Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Na prośby mieszkańców sprawdziliśmy co dzieje się z mławskim, wyjątkowym dworcem zintegrowanym. Wyjątkowość naszego dworca to rzecz jasna jego lokalizacja w znacznej odległości od peronów przy braku bezpośredniego, podziemnego przejścia. Jak się jednak okazuje, dworzec już jest gotowy i czeka … właśnie, na co czeka?
Jak informuje ratusz, prace wykończeniowe prowadzone w budynku dworca zintegrowanego zostały zakończone zgodnie z ostatnio zaplanowanym terminem. Chodzi to o termin 30 czerwca br, bowiem wcześniejsze terminy oddania były kolejno przesuwane. Tak więc budynek stoi już w gotowości ponad trzy miesiące. Ten, wydawałoby się długi okres czasu nie wystarczył, aby udostępnić go dla podróżnych. Mało tego, miasto nie potrafi nawet wskazać terminu otwarcie tego obiektu. Dlaczego?
– Obiekt obecnie jest wyposażany oraz prowadzone są rozmowy z najemcami. Obiekt zostanie udostępniony podróżnym po spełnieniu wszystkich wymogów związanych z obowiązkami operatora, w tym wywieszania rozkładów, które powinny być przekazane przez PKP PK – odpowiedział na zapytanie redakcji Piotr Tomaszewski, naczelnik Wydziału Inwestycji UM.
Różowo nie wygląda też sytuacja dworca PKS. Jeszcze na początku czerwca miasto informowało, że nie udzieliło zgody przewoźnikom na korzystanie z przystanków przy Stacji Mława, ponieważ budynek dworcowy z infrastrukturą przeznaczoną dla podróżnych nie został jeszcze oddany do użytkowania. Chyba jednak przewoźnicy nadal wolą zatrzymywać się w centrum miasta.
W tym miejscu, każdemu chyba przyjdzie na myśl pytanie, które również czytelnicy nadsyłali do redakcji. Dlaczego wszystkie niezbędne działania nie były prowadzone z odpowiednim wyprzedzeniem? Przecież miasto wcale nie 30 czerwca dowiedziało się, że stoi już budynek dworca i autobusowe przystanki.
Przy okazji spróbowaliśmy też wyjaśnić dlaczego do dworca nie ma przejścia podziemnego ani zatok autobusowych na wiaduktach.
„Kiedy i ile razy burmistrz Mławy występował do PKP. S.A o uwzględnienie w planach budowy wiaduktu kołowego nad przystankiem Mława Miasto zatok autobusowych w okolicy szybów wind obsługujących perony? Czy burmistrz Mławy zwracał się (i kiedy) z wnioskiem o wybudowanie przejścia podziemnego łączącego peron przystanku Mława Miasto z budowanym obecnie budynkiem dworca zintegrowanego” – zapytaliśmy mławski ratusz.
Według ratusza, winien temu jest poprzedni burmistrz (obecny starosta) Jerzy Rakowski. Za to o tym, że takie starania o przejście podziemne i zatoki podejmował obecny burmistrz Sławomir Kowalewski mieszkańcy mogli się dowiedzieć z jego publicznych wypowiedzi. Jednak na udowodnienie okoliczności tych starań ratusz nie ma nawet jednego pisma kierowanego w tej sprawie do PKP, czy innych instytucji.
Poniżej treść otrzymanej odpowiedzi otrzymanej od Magdaleny Grzywacz, rzecznika prasowego UMM.
„W sprawach połączenia dworca zintegrowanego podziemnym przejściem z peronami oraz budowy zatok autobusowych na wiaduktach, Burmistrz Miasta Mława Sławomir Kowalewski prowadził rozmowy m.in. z Janem Krzysztofem Bieleckim, w 2010 roku Przewodniczącym Rady Gospodarczej przy Prezesie Rady Ministrów, i Teresą Pyzik, ówczesną dyrektor Wydziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP S.A. Jednakże decyzje o lokowaniu wiaduktów i przejścia podziemnego w Mławie zapadły dużo wcześniej – w październiku 2005 r. Wcześniej – 5 września 2005 r. ówczesny burmistrz Mławy Jerzy Rakowski wysłał opinię w sprawie modernizacji linii kolejowej, zawierającą m.in. informację dotyczącą tego, że PKP ma wykonać windy dla osób niepełnosprawnych na przejściu podziemnym (stacja Mława) oraz na wiadukcie przy dworcu zintegrowanym. Uwagi do umiejscowienia obiektów inżynieryjnych w projekcie modernizacji linii kolejowej Warszawa-Gdańsk (E-65) można było zgłaszać do 3 listopada 2006 roku. Sławomir Kowalewski rozpoczął sprawowanie funkcji burmistrza już po tym terminie –1 grudnia 2006 roku. Przekazana 5 września 2005 r. przez władze Mławy do PKP opinia pozostała wiążąca”.
