Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Powiatowy Zarząd Dróg w Mławie dysponuje już dokumentacją projektową budowy ronda na ulicy Sienkiewicza oraz przebudowy ulic Lelewela – Kościuszki – Graniczna – Brukowa. Obecnie skończył się etap sprawdzania kompletności przedłożonych przez krakowską firmę projektową dokumentów, ale koncepcja wykonania tego zadania inwestycyjnego już się nie zmieni.
Dokumentacja obejmująca również przebudowę istniejących instalacji podziemnych kosztowała 189 tys. zł (w połowie koszty jej sporządzenia pokryło miasto), a całość inwestycji ma kosztować wg. wartości kosztorysowej ok. 17 mln zł. Powiat zamierza podzielić zadanie na trzy etapy i ubiegać się w tym roku o środki zewnętrzne w ramach Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Ewentualna realizacja rozpoczęłaby się w roku 2018.
Jako pierwszy etap zadania zaplanowana jest budowa ronda i przebudowa ulicy Lelewela, drugi to przebudowa ulicy Kościuszki od nowego ronda do skrzyżowania z ulicą Z.Morawskiej (też przebudowanego na rondo tzw. przejazdowe). Ostatnim etapem byłaby przebudowa dalszego ciągu ulic Kościuszki – Graniczna – Brukowa, aż do Piłsudskiego.
Planowane rondo na ulicy Sienkiewicza miałoby średnicę 32m., a więc o 2 m. większą niż istniejące już na tej ulicy rondo przy kopcu. Jego usytuowanie pozwoli na zapewnienie bezpośredniego wjazdu dla policji. Choć ulica Reymonta pozostanie dwukierunkowa, wyjeżdżając z niej w stronę Sienkiewicza będzie można skręcić wyłącznie w prawo – w stronę ronda, a pojazdy zjeżdżające z ronda nie będą mogły skręcić w tę ulicę bezpośrednio (np. będą musiały objechać park poprzez ulicę Wyspiańskiego). Ten mankament wynika z przesunięcia osiowego ulic Reymonta i Kościuszki i konieczności zapewnienia płynności ruchu.
Wymogiem konserwatora zabytków ulica Lelewela pozostanie rozdzielona pasem zieleni. Będą trzy przejścia dla pieszych. Po stronie banku zaplanowany jest chodnik i parkingi podłużne. Od skrzyżowania z ulicą Krasińskiego do skrzyżowania z Piłsudskiego będą wydzielone dwa pasy ruchu. Skrzyżowanie z ulicą Piłsudskiego nie będzie przebudowane. Po drugiej stronie Lelewela poprowadzona będzie ścieżka rowerowa łącząca się z tą istniejącą na ulicy Piłsudskiego. Będzie ona biegła również przebudowanymi ulicami Kościuszki – Graniczną – Brukową. Zgodnie z obowiązującymi przepisami zwężone będą pasy ruchu na wszystkich tych ulicach. Będą miały szer. 3 m, a nie tak jak obecnie np. na Lelewela 5 m. Oczywiście ulice zyskają nową nawierzchnię, oświetlenie i chodniki.
Co do zasady przebudowa ulic Kościuszki – Graniczna – Brukowa wyglądać będzie podobnie. Pasy ruchu o szer. 3 m., jednostronne parkingi podłużne, z drugiej strony ścieżka rowerowa. Skrzyżowanie z ulicami Słowackiego/Zachodnia pozostaje w obecnym kształcie, na skrzyżowaniu z ulicą Z.Morawskiej/Zachodnią rondo przejazdowe. Nie jest zaplanowane rondo przy skrzyżowaniu z ulicą Graniczną i planowaną Aleją św. Wojciecha.
– Ta inwestycja ma poprawić spójność komunikacyjną w tych rejonach miasta. W opracowanym projekcie uwzględniamy maksymalną ilość elementów bezpieczeństwa dodatkowo punktowanych przy ocenie wniosków – mówi Leszek Ślubowski dyrektor PZD w Mławie.
Jeżeli uda się pozyskać dofinansowanie tego zadania, jego realizacja wymaga korelacji z planami budowy sieci kanalizacyjnej planowanej przez urząd miasta, jak i zapewnienia środków własnych na tę inwestycję. Maksymalna wysokość dofinansowania w popularnych „schetynówkach” to 50% wartości przedsięwzięcia i max. 3 mln zł. Takie właśnie wątpliwości co do realności wykonania tego zadania, które jest ujęte w powiatowej Wieloletniej Prognozie Finansowej, a nie zostało wpisana do tegorocznego budżetu podnosił na grudniowej sesji radny Tomasz Chodubski.
