Zastosowała się do zaleceń fałszywego pracownika banku. To nie mogło się skończyć inaczej
— 25/03/2023

fot. ilustracyjne
Dzwoni telefon – na wyświetlaczu identyfikacja numeru oddziału banku. Konsultant informuje, że ktoś włamał się na Twoje konto. Poleca zainstalować aplikację, by ochronić pieniądze. Jak zareagujesz? 34-letnia kobieta zastosowała się do zaleceń konsultanta i straciła pieniądze z konta.
Do zdarzenia doszło kilka dni temu, kobieta zauważyła, że dzwoni do niej konsultant z banku, gdzie ma założone konto. Usłyszała, że ktoś próbuje wypłacić z jej konta pieniądze. Zaprzeczyła, by podejmowała jakieś środki z konta. Usłyszała, że w takim razie doszło do włamania na jej konto i trzeba je zabezpieczyć odpowiednią aplikacją. Kobieta pobrała i zainstalowała aplikację na swoim telefonie. Następnego dnia zauważyła, że z jej konta zniknęły pieniądze. Powiadomiła bank i Policję. Trwają czynności.
Policja ostrzega – hakerzy posługują się metodą phishingu, dzięki której podszywają się pod znane numery biur obsługi banków, firm a nawet Policji. Prawdziwy pracownik banku nie zażąda od nas zainstalowania aplikacji do ochrony konta czy wygenerowania kodu płatności internetowej. Jeśli usłyszysz, że Twoje konto w banku jest zagrożone – rozłącz się i sam skontaktuj się z bankiem. Poinformuj bank o próbie oszustwa.
źródło: KPP Mława
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski
[TUTAJ]