Warto tu tylko zauważyć, że nawet przyjmując tę odpowiedź za dobrą monetę, to i tak nie wynika z niej, co burmistrz Kowalewski robił w tej sprawie od grudnia 2006 do 2010 roku.
JK
Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Mława nie była miastem, które licznie odwiedzały znane osobistości: politycy, wybitni wodzowie, czy królowie. W 1646 r. jeden dzień przebywała…
Sytuacja, gdy na trwające posiedzenie rady miasta wkracza policja, jest już sama w sobie kuriozalna. Jednak, to co dzieje –…
Redakcja portalu Codziennik Mławski zastrzega sobie wszelkie prawa do publikowanych treści. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego //codziennikmlawski.pl wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie lub sprzedaż zawartości portalu Codziennik Mławski są zabronione bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji i będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
a toalety płatne po 1zł bedą ?
tak bedzie monitoring i bramki
Zwalanie winy na poprzedniego Burmistrza to tak jak zwalanie winy na to że nie ma przejazdu ani przejścia przez tory w ciągu ulic Kolejowej i Kościuszki
Oferta kulturalna jest ważna jednak u nas wszystko się ładuje w sport jak widać no ale mamy przecież wuefistę na stoku a drugi się na niego szykuje…ciekawe kiedy doczekam się nowego przedszkola nr 4 w Mławie bo to obecne jest w takim stanie że chyba ja chodziłam do lepszego 25 lat temu…Tam czas stanął w miejscu, polecam zwłaszcza sale na górze.
Galeria powstała bo miał być dworzec, a teraz budynek dworca jest a nie ma dworca.
Czemu to takie – „polskie”… Ech..
Widać że ta inwestycja to jeden wielki przekręt o ręką rękę myje..
Ktoś coś kupuje, ktoś buduje, nagle coś znika, mówi się że umówione, nagle nie było rozmów…
Szkoda słów na to co dzieje się w naszym mieście..
Elyta i tak jeździ do Olsztyna i Warszawy…
Tak . „Dworzec” bez dostępu do peronów tylko idiota może coś takiego wymyślić .
Podróżni z bagażami , zimą lub w czasie deszczu powinni składać wizyty burmistrzowi i osobiście „dziękować”
Brawo mławski ratusz.
Gdzie jest powiedziane że musi być tunel a nie moze być przejście nadziemne. Takie wraz z windami przecież jest. Tunel to kilkadziesiąt dodtkowych milonów złotych. Tu przciez wykorzystano budowany wiadukt, któremu tylko dołozono doatkową funkcję przejsćia nad torami dla pasażerów. Tak trudno pzejechac się windą lub przejsć parę schodków ?
Trochę trudno bo te windy zazwyczaj nie działają
Czyżby Stefan był pracownikiem ratusza ? 😀 może decydentem lub udziałowcem ? Bo że Stefan jest myślącym mieszkańcem nie uwierzę. Szkoda że Stefan nie siedział 5 godzin w windzie z dziećmi czekając na konserwatorów windy a pociągi przejeżdżały pod spodem 😀
Czyżbyś się przyznawał że jesteś jednym z tych idiotów, co wymyślili taki dworzec!!
Tak? – chyba stefanku nie korzystasz z tych udogodnień.
Umiesz sobie coś niecoś wyobrazić? – No to sobie wyobraź, że jest ulewa, a ty musisz przejść od tego przepięknego dworca na peron nr 2. Masz na sobie białą koszulę, krawat, garnitur i buciki za kilka stówek, bo jedziesz na ważną konferencję.
Miłej podróży ci życzę.
Pracuje w Mławie od kilku lat i widzę jak Mława się rozwija. Niestety u mnie w mieście nie mamy galerii, pływalni, stadionu. Mlawiacy nie narzekajcie!
a gdzie mieszkasz, że taka bida?
na kurpiach 😉
No tak… faktycznie… WPZ, ale lotnisko mają 😀
Dla ciebie najważniejsza galeria jak widzę.
