Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Jak poinformował ratusz, do końca marca br. przy ulicach Stary Rynek i Mariackiej w Mławie pojawią się nowe, nowoczesne wiaty przystankowe. W ramach inwestycji przewidziano demontaż istniejącej wiaty przy ulicy Stary Rynek i rozszczelnienie powierzchni wokół niej. Kostka brukowa zastąpiona zostanie ażurową, co pozwoli na lepsze wchłanianie wody deszczowej i poprawi warunki dla roślinności. W obu lokalizacjach zaś przygotowane zostanie podłoże pod planowane nasadzenia, zamontowane stalowo-drewniane donice i oczywiście zamontowane nowe wiaty.
Realizacja następnych etapów związanych z wykonaniem pełnej inwestycji odbywać się będzie w kolejnych miesiącach, a całkowite zakończenie prac planowane jest na okres wakacyjny.
Według ratusza, nowe wiaty będą dostosowane do współczesnych standardów estetycznych i ekologicznych. Wyposażone w zielone dachy retencyjne oraz systemy odprowadzania wody deszczowej, pozwolą na lepsze zagospodarowanie opadów i naturalne nawadnianie roślin. W tylnej części wiat znajdzie się tzw. „zielona ściana” obsadzona roślinami pnącymi, a obok przystanków zostaną stworzone pasy zieleni z ozdobnymi trawami i krzewami, które poprawią estetykę przestrzeni i zapewnią lepszy mikroklimat.
Dla wygody pasażerów oczekujących na autobus wewnątrz wiat postawione zostaną ławki wykonane z listew drewnianych (świerkowych), zabezpieczonych impregnatem i lakierowanych w kolorze palisander. Konstrukcja wiat zostanie wykonana ze stali ocynkowanej i malowanej proszkowo, co zapewni trwałość i odporność na warunki atmosferyczne. Dodatkowo, wiaty zostaną wyposażone w nowoczesne tablice informacyjne, które ułatwią pasażerom dostęp do rozkładów jazdy oraz aktualnych komunikatów transportowych.
Zielony dach wiat nie tylko poprawi retencję wody, ale także obniży temperaturę otoczenia w upalne dni, a dzięki odpowiednio dobranej roślinności przystanki będą odporniejsze na trudne warunki atmosferyczne. Rośliny, które zostaną posadzone, będą dobrane tak, by wymagały minimalnej pielęgnacji, a jednocześnie skutecznie oczyszczały powietrze i stanowiły naturalną barierę przed kurzem i hałasem. W celu zapewnienia estetycznego i harmonijnego wyglądu, nasadzenia zostaną skomponowane z gatunków odpornych na zmienne warunki pogodowe, takich jak rozchodnik, lawenda czy miskant chiński. System retencyjny zbudowany na zielonym przystanku będzie miał za zadanie odbierać wodę opadową z zielonego dachu z przeznaczeniem jej do nawadniania zielonej ściany za przystankiem oraz pasa roślinności, a nadmiar odprowadzić do gruntu.
– Zmiany te mają na celu poprawę komfortu mieszkańców Mławy. Wiaty będą nowoczesne, funkcjonalne i estetyczne, a jednocześnie przyczynią się do poprawy jakości powietrza i zwiększenia terenów zielonych w przestrzeni miejskiej. To krok w stronę ekologicznego, zrównoważonego rozwoju, który łączy nowoczesne technologie z troską o środowisko i komfort użytkowników komunikacji miejskiej – deklaruje urząd miasta nowe przedsięwzięcie.
źródło: UMM
Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Mława nie była miastem, które licznie odwiedzały znane osobistości: politycy, wybitni wodzowie, czy królowie. W 1646 r. jeden dzień przebywała…
Wiosna to czas, gdy świat budzi się do życia. Po zimie ulice miast mienią się nie tyle zielenią, co brudem…
Redakcja portalu Codziennik Mławski zastrzega sobie wszelkie prawa do publikowanych treści. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego //codziennikmlawski.pl wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie lub sprzedaż zawartości portalu Codziennik Mławski są zabronione bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji i będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Ten przystanek piwinien być w miejscu mniej ruchliwym, a nie w samym rynku miasta
Szpital w ruinie, wziąć się za ludzi którzy do tego doprowadzili.
Co to ma do przystanku?
Sprawa przystanku dotyczy Burmistrza a szpital podlega pod Starostę.
A zakłady mięsne? Gdzie??? Pytam.
Jeśli rozbudowaliśmy temat o zieleni w naszym mieście, to dodam swoje trzy grosze.
Kto wymyslił te róże na Mariackiej?
