Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo
Szpulka pasmanteria Mława dodatki krawieckie

Mławska Kolej Dojazdowa remontowana, ale nie na mławskim odcinku


Gmina Czernice Borowe wraz z wolontariuszami skupionymi wokół Lokalnej Organizacji Turystycznej Północnego Mazowsza od wielu lat prowadzi działania zmierzające do ratowania zabytku jakim jest Mławska Kolej Dojazdowa.


Swoje działania koncentrują na jej przasnyskim odcinku. Dotychczas udało się przywrócić ruch drezyn rowerowych i kolei na wyremontowanym odcinku od Czernic Borowych do Obrębca. Uwiarygodniło to działania pasjonatów u grantodawców.

W tym roku na ten cel udało się pozyskać aż dwie dotacje:

  • 208 000,00 zł z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego,
  • 240 000,00 zł od Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
  • W planach na 2022 rok jest dalszy remont i przywrócenie ruchu kolejki do Przasnysza (stacja Klewki), a drezyn rowerowych do Krasnego.

– Cieszy fakt, że do LOTPM przystąpił Powiat Przasnyski i Miasto Przasnysz. Wolę współpracy potwierdziły również Gmina Krasne i Gmina Przasnysz. Działania samorządów wspierają poseł Anna Cicholska oraz Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków. Mamy nadzieję, że takiej współpracy i wsparciu środkami zewnętrznymi uda się ocalić zabytek od ostatecznego zniszczenia i przywrócić jego funkcjonowanie jako żywego skansenu techniki – podsumowuje Urząd Gminy Czernice Borowe.

za: infoprzasnysz.com

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]
0 0 vote
Oceń artykuł
guest
16 komentarzy
najnowsze
najstarsze najwyżej oceniane
Inline Feedbacks
View all comments
Anonimowo
Anonimowo
1 miesiąc temu

W Mławie szyny w 10 % rozkradzione a w 40% „pozabierane śruby i podkłady. Poza tym nasz pan i dziedzic zwany burmistrzem wyzbył się kolejki na rzecz Ciechanowa droga z ręki do ręki. Dziękuję jesteśmy w czarnej dup.. A mogło być pieknie

XYZ
XYZ
1 miesiąc temu
Reply to  Anonimowo

Na rzecz jakiejś innej gminy. Nie pamiętam ale na pewno nie na rzecz Ciechanowa.

Anonimowo
Anonimowo
1 miesiąc temu
Reply to  XYZ

Bodajże o Krasne chodziło, do Ciechanowa też chyba poszedł jeden parowóz

Anonimowo
Anonimowo
1 miesiąc temu
Reply to  XYZ

Ciechanów odkupił od tej gminy i jest już włascicielem

Podróżnik
Podróżnik
1 miesiąc temu

Po pierwsze to aby reaktywować kolej wąskotorowa w Mławie musiałaby dojeżdżać bliżej centrum lub bardzo blisko jakiegoś punktu przesiadkowego na autobus lub kolej normalnotorową. Jeszcze można by pomyśleć o dojeździe do fabryk LG. Ale ogólnie „skórka nie warta wyprawki”.
Poza tym nie ma zainteresowania władz miejskich i powiatowych dobrym funkcjonowaniem i dostępnością kolei normalnotorowej dla mieszkańców Mławy a co dopiero wąskotorówką. Widzimy jak to wychodzi w Mławie. Brak ogrzewanej poczekalni przy peronach. Wyjście z peronu w kierunku Działdowa zagrodzone przez ludzi z Ratusza barierką (jak z filmu Barei). I na dodatek dworzec autobusowy dysfunkcyjny. Póki co kolejowego dworca Mława Miasto nie ma.
Definicja dworca kolejowego z ustawy o transporcie kolejowym (art. 4 pkt 8a):

dworzec kolejowy – obiekt budowlany lub zespół obiektów budowlanych, w którym znajdują się pomieszczenia przeznaczone do obsługi podróżnych korzystających z transportu kolejowego, położony przy linii kolejowej.

Ewa
Ewa
1 miesiąc temu

Nie ma sensu, nie warto, nie ma środków z takim podejściem mamy do czynienia od lat w urzędzie miasta. Jestem ciekawa jak z takim podejściem zmieniałby się Świat…

Anonim
Anonim
1 miesiąc temu
Reply to  Ewa

Cóż… inny świat… inni ludzie.
Czemu tylko od władz wymagasz zaangażowania, a od siebie czego wymagasz?
Pieczone gołąbki nie lecą same do gąbki jak to mówią. Tam działa wolontariat i to chyba wolontariusze są inicjatorem tej akcji a nie władze gminy.
No ale najlepiej ty.łek posadzić na czterech literach i czekać na gotowe.
Tak, a propos, to ile razy brałaś udział w wyborach tak do władz samorządowych jak i do sejmu i senatu? – pewnie „zero”, no ale wymagania do innych masz, bo jesteś typową konsumentką, która tylko potrafi wymagać od innych.

