MPDM przejmie Mławską Komunikację Miejską
— 22/08/2018
Otwieramy nowy rozdział komunikacji w naszym mieście – poinformował podczas wczorajszej sesji rady miasta burmistrz Sławomir Kowalewski. Od 1 października tego roku pojawi się na ulicach Mławy autobus MKM w innej szacie graficznej. O takiej możliwości Codziennik Mławski pisał już w końcu lipca br.
Przypomnijmy. 10 października 2014 r. o godz. 6.08 z pętli Turystyczna do centrum miasta wyruszył pierwszy autobus, Mławskiej Komunikacji Miejskiej. Umowa świadczenia usługi transportowej z firmą Mobilis wyłonioną w drodze przetargu została zawarta na okres 3 lat. Po trzech latach ogłoszony został kolejny przetarg na świadczenie usługi komunikacji miejskiej. Nie udało się go rozstrzygnąć. Po negocjacjach 29 grudnia 2017 r. została zawarta umowa z dotychczasowym wykonawcą usługi transportowej na rzecz miasta Mława – firmą Mobilis. Warunki realizacji umowy – co do zakresu zamówienia – nie zmieniły się. Zmianie uległ natomiast koszt wykonywania zadania, który wyniesie około 900 000 zł za rok. Umowa obowiązuje do 31 grudnia 2018.
Od 1 stycznia 2019 Mławskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe przejmie obsługę komunikacji miejskiej poinformował podczas wczorajszej sesji rady miasta burmistrz Sławomir Kowalewski. – Będziemy nadal finansować komunikację miejską z budżetu miasta – zapewniał. Wkrótce zostanie rozpisany przetarg na zakup jednego autobusu a docelowo pięciu.
– Liczymy na to, że to się spotka z akceptacją społeczną i że na lata już komunikacja miejska będzie prowadzona przez spółkę gminną. Będziemy mieli bezpośredni wpływ na to jak to wszystko będzie funkcjonowało – mówił burmistrz.
– Pan burmistrz w swojej wypowiedzi jakby zakomunikował radzie, że od 1 października komunikację będzie prowadziła spółka z.o.o dawne Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe. Na komisjach o tym nie rozmawialiśmy. Rozumiem, że to jest decyzja burmistrza i władz spółki. Moje pytanie jest takie czy tu w tym momencie rada nie powinna się w jakiś sposób wypowiedzieć? – indagował radny Jerzy Rakowski
Mławskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe powstało na skutek przekształcenia uchwałą rady miasta z grudnia 2007 roku Miejskiej Służby Drogowej (jednostki organizacyjnej miasta) w jednoosobową spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. 100 procent udziałów w spółce posiada Miasto Mława. Spółka przejęła wszystkich pracowników, cały majątek zakładu, wszelkie jego zobowiązania. Spółka prowadzi działalność przede wszystkim w zakresie budowy, modernizacji i remontów dróg i innej infrastruktury technicznej. Ważną częścią portfela zamówień spółki są zlecenia urzędu miasta. 20 lipca br. na funkcje prezesa MPDM powołano Krzysztofa Dubojskiego, który zaczął sprawować tę funkcję od 1 sierpnia 2018 r.
RK
Zobacz także:
Personalne roszady w miejskich spółkach. Czy nowy prezes MPDM przejmie MKM?
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski
[TUTAJ]
Jak zwykle wszystko pisane na kolanie. A raczej decydowanie przez jedną osobę. Aż dziw że można tyle zmienić kilka tygodni przed wyborami. A co dalej, co po wyborach? Pewnie znów brak funduszy i ograniczajace przepisy.
„proponuję likwidację oznaczeń ‚A’ i ‚B’ i zastąpienie ich cyframi ‚2’ i ‚3’ oraz wprowadzenie kasowników i zwykłych biletów dla osób bez karty Mławiaka. Kolejna kwestia to linii powinno być więcej a ‚1’ powinno jeździć cały dzień od 5 do 22:30. W godzinach szczytu co 30 min.”
Popieram!!!
Poza tym należy przemyśleć przebieg linii, bo w obecnym kształcie. gdy jeździ się serpentynami, to koszmarny sen pijanego wariata:-) Sensowniejsze byłyby np. 3 osi, przy czym ul. Piłsudskiego jako centralna – bez skrętów w boczne uliczki, bo to można dojść – i do tego ze 2-3 równolegle trasy, też bez skoków w boki…
Zdecydowanie popieram odejście od nazewnictwa A,.B,… Same cyfry wystarczą.
