Ostatnie lata były dla marketingu zorientowanego na SEO i pozycjonowanie bardzo burzliwym okresem. Na szczęście nieustannie trzymający rękę na pulsie specjaliści zdołali przez ten czas opracować skuteczne strategie, które na dłuższą metę pozwalają dotrzeć na czoło listy wyników w upatrzonych wcześniej zapytaniach. W poniższym krótkim tekście wspólnie z ekspertami z branży spróbujemy wymienić najważniejsze zagadnienia dotyczące walki o pozycje w 2021 roku.
Pamiętaj o podstawach – zacznij od gruntownego audytu i SEO
Całość procesu jakim jest pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google opiera się na dobrym wyselekcjonowaniu słów i fraz kluczowych, które najlepiej wiążą się z naszą ofertą. Po zadecydowaniu na jakie hasła chcemy się pozycjonować przychodzi czas na audyt naszej strony – w jego trakcie specjaliści z agencji SEM postarają się zidentyfikować najsłabsze punkty naszego projektu, zarówno te dotyczące samej strony (On-Site), jak i te związane z profilem linków przychodzących oraz tym jak aktualnie widzi nas Google (Off-Site).
„To właśnie po gruntownej ocenie punktu wyjścia przychodzi czas na właściwe SEO, a więc optymalizację pod kątem wymogów wyszukiwarki. W ostatnich miesiącach szczególnie jego techniczna odsłona zyskała na znaczeniu. Oznacza to oczywiście, że skuteczne Search Engine Optimization pozostaje niemal poza zasięgiem zwykłego przedsiębiorcy, jeśli decyduje się on na samodzielne działanie. Na szczęście na krajowym rynku funkcjonuje wiele profesjonalnych agencji marketingu online, które w wygodny, sprawny i bezpieczny sposób przygotują Twoją stronę do konkurowania z innymi serwisami.”
źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Pozycjonuj się z pomocą profesjonalnych kampanii marketingu treści
Content marketing nie bez powodu od lat nazywany jest królem internetu. To właśnie treść ostatecznie staje się tym, co często decyduje o konwersji odwiedzającego nasz serwis. Oryginalne, angażujące i odpowiadające na realne problemy teksty stanowią zawsze serce każdej kampanii pozycjonowania. Zarówno te używane wewnętrznie, choćby pod postacią firmowego bloga lub serii poradników, jak i te zewnętrzne, do zastosowania w roli artykułów sponsorowanych, pozostają kluczem do utrzymania przy Tobie jak największej ilości odbiorców.
W ostatnich miesiącach wyszukiwarka jednoznacznie postawiła na odróżnianie od siebie tekstów wysokiej jakości od tych słabych merytorycznie. Najpierw w życie wszedł algorytm o akronimie EAT mający na celu sprawdzanie serwisów pod kątem ich ekspertyzy, autorytetu oraz wiarygodności, a następnie w postaci update’u BERT wyszukiwarka zyskała umiejętność odróżniania naturalnego języka od wszystkich nieautentycznych treści. W praktyce oznacza to, że coraz trudniej będzie przekonać Google o tym, jak wartościowe są nasze teksty. Najlepiej w tym celu zdać się na pomoc profesjonalnych copywriterów zatrudnionych w agencjach interaktywnych. To specjaliści, którzy dokładnie wiedzą, czego potrzebujesz, aby piąć się w górę na stronach SERP.
Artykuł Partnera