Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo

Przy liniach kolejowych powstaną ścieżki rowerowe?


fot.ilustracyjne


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały porozumienie ramowe o współpracy ze Związkiem Województw Rzeczpospolitej Polskiej. Uzgodnienie dotyczy budowy nowych ścieżek rowerowych wzdłuż linii kolejowych i tworzy podstawę do dalszej współpracy.

Współpraca pomiędzy PLK SA, a ZWRP ma usprawnić budowanie przez samorządy tras rowerowych na obszarach kolejowych, a tym samym promowanie ekologii i zdrowego stylu życia. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A  i Związek Województw Rzeczpospolitej Polskiej określiły ramy wzajemnej współpracy do wypracowania rozwiązań dotyczących warunków technicznych skrzyżowań linii kolejowych z drogami rowerowymi, a także dróg dojścia dla rowerzystów i osób o ograniczonej możliwości poruszania się do peronów stacji i przystanków kolejowych.

Podstawowe warunki do realizacji inwestycji

Budowa tras rowerowych na obszarach kolejowych musi odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami. Na obszarach obecnie nieczynnych linii kolejowych inwestorzy – samorządy muszą uwzględnić zapewnienie zagospodarowania terenu w sposób pozwalający na zachowanie ciągłości korytarza transportowego, w tym na potrzeby ewentualnych przyszłych inwestycji związanych z rozbudową sieci kolejowej. W każdym z przypadków inwestor, który chce budować ścieżkę musi przedstawić PLK SA plany jej przebiegu. Po akceptacji planów zawierana będzie indywidualna umowa określająca prawa i obowiązki przy planowaniu, realizacji oraz późniejszym utrzymaniu trasy rowerowej. Warunkiem koniecznym realizacji inwestycji jest uzyskanie przez samorząd odpowiednich zgód zarządcy terenów kolejowych.

źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe SA

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]
0 0 vote
Oceń artykuł
guest
14 komentarzy
najnowsze
najstarsze najwyżej oceniane
Inline Feedbacks
View all comments
Rafał
Rafał
1 rok temu

Mam nadzieję, że będzie możliwość dojazdu rowerem czy hulajnogą bezpośrednio na perony, bo targanie 15-20 kg sprzętu po schodach, jak obecnie, jest uciążliwe

Iti
Iti
1 rok temu
Reply to  Rafał

tak, albo dadzą zakaz wjazdu rowerem

Cyklista stoleczny
Cyklista stoleczny
1 rok temu
Reply to  Rafał

Oby nie. Widzę w stolicy jak pozostawiane są hulajnogi i przypinane rowery to zasadzka dla osób niewidomych i niedowidzących oraz innych niepełnosprawnych.

Manufry
Manufry
1 rok temu

Za kilka tygodni można będzie zapytać Ratusz o reakcję na „pieniądze podawane jak na tacy”.

Bartosz
Bartosz
1 rok temu

A gdzie w Mławie jest miejsce na taką ścieżkę wzdłuż linii kolejowej. Na Piłsudskiego (Wólka nie). Wzdłuż al. Św Wojciecha też nie bo tam niema nawet dojścia z poziomu gruntu do peronu w przypadku awarii windy. Miasto zagrodziło dostęp.

mławianka
mławianka
1 rok temu

Może w końcu naprawią mostek na Seraczu w pobliżu oczyszczalni, bo to była świetna ścieżka do spacerów.
Tak w ogóle to świetny pomysł.

Manufry
Manufry
1 rok temu
Reply to  mławianka

Ten mostek nie jest przy linii kolejowej więc na pewno NIE. To nie jest zakres działalności PKP PLK.

mławianka
mławianka
1 rok temu
Reply to  Manufry

A przy czym? jeśli wolno spytać 🙂 .
Nie wiem o jakim ty mostku myślisz, ale podczas modernizacji torów go zniszczono i jest przy torach niestety.