JK
Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Reklama W powojennej Mławie Wyzwolenie Mławy spod hitlerowskiej okupacji nastąpiło 18 stycznia 1945 roku. Dąb Wolności był świadkiem pierwszych radosnych,…
Prawdą jest przywoływane bardzo często przez burmistrza Kowalewskiego powiedzenie, że Mława jest wyjątkowa. Jest wyjątkowa, tyle, że powiedzmy wprost –…
Redakcja portalu Codziennik Mławski zastrzega sobie wszelkie prawa do publikowanych treści. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego //codziennikmlawski.pl wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie lub sprzedaż zawartości portalu Codziennik Mławski są zabronione bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji i będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Inwestycje w naszym PIĘKNYM ponoć mieście boże pożal się są wyrzucaniem pieniędzy w błoto.Ktoś bierze gruuubą kasę za przerysowywanie bezmyślności i nanoszenie na plan miasta nie uwzględniając niczego a już ułatwień w ruchu i bezpieczeństwa. Ul.Padlewskiego, Żwirki bezsens i bezmyślność, gdzie miejsca parkingowe w dobie dzisiejszej motoryzacji. Te miejsca które wybudowano wołają o pomstę do nieba, z 4 czy 5 miejsc kiedyś obecnie wychodzi 1 a zapewniano więcej miejsc.Rondo na Piłsudskiego miało ponoć usprawnić ruch a korkuje go maksymalnie, usprawniło wyjazd z Napoleońskiej w niewielkim stopniu a Piłsudskiego zablokowało tworząc kolejki niekiedy do skrzyżowania z Brukową, mieszkam tu od lat i widzę to. Rondo na skrzyżowaniach przy komendzie to to na tej mapce to totalny kretynizm, wypociny za które zapłacimy krocie. Komu przyszło do głowy na każdym kroku budowanie takich dennych rozwiązań liczy się tylko kasa.Powstające ponoć pasy zieleni to niestety obszaru nieużytków porośniętych bylicą i pokrzywą które to raz czy dwa razy do roku kosi jakaś tam firma ze świata. W prawdzie bylica czy pokrzywa są zielone. W jakim mieście my żyjemy? Wystarczy pojechać parę km. dalej i już jest inaczej, mi osobiście jest wstyd za to miasto. Nikt nie widzi potrzeb obywateli.
Rondo ułatwi ruch na tym skrzyżowaniu. Starzy Mławianie może pamiętają jak jeździło się przed wybudowaniem rond na skrzyżowaniach Płocka – Powstańców Styczniowych czy Warszawska – Grzebskiego. Przy kopcu tez nie było łatwo.
No tak mapka źle zamieszczona powinna byc obrócona o 90 stopni stąd moje niezrozumienie.
„Rondo[a], ściślej skrzyżowanie typu rondo[1] – jednopoziomowe skrzyżowanie dróg, na którym ruch odbywa się w jedną stronę dookoła wyspy lub placu.
Ruch wokół wyspy centralnej, zwanej też środkową, odbywa się przeciwnie do kierunku ruchu wskazówek zegara w krajach z ruchem prawostronnym, zgodnie zaś z kierunkiem ruchu wskazówek zegara w krajach z ruchem lewostronnym.” Jeśli organizacja ruchu na tym „rondzie” ma byc taka jak podają to wystarczyło by postawić kilka znaków nakazu i zakazu i byłoby prościej i dużo taniej. I oczywiście przez pierwszy miesiąc od postawienia znaków przez kilka godzin dziennie patrol policji, zeby pilnował jeżdżących „na pamięć”.
To rondo jest potrzebne w tym miejscu ale jeśli tak będzie wyglądać to rondo i ruch bedzie taki jak podają, to rondo bardziej utrudni niz pomoże. Jak widze brak zjazdu w ulice Kościuszki dla jadących od ulicy Sienkiewicza, brak zjazdu z ulicy Sienkiewicza w Reymonta (bezsens). Zakorkuje się ulica Żeromskiego, Żwirki. Zwiększy się ruch na uliczkach osiedlowych, a tym samym wzrośnie niebezpieczeństwo dla pieszych i rowerzystów. Będzie, będzie się działo i będzie wesoło.
Nie wiem przyjacielu gdzie widzisz brak możliwości zjazdu z Sienkiewicza w Reymonta i z Sienkiewicza w Kościuszki 🙂 Przeczytaj artykuł i obejrzyj dokładnie mapkę to zobaczysz jakie będą „zjazdy” 🙂 No ale ok, dla ułatwienia – Z Sienkiewicza w Reymonta (od strony Lidla) będzie skręt w prawo a z Sienkiewicza by dostać się na Kościuszki to wystarczy objechać rondo. W czym widzisz problem?
