Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo
meblolux

Pada kolejny oddział PKS, tym razem w Ciechanowie. Kto następny?


W lutym tego roku doszło do likwidacji ważnego oddziału PKS w Ostrołęce Początek marca – likwidowany jest duży oddział PKS Ciechanów. Wszyscy już zastanawiają się, który będzie następny?

W połowie lutego br. podjęta została z powodu nierentowności i małej ilości pasażerów decyzja o postawienie w stan likwidacji PKS Ostrołęka. 6 marca taką samą decyzję, z takich samych powodów podjęto w Ciechanowie.

Informujemy, że Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKS w Ciechanowie S.A. w dniu 06.03.2018 r. podjęło uchwałę o rozwiązaniu Spółki i otwarciu jej likwidacji. Jednocześnie chcemy Państwa zapewnić, że naszą intencją jest prowadzenie działalności transportowej na trasach obsługiwanych przez PKS w Ciechanowie S.A. w likwidacji do 30.06.2018 r. Z naszej strony zabezpieczenie pewności podróży dla naszych Pasażerów jest priorytetem – czytamy w komunikacie zamieszczonym na stronie internetowej izraelskiego przewoźnika spółki Mobilis.

Jako główny powód likwidacji spółki wymienia się trudną sytuację rynkową i malejącą liczbę pasażerów, przez co spółka pozostaje długotrwale nierentowna.

– Mimo wprowadzonych optymalizacji operacyjnych, nasz model biznesowy pozostawał długoterminowo nierentowny. Obejmował on kompleksową obsługę przewozów szkolnych i linii lokalnych oraz miał zapewniać mieszkańcom regionu dogodną siatkę połączeń. Na trudną sytuację w spółce wpłynął też m.in. brak uregulowań prawnych, które zapewniałyby stabilne podstawy do inwestowania i rozwoju – czytamy dalej w komunikacie likwidatora PKS Ciechanów.

W ostatnim czasie chyba we wszystkich okolicznych oddziałach PKS można było zaobserwować podobny schemat działania. Rentowność miały poprawić likwidowane kolejno kursy lokalne i dalekobieżne. Tak działo się również w Mławie. Skoro takie działania pozostały nieskuteczne, zapewne stąd się też biorą obawy mieszkańców odnośnie losu pozostałych oddziałów zależnych od Mobilis.

Udzielona redakcji przez zarząd spółki PKS Mława w końcu lutego odpowiedź odnośnie bytu mławskiego oddziału PKS jest dyplomatyczna i dość ogólna. Nie pada w niej żadna deklaracja, a ton tej odpowiedzi współbrzmi z argumentami wypisanymi przez likwidatorów zarówno w Ostrołęce jak i w Ciechanowie. Tak więc pozostajemy w niepewności, który oddział będzie następny .

JK

Przypomnijmy, tak brzmiała odpowiedź zarządu PKS Mława z końca lutego br.:

„Uprzejmie informujemy, że spółka PKS w Mławie S.A. funkcjonuje na dotychczasowych zasadach.Wszystkie połączenia zawarte w aktualnym rozkładzie jazdy są realizowane. Jednocześnie informujemy, że w spółce są wykonywane działania restrukturyzacyjne, które prowadzimy praktycznie od początku zakupu spółki PKS. Trwa proces optymalizacji kosztowej oraz operacyjnej. Ma ona na celu poprawę sposobu funkcjonowania spółki, zwiększenie jej rentowności oraz utrzymanie możliwie jak najszerszej siatki połączeń dla Pasażerów. Konieczność restrukturyzacji wynika z obiektywnych przesłanek rynkowych. W całej Polsce spada liczba Pasażerów podróżujących transportem lokalnym i regionalnym, na rzecz rosnącej liczby samochodów osobowych. Sytuacja jest również trudna z uwagi na brak odpowiednich uregulowań prawnych. W tej chwili rynek oczekuje wprowadzenia Ustawy o Publicznym Transporcie Zbiorowym, przy jednoczesnym wzroście wspomnianych kosztów prowadzenia działalności operacyjnej”.

Zobacz także:

PKS Ostrołęka do likwidacji. Mława ma się dobrze?

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapoznaj się ze szczegółami TUTAJ

14
KOMENTARZE

1500
mlody 2018

jzraleska firma mobilis group wystawila w polsce pks na sprzedaz przewozy pasarzerskie pks minsk maz , ostrolenka , pultusk , plonska , lomza i pozostale przewozy pasarzerskie pks mobilis group w polsce pujda pod mlotek przewozy pks pasarzerskie w polsce bedzie koniec pksow w polsce calej i mazowszu …

mruj

Nie znajdą nabywcy. Nikt tego szrotu nie kupi. Mławę też pewnie zaraz zlikwidują. Jedynie co to dokończą kontrakt na komunikację miejską, a komunikację lokalną zamkną.