Biedne PKSy, żyd przejął i wszystko co polskie i dobre to niszczy w okolicy. :/ W takim razie pod znakiem zapytania będzie budowa dworca zintegrowanego również pod PKS skoro likwidują po cichu. Ciechanów, zniknął a wraz z nim po cichu Przasnysz. Płock jest w cichej likwidacji , zaczęli od lokalnych połączeń, a u nas jeżeli nie dadzą roboty w Mławie na MKM…. może przyczynić się do likwidacji. Jeszcze jest LG, które korzysta ich do wożenia pracowników.
Nie wyczuwają, po prostu taka kolej rzeczy.
Być może, że Mobilis z Mławy wyniesie jeszcze w tym roku, może z końcem grudnia, ale jeśli nie w tym roku, to 2019 r. na pewno.
Super rozwiązanie – gratuluję pomysłu. Mobilis jest niepewny. To bardzo dobre rozwiąznaie panie burmistrzu
Pan Burchacki na fb napisał o MKM to teraz jest szał nawet 4 linia Żuromińska/Płocka. Wniosek na tą linie my mieszkańcy złożyliśmy w 2015 roku mamy potwierdzenie wpływu do UM. Teraz kiełbasa wyborcza. Kawalewski jesteś śmieszny
podeślesz linka?
https://web.facebook.com/m.burchacki/photos/a.1564835180394987/2130987290446437/?type=3&theater
Nie wiedziałem, że to co Pan Burchacki napisze na swoim facebooku spełnia się. Może ktoś wie jak go nakłonić aby napisał, że jutro wygram główną nagrodę w Eurojackpot? Nawet mogę odpalić milion albo dwa jak wygram 😉
Super, że będą nowe autobusy. Wreszcie obsługą zajmie się miejska spółka Wśród pierwszych zmian proponuję likwidację oznaczeń ‚A’ i ‚B’ i zastąpienie ich cyframi ‚2’ i ‚3’ oraz wprowadzenie kasownikow i zwykłych biletów dla osób bez karty Mławiaka. Kolejna kwestia to linii powinno być więcej a ‚1’ powinno jeździć cały dzień od 5 do 22:30. W godzinach szczytu co 30 min.
Żeby były fabrycznie nowe to już teraz powinny być rozpisane przetargi, a tak pewnie będą nowsze od obecnych, ale używane.
… albo przejęte od likwidowanego Oddziału Mobilis w Mławie
Panie Tomaszewski masz bardzo ubogą wiedzę z każdego zakresu „oscyluje” weź to sprostuj!!
Nasuwa się pytanie: dlaczego od samego początku MPDM nie wzięło komunikacji do obsługi?
Dlaczego? – burmistrz próbował ratować oddział Mobilisu w Mławie tak jak ongiś SM ZACISZE
Panie Burmistrzu pięknie mówisz o MKM, a żonę do pracy odwozisz własnym samochodem! i gdzie Pana wkład na rzecz propagowania naszej komunikacji i nie wspominając już o ochronie środowiska. Chyba już czas żeby Pan zszedł ze sceny, która Panu już nie pasuje!!!
Panu Burmistrzowi obcięli pensję więc tankuje LPG do auta na Orlenie
Wyczuwają że i z Mławy Mobilis sie wyniesie…
No proszę, pan Rakowski jaki demokrata. Szkoda, że za jego nieszczęsnych kadencji nie był tak skory do konsultacji. Ale cóż, niektórzy zawsze (R)rakiem. Błazenada.
Kolo jako baczny obserwator tematu MKM powinieneś wiedzieć , że miasto nie kupowało autobusów tylko zamawiało usługę. to nie są autobusy miasta tylko PKSów. Wieczni krytykanci.
Tyle, że miasto winno wymagać jakichś podstawowych standartów, jak rok temu rozpisywało przetarg to miało tyle wymagań, że hoho, a wobec Mobilisu ŻADNYCH – czy to nie dziwne trochę?
Nie ma to jak przed wyborami szybko zmieniać grafiki na autobusach…
Nie ma to jak znów kupić autobus.. tylko czy sprawny technicznie??
Może niech aktualne MKMki pojadą na przegląd ale nie w PKSach a do zwykłej kontroli pojazdów?
Jechać za nimi to można się udusić a zamiast do domu to na myjnie bo samochód czarny.
Jeżdżę po mieście i mam nagrania na kamerce jak wygląda „świat” po MKMce..
A wnętrze? Izolacja.. trytyka.. nieszczelne drzwi.. niedziałająca klimatyzacja..
Ja rozumiem że coś jest za darmo ale kupując coś powinno mieć jakiś standard
Jak źle jechać to zacznij chodzić pieszo… nikt nie zmusza A mkmki jak najbardziej na plus
No tak, bo chodząc pieszo można oddychać czystym i świeżym powietrzem a spaliny z MKM wtedy wręcz pachną.
Znów uklady