Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Marcin Burchacki kandydat na burmistrza Mława 2018 samorządowcy Mława powiat mławski
Logo
Cezary Kądrzycki kandydat do Rady Miasta Mława
Szpulka Mława tkaniny pasmanteria dodatki krawieckie nowo otwarty sklep

Zarządy dwóch osiedli na Wólce chcą tunelu a nie kładki


DSC_0004Zarządy Osiedla nr 9 i  Osiedla nr 8 Obrońców Mławy na wspólnym zebraniu postanowiły wystosować do burmistrza Sławomira Kowalewskiego pismo, w którym wnoszą  o opracowanie koncepcji projektowej budowy tunelu w rejonie skrzyżowania ul. Kościuszki i magistrali kolejowej E 65. Podjęcie takiego stanowiska poprzedziła dyskusja, momentami dość emocjonalna.

Marek Kiełbiński kandydatna burmistrza Mławy PiS

Zebranie odbyło się w dniu wczorajszym (31 sierpnia) w ZPO nr 2 na Wólce. Oprócz zarządów uczestniczyli w nim radni Marian Wilamowski i Jarosław Zadrożny. Proponowaną treść pisma, które trafi do burmistrza odczytała przewodnicząca Zarządu Osiedla nr 9 Urszula Sasiak. Czytamy w nim między innymi:

„ … Mieszkańcy ulic: Batorego, Niecałej, Batalionów Chłopskich są przeciwni budowie kładki, ponieważ „zatorze” będzie niespójne i będzie zator komunikacyjny. Mieszkańcy mieszkają już 50 – 60 lat i mieli 1 km do centrum miasta, a obecnie muszą pokonywać o 5 km dalej w jedną stronę. Kto im zwróci koszty paliwa, pokonując trasę kilka razy dziennie …”

Radni Wilamowski i Zadrożny już wcześniej poparli koncepcję budowy jedynie kładki, głosując na ostatniej sesji rady miasta za przeznaczeniem kwoty 60 tys. zł na opracowanie koncepcji kładki pieszo – rowerowej w ciągu ulicy Kościuszki. Na zebraniu podtrzymali swoje stanowisko.

– Nawet radni, nazwijmy to opozycyjni do burmistrza byli za kładką. Poza tym do budowy kładki kolej obiecała dofinansowanie połowy wartości inwestycji – mówił radny Wilamowski.

– Inni radni nie mają interesu w tym, żeby budować tu drogie inwestycje jak wiadukt, czy tunel. Jak ich przekonać? Poza tym tynelu nie chce PKP, gdyż musi wtedy ponosić koszty jego utrzymania. Na sesji proponowałem salomonowe rozwiązanie opracowania i kładki i wiaduktu, ale wtedy to byłyby koszty setek tysięcy złotych – mówił radny Zadrożny.

Nie przekonało to obecnych na zebraniu.– Przed wyborami obiecywał pan, że przejazd będzie.  Jest pan w koalicji rządzącej, ma pan możliwości przekonywania. Poza tym tak do końca nie wiadomo, czy kładka może powstać teraz ( ze względu na okres trwałości projektu PKP, dofinansowanego ze środków unijnych – red.). Taką wiedzę przed spotkaniem trzeba było przygotować  –  Dariusz Lampkowski ripostował radnemu Zadrożnemu.

Przewodniczący Kamil Przybyszewski optując  za budową tunelu, podnosił kwestię zapewnienia dodatkowej drogi dojazdu dla służb ratunkowych w przypadku zablokowania lub uszkodzenia istniejących wiaduktów.

Ostatecznie zarządy przyjęły stanowisko, aby wystosować do burmistrza wniosek o opracowanie koncepcji  projektowej budowy wiaduktu, czyli tunelu w rejonie skrzyżowania ul. Kościuszki i magistrali kolejowej E 65.

Przypomnijmy, na ostatniej, sierpniowej sesji rady miasta, radni na wniosek burmistrza jednogłośnie przegłosowali przeznaczenie kwoty 60 tys. zł na opracowanie koncepcji kładki pieszo – rowerowej w pobliżu zamkniętego przejazdu kolejowego w ciągu ulicy Kościuszki. Wniosek radnej Pszczółkowskiej o przygotowanie koncepcji wiaduktu został odrzucony.

