Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Jak pacjenci mogą przyczynić się do poprawy publicznej opieki zdrowotnej? Od teraz mają możliwość podzielenia się swoją opinią na temat świadczeń, których im udzielono, na Internetowym Koncie Pacjenta. Do osób, które skorzystały z leczenia u specjalisty, będą dzwonić także ankieterzy w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia.
Poznanie opinii pacjentów na temat jakości świadczeń medycznych pomoże zdiagnozować najczęstsze problemy, na jakie natrafiają. W efekcie poprawi to usługi, tak by były lepiej dostosowane do potrzeb pacjentów. Poprawa jakości opieki zdrowotnej to element długofalowej polityki Ministerstwa Zdrowia. Badanie jakości to jeden z pierwszych elementów, który ma przynieść wymierne efekty dla pacjentów.
– Opinia pacjenta jest kluczowa do udoskonalania systemu ochrony zdrowia. On ma być budowany właśnie wokół potrzeb pacjenta. Proszę więc o poważne potraktowanie tej ankiety, bo dzięki niej każdy z nas będzie mógł wkrótce korzystać z profesjonalnej i przyjaznej pacjentowi opieki medycznej – mówi minister zdrowia dr Adam Niedzielski.
– Włączenie pacjentów w proces udoskonalania i rozwijania usług oferowanych przez publiczną opiekę zdrowotną sprawi, że zaczniemy realnie odpowiadać na ich potrzeby. Bez poznania opinii pacjentów i bez chęci uwzględnienia jej nie uda nam się wprowadzać innowacji, które podniosą poziom usług oferowanych pacjentom – mówi Paweł Kikosicki, dyrektor Centrum e-Zdrowia.
Pytania zadawane pacjentom w ankiecie zamieszczonej w Internetowym Koncie Pacjenta oraz telefonicznie przez ankietera są identyczne.
Jest to pięć pytań, które dotyczą:
Pacjenci będą oceniali te obszary w skali od 1 do 10 punktów. W Internetowym Koncie Pacjenta będą mogli ocenić w ten sposób zrealizowane zdarzenia medyczne. Znajdą je w zakładce „Historia leczenia”.
Z kolei ankieterzy sami skontaktują się z pacjentem. Jeżeli zachowanie lub tożsamość ankietera będą budzić wątpliwości, to pod bezpłatnym numerem infolinii NFZ – 800 190 590 – pacjenci mogą zweryfikować i potwierdzić dane ankietera.
– Monitorujemy jakość i dostępność świadczeń opieki zdrowotnej. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Dzięki ankiecie chcemy poznać zdanie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i wskazać obszary, które wymagają poprawy. Zachęcam do podzielenia się swoją opinią. Każdy głos jest dla nas bardzo ważny – podkreśla Filip Nowak, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.
Ankieta jest anonimowa. Mimo, że pacjent wypełnia ją we własnym Internetowym Koncie Pacjenta, do wysłanej ankiety nie zostaną dołączone jego dane. Natomiast ankieterzy telefoniczni znają tylko numer telefonu, płeć pacjenta, placówkę, w której się leczył, oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę. Ankieterzy nie mają dostępu do imienia i nazwiska pacjenta ani do jego numeru PESEL. Nie dysponują również informacjami wrażliwymi, np. nie wiedzą, z których świadczeń medycznych korzystali pacjenci.
Internetowe Konto Pacjenta (IKP) ma każda osoba, która ma PESEL. Musi tylko je aktywować przez zalogowanie się na konto. Aktywnych jest 16,5 mln IKP. Jakie korzyści IKP daje pacjentowi? Pozwala m.in.:
Jak zalogować się na Internetowe Konto Pacjenta
źródło:mp/CeZ
Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Mława nie była miastem, które licznie odwiedzały znane osobistości: politycy, wybitni wodzowie, czy królowie. W 1646 r. jeden dzień przebywała…
Znawcy tematu wiedzą, że chcąc dowieźć ciężarówką towar do marketu budowlanego pod adresem Graniczna 9 należy skorzystać z ulicy Brukowej….
Redakcja portalu Codziennik Mławski zastrzega sobie wszelkie prawa do publikowanych treści. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego //codziennikmlawski.pl wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie lub sprzedaż zawartości portalu Codziennik Mławski są zabronione bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji i będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Najważniejsze to jest to czy można się dostać do lekarza podstawowej opieki rodzinnej. Stanie na mrozie kilku godzin nie sprzyja dobrym opiniom chociaż często usługi są dobre.