Zakład Ubezpieczeń Społecznych wypłacił już ponad 2 mln świadczeń na wyprawkę szkolną w ramach programu „Dobry start”, co objęło ponad 2,2 mln dzieci. Do rodziców trafiło w sumie 613 mln zł. W województwie mazowieckim na rachunki bankowe rodziców i opiekunów trafiło ponad 54 mln zł.
Wnioski o wyprawkę szkolną w ramach programu „Dobry start” wpływały od 1 lipca. Ostatnim dniem na elektroniczne wypełnienie i przesłanie dokumentów o świadczenie 300+ jest 30 listopada. Zatem rodzice mają jeszcze cztery miesiące na wysłanie wniosku.
– Warto pospieszyć się ze złożeniem dokumentów jeszcze przed końcem wakacji, czyli do 31 sierpnia. Wtedy wyprawka zostanie wypłacona najpóźniej do 30 września. W sama raz, by zrobić czy też uzupełnić szkolne zakupy dla ucznia, na czas pierwszego miesiąca nauki w roku szkolnym – podkreśla Grzegorz Dyjak z biura prasowego ZUS.
Zakład rozpoczął wypłatę wyprawki szkolnej 18 lipca. Sukcesywnie, kolejni wnioskodawcy, otrzymują świadczenia. – W województwie mazowieckim do tej pory złożono 261 tys. wniosków na ponad 368 tys. dzieci. Liczba przyznanych świadczeń przekroczyła 321 tys. Wypłacono już 181 tys. świadczeń na kwotę 54,3 mln zł. Wkrótce ZUS przeleje kolejne kwoty na świadczenie „Dobry Start” na konta dla rodziców i opiekunów – informuje rzecznik.
ZUS po raz drugi przyznaje świadczenie 300 plus w ramach rządowego programu „Dobry start”. Z wyprawki szkolnej skorzysta w tym roku ponad 4,4 mln dzieci. Środki z programu przysługują rodzicom dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej, ponadpodstawowej lub policealnej do 20. roku życia i do 24. roku życia – w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.
Wnioski o świadczenie na rok szkolny 2022/2023 można składać wyłącznie elektronicznie przez trzy kanały: Platformę Usług Elektronicznych (PUE ZUS), system bankowości elektronicznej i portal Empatia.
Powiadomienie o umieszczeniu informacji o przyznaniu świadczenia zostanie przekazane na adres mailowy wskazany przez wnioskodawcę we wniosku. Pieniądze zostaną przekazane na rachunek bankowy wskazany przez klienta we wniosku w ciągu 5 dni roboczych od przyznania świadczenia.
Jeśli będzie zachodziła konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, do klientów zostanie skierowane wezwanie w celu uzupełnienia wniosków, które zostanie umieszczone na profilu klienta na portalu PUE ZUS, o czym wnioskodawca zostanie poinformowany SMS-em wysłanym na numer telefonu wskazany we wniosku.
źródło: mp/ZUS