Karol
Karol
1 rok temu
Reply to  mławianka

Mostek był świadomie zniszczony aby właśnie spacery utrudnić. Z tego samego powodu, tuż za dawnym peronem danego przystanku Mława Miasto, z którego wygonie zaczynało się spacery, wyorano głęboki rów w poprzek nasypu. Wszytko aby ludziom uniemożliwić korzystanie z jednego z najpopularniejszych miejsc spacerowych. Swoja drogą ta ścieżka spacerowa biegła po starym nasypie wybudowanym równolegle do lini kolejowej na Warszawę, przeznaczonym pod nową linię kolejową, która miała rozpoczynać się w Mławie i łączyć stację graniczną w Mławie z Rosją. W związku z odzyskaniem niepodległości budowa została przerwana jako niepotrzebna. Relikty tej lini kolejowej, jej zarys i głębokie wykopy pod tory, są wyraźnie widoczne w terenie i na mapach Google na odcinku od Mławy przez otocznię aż do Szydłowa. Kończą się gdzieś w okolicach dawnego GS-u w Szydłowie, który powstał na terenie przeznaczonem wcześniej pod stację kolejową. Dalej za Szydłowem, tak tylko do Giedni, można się doszukiwać planowanego przebiegu tej linii na podstawie kształtu i ułożenia działek geodezyjnych. Tyle zdążono zrobić zanim projekt skasowano.

Cyklista stoleczny
Cyklista stoleczny
1 rok temu
Reply to  Karol

Bardzo interesujące informacje przekazałeś. Dziękuję

mławianka
mławianka
1 rok temu
Reply to  Karol

Faktycznie, masz rację – nie tylko mostek zniszczony, ale jeszcze rów wyorany (o tym zapomniałam). Rów pokonałam, ale przez rzeczkę Seracz już nie dałam rady się przebić, no cóż… wiek już nie ten… 😛
Tyle, że te utrudnienia podejrzewam iż powstały w związku z budową Al. Św. Wojciecha (czytaj: dewelopera, bo to przecież dla nich ta ulica), bo nawet przejścia dla pieszych na drugą stronę nie zrobiono, a moim zdaniem powinno być. Stąd może nasuwać się wniosek, że to kolejne działania burmistrza dla dobra mieszkańców tak jak darmowe lodowisko przy Handlowcu czy malowanie pasów dla pieszych farbą, która podczas opadów czy też roztopów jest bardzo śliska i łatwo na takim przejściu o wypadek.
Nie będę wymieniać więcej udogodnień naszego cudownego i ugrzecznionego burmistrza, bo szkoda języka zdzierać.

Kolejarz
Kolejarz
1 rok temu
Reply to  Karol

Trochę Karol przekombinował, wie, że dzwoni, ale nie wie w którym kościele. To faktycznie jest nasyp pod linię kolejową ale nie z Mławy do Rosji z okresu zaborów, tylko z Mławy do Ostrołęki budowanej w dwudziestoleciu wojennym na podstawie ustawy Sejmy RP z dnia 26 marca 1935 roku (dziennik ustaw poz. 171, ustawa dostępna na stronach Sejmu, w niej jest wszytko napisane). Budowę przerwała II wojna światowa, po wojnie budowy nie wznowiono. Jednak od 1946 roku ta linia pojawia się w planach budowy nowych lini kolejowych. Nadmienię też, że po II WŚ planowano też nowe linie kolejowe z Płocka do Mławy i z Mławy do Nidzicy. gdyby te plany zrealizowano to Mława byłaby duża stacją węzłową gdzie zbiegają się cztery linie kolejowe w tym jedna magistralna.

mławianin
mławianin
1 rok temu
Reply to  Kolejarz

i prawdopodobnie byłaby miastem wojewódzkim zamiast Ciechanowa

Anonimowo
Anonimowo
1 rok temu
Reply to  mławianin

jeszcze cię gryzie?

14
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x