Ewa
Ewa
1 miesiąc temu
Reply to  Anonim

Twoja wypowiedź świadczy, iż mój wpis trafił w sedno, dziękuję…

Anonim
Anonim
1 miesiąc temu
Reply to  Ewa

Nie jestem pracownikiem UM ani żadnego innego urzędu, a więc mylisz się grubo.
Widzę, że nadal do ciebie nic nie dociera. Ciągle to samo: dajcie, zróbcie, a samemu tylko czekać na gotowe.

BACZNY 1 OBSERWATOR !!!
BACZNY 1 OBSERWATOR !!!
1 miesiąc temu
Reply to  Anonim

Nie jesteś pracownikiem urzędu?? ale tylko dlatego że po prostu wstydzisz się że w nim pracujesz — i dlatego piszesz takie komunały jak powyżej wby być w sgodzie s liniądziałąń U.M–MŁAWY !! czyżbyś ie wiedział że w MŁAWIE byli ludzie spolecznicy którzy ten temat wielokrotnie poruszali, ale zawsze spotykali się z niechęcią podjęcia tego tematu właśnie przez urzędników, w tym wszystkim jest dziwne zaangażowanie POSEŁ CICHOLSKIEJ –BO MŁAWIE NIE POTRAFIŁA POMÓC !! SKORO EWA WEDŁUG CIEBIE JEST KONSUMENTKĄ — TO TY PRZEZ TE SWOJE PISANIE JESTEŚ TYPOWYM KLAKIEREM MIEJSKIEJ WŁADZY !!! CZyżbyś nie wiedział że nie an pisaniu polega rzecz a na działaniu !! nawołujesz innych do działań — a sam, rozpostarłeś sie na wygodnym stołku i szukasz frajerów aby za ciebie robili akcje do których ty sie podepniesz ze swymi mądrościami — zejdz z tej drogi bo ona prowadzi do nikąd !!!–

bylemwidzialem
bylemwidzialem
1 miesiąc temu
Reply to  Anonim

Wcale nie jest tak kolorowo !
W Przasnyszu tą dotację traktujemy jak przekręt, ktoś robi NIC i dostaje dużą kasę ! Kiedyś w Przasnyszu też poszła dotacja europejska na kolej wąskotorową, miała być atrakcją turystyczną. Dziś nasza ciuchcia stoi pordzewiała, zdemolowana, jest miejscem pijackim imprez, wymalowana sprayami i z powybijanymi szybami, a fotele po nocach latały przez wybite okna ! Są artykuły na InfoPrzasnysz, ze zdjęciami zdemolowanej i pordzewiałem i popalonej kolejki w Przasnyszu, sprawa trafiała nawet na policję i okazywało się, że nie będzie ustalania wandali, gdyż oficjalnie kolejka nie ma właściciela, a tory kolejki wąskotorowej są uznane za jeden z najważniejszych naszych zabytków, ciuchcia już jednak NIE ! Demolować można. A dotacje na uruchomienie przejazdów turystycznych były.

BACZNY 1 OBSERWATOR !!!
BACZNY 1 OBSERWATOR !!!
1 miesiąc temu
Reply to  Ewa

Tylko w świecie takich problemów nie mają , — a w naszej Mławie wystepują dlatego że brak jest fachowców naszym najlepiej wychodzi współpraca z DEVELOPERAMI !!!! Mławska władza w ogóle nie liczy sięz opinjami społeczeństwa którego przedstawiciele mieli propozycję aby przywrócić tą kolejkę do używalności ale najlepiej było że pozbyto się tych problemów oddając sprzęt innym gminom, właśnie tym które teraz starają się przywrócić żywotność tej KOLEJKI, — A NASZ MŁAWSKI KOLEJARZ UWAŻA ŻE TO NIE BYŁO BY OPŁACALNE ???

Andrzej
Andrzej
1 miesiąc temu

A po co łysemu kolej, historia zabytek. Bloki w centrum trzeba stawiać. Ciechanów potrafil odrestaurować parowóz i zagospodarować skwer. A w Mławie co jest? Piękny deptak przy handlowcu, stacja Mława na wysrajewie

Kolejarz
Kolejarz
1 miesiąc temu

Przywrócenie przejezdności kolejki na całym jej odcinku od Mławy do Krasego nie ma już sensu. Potrzeba na to milonów złotych a kolejka nigdy nie stanie się turystyczną atrakcją jak w Bieszczadach. Pokazały to proby zorganizowania turystycznych przejazdów przed laty. Tory są zarośnite, podkłady drewniane zbutwiałe, skrzyżowania z drogami zaasfaltowane lub rozebrane. Mostki zrujnowane. Koszt odtworzenia jednego przejazdu kolejowego to ponad 400 tys. zł. W innych miejscach w kraju zamieniono trasy kolejek na ścieżki rowerowe, zostawiając jako zabytki techniki stacje i mijanki i tam eksponujac ocalały tabor. .

PitSTOP
PitSTOP
1 miesiąc temu

Szkoda Mławy i naszego taboru . Potencjał naprawdę był.

16
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x