Dopiero wtedy kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustów
— 04/06/2024
Płońscy policjanci otrzymali kolejne zgłoszenie o dokonaniu oszustwa metodą „na BLIK”. 39-letnia mieszkanka pow. płońskiego za pomocą popularnego komunikatora otrzymała wiadomość z konta swojej znajomej w serwisie społecznościowym. Podająca się za koleżankę pokrzywdzonej osoba poprosiła ją o opłacenie zakupu przy użyciu kodu do płatności mobilnych. Swoją prośbę tłumaczyła tym, iż chwilowo taka forma płatności nie działa na jej koncie bankowym.
Po podaniu kodu 39-latka otrzymała informację, że bank wstrzymał tę płatność i potrzebny jest kolejny kod. Wtedy kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustów i zadzwoniła do znajomej. Ta oświadczyła, że straciła dostęp do swojego konta w mediach społecznościowych i to nie ona prosiła o opłacenie przesyłki.
Policjanci przypominają, aby nie paść ofiarą takiego oszustwa należy:
potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory – najlepiej zadzwonić do takiej osoby. Wykonanie takiego połączenia zajmie nam kilkadziesiąt sekund, a tym samym zyskamy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu, a nie oszustowi przekazujemy pieniądze,
sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie).
źródło: KPP Płońsk
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski
[TUTAJ]