Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo
Szpulka pasmanteria Mława dodatki krawieckie

Dieta na redukcję: tych 5 składników pomoże Ci szybciej spalić kalorie


Spalanie zbędnych kalorii to niełatwy i żmudny proces, podczas którego należy postawić na zbilansowaną dietę. Istnieje kilka popularnych składników spożywczych, które przyśpieszą walkę z nadmiarem tłuszczy. W artykule przedstawiamy najskuteczniejsze produkty podczas diety redukcyjnej.

1. Ananas

Ananas to pyszny i zdrowy owoc, który przyśpiesza spalanie kalorii. Po pierwsze jest niskokaloryczny (100 g = 56 kcal), dzięki czemu nie sprawi, że założony dzienny bilans zostanie przekroczony. Nie zawiera cholesterolu i tłuszczy, a jednocześnie jest dobrym źródłem błonnika przyśpieszającego metabolizm. Jednym z cennych składników ananasów jest bromelaina, która zwiększa przyswajalność białek. Dzięki czemu osoby będące na diecie redukcyjnej są chronione przed gwałtowną utraty masy mięśniowej. Wspomniany owoc stanowi doskonałe źródło witamin A,B oraz E, a także minerałów takich jak cynk, miedź, żelazo i fosfor. Taki skład sprawia, że regularnie spożywany ananas ma pozytywny wpływ na kości oraz ścięgna. Gazetka Dino to świetne miejsce na wyszukiwanie aktualnych promocji dotyczących tego owocu i wielu innych produktów spożywczych.

2. Papryka

Według opinii wielu dietetyków papryki stanowią najskuteczniejsze warzywa wspomagające odchudzanie. Poza swoimi walorami smakowymi jest niskokaloryczna i zapewnia poczucie sytości. Dzięki temu może stanowić zdrową przekąskę będącą alternatywą dla słodkich smakołyków. 100 g papryki zawiera tylko 25 kalorii, a pomimo tego jest to warzywo będące źródłem dużej ilości błonnika oraz wody, które przyśpieszają proces pozbywania się tkanki tłuszczowej. Ponadto znajdziemy w nim witaminę C, która przyśpiesza efekty ćwiczeń typu cardio. Papryka to niezwykle uniwersalne warzywo, które można podawać  w wielu wariantach. Może stanowić dodatek do chudego mięsa, główny składniki warzywnego gulaszu, a ponadto da się ją jeść na surowo.

3. Cebula

Cebule to często niedoceniane warzywa mające bardzo pozytywny wpływ na funkcjonowanie ludzkiego organizmu. Jej właściwości sprawiają, że coraz więcej osób decyduje się na stosowanie tzw. diety cebulowej. Opisywane warzywo zawiera duże ilość błonnika, który przyśpiesza trawienie i zapobiega zaparciom. Ponadto zmniejsza poziom greliny będącej związkiem odpowiedzialnym za zwiększanie apetytu. Dzięki spożywaniu cebuli zmniejsza się ochota na podjadanie słodyczy, co pozwala na efektywniejsze kontrolowanie poziomu glukozy we krwi.

4. Kefir

Nie od dziś wiadomo, że produkty zawierające naturalne probiotyki poprawiają metabolizm oraz perystaltykę jelit. Co ważne kefir może być spożywany przez osoby cierpiące na nietolerancję laktozy. Może stanowić bazę do przygotowywania pysznych deserów, które będą znaczniej mniej kaloryczne od swoich tradycyjnych odpowiedników. Jest bogaty w białko i wapń, które stanowią ważne składniki diety podczas odchudzania. Niskie spożycie wspomnianego pierwiastka wiąże się z większym ryzykiem nadwagi. Poza tym kefir sprawdzi się wśród osób cierpiących na liczne zaparcia, spożywany w towarzystwie regularnych posiłków normuje procesy trawienne.

5. Łosoś

Pomimo swojej wysokiej kaloryczności mięso z łososia jest polecane osobą chcącym zrzucić zbędne kilogramy. Jest to spowodowane wysoką zawartością kwasów tłuszczowych omega-3, które stanowią skuteczną broń w walce o zdrową sylwetkę. Ponadto łosoś zawiera duże ilości łatwo przyswajalnego białka. Według specjalistów powinien być spożywany co najmniej raz-dwa razy w tygodniu.

mat. zewnętrzny

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]
0 0 vote
Oceń artykuł
guest
1 Komentarz
najnowsze
najstarsze najwyżej oceniane
Inline Feedbacks
View all comments
Kasia
Kasia
1 miesiąc temu

I woda! Zwykła cisowianka może zdziałać cuda!

1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x