Sadzenie róż na skarpie za boiskiem przy Szkole Podstawowej nr 7, czyli przy ul. Mariackiej, to poroniony pomysł. Szkoda pieniędzy.
Kto to będzie pielił? Zarosną chwastami i tyle. Za poprzedniego burmistrza posadzono wąski pas róż na terenie galerii „Stacja Mława”, przy windzie na wiadukt i są one wiecznie zarośnięte chwastami, a tu ma być bardzo szeroki pas róż. Kto wejdzie w te kolce pielić? Nie lepiej było zaplanować w tym miejscu łąkę kwietną?
Trzech burmistrzów w ratuszu, a pomysły z d.py wzięte.
Wszystko super, a kiedy będzie toaleta, chciażby toy toy ? Miasto, XXI wiek a poprzedni burmistrz zamknąl jedyny szalet miejski. Takie rzeczy tylko w Mławie
Za takim przystankiem to nawet dwójkę będą robić, będzie wszystko zasłonięte. I roślinom nawóz się przyda do szybkiego wzrostu.
Mógł byś nie robi sobie żartów — z poważnych spraw, Mławianka ma rację!! Ta toaleta jest do tej pory tylko zamknięta na kłódkę!!
Ale to nie są żarty, tak będzie uwierz mi, często widuję ludzi jak wskakują za świerki za Świętym Wojciechem i tam bez ceremonialnie robią jedynkę lub dwójkę Takie teraz robią nowoczesne toalety miejskie wolnostojące, co nas nie stać. Czy dalej będziemy udawać że nie widzimy obszczymurów i srania po krzakach.
Może piątkę…
Czyli?
Ciekawi mnie bardzo kiedy tak miasto Mława i urzędujący wezmą się za kopiec Powstańców Styczniowych w sercu miasta, nie można na niego patrzeć zaniedbany, siatka popękała a ziemia się obsuwa. Szkoda kiedyś to nawet ścieżka była na szczyt piękna, można było wejść na górę a teraz może ktoś by pomyślał nad nim i coś z tym zrobił, bo jak tak dalej pójdzie to za parę lat go nie będzie i trzeba będzie zmienić nazwę.
„ale po co? „
Nie wszyscy wypowiadają się na temat. No ale, jak ktoś nie ma nic do powiedzenia – wrzuca prymitywne tematy zastępcze.
Problemem moim zdaniem jest strategia i myślenie włodarzy miasta.
Wszystkie miasta słusznie wyprowadzają transport z centrum miast ! ( i słusznie ).
A nasi – koncentrują cały ruch komunikacyjny na ul. St.Rynek.powodując w ciągu doby wjazd w centrum miasta kilkudziesięciu pojazdów spalinowych w ciągu doby !
Mszczą się nietrafione decyzję poprzedniego Burmistrza ( rezygnacja z pierwokupu nieruchomości po byłym Dworcu PKS przy ul. Padlewskiego – o przyczynach takiej decyzji może warto odgrzebać temat ! ).To w tym miejscu, aż się prosił hub przesiadkowy dla miasta !!!!!!!!!!!!!!!!!
Dzisiejsi decydenci nie zauważają problemu ! Chyba przerasta to ich wyobrażenie o największych sprawach nurtujących mieszkańców !
Temat jet do odwrócenia -służę pomysłami !
Wstydzę,się. kiedy w moim mieście w centrum parkan Kościoła, jak Park Miejski obsiądą obok Kościoła w Rynku Ludzie wrony, a w Parku ptaki.
WSTYD ! Pomimo pseudo działań dotyczących przystanku w Rynku !
Nie licz na to że obecny Burmistrz Jankowski– odgrzebie nie trafione decyzję Kowalewskiego — przecież siedzi w tym temacie i dobrze wie że tego nie należy ruszać !?
Przecież o to chodzi żeby ludzie nie jeździli autem do centrum a transportem publicznym. Elektryczne autobusy już zamówione. Powinni nie wpuszczać do centrum aut z jednym pasażerem.
A co z zanieczyszczonymi chodnikami przez ptasie odchody wokół parku. Przy ulicy Reymonta od strony Policji na chodniku same ptasie odchody. Podobnie przy głównym wyjściu z parku przy ulicy Sienkiewicza. Smród niesamowity a mamy zime, strach pomyśleć co będzie w lato. To jest niebezpieczne i szkodliwe dla zdrowia. Problem robi się coraz większy w naszym mieście. W parku Wrony, a w blokach gołebie zanieczyszczają okna parapety itp.
Dołożę jeszcze dokuczliwy smród z kurników.
To nie z kurników to z oczyszczalni ściekow.
To z oczyszczalni ściekow a nie kurników.
Znów zaczyna wam śmierdzieć z kurników uwielbianej pani poseł.
