Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Wypadki się zdarzały, zdarzają i zapewne zdarzać się będą. Ten jednak, który miał miejsce 11 maja br. na ulicy Podmiejskiej w Mławie aż woła o wyciągnięcie z niego wniosków. Kto i jakie wnioski miałby wyciągnąć?
Aby odpowiedzieć na takie pytanie, przypomnijmy całą sytuację. Otóż 11 maja na ulicy Podmiejskiej firma budująca tam kanalizację sanitarną uszkodziła gazociąg. Wezwani strażacy, ze względu na możliwe zagrożenie na kilka godzin zamknęli ruch na odcinku między wiaduktem a Batalionów Chłopskich. To spowodowało duże perturbacje w komunikacji miejskiej. Jadące na Wólkę, a dokładniej na zatorze pojazdy musiały zawracać. O ile w przypadku aut osobowych taki manewr zasadniczo nie jest trudny, to z autobusami MKM to już nie takie proste.
W tej sprawie napisał do nas jeden z czytelników.
„MKM zdaje się przestała kursować regularnie na Zatorze, mam wiadomość, że ostatnio autobus linii nr 3 o godz. 16.23 spod szkoły muzycznej w ogóle się nie pojawił (nie było też żadnego komunikatu), a dzisiaj (11 maja) o 18.23 pan kierowca zamiast jechać przez wiadukt, powiedział mamie, że zmienia kurs i może wysadzić ją tylko na dworzec PKP lub pod Stację Mława. Wytłumaczeniem była niby straż pożarna blokująca trasę, ale według moich wiadomości straż pożarna usunęła się z ulicy dużo wcześniej. Poza tym, jakoś inni kierowcy sobie radzą, tylko kierowcom mławskiej MKM nie chce się jechać. Częstotliwość autobusów to kpina, ale zmiany trasy bez żadnego powiadomienia lub w ogóle odwołanie autobusu zasługuje na potępienie. Czy to kolejny etap odcinania Zatorza od cywilizacji?
Po 16 nie ma nawet z kim się skontaktować w razie odwołania kursu. Może Pan Burmistrz nie jest świadomy że usługa, ktora jest opłacana z podatków nas wszystkich (a nie tylko ludzi sprzed torów) nie dociera na Zatorze? Nie ma komu zgłosić, kierowca ogłasza fajrant i szafa gra. A ludzie z zakupami muszą sobie radzić”.
O podniesione w przesłanym mailu kwestie zapytaliśmy urząd miasta.
– Mławskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe Sp. z o.o. – operator Mławskiej Komunikacji Miejskiej MKM – informuje, że jeśli posiada informacje o planowanych robotach drogowych, bądź o nieprzejezdności ulic na terenie miasta, to informacje o korekcie trasy przejazdu autobusów MKM są zamieszczane na stronie internetowej MPDM (http://mpdm.mlawa.pl/mkm), na przystankach, a także – po przekazaniu do Urzędu Miasta Mława – na stronie mlawa.pl i na profilu facebookowym M Miasto Mława.
Jeśli mamy do czynienia z sytuacjami niespodziewanymi i nieplanowanymi, tak jak w przypadku zdarzenia z 11 maja br. na ul. Podmiejskiej (do MPDM nie dotarła żadna informacja o tym, że ulica została zamknięta przez Straż Pożarną), kierowca autobusu, stając przed problemem braku możliwości przejazdu, kontaktuje się z kierownictwem MKM i stara się dowieźć pasażerów do najbliższych, dogodnych dla nich przystanków. Tak było także 11 maja br., gdy kierowca jadąc ustaloną trasą, napotkał zamkniętą drogę. Żeby bezpiecznie objechać wyłączony z ruchu odcinek ulicy, kierowca po konsultacji z kierownictwem zmienił trasę i dowiózł pasażerów do najbliższych przystanków.
