Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo

Dworzec zintegrowany gotowy. Na co czeka?


wizualizacja dworca zintegrowanego


Na prośby mieszkańców sprawdziliśmy co dzieje się z mławskim, wyjątkowym dworcem zintegrowanym.  Wyjątkowość naszego dworca to rzecz jasna jego lokalizacja w znacznej odległości od peronów przy braku bezpośredniego, podziemnego przejścia. Jak się jednak okazuje, dworzec już jest gotowy i czeka … właśnie, na co czeka?

Jak informuje ratusz, prace wykończeniowe prowadzone w budynku dworca zintegrowanego zostały zakończone zgodnie z ostatnio zaplanowanym terminem. Chodzi to o termin 30 czerwca br, bowiem wcześniejsze terminy oddania były kolejno przesuwane. Tak więc budynek stoi już w gotowości ponad trzy miesiące. Ten, wydawałoby się długi okres czasu nie wystarczył, aby udostępnić go dla podróżnych. Mało tego, miasto nie potrafi nawet wskazać terminu otwarcie tego obiektu. Dlaczego?

Obiekt obecnie jest wyposażany oraz prowadzone są rozmowy z najemcami. Obiekt zostanie udostępniony podróżnym po spełnieniu wszystkich wymogów związanych z obowiązkami operatora, w tym wywieszania rozkładów, które powinny być przekazane przez PKP PK – odpowiedział na zapytanie redakcji Piotr Tomaszewski, naczelnik Wydziału Inwestycji UM.

Różowo nie wygląda też sytuacja dworca PKS. Jeszcze na początku czerwca miasto informowało, że nie udzieliło zgody przewoźnikom na korzystanie z przystanków przy Stacji Mława, ponieważ budynek dworcowy z infrastrukturą przeznaczoną dla podróżnych nie został jeszcze oddany do użytkowania. Chyba jednak przewoźnicy nadal wolą zatrzymywać się w centrum miasta.

W tym miejscu, każdemu chyba przyjdzie na myśl pytanie, które również czytelnicy nadsyłali do redakcji.  Dlaczego wszystkie niezbędne działania nie były prowadzone z odpowiednim wyprzedzeniem? Przecież miasto wcale nie 30 czerwca dowiedziało się, że stoi już budynek dworca i autobusowe przystanki.   

Przy okazji spróbowaliśmy też wyjaśnić dlaczego do dworca nie ma przejścia podziemnego ani zatok autobusowych na wiaduktach.

„Kiedy i ile razy burmistrz Mławy występował do PKP. S.A o uwzględnienie w planach budowy wiaduktu kołowego nad przystankiem Mława Miasto zatok autobusowych w okolicy szybów wind obsługujących perony? Czy burmistrz Mławy zwracał się (i kiedy) z wnioskiem o wybudowanie przejścia podziemnego łączącego peron przystanku Mława Miasto z budowanym obecnie budynkiem dworca zintegrowanego” – zapytaliśmy mławski ratusz.

Według ratusza, winien temu jest poprzedni burmistrz  (obecny starosta) Jerzy Rakowski.  Za to o  tym, że takie starania o przejście podziemne i zatoki  podejmował  obecny burmistrz Sławomir Kowalewski mieszkańcy mogli się dowiedzieć z jego publicznych wypowiedzi. Jednak na udowodnienie okoliczności tych starań ratusz nie ma nawet jednego pisma kierowanego w tej sprawie do PKP, czy innych instytucji.

Poniżej treść otrzymanej odpowiedzi otrzymanej od Magdaleny Grzywacz, rzecznika prasowego UMM.

„W sprawach połączenia dworca zintegrowanego podziemnym przejściem z peronami oraz budowy zatok autobusowych na wiaduktach, Burmistrz Miasta Mława Sławomir Kowalewski prowadził rozmowy m.in. z Janem Krzysztofem Bieleckim, w 2010 roku Przewodniczącym Rady Gospodarczej przy Prezesie Rady Ministrów, i Teresą Pyzik, ówczesną dyrektor Wydziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP S.A. Jednakże decyzje o lokowaniu wiaduktów i przejścia podziemnego w Mławie zapadły dużo wcześniej – w październiku 2005 r. Wcześniej – 5 września 2005 r. ówczesny burmistrz Mławy Jerzy Rakowski wysłał opinię w sprawie modernizacji linii kolejowej, zawierającą m.in. informację dotyczącą tego, że PKP ma wykonać windy dla osób niepełnosprawnych na przejściu podziemnym (stacja Mława) oraz na wiadukcie przy dworcu zintegrowanym. Uwagi do umiejscowienia obiektów inżynieryjnych w projekcie modernizacji linii kolejowej Warszawa-Gdańsk (E-65) można było zgłaszać do 3 listopada 2006 roku. Sławomir Kowalewski rozpoczął sprawowanie funkcji burmistrza już po tym terminie –1 grudnia 2006 roku. Przekazana 5 września 2005 r. przez władze Mławy do PKP opinia pozostała wiążąca”.