Nie z kurników tylko z nowoczesnej oczyszczalni ścieków!!!
Co do gołębi, to powiem tyle:
Ludzie z bloków dokarmiają te latające szczury. Gołębie rozmnażają się w naszym mieście jak właśnie szczury. To samo z wronami.
Mława to miasto emerytów, rencistów imigrantów, wron i gołębi. Kolejność przypadkowa. Wrony w naszym mieście to chyba główni mieszkańcy. Wieczorami i rano słychać tylko krakanie. Wszystkie ławki w parku zanieczyszczone odchodami, nie wspominam o ogrodzeniu parku niszczejącym od odchodow oraz o nakrapianych chodnikach wokół parku. Gołębie zaś robią ludziom na głowy z lamp oświetleniowych i przewodów elektrycznych.
Mława to takie za… miasto…
Abstrahując od tych nowych pomysłów z wiatami i płytami ażurowymi wokół nich, teraz wiadomo dlaczego UM tak się nie spieszy z łataniem dziur w jezdniach- lepsza retencja wody. W PRL popularne były czyny społeczne wiec dziś proponuję powrócić do nich i sądzić kwiaty i wszelką roślinność właśnie w tych dziurach. Oczywiście najlepiej wokół ratusza. W końcu to również jest eko.
Fajna pomysł. Ciekaw jestem tylko, jak będzie wyglądała pielęgnacja tych przystankow. I bedzie nieco lepiej, niz na Alei Marszałkowskiej.
W pełni do szczęścia przydałyby się wyświetlacze cyfrowe, jak w sąsiedniej miejscowości
1. Co z tą wielką plytą przy handlowcu ? 2.Brudne przystanki, kto ma dbać o to żeby je myc i sprzątać ? 3. Wielki szum ws nasadzeń, a kto pielęgnuje połamane zabezpieczenia przy nasadzeniach drzew na Al.Marszalkowskiej ? Nie sztuka realizować nowe zadania , ale kto ma to dbać?
Ratusz dostał na to przedsięwzięcie ogromne dofinansowanie zewnętrzne więc skorzystał z okazji dopłacając % niewiele. Mądre posunięcie Ratusza. Ludzie najchętniej krytykowali wszystko co nie jest ich.
Czas teraz na znalezienie dofinansowania na tunel pod torami kolejowymi. To powinno być priorytetem. Wiceministrem ds. funduszy unijnych jest pewien radny wojewódzki z okolic Mławy. Czas na zatelefonowania do partyjnego kolegi panie Burchacki.
Normalnie lewacki bełkot, trwonienie pieniędzy
A co z tunelem pod torami kolejowymi w ul. Kościuszki? Na jakim etapie jest obiecana tą inwestycja? Czy nie można znaleźć jakiegoś dofinansowania do budowy tego tunelu. To jest dla Mławy sprawa najważniejszą. Tunel w ul. Szreńskiej pójdzie do remontu i co wtedy? Czy ktoś w ratuszu myśli i planuje?
Na Szreńskiej nie ma tunelu …..
Piszacy z pewnością miał na myśli wiadukt na Szrenskiej!!
To skoro miał na myśli to mógłby chociaż nie obrażać za to, że ktoś go grzecznie poprawił. Mógł się przyznać do błędu i po sprawie. Ale widać ma problem z samooceną. Może w młodości nie był doceniany przez rodziców.
Ćwierćinteligencie zrozum że w sytuacji zamknięcia wiaduktu na Szreńskiej tunel pod torami w ul. Kościuszki bardzo by pomógł.
Prostaku , na Szreńskiej nie ma tunelu…..
Czy musisz pisać o sobie że jesteś prostakiem ,– NIE WSTYD CI !!
Na Szreńskiej nie ma tunelu……
Ten tunel jest potrzebny z 10 osobom. Ja tam raczej nigdy nie będę przechodził
W 2026 r. zamkną wiadukt do remontu na ponad rok.
Ojej, to jak będą pasażerowie koleji wchodzić na perony
To jest śmieszne żeby połączenie było tylko przez wiadukt. Tunele powinny być i na Kościuszki i z Sienkiewicza do Szreńskiej.
jakieś lobby znowu działa!!! czy nie ma w naszym mieście ważniejszych potrzeb – chociażby dziury w ulicach? a przepraszam, to już następuje „rozszczelnianie” nawierzchni – ekologia działa
za chwilę wokół handlowca będą demontować płyty i nastąpi rozszczelnienie i ekologia będzie działać – „bo nasza ziemia płonie”!!!!!!!!!!!!!!