Pływalnia jest od bardzo dawna – to Rakowskiego zasługa.
Stadion od niepamiętnych czasów – jeszcze za komuny, teraz to tylko modernizacje.
Mława za Kowalewskiego się rozwija, ale tylko deweloperka.
Patrzmy na to obiektywnie, a nie oczami burmistrza.
Zamiast tego piep…go dworca lepsza by była modernizacja kina, które cuchnie głębokim PRL-em i żeby nie pewna pani dyrektor MDK, Retkowska, to nawet tych śmierdzących foteli w owym kinie by nie było i nie byłoby na czym siedzieć.
masz rację cena metra Nowe Miasto Lubawskie 3200 a u nas????????
domyślam się że to miasto WPZ popatrz za to jaki masz szpital a tu D…….a
Kowalewski za wszystko obwinia Rakowskiego jak PIS obwinia za wszystko Tuska.
W Mławie słynna „wina Tuska” zamieniła się w winę Rakowskiego.
Ja rozumiem winę Rakowskiego odnośnie braku wiaduktu na Kościuszki, ale też nie do końca, bo było bardzo dużo czasu, żeby walczyć o to, ale pan Kowalewski nawet nie kiwnął palcem.
Tutaj to już w ogóle nie rozumiem skąd zagnieździła się w głowie Kowalewskiego ta „wina Rakowskiego” – to jest chore!!!
Jak sugeruje „Muniek” Rakowski winien się odnieść do tych oskarżeń.
Ponadto faktycznie przydałaby się kontrola zasadności realizowania chorych pomysłów. Ciekawe czy Kowalewski prowadził w ogóle jakiekolwiek uzgodnienia z PKP i czy PKP wyrażało zgodę na umieszczenie w owym dworcu swoich kas czy też chciał postawić PKP przed faktem dokonanym.
PKP chciało na swój koszt pobudować przy peronie dworzec. Czemu miasto nie chciało? Kto miał w tym interes?
No jak to kto? – przecież to jasne i proste jak 2 x 2.
Tu trzeba pochwalić redakcję za merytoryczny i dobry artykuł.
Będzie jak z halą sportową na stadionie, którą przed dokończeniem budowy rozebrano i posiano trawę.
Trzeba zawiadomić odpowiednie organa o niegospodarności. Należy zacząć od SKO a także Wojewodę Woj. Mazowieckiego (nie mylić z Marszałkiem Województwa) aby ten wszczął kontrolę w zakresie celowości i gospodarności. Już teraz moża zwrócić się do CBA o sprawdzenie sensowności całego przedsięwzięcia prowadzonego przez miasto Mława zamiast PKP.
Żaden z przewoźników nie jest zainteresowany prowadzeniem kasy biletowej w tzw. budynku „dworcowym”. Powodem jest m.in. brak klienta dla spółki z Grupy PKP chodzi oczywiście o PKP Intercity S.A., której pociśgi nie zatrzymują się na p.o. Mława Miasto. Płacić za najem powierzchni dla kas b. nie zamierzają też Koleje Mazowieckie. Konduktorzy mają wysoką prowizję od sprzedaży biletów w pociągu. Związki zawodowe umacniają ten układ.
Należy zacząć starania o budowę prawdziwego dworca kolejowego przy peronie (w kierunku Warszawy), który zrealizuje na swój kosz PKP.
I na koniec, do wypowiedzi z Ratusza powinien odnoeść siè Starosta (ówc,esny burmisyrz), obwiniany z ten stan rzeczy przez Kowalewskiego.
Co ma Rakowski do tego p….nego dworca zintegrowanego – nic, panie Kowalewski.
T^en dworzec to takie szklane domy domy doktora Judyma,
który powstał za nasze pieniądze, a jest pana beznadziejnym pomysłem. Pewnie PKP ma go w wielkim poważaniu i nie ma zamiaru zatrudniać na nim kasjerki.
To, że jest za bardxzo oddalony od peronów i w ogóle nie przystosowany dla podróżnych to też problem i to bardzo duży.
Ciekawe czy pan Kowalewski w ogóle uzgadniał wszystko z PKP, czy PKP wyraziło zgodę na umieszczenie tam swojej kasy i Płacenie za najem (bo o jakich najemcach burmistrz opowiada?).
Za ten dworzec to obecny włodarz powinien s…ć, bo koszt jego powstania jest wcale nie taki mały dla budżetu Mławy.
Może CUW tam przeniosą bo tyle pokoi pustych będzie…