Przy Wiadukcie Szreńskim są widoczne ślady funkcjonowania nielegalnego przejścia przez pas jezdni. Kto z niego korzysta? Zryty trawnik sugeruje obecność dzików. Zniszczona zieleń – to może jeleń. Wieść głosi o nadmiarze łosi. Niewykluczone, bo „łosiedle” jest blisko.
Najprościej byłoby sprawdzić przy pomocy monitoringu miejskiego, ale akurat tam go nie ma. Przy okazji nasuwa się pytanie: gdzie on jest? Mławski monitoring (czytaj: emerytki w oknach) obejmuje zasięgiem tylko starsze osiedla.
Z pomocą przyjdzie nam policja. Wystarczy poczekać cierpliwie. Gdy coś wydarzy się w tym miejscu, to mundurowi ustalą wszystkie szczegóły. Wierzymy w nich i mamy nadzieję, że podzielą się wiedzą z mławskimi mediami, które tragiczną informację przekażą niezwłocznie opinii publicznej. I wszystko będzie jasne.
Niecierpliwym i dociekliwym osobom sugeruję, że skrótem przedstawionym na załączonych zdjęciach poruszają się ludzie. Naprawdę. Na własne oczy widziałem młodą matkę, na dwóch nogach, prawie wyprostowaną. Raz pchała, raz ciągnęła wózek z potomstwem i torbami, z wielkim trudem pokonując przeszkodę. Z wyglądu bezsprzecznie należała do naczelnych. I nie mam tu na myśli redaktorów.
Podejrzewam, że migrowała za dobrami materialnymi niezbędnymi do życia. Życia, które mogła stracić w pokonywaniu trasy pomiędzy słabo skomunikowanymi obiektami handlowymi. W tym miejscu należy wspomnieć o roli architekta miasta, który okazał się być zbędny za czasów byłej władzy, a teraz znów jest – w regulaminie organizacyjnym urzędu miasta. Przepraszam, zapowiadają się zmiany.
W momencie składania tekstu do publikacji ukazało się ogłoszenie o naborze na to stanowisko. Włodarze uprzedzili krytykę. Czyżby w ratuszu szło ku lepszemu? Mimo wszystko mam trochę obaw. Czy „Główny specjalista ds. architektury – Architekt Miejski” będzie miał coś do powiedzenia? Do jego obowiązków należy współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi, ale komórki nie mają żadnego obowiązku komunikowania się z nim w jakichkolwiek sprawach.
Po kilku minutach obserwacji można zauważyć, że Wiadukt Szreński jest przekraczany przez „człowieki” w wielu miejscach. W całym pasie poniżej barierek. Niewiele wysiłku trzeba włożyć, aby zrozumieć, że są to klienci galerii, którzy postanowili skorzystać z okazji i zaliczyć jeszcze jeden lub dwa sklepy.
Nie podejrzewam, że włodarze miasta będę planować budowę drugiego tunelu. Jeden już planują (od kilku lat). Wiaduktu dla pieszych nad wiaduktem dla zmotoryzowanych także nie spodziewałbym się. Nie wiem jak z tego problemu wybrną. Można postawić straż miejską i w łatwy sposób poprawić kondycję skarbca miejskiego. Można wybudować jakieś bariery dźwiękoszczelne. Właściciele mieszkań powyżej lokali handlowych być może byliby zadowoleni. Przy okazji uniemożliwiłoby to niektórym osobom igranie z własnym zdrowiem i życiem.
A najprościej byłoby budować naszą Mławę z głową, ale jak już ktoś… coś… postanowił, to potem inni się z tym męczą.
kpt. rez. Karol Klepczyński
„Z przymrużeniem oka” to cykl publikacji, płynących z obserwacji mławskiej rzeczywistości, którego autorem jest wojskowy emeryt pracujący i mieszkający w Mławie – kpt. rez. Karol Klepczyński.
Hej tam w Ratuszu!!! Czy działacie już dla Mieszkańców w godzinach, które umożliwiają Nam pracującym, płacącym podatki, na przyjście po pracy i załatwienie sprawy urzędowej??? RAZ W TYGODNIU DO 18???
Jeżeli pojawiło się nowe ogłoszenie o pracę to znaczy, że ktoś w Posady Swoim Ludziom skończył internetowe trzydniowe studia i może objąć to stanowisko..
A może z frakcji Pieniądze i Stanowiska?
To są partie „puszczające do siebie oko”. W tym względzie porozumienie i wspólna koalicja są nieodwracalne i nastąpi dzięki niemu „ostateczne odcięcie” od innych frakcji polityki, chcących chociaż udawać zaangażowanie.
jeśli ludzie chodzą konkretną ścieżką z taką częstotliwością, że przestaje tam rosnąć trawa, to znaczy że istniejące chodniki są źle zaprojektowane.
Obwodnica też ucichła . Ciechanów będzie miał za chwilę kolejną . A u nas zakręt widmo ( przekreślony znak zjazdu Mława , Działdowo ) jadąc od Warszawy cały czas straszy . Wiadomo coś na ten temat więcej ?
Niedawno otwierano oferty złożone w przetargu. Jest 7 chętnych firm do budowy obwodnicy. Obecnie trwa wybór najkorzystniejszej oferty.
Podobno jutro uniewaznio przetarg.bo za drogie oferty
Jest kilka ofert które mieszczą się w budżecie
Pięknie opisane, ale co z tego, skoro nowe inwestycje i projekty, jak infrastruktura drogowa (pieszych i rowerzystów), są robione tylko dla rozgłosu, bez żadnych praktycznych rozwiązań? Same utrudnienia, albo „drogi donikąd”, pasy w miejscach niepraktycznych, bez zjazdów lub braku w ogóle przejść.
