu
Gość

A po co ratować ludzi z zatorza…

Mławiak
Gość

Ratować po to żeby filu miał zagadkę.Nie zainteresowany ?, nie wpieprzaj sie z głupimi tekstami.

Mieszkaniec sztuk 1
Gość

To po jasną ….urzad miasta to przeciaga. Po co? Poto jest burniszcz aby ustalił jedna koncepcje a i ta o ktora chodzi ludziom
I ta jedna opracowac a tak bezsesowne koszty na przejscie podziemne juz 65 tysiecy poszło na kladke i dalej ciagnie sie ciuciubabka byle do wyborow.

wpDiscuz