Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo

Reklama w Google – czy rzeczywiście jest opłacalna?


Reklama z Google

Specjaliści do spraw marketingu podkreślają, że w dzisiejszych czasach konieczne jest kompleksowe zadbanie o reklamę, dzięki której można trafić do potencjalnego klienta. Warto przy tym skorzystać z możliwości, jakie daje internet – w reklamę internetową inwestuje dziś zdecydowana większość firm. Może mieć ona różne formy – jedni prowadzą profil firmy w mediach społecznościowych, inni tworzą własną stronę internetową. Wielu właścicieli firm decyduje się na płatną reklamę, która wydaje się być najbardziej efektywna. Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na Google Ads. Z wyszukiwarki Google korzysta obecnie ponad 90% internautów, a więc daje ona całkiem spory potencjał reklamowy. Co więcej, pod wyszukiwarkę podpięty jest również Gmail, z którego z roku na rok korzysta coraz więcej osób. Choć obecnie reklamy mailowe, które wysyłane są do potencjalnych klientów w formie wiadomości tekstowej, nie cieszą się dużą popularnością, to mogą one sprawdzić się na przykład w kampaniach remarketingowych. Reklama w Google może również przybrać formę reklamy tekstowej, która wyświetlana jest bezpośrednio nad wyszukiwaniami. Użytkownicy często nie zauważają, że klikają właśnie w reklamę, a konkretnie wchodzą na stronę internetową naszej firmy. Jeśli oferta okaże się dla nich interesująca, zostają z nami na dłużej. Zdobycie klienta w ten sposób nie byłoby takie proste dzięki tradycyjnemu pozycjonowaniu, gdyż nasza witryna musiałaby znaleźć się na samej górze w wyszukiwaniach. Google Ads oferuje również reklamy w sieci partnerskiej, do której należą różnego rodzaju blogi czy strony internetowe. Reklamy te, w formie graficznej, wyświetlane są na stronach partnerów Google, czyli w niemal całym internecie.

Ile kosztuje reklama w Google?

Reklamując się z Google, nasza firma może pozyskać dodatkowych klientów, co przekłada się na wzrost wpływów ze sprzedaży. Warto jednak zastanowić się, jak kształtują się koszty związane z reklamą Google, aby ocenić, czy rzeczywiście jest ona opłacalna. Google kieruje się w wyznaczaniu ceny przede wszystkim konkurencją, jaka panuje w danej branży oraz jakością strony, do którego ma prowadzić konkretny link bądź konkretna grafika. Warto mieć na uwadze dobór słów kluczowych – im więcej firm skupia się w reklamie na danych słowach kluczowych, tym okazuje się być ona droższa. Google przyjęło kilka modeli rozliczeń. Wśród nich możemy wymienić model CPC, w którym płaci się na kliknięcie użytkownika w reklamę. Model ten wydaje się być mniej atrakcyjny od modelu CPA, gdzie płacimy za to, że użytkownik wykonał konkretną akcję. Model CPM doskonale sprawdzi się w przypadku, gdy dopiero budujemy markę, bowiem zgodnie z jego założeniami płacimy za 1000 wyświetleń reklamy. Inaczej funkcjonuje model CPV, gdzie płaci się na dane wyświetlenie. 

Płatna reklama – czy to się opłaca?

Pozostaje pytanie, czy płatna reklama, jaką jest Google Ads, rzeczywiście jest opłacalna? Warto zwrócić uwagę, że za każdego typu reklamę będziemy musieli zapłacić – bez względu na to, czy decydujemy się na rozszerzoną kampanię, czy zależy nam jedynie na stworzeniu dobrej jakości strony internetowej. Koszty będą kształtować się na różnych poziomach, w zależności od tego, jakie dokładnie działania reklamowe zostaną podjęte. Należy jednak pamiętać o tym, że pozyskanie klienta w dzisiejszym świecie jest naprawdę trudne, szczególności jeśli działamy w branży, w której panuje spora konkurencja. Reklama w Google może okazać się niezwykle pomocna, jeśli szukamy alternatywnych, wartościowych rozwiązań. Płatna reklama zazwyczaj daje nam większe możliwości, niż przeprowadzanie działań marketingowych we własnym zakresie. Pamiętajmy, że Google już od kilku lat jest najczęściej wybieraną wyszukiwarką internetową i nic nie wskazuje na to, aby tendencja ta miała w kolejnych latach ulec zmianie. Dlatego też dobrze jest wykorzystać potencjał, jaki daje przedsiębiorcom Google i zastanowić się, czy kampania Google Ads nie okaże się być w naszym przypadku dobrym rozwiązaniem?

Więcej na https://adcube.pl/sem-co-to-jest-czym-jest-kampania-sem-i-sem-specialist/


Artykuł zewnętrzny

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]