Oczywiście że loby działa — to lobby które zajmuje, się nasadzeniami kwiatów — i czystością w mieście która pozostawia wiele do życzenia !! Czekam już od 2019 roku aby wreszcie ktoś przywrócił molo nad Zalewem Ruda które obiecał pan Kowalewski, a które rozbierał obecny Burmistrz Jankowski — i z chwilą kiedy uzyskał „stołek”” to miał podjać inicjatywy Kowalewskiego, odnośnie zagospodarowania tego terenu wspólnie z wójtami Lipowca i ILOWA—- czekam może wreszcie zjawi się jakieś lobby aby przyspieszyć zagospodarowanie ZALEWU!! — Kowalewski zawsze tłumaczył że Zalew nie leży w granicach miasta– i nie może nic tam finansować — ale przez 18 lat było mu trudno załatwić sprawę aby ten zbiornik + Mławska znalazly się w granicach miasta– skoro można było załatwić że w 2004 roku w granicach miasta znakaxlo się Krajewo i Piekiełko -+ KIEDY WRESZCIE OBIECANKI STANA SIĘ FAKTAMI!!!
A nie lepiej przeznaczyć czas, energię i pieniądze na poprawę i korekty w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej? Częstotliwość, długość i ułożenie tras autobusów – to tylko dwa powody by coś zmienić.
Przykład : Linia 1 jest tak długa (trasa i czas), że w tym samym czasie dojadę z Mławy do Olsztyna . Podobnie jest z linią 3. Oczywiście tak długie są w dużych miastach i to nikogo nie dziwi ale w mniejszych można to inaczej ułożyć. Tym bardziej, że nie wszyscy muszą mieć na siłę przystanku niemal pod drzwiami domu. Nie jest chyba problemem podejść kilkadziesiąt metrów a nawet 100-200 do przystanku.
Linie można skrócić, zmienić trasy przejazdu by w ten sposób cel podróży osiągnąć szybciej.
Kolejny przykład na brak reakcji Ratusza na powstające nowe osiedla -Przykład Linia 4 – Z ulicy Morawskiej (jadąc do centrum i galerii) skręca w Kościuszki w prawo, tam jest przystanek, który jest używany chyba tylko symbolicznie (kilka domów) , potem jedzie w lewą w Świętego Wojciecha). Ludzie z tych kilku domów mają 150 metrów oddalony przystanek linii 1 na Zachodniej. A wracając do tej linii 4 to może ona zamiast w Kościuszki skręcać w „Grota”, gdzie buduje się nowe osiedle na którym (nie przesadzam ) może mieszkać docelowo około 1000 osób (5 bloków po 70 mieszkań). Tam będzie miał kto wsiadać by dostać się do centrum miasta. Dodam, że ta zmiana nie podniesie kosztów funkcjonowania tej linii bo nie wydłuży trasy. Ten i wiele przykładów można podawać wiele, jak choćby to, że linia 2 mając krótki czas przejazdu do centrum i z powrotem powinna jeździć częściej a linia 1 rzadziej. Przecież ludzie z Osiedla Młodych nie muszą koniecznie wsiadać na Szpitalniej, można podejść na przystanek przy Hali Sportowej – to nie jest daleko.
Sorry wszystkich , że nie do końca na temat napisałem ale ma ta częściowo związek z mało potrzebnymi i do tego tylko dwoma zielonymi przystankami.
Koszt???
Zacznijcie od koszy na śmieci na wszystkich przystankach. Wtedy wytworzona ekologia nie znajdzie się na pobliskich trawnikach.
Aha, wtedy będą mogli podrzucać śmieci Ukraińcy wynajmujący domy w okolicach Mławy.
Bardzo mnie zaciekiewiło słowo rozszczelnienie oraz słowo palisader taki kolor. Czyli te same osoby którę uszczelniały teraz będą rozczelniacz ja bym dołóżył jeszcze kozy na trawnikach i takie tam. Dobra czekamy na efekt jestem za….
To jest żaden krok ku ekologicznemu rozwojowi. Przerabia się tereny które są już zielone tam jest trawa, krzewy, drzewa. Na mariackiej też nie jest źle. Powinno się zmieniać miejsca zalane betonem np wokół handlowca. Idąc waszym tokiem myślenia to jeszcze zróbcie rewolucję w parku….
To nie jest głupi pomysł, zagospodaruje się wodę deszczowa w parku i tenże deszcz zamiast spadać na drzewa to będzie teraz ekologicznie spadać na drzewa i miejsca zielone- koszt jedyne 400k, ale to z funduszy eu to spoko:D
Rozumiem sarkazm . Zgadzam się . Tyle tylko , że te fundusze unijne to nasze pieniądze z naszych podatków – czyż nie …