Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo

Nigdy tego nie rób. 38-letnia mieszkanka Płońska zorientowała się w ostatniej chwili


fot. ilustracyjne


Do 38-letniej mieszkanki Płońska zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika działu bezpieczeństwa banku, w którym posiadała konto. Poinformował kobietę, że jej oszczędności są zagrożone, gdyż bank odnotował próbę wykonania przez osobę nieuprawniona przelewu z jej konta w kwocie 500zł. By chronić zgromadzone na rachunku środki 38-latka, musiała przejść obowiązującą bank wewnętrzną procedurę bezpieczeństwa.

Fałszywy pracownik banku polecił kobiecie ściągnięcie i zainstalowanie aplikacji „wsparcia technicznego”, co umożliwiło mu zdalny dostęp do telefonu płońszczanki. Namówił też do zalogowania się do bankowości elektronicznej i wykonania przelewu blisko 20 tys. zł. na wskazany przez niego „bezpieczny” numer konta bankowego. W trakcie rozmowy poinformował 38-latkę, że w systemie odnotowany został wniosek o kredyt na dane kobiety, a on w jej imieniu złoży inny o jego wycofanie. Płońszczanka miała tylko potwierdzić wszystko w swojej aplikacji bankowej.

Zmanipulowana kobieta postępowała zgodnie z poleceniami „bankowca”. Po chwili zorientowała się, że tak naprawdę potwierdziła wniosek kredytowy na kwotę ponad 40 tys. zł. i pieniądze trafiły na jej konto, a z niego oszust może wykonać przelew. Od razu zadzwoniła na infolinię banku, zleciła zablokowanie rachunku i złożyła wniosek o odstąpienie od kredytu. Dzięki temu fałszywy bankowiec nie zdążył ukraść kolejnych pieniędzy z jej konta.

 

Policja apeluje o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z obcymi osobami. Oszuści działający metodą ” na pracownika banku” najczęściej informują o rzekomym włamaniu na konto bankowe i konieczności podjęcia szybkich działań. Starają się wystraszyć swojego rozmówcę, by działał pod wpływem emocji. Każdą telefoniczną prośbę od obcych osób o przesłanie pieniędzy, podanie danych do konta bankowego, kodu do systemu płatności mobilnych lub zainstalowanie nieznanej aplikacji, powinno się traktować jako potencjalną próbę oszustwa.

źródło: KPP Płońsk

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]
0 0 vote
Oceń artykuł
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x