Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo
Szpulka pasmanteria Mława dodatki krawieckie

Hak holowniczy – najważniejsze informacje 


Haki holownicze, stanowią jedne spośród najbardziej przydatnych motoryzacyjnych akcesoriów. Na przestrzeni wielu lat, z uwagi na różne możliwości ich zastosowania, zdobyły sympatię wielu kierowców. Nie każdy jednakże wie, z czego złożony jest typowy hak holowniczy i na co należy zwracać uwagę podczas jego wyboru. Te kwestie, postaramy się przybliżyć w poniższym artykule. 

Hak holowniczy – rodzaje 

Na rynku motoryzacyjnym, dostępne są różne rodzaje haków holowniczych: haki chowane, półautomatyczne, automatyczne, wypinane i z odkręcaną kulą. Te ostatnie, stanowią najpopularniejsze rozwiązanie, w którym kula od haka przymocowana jest do korpusu przy pomocy montażowych śrub. Poszukując odpowiedniego haka holowniczego, warto zajrzeć na stronę https://adamot.pl/haki-holownicze-3, gdzie znajdziemy spory ich wybór. 

Jak wygląda standardowy hak holowniczy? 

Standardowe haki holownicze, zbudowane są z kilku złączonych ze sobą elementów. Z uwagi na zmiany w budowie aut, w tym systemu mocowań i podwozia, muszą one zostać dobrane do konkretnego modelu samochodu. 

Najważniejszy element konstrukcji haka, stanowi jego korpus, w składzie którego znajdują się: uchwyty kuli, wsporniki mocujące oraz główna belka. Korpus haka, najczęściej pozostaje schowany za zderzakiem, w którym nierzadko trzeba zrobić wycięcie na mocujące kulę części. Belka nie musi być prosta – może być wygięta, tym bardziej na dwóch jej skrajnych końcach. Jej długość, może się mieścić w przedziale kilkudziesięciu centymetrów do praktycznie dwóch metrów. 

Istotne w całości tej układanki, będą wsporniki odpowiedzialne za mocowanie zestawu do auta. Wytwarza się je najczęściej z pociętej blachy, która ma grubość 8-10 mm i przykręca za pomocą śrub. Mają nierzadko kształt prostokąta, niemniej jednak zależne to będzie od dostępnego w aucie miejsca i potrzeb użytkowników. W części dolnej belki, przyspawane są zawsze uchwyty, do których montowana jest kula od haka. 

Najbardziej charakterystyczną część zestawy, stanowi niewątpliwie kula. Zwykle znajduje się ona na środku belki o pozwala na holowanie przyczepki. Poza wspomnianymi elementami, producenci umieszczają także uchwyt do elektrycznego gniazda. Wykonuje się je z blaszki albo plastiku i dokręca do uchwytu kuli przy pomocy załączonych śrub. Gniazdo, dzięki wiązce elektrycznej musi umożliwiać oświetlenie przyczepki albo nawet zasilić znajdujące się w niej urządzenia. 

Zwróćmy uwagę na producenta 

Bardzo istotne jest to, aby podczas dobierania haka holowniczego, sprawdzać informacje na temat producenta i numeru katalogowego. Na internetowych portalach aukcyjnych, możemy przefiltrować oferowane produkty według producentów i wśród znanych firm, znajduje się kategoria inny, która stanowi worek na wszelakiej maści różne podróbki, haki bez homologacji i o niskiej jakości. Należy mieć na uwadze, iż nie ma czegoś takiego jak nieznana firma, która wyprodukowała hak. Jeżeli producent ma europejskie homologacje na sprzedawane haki, to jego marka musi mieć jakąś nazwę. 

Artykuł zewnętrzny

 

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]