Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo

Leżałeś ostatnio w szpitalu? NFZ zbiera opinie o jakości leczenia


Od 26 października 2021 roku do pacjentów, którzy przebywali ostatnio w szpitalu, będą dzwonić w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia ankieterzy. Poproszą pacjentów o odpowiedź na dziewięć pytań.


Pytania będą dotyczyć dziewięciu obszarów związanych z pobytem w szpitalu. Ankieter zapyta pacjentów:

1.Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
2. Jaka była jakość wyżywienia?
3. Czy komunikacja była zrozumiała?
4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
7. Czy w nocy była cisza?
8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Pacjenci oceniać będą wymienione obszary w skali od 0 do 10.

Jak zapowiada NFZ, celem prowadzonej ankiety jest poprawienie jakości i dostępności świadczeń.

– Działamy w imieniu i na rzecz pacjentów. Wspólnie ze świadczeniodawcami chcemy dbać o ich zdrowie. Robimy to m.in. przez monitorowanie należytej jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Nasza ankieta ma na celu poznanie tej opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy.

Nasze badanie jest pilotażem. Ankieterzy nie dotrą do wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach. Tym cenniejsze są dla nas opinie pacjentów, którzy wyrażą zgodę na badanie ankietowe. W codziennym pośpiechu bardzo trudno, zwłaszcza w trakcie walki o swoje zdrowie, znaleźć czas na krótką rozmowę. Liczymy jednak, że dla wspólnego dobra pacjentom uda się wygospodarować kilka minut, by odpowiedzieć na pytania ankietera. Wszystkim pacjentom bardzo dziękujemy za poświęcony nam czas i udział w ankiecie – zapowiada NFZ.

W przeprowadzanej ankiecie pacjent nie podaje żadnych danych wrażliwych o sobie – zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystał. Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć wymienionych pytań. Nie będą potrzebować żadnych danych pacjenta i nie będą go o nie prosić, gdyż ankieta jest anonimowa.

Ankieterzy będą znali tylko numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył, oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę. Pacjenci muszą mieć jasność, które świadczenie oceniają. Ankieterzy nie będą mieli danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, PESEL) pacjentów, do których dzwonią, ani danych o rodzaju świadczenia, z jakiego pacjenci korzystali. Dane zostaną wykorzystane tylko w celu przeprowadzenia badania ankietowego dotyczącego monitorowania jakości i dostępności świadczeń.

W razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić tożsamość dzwoniących ankieterów w infolinii (TIP), pod numerem 800 190 590.

– Prosimy, aby pacjenci kończyli rozmowę z ankieterem, gdy poprosi on o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca, i poinformowali nas o tym. Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu. Pacjenci powinni zakończyć rozmowę i skontaktować się z nami (800 190 590) zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi jakiekolwiek ich wątpliwości – apeluje NFZ.

źródło: NFZ

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]
0 0 vote
Oceń artykuł
guest
8 komentarzy
najnowsze
najstarsze najwyżej oceniane
Inline Feedbacks
View all comments
Edith
Edith
1 miesiąc temu

W szpitalu na SORze jest poważny problem z lekarką, która notorycznie odmawia udzielenia pomocy. Odsyła pacjentów gdzie się da. Byle dalej. W internecie aż huczy, jaka to p. Doktor nieuprzejma dla pacjentów i ponoć dla personelu. Może dyrektor szpitala podejmie w końcu jakieś działania, zanim w mediach pojawi się informacja typu: „na mławskim Szpitalnym Oddziale Ratunkowym zszedł pacjent, któremu odmówiono udzielenia pomocy”. Pani doktor internauci dali ksywkę „Eutanazja”. Wymowne, prawda?

Janek
Janek
1 miesiąc temu

Bardzo bliska mi osoba zmarła przez to że w Mławskim szpitalu stwierdzili że jest zdrowa i może wyjść do domu. Na drugi dzień zmarła

Zoza
Zoza
1 miesiąc temu

Moja babcia również nie żyje, „dzięki wspaniałej opiece” w Mławskim szpitalu

witkacy
witkacy
1 miesiąc temu

Czy mogę się wypowiedzieć w imieniu nieżyjącego, który zmarł w szpitalu z winy lekarza, z braku opieki medycznej, z winy szpitala

Mazgaj
Mazgaj
1 miesiąc temu
Reply to  witkacy

czyli to nie było z winy lekarza a z winy systemu „opieki” zdrowotnej w Polsce. W naszym kraju lekarz nie jest za to odpowiedzialny. Lepiej zastanów się na kogo głosujesz w wyborach.

Budka z Piwem
Budka z Piwem
1 miesiąc temu
Reply to  Mazgaj

Tęsknię za panią Kopacz

Anonimowo
Anonimowo
1 miesiąc temu

Drodzy pacjenci, tylko szczerze, bez owijania w bawełnę.
Chcą więcej zarabiać niech się przykładają do swoich obowiązków.

Wszyscy narzekają na PiS a jak przyjdzie do wyboró
Wszyscy narzekają na PiS a jak przyjdzie do wyboró
1 miesiąc temu
Reply to  Anonimowo

To wygrywa PiS ja już jestem na emertuze ale jak pracowałam to zakupy robiłam po pracy a panie ze szpitala po jednego loda potrafią przyjść w trzy a żebyście paistwo zobaczyli jakie zakupy robione są przed lykiendem i to w fartuszkach bez kremacji,

8
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x