Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
fot. ilustracyjne
Wczoraj zniknęły ostatnie ograniczenia w ruchu na nowym odcinku S7 Napierki – Płońsk. To oznacza, że kierowcy będą mieli już do dyspozycji drogę ekspresową od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska w pełnym zakresie i z dopuszczalną prędkością 120 km/h dla pojazdów osobowych. To łącznie 71 km.
Zakończenie ostatnich prac
Nową drogę ekspresową S7 pomiędzy Napierkami i Płońskiem udostępnialiśmy etapami od grudnia 2021 roku, mimo trwających jeszcze prac. Choć na trasie obowiązywały w związku tym ograniczenia, to udostępniając drogę usprawniliśmy przejazd, a jednocześnie wyprowadziliśmy ruch tranzytowy z miejscowości leżących przy starym przebiegu DK7. Obecnie zakończyły się już ostatnie prace związane z uciągleniem ogrodzenia drogi, poprawkami usterek stwierdzonych podczas odbiorów, uzupełnieniem oznakowania poziomego oraz badaniami kontrolnymi nawierzchni. Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego, po przeprowadzeniu kontroli, wydał decyzje o pozwoleniu na użytkowanie i na tej podstawie mogliśmy wdrożyć docelową organizację ruchu dla drogi ekspresowej. Oznacza to, że na całej trasie od Napierek do Płońska nie ma już znaków ograniczenia prędkości do 80 km/h. W styczniu dostępne będą także Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP), gdzie trwają jeszcze prace związane z montażem przyłączy energetycznych.
Zakres inwestycji
Budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki – Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki – Płońsk (ok. 13,7 km). Każdy z nich powstał w systemie Projektuj i buduj. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców było, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Prace budowlane na trzech odcinkach od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 roku, natomiast na odcinku Napierki – Mława wiosną 2020 roku. Inwestycja obejmowała budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska.
W ramach inwestycji powstało m.in. 70 obiektów inżynierskich oraz dziewięć węzłów: Mława Północ, Mława Wschód, Mława Południe, Żurominek, Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. Powstały też cztery Miejsca Obsługi Podróżnych: Pepłowo I, Pepłowo II, Ćwiklinek i Dłużniewo. Nawierzchnię drogi wykonano z betonu cementowego i dostosowano do ruchu z obciążeniami nawierzchni 11,5 tony na oś.
źródło: GDDKiA
Koszty inwestycji i dofinansowanie z Unii Europejskiej
Łączny koszt inwestycji wyniósł 1,6 mld zł. Wykonawcą trzech odcinków było konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe, które zbudowało odcinek Strzegowo – Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, odcinek Pieńki – Płońsk za 311,7 mln zł, a odcinek Napierki – Mława za kwotę 294,7 mln zł. Wykonawcą odcinka Mława – Strzegowo było konsorcjum firm PORR oraz PORR Bau. Wartość tego kontraktu to 446,1 mln zł.
Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej łącznie wynosi ponad 1mld zł.
Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Mława nie była miastem, które licznie odwiedzały znane osobistości: politycy, wybitni wodzowie, czy królowie. W 1646 r. jeden dzień przebywała…
Wiosenne słońce, świąteczne zajączki, jajka, baranki, kolory żółty i soczyście zielony – to właśnie Wielkanoc. Czas odradzania się przyrody i…
Redakcja portalu Codziennik Mławski zastrzega sobie wszelkie prawa do publikowanych treści. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego //codziennikmlawski.pl wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie lub sprzedaż zawartości portalu Codziennik Mławski są zabronione bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji i będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Tam i tak każdy jeździł i jeździ jak chce. Tylko policja, straż i pogotowie mają co robić przez baranów
Ja tam 160 to minimum
Proponuję 180 i walnąć w scianę swej obory. Dobrze ci to zrobi.
Są też plusy czym szybciej jedziesz tym mniej przebywasz w pobliżu Mławy a to może być kluczowe.
W sensie? Jakoś tak nie załapałem…Chodzi o kurniki? Czy inne względy? 🙂
Brawo Rząd Prawa i Sprawiedliwość, brawo radni PIS z Mławy.
Ha, ha, ha ale na święta śmieszny dowcip opowiedziałeś. Ha, ha, ha.