PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały, że wyremontują odcinek Wielbark – Chorzele. – Podróżni zyskają nowe połączenie kolejowe między województwem warmińsko – mazurskim a mazowieckim. Po remoncie odcinka Wielbark – Chorzele oraz modernizacji Chorzele – Ostrołęka pociągi ponownie połączą m.in. Olsztyn oraz Ełk z Ostrołęką. Wartość prac wyniesie 21 mln zł, które pochodzą ze środków budżetowych PLK S.A. – dodają.
Zaplanowano już prace remontowe, aby uruchomić składy pomiędzy Szczytnem a Ostrołęką i tym samym przywrócić kolejowe połączenie między dwoma województwami.
– Dzięki pracom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. po ponad 20 latach ponownie udostępnimy całą linię kolejową do pasażerskich przewozów między Ostrołęką a Szczytnem. Remont odcinka Wielbark – Chorzele oraz realizowana obecnie modernizacja linii Chorzele – Ostrołęka przywróci na kolejową mapę połączenie między województwem warmińsko – mazurskim a mazowieckim. Będzie to także istotna trasa na czas przyszłych robót na międzynarodowej linii E-75 Rail Baltica. Odcinek Ostrołęka – Szczytno zapewni alternatywne połączenie do Ełku – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Prace remontowe na trasie mają objąć wymianę podkładów na długości prawie 3 km i remont 5 obiektów inżynieryjnych takich jak mosty i przepusty.
– Specjalna maszyna wyreguluje tory na ponad 21 kilometrach linii. Uporządkowana zostanie zieleń w bliskim sąsiedztwie linii. Podróżni wsiądą do pociągów z wyremontowanych peronów w Wielbarku i Jesionowcu. Obiekty zostaną wyposażone w ławki, wiaty i gabloty informacyjne. Energooszczędne oświetlenie LED zapewni bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku. Przebudowa obejmie także 17 przejazdów kolejowo – drogowych, na których PLK S.A. zwiększą poziom bezpieczeństwa na styku dróg z torami – dodaje Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy PLK S.A.
Przywrócenie przejezdności PLK S.A. planuje z końcem trzeciego kwartału bieżącego roku. Pociągi będą mogły pokonać odcinek Wielbark – Chorzele z prędkością do 60 km/h. Przygotowano nowy tor, gotowe są już perony na stacjach Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystankach Nowa Wieś, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka i Raszujka.
– W nowo wybudowanym lokalnym centrum sterowania w Ostrołęce montowane są nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wybudowane zostały nowe obiekty inżynieryjne, w tym 245-metrowy most kolejowy nad Narwią oraz 6 mniejszych mostów, 14 przepustów, 4 przejścia dla małych zwierząt. W połowie 2023 r., po 22 latach, na linii Ostrołęka – Chorzele będą mogły jeździć pociągi – dodaje Przemysław Zieliński.
źródło: PKP PLK