 

Warto tu tylko zauważyć, że nawet przyjmując tę odpowiedź za dobrą monetę, to i tak nie wynika z niej, co burmistrz Kowalewski robił w tej sprawie od grudnia 2006 do 2010 roku.

JK

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]
5 1 vote
Oceń artykuł
guest
26 komentarzy
najnowsze
najstarsze najwyżej oceniane
Inline Feedbacks
View all comments
sikacz
sikacz
4 dni temu

a toalety płatne po 1zł bedą ?

nacelnik
nacelnik
1 dzień temu
Reply to  sikacz

tak bedzie monitoring i bramki

WML
WML
5 dni temu

Zwalanie winy na poprzedniego Burmistrza to tak jak zwalanie winy na to że nie ma przejazdu ani przejścia przez tory w ciągu ulic Kolejowej i Kościuszki

Gabi
Gabi
5 dni temu

Oferta kulturalna jest ważna jednak u nas wszystko się ładuje w sport jak widać no ale mamy przecież wuefistę na stoku a drugi się na niego szykuje…ciekawe kiedy doczekam się nowego przedszkola nr 4 w Mławie bo to obecne jest w takim stanie że chyba ja chodziłam do lepszego 25 lat temu…Tam czas stanął w miejscu, polecam zwłaszcza sale na górze.

Mmm
Mmm
5 dni temu

Galeria powstała bo miał być dworzec, a teraz budynek dworca jest a nie ma dworca.
Czemu to takie – „polskie”… Ech..
Widać że ta inwestycja to jeden wielki przekręt o ręką rękę myje..
Ktoś coś kupuje, ktoś buduje, nagle coś znika, mówi się że umówione, nagle nie było rozmów…
Szkoda słów na to co dzieje się w naszym mieście..

Winnicjusz
Winnicjusz
5 dni temu

Elyta i tak jeździ do Olsztyna i Warszawy…

tik tak
tik tak
5 dni temu

Tak . „Dworzec” bez dostępu do peronów tylko idiota może coś takiego wymyślić .
Podróżni z bagażami , zimą lub w czasie deszczu powinni składać wizyty burmistrzowi i osobiście „dziękować”
Brawo mławski ratusz.

Stefan
Stefan
5 dni temu
Reply to  tik tak

Gdzie jest powiedziane że musi być tunel a nie moze być przejście nadziemne. Takie wraz z windami przecież jest. Tunel to kilkadziesiąt dodtkowych milonów złotych. Tu przciez wykorzystano budowany wiadukt, któremu tylko dołozono doatkową funkcję przejsćia nad torami dla pasażerów. Tak trudno pzejechac się windą lub przejsć parę schodków ?

Mmm
Mmm
5 dni temu
Reply to  Stefan

Trochę trudno bo te windy zazwyczaj nie działają

tik tak
tik tak
5 dni temu
Reply to  Stefan

Czyżby Stefan był pracownikiem ratusza ? 😀 może decydentem lub udziałowcem ? Bo że Stefan jest myślącym mieszkańcem nie uwierzę. Szkoda że Stefan nie siedział 5 godzin w windzie z dziećmi czekając na konserwatorów windy a pociągi przejeżdżały pod spodem 😀

nowy. znajomy
nowy. znajomy
5 dni temu
Reply to  Stefan

Czyżbyś się przyznawał że jesteś jednym z tych idiotów, co wymyślili taki dworzec!!

Zołza
Zołza
5 dni temu
Reply to  Stefan

Tak? – chyba stefanku nie korzystasz z tych udogodnień.
Umiesz sobie coś niecoś wyobrazić? – No to sobie wyobraź, że jest ulewa, a ty musisz przejść od tego przepięknego dworca na peron nr 2. Masz na sobie białą koszulę, krawat, garnitur i buciki za kilka stówek, bo jedziesz na ważną konferencję.
Miłej podróży ci życzę.

Wpz
Wpz
5 dni temu

Pracuje w Mławie od kilku lat i widzę jak Mława się rozwija. Niestety u mnie w mieście nie mamy galerii, pływalni, stadionu. Mlawiacy nie narzekajcie!

Anonimowo
Anonimowo
5 dni temu
Reply to  Wpz

a gdzie mieszkasz, że taka bida?