Dyżurny telefon alarmowy jest czynny całą dobę. Sytuacje wyjątkowe można zgłaszać, dzwoniąc pod numer: 23 654 35 01. W trybie normalnym spółka czeka na wszelkie zgłoszenia i uwagi, które można wysyłać drogą e-mailowa na adres: mpdm@mlawa.pl lub mkm@mlawa.pl. Czasowe problemy w funkcjonowaniu linii nr 3 MKM, związane są głownie z intensywną budową sieci kanalizacji sanitarnej na terenie „Zatorza” – poinformowała nas Magdalena Grzywacz, rzecznik prasowy urzędu miasta.
Pierwszy wniosek, jaki można wyciągnąć z odpowiedzi to taki, że w Mławie nie ma systemu informacji o sytuacjach kryzysowych, który pozwoliłby kierowcom czy pasażerom zorientować się w sytuacji. Drugi możliwy wniosek, jaki się nasuwa, to taki, że tylko dwa wiadukty przez linię kolejową to już w tej chwili za mało. Mogło bowiem tak się zdarzyć, że w takim korku utknie karetka pogotowia, a możliwości przejazdu nie będzie.
Kto powinien wyciągnąć wnioski z takiej sytuacji? Przepisy mówią, że do zadań własnych gminy należą m.in. sprawy związane z gminnymi drogami, organizacją ruchu drogowego, a także porządkiem publicznym i bezpieczeństwem obywateli. Niestety z odpowiedzi pani rzecznik nie wynika, że urząd widzi potrzebę użycia innych rozwiązań niż te, które obecnie stosuje.
JK
Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Mława nie była miastem, które licznie odwiedzały znane osobistości: politycy, wybitni wodzowie, czy królowie. W 1646 r. jeden dzień przebywała…
Gdy 6 stycznia 2021 r. Kongres Stanów Zjednoczonych miał ogłosić Joe Bidena 46. prezydentem, zwolennicy ustępującego prezydenta Donalda Trumpa w…
Redakcja portalu Codziennik Mławski zastrzega sobie wszelkie prawa do publikowanych treści. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego //codziennikmlawski.pl wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie lub sprzedaż zawartości portalu Codziennik Mławski są zabronione bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji i będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
To nieszczęsne skrzyżowanie zafundował WSZYSTKIM pewien pan starosta. Takie hokeje że się ludzie normalnie gubią.Zero oświetlenia,w zimę lodowisko,no i wjazd do posesji masakra.Było proste skrzyżowanie,a może tylko zamontowanie sygnalizacji świetlnej by wystarczyło?
Ci kierowcy z MKM zachowują się nadal tak jak by pracowali w PKS , Czasy się zmieniają .Panowie kierowcy nikt was nie zmusza do jazdy proszę mimo waszych lat zmiencie zachowanie do pasażerów.
Juz zlecenie wykonania robot drogowych tej firmie było symulacja. Kasę pewnie wezmą realna! Natomiast w miejscu prowadzenia prac w pasie drogowym na odcinku kilkudziesięciu metrów brak regulacji ruchem! Skrecam ze Szrenskiej w Podmiejska a tam jeden pas zajęty robotami ,a moim jada auta z przeciwka. Kierowcy nie widza co jest za zakrętem. Ja mam pierwszeństwo, a towarzystwo nie kieruje ruchem tylko musze się cofać ,bo z przeciwka jada auta. Z ich wyobraznia nie trudno było o zdarzenie !!
Jechałem na wólke po flache kukurydzianki suszyło mnie jak diabli , a tu takie numery nieładnie
Jak nic tunel powinien być , taki mój wniosek . Drugi na miasto nie można liczyć widząc jak później zostało np.zorganozowane szczepienie. Myślę że w chyba przewidziane jest sytuacja nawet jeszcze gorsza że np. następuje wyciek i potężny wybuch i zablokowane są dwa wiadukty plus wykoleja się pociąg . Argument zakupów zatem wydaje się śmieszny. W takiej sytuacji cywile już do gadania nic by nie mieli jak sądzę ale nie wiem jak akcja by dalej wyglądała . Trzeba robić symulacje, ćwiczenia w terenie takie z rozmachem i realistyczne kiedyś będzie procentować. Od władz cywilnych nic nie oczekuje w tej kwestii chyba tylko tego że kotlety zrobię na czas.