JK

 

Udostępnij:
Henryk Antczak
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]

15
KOMENTARZE

1500
Zadowolony

Cieszę się, że dwa zarządy osiedli dogadują się między sobą i wspólnie organizują spotkania, których wynikiem są konkretne działania. Nie w smak jest władzy, że to właśnie w tej części miasta, dochodzi do tego typu spotkań, które walczą o swoje osiedla. Popieram Państwa przewodniczących oraz mieszkańców, tych dwóch walecznych osiedli.

Andrzej

Państwo Radni! Oburzacie się na zachowanie zarządów, rzeczonych w tym artykule. Uważam, że niesłusznie. Od 2012 roku władze tego miasta skutecznie stworzyły iluzję zabiegania o pozostawienie tego przejścia, które byłoby zbawienne dla mieszkańców. Celowo podkreślam słowo „iluzję” dlatego, że trzeba było grać na czas i w konsekwencji wygrać wybory, które miały miejsce jesienią 2014 roku. Obecnie, jesteśmy świadkami nowej zagrywki, tylko w trochę lepszym wykonaniu, lecz z efektem, który koniec końców będzie zerowy.

liberał

Dobrze by było, gdyby Andrzej wiedział o czym pisze. Ilość wiaduktów i ich usytułowanie zostało rostrzygnięte znacznie wcześniej. Stało się to w 2007 roku za rządów p. Rakowskiego i pani radnej Pszczółkowskiej.

Andrzej

liberał- od końcówki 2006 roku, to jest jak się nie mylę 1 grudnia, miastem zaczął rządzić Pan Kowalewski. Zatem, zrzucanie winy na pana Rakowskiego, jest z Twojej strony zabiegiem manipulacyjnym!

kolejarz

ustalenia były w 2005 roku, miasto reprezentowali kierownicy urzedu i oni wszystko ustalali

pat

Co się stało z panią trunkową z MDK?
Pracuje?
Jak została ukarana czy też nagrodzona za swój wyczyn?
Pani rzecznik, czyta pani w pracy bardzo systematycznie portale lokalne, a więc czekamy na odpowiedź.
Dodatkowe pytanie:
czy czytanie w godzinach pracy wiadomości należy do Pani obowiązków i ma Pani to w zakresie swoich obowiązków na piśmie czy odpracowuje Pani czas bezproduktywnie spędzony w necie?

Andrzej

Bardzo słuszna uwaga. Liczą na to, że ludzie zapomną o incydencie i wszystko rozejdzie się po kościach. Żądamy informacji w tej sprawie !

Obserwator

Koalicja burmistrza uaktywniła się bardzo szybko, że nie mogę uwierzyć w to co wyprawiają.

pat

Oho odezwaly sie klakiery, juz sie zaczyna nagonka na przeciwnikow wlodarza. Odpusccie panowie klakierzy, jeszcze nie czas, odciskow na palcach dostaniecie od walenia w klawiature. 🙂

Mrówa

INC – to mgr. Z kropką, niech się weźmie za pracę nierób

Do Mrówy

O kogo chodzi , o jakiego mgr ? 😉

Mrówa

Lans bez szans

mławski kartofel

„Daj palec to będą chcieli całą rękę”. Powinniśmy wszyscy trzymać kciuki za to aby wypaliła chociaż kładka. Przecież to dobrodziejstwo dla pieszych. Ci, co mają samochody nie mogą przyjechać obwodnicą do centrum miasta? Chcą zwrotu kosztów paliwa od władz miasta ? Chociaż, wszystko jest możliwe. Czego nie robi się aby pozostać u żłoba.

INC

Na wspomnianym zebraniu zarządów dwóch osiedli, poruszane były tematy sortowni węgla, uciążliwej dla „Wólki” i „Obrońców Mławy” i firmy FAST Fol na terenie osiedla Nr 8. Nie obyło sie bez emocjonującej i gorącej dyskusji. Poruszano również temat programu rewitalizacji obszarów zdegradowanych, do którego nie została włączona „Wólka” Nie zapomniano także o palącym temacie, jaki trapi mieszkańców osiedla Nr 8 „Obrońców Mławy”, tematem tym było umiejscowienie siłowni plenerowej przy zbiegu ulic Mariana Czapli i Napoleońskiej. Zebrani wskazywali na brak konsultacji wyżej wymienionej inwestycji, ale także to, że ten obiekt będzie oblegany przez ” patologię”

zeno

nawet radny Pol z PiS i Rakowski , który podjął decyzję o likwidacji na Kośćiuszki przejazdu nie popierają wiaduktu, bo wiadomo że to nie realne . Realna jest kładka z dofinansowaniem od rządu.