Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Od 26 października 2021 roku do pacjentów, którzy przebywali ostatnio w szpitalu, będą dzwonić w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia ankieterzy. Poproszą pacjentów o odpowiedź na dziewięć pytań.
Pytania będą dotyczyć dziewięciu obszarów związanych z pobytem w szpitalu. Ankieter zapyta pacjentów:
1.Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
2. Jaka była jakość wyżywienia?
3. Czy komunikacja była zrozumiała?
4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
7. Czy w nocy była cisza?
8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?
Pacjenci oceniać będą wymienione obszary w skali od 0 do 10.
Jak zapowiada NFZ, celem prowadzonej ankiety jest poprawienie jakości i dostępności świadczeń.
– Działamy w imieniu i na rzecz pacjentów. Wspólnie ze świadczeniodawcami chcemy dbać o ich zdrowie. Robimy to m.in. przez monitorowanie należytej jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Nasza ankieta ma na celu poznanie tej opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy.
Nasze badanie jest pilotażem. Ankieterzy nie dotrą do wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach. Tym cenniejsze są dla nas opinie pacjentów, którzy wyrażą zgodę na badanie ankietowe. W codziennym pośpiechu bardzo trudno, zwłaszcza w trakcie walki o swoje zdrowie, znaleźć czas na krótką rozmowę. Liczymy jednak, że dla wspólnego dobra pacjentom uda się wygospodarować kilka minut, by odpowiedzieć na pytania ankietera. Wszystkim pacjentom bardzo dziękujemy za poświęcony nam czas i udział w ankiecie – zapowiada NFZ.
W przeprowadzanej ankiecie pacjent nie podaje żadnych danych wrażliwych o sobie – zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystał. Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć wymienionych pytań. Nie będą potrzebować żadnych danych pacjenta i nie będą go o nie prosić, gdyż ankieta jest anonimowa.
Ankieterzy będą znali tylko numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył, oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę. Pacjenci muszą mieć jasność, które świadczenie oceniają. Ankieterzy nie będą mieli danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, PESEL) pacjentów, do których dzwonią, ani danych o rodzaju świadczenia, z jakiego pacjenci korzystali. Dane zostaną wykorzystane tylko w celu przeprowadzenia badania ankietowego dotyczącego monitorowania jakości i dostępności świadczeń.
W razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić tożsamość dzwoniących ankieterów w infolinii (TIP), pod numerem 800 190 590.
– Prosimy, aby pacjenci kończyli rozmowę z ankieterem, gdy poprosi on o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca, i poinformowali nas o tym. Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu. Pacjenci powinni zakończyć rozmowę i skontaktować się z nami (800 190 590) zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi jakiekolwiek ich wątpliwości – apeluje NFZ.
źródło: NFZ
Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Mława nie była miastem, które licznie odwiedzały znane osobistości: politycy, wybitni wodzowie, czy królowie. W 1646 r. jeden dzień przebywała…
Wiosenne słońce, świąteczne zajączki, jajka, baranki, kolory żółty i soczyście zielony – to właśnie Wielkanoc. Czas odradzania się przyrody i…
Redakcja portalu Codziennik Mławski zastrzega sobie wszelkie prawa do publikowanych treści. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego //codziennikmlawski.pl wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie lub sprzedaż zawartości portalu Codziennik Mławski są zabronione bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji i będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Lekarze dno bez rozwoju. Wykańczalnia dobrze że trafiłem do Warszawy bo jeszcze kilka dni i było by po mnie. Tak stwierdził lekarz w Warszawie. A przecież jestem dopiero po 40. Kasy więcej im dać konowalom
najgorszy szpital jakijest w mlawie,chyba maja podpisana umowe z Zakladem Nieznanskim bo nie lecza ,tylko pacjenci umieraja bez opieki ze strony medycznej.W szpitalu tym zajmuja sie tylko pacjentami jak ktos gruba kasa sypnie a biedni pacjenci musza umierac ,a w sumie to nie maja dobrych specjalistow caly personel wlacznie z lekarzami i dyrektorem ,jak nie umia leczyc to nich odesla do innego szpitala ,gdzie bedzie pomoc i fachowa opieka .Najlepiej to im w covidzie pracowac jest bo maja dodatkowo duze pieniadze ,oprocz pensji ,co niezle i tak zarabiaja . Nalezaloby te cala klike rozwalic ,wowczas moze by szpital bylby przyjazny pacjentom.
W szpitalu na SORze jest poważny problem z lekarką, która notorycznie odmawia udzielenia pomocy. Odsyła pacjentów gdzie się da. Byle dalej. W internecie aż huczy, jaka to p. Doktor nieuprzejma dla pacjentów i ponoć dla personelu. Może dyrektor szpitala podejmie w końcu jakieś działania, zanim w mediach pojawi się informacja typu: „na mławskim Szpitalnym Oddziale Ratunkowym zszedł pacjent, któremu odmówiono udzielenia pomocy”. Pani doktor internauci dali ksywkę „Eutanazja”. Wymowne, prawda?
Bardzo bliska mi osoba zmarła przez to że w Mławskim szpitalu stwierdzili że jest zdrowa i może wyjść do domu. Na drugi dzień zmarła
Moja babcia również nie żyje, „dzięki wspaniałej opiece” w Mławskim szpitalu
Czy mogę się wypowiedzieć w imieniu nieżyjącego, który zmarł w szpitalu z winy lekarza, z braku opieki medycznej, z winy szpitala
czyli to nie było z winy lekarza a z winy systemu „opieki” zdrowotnej w Polsce. W naszym kraju lekarz nie jest za to odpowiedzialny. Lepiej zastanów się na kogo głosujesz w wyborach.
Tęsknię za panią Kopacz
Drodzy pacjenci, tylko szczerze, bez owijania w bawełnę.
Chcą więcej zarabiać niech się przykładają do swoich obowiązków.
To wygrywa PiS ja już jestem na emertuze ale jak pracowałam to zakupy robiłam po pracy a panie ze szpitala po jednego loda potrafią przyjść w trzy a żebyście paistwo zobaczyli jakie zakupy robione są przed lykiendem i to w fartuszkach bez kremacji,