To cytat z tego artykułu, przeczytaj uważnie i powiedz w którym miejscu jest napisane, że będzie zjazd z ronda w ulicę Reymonta. „Planowane rondo na ulicy Sienkiewicza miałoby średnicę 32m., a więc o 2 m. większą niż istniejące już na tej ulicy rondo przy kopcu. Jego usytuowanie pozwoli na zapewnienie bezpośredniego wjazdu dla policji. Choć ulica Reymonta pozostanie dwukierunkowa, wyjeżdżając z niej w stronę Sienkiewicza będzie można skręcić wyłącznie w prawo – w stronę ronda, a pojazdy zjeżdżające z ronda nie będą mogły skręcić w tę ulicę bezpośrednio (np. będą musiały objechać park poprzez ulicę Wyspiańskiego). Ten mankament wynika z przesunięcia osiowego ulic Reymonta i Kościuszki i konieczności zapewnienia płynności ruchu.”
Widzę co jest napisane i jak dla mnie to jest dobre rozwiązanie 🙂 Gdyby była możliwość skretu w lewo z Reymonta na Sienkiewicza to dopiero byłby cyrk i nie byłoby dużego sensu budować to rondo. A tak, by wjechać na Sienkiewicza na Reymonta wystarczy skręcić w prawo, objechać rondo i zjechać na Sienkiewicza 🙂 Takie rozwiązanie moim zdaniem jest najlepsze jeśli ma być tam rondo. Dobrze że Reymonta pozostanie dwukierunkowa. A żeby z ronda dostać się na Reymonta to przecież jest wyraźnie napisane żeby objechać np. park dookoła.
Sygnalizacja świetlna byłaby jeszcze gorszym rozwiązaniem bo w godzinach szczytu to nawet nie chcę myśleć co by tam było
A i ja nigdzie nie napisałem że będzie zjazd z ronda w Reymonta bo od samego początku było wiadomo że go nie będzie 🙂
Ramzes. Mariano…ma najwyraźniej problem ze zrozuminiem artykułu. Nie tłumacz mu bo nie warto…
Popisałeś się 🙂 Jak nie umiesz czytać to się przynajmniej nie ośmieszaj 🙂
Drogi Mariano….Zjazd w ulicę Kościuszki z Sienkiewicza będzie możliwy. Jedynie w Reymonta nie będzie można zjechać.
Z Sienkiewicza na Reymonta i na Kościuszki zjazdy będą a różnica będzie taka że z ronda w Reymonta nie będzie 🙂
Wesoło to już jest ale z Ciebie. Najpierw przeczytaj uważnie artykuł kilka razy a dopiero pisz swoje wypociny 🙂
Stalowe schody do jadłodajni Czesi w budynku Policji tarasują nowy chodnik. Trzeba wykonać nowe wejście od strony wjazdu z bramą inaczej piesi muszą wchodzić na ścieżkę rowerową.
Ramzes, masz rację, w Mławie smog, a ścieżek rowerowych jak na lekarstwo, a te które są są źle skomunikowane.
Nie wiem o czym myślą władze miejskie (Kowalewski już zapomniał o rowerzystach) i władze powiatowe. Zamiast robić wszystko, żeby jak najwięcej osób przesiadło się tego zachodniego złomu na rowery, to ta działka w naszym mieście jest całkowicie zaniedbywana
W teorii to przebudowa wręcz super. W praktyce mam wrażenie że będzie podobnie jak z remontem Sienkiewicza/Powstańców Styczniowych i budową ronda – zapadnięte studzienki w jezdni czy popękane płyty chodnikowe przy przejściach dla pieszych (wbrew zapewnieniom Pana Ślubowskiego płyty przy kopcu nie zostały naprawione po dzień dzisiejszy). Zapadnięte studzienki są też na nowo wyremontowanej ul. Polnej ale wiem że ona należy akurat do miasta 🙂 Wracając jednak do remontu – zastanawiam się dlaczego nie wybudowano ścieżki rowerowej na Sienkiewicza? Ulica jest dość szeroka a nie uważam że chodniki o kilku czy kilkunastu metrowej szerokości są tam niezbędne.
Piekna inwestycja tylko ciekawe czy uwzglednia tez w pelni pjeszych, starszych i niepelnosprawnych. Czy beda lagodne zejscia z chodnikow na przejscia, usuniecie tych odplywow i wiele innych spraw ktorych nie uwzgledniaja inzynierowie pelnosprawni