Parkingi to sprawa „być albo nie być” dla przedsiębiorców z ulicy Lelewela
— 09/10/2017
Dziewięciu przedsiębiorców mających swoje firmy bądź siedziby przy ulicy Lelewela apeluje do władz miasta i powiatu o zapewnienie możliwości parkowania na odcinku między poprzecznymi ulicami Piłsudskiego i Krasickiego.
Dziś na tym odcinku ulicy Lelewela zaparkować auto można. Po planowanej przez starostwo przebudowie ulicy Lelewela, takiej możliwości już nie będzie. Przedsiębiorcy swoją prośbę na początku września br. skierowali na ręce burmistrza i starosty, przewodniczących rad miasta i powiatu, ale również do wiadomości wojewodzie i marszałkowi województwa.
– Działalności gospodarcze są niejednokrotnie jedynym źródłem naszego utrzymania, natomiast sprawa, z którą w dalszej części naszej prośby zwracamy się wspólnie, oznacza dla nas „być albo nie być”… Eliminacja możliwości korzystania z aktualnych miejsc postojowych spowoduje pozbawienie możliwości prowadzenia przez nas działalności gospodarczych ( tj. sklepu spożywczego, hurtowni materiałów budowlanych, planowanej hurtowni materiałów z artykułami sanitarnymi, sklepu z artykułami dziecięcymi, kancelarii notarialnej, biura sprzedaży mieszkań, biura firmy budowlanej), z uwagi na brak możliwości dowozu materiałów i towarów (zaopatrzenia) oraz pozbawienie potencjalnych klientów naszych usług możliwości zatrzymania się i postoju przy drodze, celem skorzystania z naszych usług – tak argumentują swoją prośbę przedsiębiorcy.
Podnoszą również, że w przypadku braku możliwości parkowania na tym odcinku będą dochodzić od starosty i burmistrza rekompensaty poniesionych strat.
W związku z planowaną przez starostwo budową ronda na ulicy Sienkiewicza oraz przebudową ulic Lelewela – Kościuszki – Graniczna – Brukowa, Powiatowy Zarząd Dróg w Mławie dysponuje już dokumentacją projektową. Ulica Lelewela pozostanie rozdzielona pasem zieleni. Będą trzy przejścia dla pieszych. Po stronie banku zaplanowany jest chodnik i parkingi podłużne. Od skrzyżowania z ulicą Krasińskiego do skrzyżowania z Piłsudskiego będą wydzielone dwa pasy ruchu. Skrzyżowanie z ulicą Piłsudskiego nie będzie przebudowane. Po drugiej stronie Lelewela poprowadzona będzie ścieżka rowerowa łącząca się z tą istniejącą na ulicy Piłsudskiego. Będzie ona biegła również przebudowanymi ulicami Kościuszki – Graniczną – Brukową. Zgodnie z obowiązującymi przepisami zwężone będą pasy ruchu na wszystkich tych ulicach. Będą miały szer. 3 m, a nie tak jak obecnie np. na Lelewela 5 m.
Jak na razie władze miasta i powiatu nie zajęły żadnego stanowiska w kwestiach podnoszonych przez przedsiębiorców.
JK
O planowanej przebudowie pisaliśmy tutaj:
Tak ma wyglądać nowe rondo na Sienkiewicza
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski
[TUTAJ]
Lada moment będzie to samo z nowym blokiem przy ul. Kościuszki.
Władze nie zajęły i nie zajmą stanowiska, Bo stanowisko już jest zawarte projekcie.chyba co jest mało prawdopodobne że jest inny projekt koncepcyjny. Problem z tego co wiem to ścieżka rowerowa którą ma być po tej złej części ulicy.Sytuacja jest patowa bo a raczej przegrana bo maluczki będzie walczył z machiną urzędową .
Ach ci biedni i pokrzywdzeni deweloperzy. To straszna krzywda i na pewno zaraz z powodu braku parkingu zamkną tę charytatywną działalność która ledwie pozwala im związać koniec z końcem
Nie wypowiadam się, dobrze czy źle zaplanowano przebudowę. Ale czy nie jest to tak, że to ten kto buduje blok ma obowiązek na swoim terenie pobudować określoną liczbę miejsc parkingowych? Tak na pewno jest w Niemczech. Nie dostaniesz pozwolenia na budow e jak tego nie spełnisz
Boże chroń nas od tych fachowców od projektowania dróg na naszym terenie. Czy nie ma tam kogoś z wyobraźnią?
Panie Slubowski, czy także w tym przypadku jakość nowej nawierzchni chodników i jezdni będzie równie wspaniała co w przypadku Sienkiewicza i Powstańców Styczniowych? A może wzorem UM – ulica Polna? Pozapadane studzienki kanalizacyjne („bo nie wytrzymały natężenia ruchu pojazdów i się pozapadały”), popękane płytki chodnikowe z wypustkami dla niewidomych przed przejściami dla pieszych („bo ktoś ciężarówką najechał i je uszkodzil a o dziwo stojące obok słupki były nietknięte”) a to wszystko miało zostać naprawione zaraz po remoncie „na koszt wykonawcy” i do dnia dzisiejszego nikt się tym nie zainteresował, mimo że to zostało wykonane za publiczne pieniądze? Czy tym razem także będzie huczne otwarcie nowego ronda z księdzem i cała fetą a kilka metrów obok będzie zalata studzienka kanalizacyjna kamieniami? Wszystko po to by zdążyć przed wyborami i omamić wyborców? A może kolejny raz „zainteresuje się” Pan przejściem przy teperesach i tworzącymi się bez sensu dużymi korkami a potem oleje Pan znów ten temat?
Patrząc na remonty naszych dróg, można odnieść wrażenie że władze zapomniały o kierowcach. Przykładem jest ulica Padlewskiego, pas zieleni ? te chwasty co nie ma pana żeby je skosić, po co to komu ? tylko do niebezpiecznych sytuacji dochodzi. Parkingi podłużne, nie kompromitujcie się. Ruchliwe ulice i co ? kierowca ma cofać żeby zaparkować w zatoczce? Rozumiem, obwarowania i przepisy, ale są miejsca żeby zastosować parkingi skośne, gdzie najwięcej samochodów można zaparkować. No tak, przecież zarządzanie zatrzymało się za czasów obywateli, gdzie jeździły syrenki i fiaty. Mława ma bardzo duży problem z parkingami. Niech ktoś zacznie wreszcie MYŚLEĆ. Nie jest też wymówką „to droga wojewódzka” bo teren obok należy do miasta lub powiatu i można zastosować różne rozwiązania, trzeba tylko CHCIEĆ. Mieszkańcy pamiętajcie o tym jak zaczną przyszłą jesienią kłaniać się w pas…