31-latka oszukana na „pracownika banku”. Straciła pieniądze
— 08/03/2023
fot. ilustracyjne
Mężczyzna podający się za pracownika banku skontaktował się z 31-latką informując, że oszczędności zgromadzone na koncie bankowym są zagrożone. Kobieta straciła 1800 złotych.
– Do Komendy Powiatowej Policji zgłosiła się 31-letnia mieszkanka powiatu ciechanowskiego, która poinformowała policjantów, że skontaktował się z nią mężczyzna podający się za pracownika banku. W celu zabezpieczenia rachunku bankowego przed włamaniem oszust poprosił kobietę o podanie kodu systemu płatności mobilnych służącego m.in. do szybkich płatności lub wypłat środków z bankomatu. Kobieta wierzyła, że chroni swoje pieniądze. W rzeczywistości straciła jednak 1800 zł – informuje mł. asp. Magda Zarembska oficer prasowy KPP w Ciechanowie.
Policja apeluje o ostrożność. Scenariusz tego typu ataków wykorzystujących spoofing telefoniczny jest zwykle taki sam.
– Oszust stara się wystraszyć rozmówcę, by działał pod wpływem emocji, najczęściej informując go o rzekomym włamaniu na konto bankowe i konieczności podjęcia szybkich działań, by zablokować możliwości włamywaczy. Na telefonie zwykle wyświetla się numer infolinii banku, dlatego połączenie nie wzbudza żadnych podejrzeń. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy, podanie danych konta bankowego czy kodu systemu płatności mobilnych powinno się traktować jako próbę oszustwa. Apelujemy o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami – dodaje Zarembska.
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski
[TUTAJ]