Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo

Kolejna oszukana straciła oszczędności. Jak tym razem?


Oszuści dysponują całym wachlarzem metod służących do oszustw i w efekcie pozbawienia nas oszczędności. Ostatnio przekonała się o tym kolejna osoba. W jej przypadku, oszuści podszyli się pod pracownika banku i zaoferowali rzekomą pomoc przed zagrożeniem związanym z utratą pieniędzy z konta, namawiając do zainstalowania specjalnej aplikacji. Mieszkanka powiatu działdowskiego uwierzyła i straciła prawie 7 tysięcy złotych.


W poniedziałek (20.03.2023 r.) na Posterunek Policji w Rybnie zgłosiła się mieszkanka tej gminy w sprawie oszustwa na jej szkodę, w wyniku którego z jej konta bankowego zniknęły oszczędności w kwocie prawie 7 tysięcy złotych. Z kobietą skontaktowała się osoba, twierdząc, że jest pracownikiem banku, w którym kobieta ma konto informując ją o próbie oszustwa na jej rachunku bankowym. Aby uratować jej pieniądze poleciła zainstalować kobiecie aplikację QuickSupport. Kobieta polecenie wykonała, a rzekomy pracownik banku przejął kontrolę nad jej kontem dokonując przelewów z rachunków bankowych, w wyniku czego ta straciła swoje oszczędności.

Kolejny raz apelujemy o rozsądek i szczególną ostrożność podczas rozmów telefonicznych z osobami, które podają się za pracownika banku, policjanta czy inną osobę i informują nas o próbie oszustwa na naszym koncie bankowym. Pamiętajmy, że gdy pracownik banku prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczy oraz namawia do instalacji w telefonie dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustem. W żadnym wypadku nie należy instalować zalecanych aplikacji i podawać kodów. Prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi o podanie danych dostępowych do konta przez telefon. Zanim podejmiemy jakiekolwiek działanie (podanie danych logowania, hasła do konta, kodów transakcyjnych, zainstalowania aplikacji) upewnijmy się, czy osoba, która do nas dzwoni podając się za pracownika banku faktycznie nią jest. Rozłączmy się i zadzwońmy sami do naszego banku w celu potwierdzenia czy ktoś próbował się z nami skontaktować i czy rzeczywiście nasze konto jest zagrożone. W razie jakichkolwiek wątpliwości, o każdej tego rodzaju sytuacji najlepiej powiadomić policję.

źródło: KPP Działdowo

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]
0 0 vote
Oceń artykuł
guest
2 komentarzy
najnowsze
najstarsze najwyżej oceniane
Inline Feedbacks
View all comments
Do komuszka
Do komuszka
2 lata temu

Stąd mieli informacje bo podała im hasło i login do konta. Po twoim wpisie można wywnioskować, że też jesteś średnio na bakier z czymkolwiek. Ogarnij się dziadek by nie dać się oskubać.

z bliska xxx!!!
z bliska xxx!!!
2 lata temu

Podstawowe pytanie w tych oszustwach powinno być???—SKĄD OSZUŚCI MIELI INFORMACJĘ O STANIE KONTA TEJ KOBIETY???

2
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x