Ģoja

To było wiadome od początku …. przejęli tylko po to aby wykończyć firmę … takie działki w Mławie szybko znajdą nabywcę … A Ludzie? Kto by się nimi przejmował?

exo

Możecie zrobić aktualizację artykułu: „Szanowni Państwo. Informujemy, że została podjęta decyzja o zaprzestaniu prowadzenia przez PKS w Mińsku Mazowieckim S.A. działalności transportowej do 30.06.2018 r.” – link: http://www.mobilis.pl/oddzialy/pks-minsk-mazowiecki/komunikaty/wazna-informacja-dla-pasazerow.html

Marek

Od dawna widziałem te ogromne autobusy wożące powietrze i tak sie zastanawiałem dlaczego przewożnik nie zamienia autobusów na busy (chodzi o połączenia z pobliskimi wsiami). Teraz wiem – chodziło o upadłość i likwidację

Qbek

Część placu manewrowego PKS przy Padlewskiego jest wystawiona na sprzedaż na OLX-e
Może to o czymś świadczyć.

Observer

Mam wrażenie, że tej firmie zależało na upadku PKS i cały czas od samego początku do tego konsekwentnie dążyła.
Kto następny? – to chyba jasne… wszystkie oddziały po kolei, włącznie z mławskim.
Szkoda ludzi.

exo

Drodzy redaktorzy CM, nie macie dojść do pracowników PKS w Mławie? Oni doskonale wiedzą co się szykuje w firmie. Wszystkie oddziały Mobilis zostaną w najbliższym czasie zlikwidowane, kwestia tylko konkretnych dat. Pytanie, kto na ich miejsce?

normal

Exo – widzę, że Ty masz dojścia i stąd ta wiedza……… Pamiętaj, że mławski oddział prowadzi też komunikację miejską i na tym zarabia. Właśnie dlatego w Mławie nie jest zamykana placówka. A wierz mi, że w Ciechanowie mniej ludzi jeździ autobusami niż u nas. Mają trochę bliżej do Wawy i trochę więcej pociągów i właśnie ten środek lokomocji wybierają. Trzeba też przyznać, że i z Mławy dużo łatwiej i szybciej można dotrzeć np do stolicy pociągiem. IC czy TLK jest na dworcu centralnym przeciętnie w 1h17min. Kilka lat temu to było nie do pomyślenia. Przewoźnicy autobusowi tracą dużo z tego… Czytaj więcej »

exo

W Bartoszycach też obsługują komunikację miejską, a oddział zlikwidowali w czerwcu ub.r. Poza tym znamienne jest to, że nie wystartowali w ostatnim unieważnionym przetargu na komunikację w Mławie, być może już wtedy planowali zakończenie działalności. Co do Polskiego Busa to nie wycofuje się tylko jego połączenia przejmuje FlixBus, który ma rozszerzyć działalność, a szkoci (Souter Holdings) będą jego podwykonawcami.

normal

No tak, masz rację. Zgadzam się z Tobą ale z tego co wiem to chyba komunikację miejską nadal tam prowadzą. Chyba, że się mylę.
A co do Polskiego Busa to właśnie to miałem na myśli. Niestety prawda jest taka, że komunikacja autobusowa dostała mocno od kolei.

exo

Tak prowadzą, ale zarządza tym centrala, a spółka PKS Bartoszyce już nie istnieje i poza komunikacją miejską nie ma tam nic. Zostało jedynie połączenie Bartoszyce-Warszawa, które obsługuje PKS Mława.

Observer

W tym, że nie wystartowali do przetargu na MKM w Mławie nie ma nic znamiennego.
Czytałeś jakie przewoźnik miał spełniać warunki? – przecież Mobilis w Mławie nie spełniał żadnego z tych warunków, nie ma nawet odpowiedniego taboru. Oni dobrze wiedzieli, że za taką kwotę jako ratusz proponuje nie znajdą chętnego na te przewozy. To było zaplanowane działanie ratusza i Mobilisu.

exo

W tej kwestii akurat nie mam pewności, więc pozostaje jedynie teoretyzowanie. To, że się dogadali to fakt, ale tak właściwie to dlaczego nie rozpisano przetargu na dotychczasowych warunkach, przecież Mobilis mógł go wygrać i obsługiwać komunikację kolejne 3 lata, a tu jakieś zabawy w umowy na rok. Widocznie coś już wtedy było na rzeczy.