Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo

Opracowanie koncepcji tunelu na Wólce. Pięć firm złożyło oferty


Pięć firm z Bydgoszczy, Gdańska i Warszawy chce opracować koncepcję projektową budowy tunelu na Wólce. Proponowane ceny wahają się od prawie 48 tys. aż do ponad 333 tys. zł. Miasto zaplanowało na ten cel  kwotę 75 tys. zł. Wybrana firma powinna wykonać pełną dokumentację do końca listopada br.


Wczoraj w południe upłynął termin składania ofert przez firmy, które chcą opracować koncepcję projektową budowy tunelu pieszo-jezdnego w rejonie skrzyżowania ul. Kościuszki i magistrali kolejowej E65 w Mławie. W wymaganym w postępowaniu terminie, wpłynęło pięć ofert.

To duża rozpiętość cenowa pomiędzy firmami, które złożyły oferty. W tej chwili miasto będzie analizować, czy złożone oferty zgodne są z wymogami, ale oczywiste już w tej chwili jest, że w zasięgu zaplanowanych przez miasto 75 tys zł. mieści się jedynie oferta Pracowni Projektowej MiD z Gdańska, choć znacząco odbiega cenowo od pozostałych ofert.

Po podpisaniu umowy z firmą projektową, jej zadaniem będzie zaprojektowanie 3 wariantów tunelu:

– dla pieszych i rowerzystów,

– dla pieszych, rowerzystów i samochodów osobowych

– dla pieszych, rowerzystów, samochodów osobowych i ciężarowych.

W opracowanej wariantowej koncepcji architektoniczno – lokalizacyjnej ma się też znaleźć  analiza kosztów, porównanie 3 wariantów, uzasadnienie wyboru jednego z nich.

Również zadaniem firmy będzie uzyskanie wszelkich opinii i uzgodnień wszystkich zainteresowanych instytucji, właścicieli bądź zarządców dróg czy kolei. Po wskazaniu przez miasto jednego rozwiązania, projektant sporządza projekt koncepcyjny dla wybranego wariantu wraz z analizą ekonomiczną i kosztorysem oraz  dokona niezbędnych uzgodnień, uzyska opinie i warunki odpowiednich instytucji już dla tego wybranego wariantu.

Przystąpienie do prac nad projektem tunelu poprzedziło odrzucenie przez mieszkańców Wólki przyjętego już przez burmistrza i radę miasta pomysłu, by wybudować tam kładkę nad torami, na projekt której miasto wydało 60 tysięcy złotych. Sytuacja zmieniła się w końcu ubiegłego roku, kiedy to okazało się, że istnieje możliwość uwzględnienia bezkolizyjnego przejścia pieszo – drogowego w ciągu ulicy Kościuszki w programie „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami”. Deklarację o takiej właśnie możliwości złożył wiceminister ds. kolejnictwa Andrzej Bittel podczas spotkania z przedstawicielami mieszkańców, lokalnymi działaczami PiS i przedstawicielami władz miasta, które odbyło się 25 stycznia w Warszawie.

JK

Zobacz także:

Jest decyzja w sprawie zamkniętego przejazdu na Kościuszki. Będzie tunel

Zarządy dwóch osiedli na Wólce chcą tunelu a nie kładki

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]
0 0 vote
Oceń artykuł
guest
18 komentarzy
najnowsze
najstarsze najwyżej oceniane
Inline Feedbacks
View all comments
Z bliska
Z bliska
6 lata temu

Mam dosyc tunelu na Wolce. Jesli cos budowac – to jak najtaniej, dla pieszych i rowerów.

Mławiak
Mławiak
6 lata temu
Reply to  Z bliska

Jak cię nie dotyczy to milcz

z bliska
z bliska
6 lata temu
Reply to  Z bliska

Oświadczam że to nie jest mój post, co za pustak podszywa się pod mój nick. Wręcz przeciwnie jestem za tunelem, a pisanie takich bzdur to nie w moim stylu..

spidy
spidy
6 lata temu

pomysł burmistrza na przejazd dla ciężarówek jest nakierowany na uwalenie projektu i inwestycji.dla ciężarówek trzeba przewidzieć minimum 4,5m wysokości, dla straży może wystarczyć 3,6 czy coś kolo tego.ta różnica wysokości i do tego „nośność” przekłada się na głębokość wykopów i długość podjazdów. poza tym ciężarówki muszą mieć mniej strome podjazdy więc muszą być odpowiednio dłuższe. od strony św. Wojciecha będzie za mało miejsca więc trzeba będzie wyburzać budynki ubojni żeby się skrzyżowanie zmieściło. Podjazdy będą dłuższe, teren trzeba będzie dokupić, wykopy pogłębić, podłoże i ściany wiaduktu wzmocnić, koszty wzrosną i przybywa burmistrzowi argumentów żeby radni nie zgodzili się na przyjęcie drogiego projektu. Wszystko jest jasne od samego początku. A co zrobili architekci i inżynierowie w UM żeby opracować choćby założenia do koncepcji bo w innych miastach takie koncepcje opracowują urzędnicy a dopiero projekty zleca się specjalistycznym firmom