WML
WML
5 dni temu
Reply to  Anonimowo

na kurpiach 😉

Anonimowo
Anonimowo
5 dni temu
Reply to  WML

No tak… faktycznie… WPZ, ale lotnisko mają 😀

Lol
Lol
5 dni temu
Reply to  Wpz

Dla ciebie najważniejsza galeria jak widzę.
Pływalnia jest od bardzo dawna – to Rakowskiego zasługa.
Stadion od niepamiętnych czasów – jeszcze za komuny, teraz to tylko modernizacje.
Mława za Kowalewskiego się rozwija, ale tylko deweloperka.
Patrzmy na to obiektywnie, a nie oczami burmistrza.
Zamiast tego piep…go dworca lepsza by była modernizacja kina, które cuchnie głębokim PRL-em i żeby nie pewna pani dyrektor MDK, Retkowska, to nawet tych śmierdzących foteli w owym kinie by nie było i nie byłoby na czym siedzieć.

Jacek
Jacek
3 dni temu
Reply to  Lol

masz rację cena metra Nowe Miasto Lubawskie 3200 a u nas????????

Jacek
Jacek
3 dni temu
Reply to  Wpz

domyślam się że to miasto WPZ popatrz za to jaki masz szpital a tu D…….a

Zołza
Zołza
5 dni temu

Kowalewski za wszystko obwinia Rakowskiego jak PIS obwinia za wszystko Tuska.
W Mławie słynna „wina Tuska” zamieniła się w winę Rakowskiego.
Ja rozumiem winę Rakowskiego odnośnie braku wiaduktu na Kościuszki, ale też nie do końca, bo było bardzo dużo czasu, żeby walczyć o to, ale pan Kowalewski nawet nie kiwnął palcem.
Tutaj to już w ogóle nie rozumiem skąd zagnieździła się w głowie Kowalewskiego ta „wina Rakowskiego” – to jest chore!!!
Jak sugeruje „Muniek” Rakowski winien się odnieść do tych oskarżeń.
Ponadto faktycznie przydałaby się kontrola zasadności realizowania chorych pomysłów. Ciekawe czy Kowalewski prowadził w ogóle jakiekolwiek uzgodnienia z PKP i czy PKP wyrażało zgodę na umieszczenie w owym dworcu swoich kas czy też chciał postawić PKP przed faktem dokonanym.

Janina
Janina
5 dni temu

PKP chciało na swój koszt pobudować przy peronie dworzec. Czemu miasto nie chciało? Kto miał w tym interes?

Zołza
Zołza
5 dni temu
Reply to  Janina

No jak to kto? – przecież to jasne i proste jak 2 x 2.

Prawda
Prawda
5 dni temu

Tu trzeba pochwalić redakcję za merytoryczny i dobry artykuł.

Muniek
Muniek
5 dni temu

Będzie jak z halą sportową na stadionie, którą przed dokończeniem budowy rozebrano i posiano trawę.
Trzeba zawiadomić odpowiednie organa o niegospodarności. Należy zacząć od SKO a także Wojewodę Woj. Mazowieckiego (nie mylić z Marszałkiem Województwa) aby ten wszczął kontrolę w zakresie celowości i gospodarności. Już teraz moża zwrócić się do CBA o sprawdzenie sensowności całego przedsięwzięcia prowadzonego przez miasto Mława zamiast PKP.
Żaden z przewoźników nie jest zainteresowany prowadzeniem kasy biletowej w tzw. budynku „dworcowym”. Powodem jest m.in. brak klienta dla spółki z Grupy PKP chodzi oczywiście o PKP Intercity S.A., której pociśgi nie zatrzymują się na p.o. Mława Miasto. Płacić za najem powierzchni dla kas b. nie zamierzają też Koleje Mazowieckie. Konduktorzy mają wysoką prowizję od sprzedaży biletów w pociągu. Związki zawodowe umacniają ten układ.
Należy zacząć starania o budowę prawdziwego dworca kolejowego przy peronie (w kierunku Warszawy), który zrealizuje na swój kosz PKP.
I na koniec, do wypowiedzi z Ratusza powinien odnoeść siè Starosta (ówc,esny burmisyrz), obwiniany z ten stan rzeczy przez Kowalewskiego.

Kuba
Kuba
5 dni temu

Co ma Rakowski do tego p….nego dworca zintegrowanego – nic, panie Kowalewski.
T^en dworzec to takie szklane domy domy doktora Judyma,
który powstał za nasze pieniądze, a jest pana beznadziejnym pomysłem. Pewnie PKP ma go w wielkim poważaniu i nie ma zamiaru zatrudniać na nim kasjerki.
To, że jest za bardxzo oddalony od peronów i w ogóle nie przystosowany dla podróżnych to też problem i to bardzo duży.
Ciekawe czy pan Kowalewski w ogóle uzgadniał wszystko z PKP, czy PKP wyraziło zgodę na umieszczenie tam swojej kasy i Płacenie za najem (bo o jakich najemcach burmistrz opowiada?).
Za ten dworzec to obecny włodarz powinien s…ć, bo koszt jego powstania jest wcale nie taki mały dla budżetu Mławy.

Last edited 5 dni temu by Kuba
Pik Pok
Pik Pok
5 dni temu

Może CUW tam przeniosą bo tyle pokoi pustych będzie…

26
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x