Ten rozjeżdżony trawnik jest nie tylko w tym miejscu. Na OKM naprzeciw bloku 6 jest „zielony parking”. Tubylcy z „łosiedla” czesto tam parkują bryki. I nie dlatego że niema miejsca na parkingu, ale „bo tak”.
Wędrującym tam owieczkom z roszczeniowego osiedla powinni linię MKM uruchomić specjalną bo im wszędzie daleko
Dlaczego obrażasz ludzi?
Możesz to wyjaśnić? Uważasz się zakogoś lepszego? Ciekawe w czym jesteś lepszy? – pewnie w wywyższaniu się. W takim razie jesteś maluczkim człowieczkiem, który ma się za nadczłowieka, już jeden taki był i źle skończył…
To zejście z wiaduktu jest od wielu lat, sporo ludzi tedy się kieruję idąc od strony podmiejskiej w kierunku ulicy mariackiej.
To prawda, tędy od zawsze schodziło się z wiaduktu idąc od pociągu na OKM lub na Os. Sienkiewicza czy też w ogóle do miasta, jeszcze zanim powstała galeria.
MIJA ROK OD PANA NOMINACJI NA BURMISTRZA NASZEGO MIASTA .CIEKAWE ILE ZREALIZOWAŁ PAN AMBITNYCH 7 PLANÓW,KTORE PAN PROPONOWAŁ ZREALIZOWAĆ.PANIE BURMISTRZU MŁAWIANIE CHCĄ SIĘ Z PANEM DZIELIĆ SWOIMI WNIOSKAMI CHCĄ SIĘ SPOTYKAĆ ,BO JEST WIELA TEMATÓW.MŁAWA POSIADA 15 OSIEDLI.NIECH PAN POŚWIĘCI DLA KAŻDEGO OSIEDLA CZAS NA SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI BO TO ONI REPREZENTUJĄ RATUSZ-MY MIESZKAŃCY.
raczej pół roku
No cóż, widocznie burmistrzem znów został człowiek, którego też nic nie obchodzą ani mieszkańcy, ani Mława, ale własne dobro.
Normalnie boki zrywać
Podobny problem jest z dostępem do peronu w kierunku Gdańska z poziomu gruntu (nie wiaduktu i windy). ówczesne władze miasta odgrodziły peron od dostępu budując Ale. Św Wojciecha i likwidując przejście dla pieszych. W przypadku awarii windy ten dostęp jest bardzo potrzebny bo nie możną wejśc / wyjść z tego peronu jako osoba z dzieckiem na wózku ale też niepełnosprawni i niektórzy seniorzy, którzy nie mogą wchodzić po schodach. Problem znany obecnym władzom miejskim i nic się z tym nie robi a potrzeba tak niewiele. Miasto przerzuca winę na PKP a PKP jest niewinne. PKP PLK może zdemontować barierki ogrodzeniowe ale czeka na pismo z Ratusza. Czeka już kilka miesięcy po interwencji Mławian.
Tak, tam powinien być… tunel dla pieszych pod wiaduktem szreńskim od galerii w kierunku Castoramy i Action. Tak galeria jak i sklepy po drugiej stronie wiaduktu są masowo odwiedzane przez społeczeństwo, a na około czyli przez ul. Św. Wojciecha to jednak kawał drogi.
To przejście przez wiadukt może jeszcze nie jest tak niebezpieczne jak przechodzenie przez tory od strony Wólki do miasta czy tez do owej galerii. Tam także masa ludzi codziennie przechodzi, a o tunelu na Kościuszki poprzednie władze nabrały wody w usta, obecne także na ten temat milczą.
Jeśli chodzi o mandaty to i tu Straż Miejska czy też policja miałaby pewnie 100-procentowe wykonanie planu.
Co do niszczenia zieleni – to tylko kawałek ugoru porośniętego chwastami.
Poprzednie władze miały chęć budowy tunelu na przedłużeniu ul Kościuszki– ogłosiły konkurs na projekt tego tunelu — do urzędu wpłynęły 4 projekty–ale pewnie ze względu na cenę zostały złożone do szuflady — A może tak obecne władze zainteresują się tymi projektami– wybiorą jeden — i zaczną starania o budowę tego tunelu –najwyższy czas przywrócić tą część WÓLKI DO MIASTA — mieszkańcy tego oczekują od lat !!
Obecna tri-władza zapłaci za kolejny projekt a nie weźmie starego już opłaconego. Chyba wiadomo dlaczego?
Wiadomo, tamte projekty bunia Kowalewskiego już dawno się przeterminowały.
Pamiętasz jak Kowalewski musiał robić trzeci projekt na modernizację kina, bo poprzednie się przeterminowały?
Projekty Bunia dotyczyły tylko tunelu dla pieszych a wiemy wszyscy że tam potrzebny jest również przejazd dla samochodów. Takiego projektu oczekują mieszkańcy
Szczerze? Samochodem to te 500m więcej można przejechać.
Święta prawda OBECNE WŁADZE MIASTA JAK I RADNI SKUPIAJĄ SIĘ NA DZIELENIU STOŁKÓW KIEDY ZAJMĄ SIĘ PRZYZIEMNYMI SPRAWAMI MIESZKAŃCÓW TRZEBA POCZEKAĆ DO WYBORÓW PRZED WYBORAMI OBIECANKI