Andrew
Andrew
6 lata temu

Przybyszewski atakował w 2016 roku Sławomira Kowalewskiego o budowę tunelu dla straży pożarnej, i innych pojazdów służb ratunkowych. To jakaś głupota z jego strony. Idę o poważny zakład z Przybyszewski, że tunel, który forsował , o czym Codziennik przypomina w artykule https://codziennikmlawski.pl/2016/09/01/zarzady-dwoch-osiedli-na-wolce-chca-tunelu-a-nie-kladki/ będzie miał trudności w powstaniu. Rzucam wyzwanie panie Przybyszewski

Mieszkanka z Batorego
Mieszkanka z Batorego
6 lata temu

Pomysl pana radnego Pola, aby mogły tunelem przejeżdżac służby ratunkowe typ. Straż pożarna, pogotowie jest najlepszy. Uczcie się od tego Pana. Facet ma predyspozycje i chęci do działania dla dobra mieszkańców.

filu
filu
6 lata temu

A po co ratować ludzi z zatorza…

Mławiak
Mławiak
6 lata temu
Reply to  filu

Ratować po to żeby filu miał zagadkę.Nie zainteresowany ?, nie wpieprzaj sie z głupimi tekstami.

z bliska
z bliska
6 lata temu

Wystarczy że Pani się uczy, prosze uważać i nie chwalić wschodu przed zachodem słońca. Gdzie Pani była jak Przybyszewski o tym mówił na spotkaniach z mieszkańcami, W 2016r. Andrew tm postem wykazałeś swą głupotę.

Mieszkaniec sztuk 1
Mieszkaniec sztuk 1
6 lata temu

To po jasną ….urzad miasta to przeciaga. Po co? Poto jest burniszcz aby ustalił jedna koncepcje a i ta o ktora chodzi ludziom
I ta jedna opracowac a tak bezsesowne koszty na przejscie podziemne juz 65 tysiecy poszło na kladke i dalej ciagnie sie ciuciubabka byle do wyborow.

eko
eko
6 lata temu

Mam nadzieję, że nie zapomną o przejściu dla żab 😀

Mławiak
Mławiak
6 lata temu
Reply to  eko

eko chyba u ciebie na ulicy

JFK..
JFK..
6 lata temu

Nir wiem czy tylko ja czy wszyscy ?
Mam wrazemie jak by bmm czynił cos wbrew wszystkim faktom
Byl na spotkaniu. Na Kolejowej ustalono
Ze ruch pieszo rowerowy i pojazdow bez ciezarowek to po cholere brnie w 3 koncepcje i rozmydlanie tematu
Chodzi o to by do wyborów nie podejmowac decyzji a potem ………
I kamieni kupa

Ula
Ula
6 lata temu
Reply to  JFK..

I tak będzie koncepcja o której mówił pan radny na spotkaniu na kolejowej. Wariant z przejazdem służb ratunkowych, łączenie z wozami straży pożarnej.

miruś
miruś
6 lata temu
Reply to  Ula

No tal , ale Pol chciał przejazdu dla dużych samochodów , ja nie godze się na ciężarówki

Z R ..
Z R ..
6 lata temu
Reply to  miruś

Nie chcial nie chcial jak nie wiecie w umm jak mu dopiec to wysilcie szare komorki. Chciał zeby mieściła sie straż pożarna a to nie to samo

Mirka z Wolki
Mirka z Wolki
6 lata temu
Reply to  miruś

Pan Pol mówił o pojazdach straży pożarnej i pogotowia ratunkowego . Czy Wam trzeba 100 razy powtarzać bara… a burmistrz chciał tiry, ale pan radny go ładnie zgasił.

spidy
spidy
6 lata temu
Reply to  miruś

byłem i słuchałem-radny Pol mówił o pojazdach służb ratunkowych, a o ciężarówkach marzył burmistrz, chyba po to żeby zajątrzyć temat. wyraźnie burmistrzowi to spotkanie nie leżało to dołożył do pieca z tymi tirami

18
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x