PKP przekazuje części torów i sprzęt kolejkom wąskotorowym. Do Mławy niestety nie
— 20/05/2021
Wąskotorowe kolejki na Mazowszu i Podkarpaciu oraz Muzeum Parowozowni Jarocin mają być nadal regionalnymi atrakcjami. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przekaże do organizacji zainteresowanych historią dużej i małej kolei niewykorzystywane w PLK części toru i sprzęt.
– Zabytkowa linia kolejki wąskotorowej Mława – Maków Mazowiecki będzie po remoncie wyjątkową atrakcją turystyczną. Na trasę ponad 100-letniej kolejki – po wykonaniu niezbędnych prac, powinny powrócić połączenia. Udział w przedsięwzięciu mają również PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Spółka przekazała gminie Czernice Borowe elementy torów. Niewykorzystywane już na dużej kolei wkręty, szyny i połączenia posłużą wąskotorówce, a w efekcie utrzymaniu regionalnej atrakcji i tradycji – pisze PKP w opublikowanym komunikacie.
Wiadomo już, że taka pomoc nie trafi do Mławy, gdzie po wąskotorówce już niewiele pozostało. W komunikacie PKP nie ma również wzmianki o Krasnem i Przasnyszu, gdzie znajduje się część taboru MKD.
Darowizny z PKP trafią za to do Przeworskiej Kolei Dojazdowej „Podgórzanin” i Muzeum Parowozowni Jarocin
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przekazały ponad 100 darowizn instytucjom, które dbają o historię i tradycję kolei. W zeszłym roku PLK wsparły m. in. lokalne kolejki. Elementy infrastruktury trafiły m. in. do Średzkiej Kolei Powiatowej, Grodziskiej Kolei Drezynowej, Żuławskiej Kolei Dojazdowej i Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej. Wysłużony sprzęt kolejowy został przekazany również szkołom. W 2020 r. Politechnika Wrocławska otrzymała m. in. semafory, tarczę manewrową i dźwignię zwrotnicową, a do Zespołu Szkół Komunikacji im. Hipolita Cegielskiego w Poznaniu trafiła nastawnica mechaniczna scentralizowana.
źródło: zespół prasowy PKP PLK S.A
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski
[TUTAJ]
W Mławie nigdy nie było profesjonalnego zainteresowania koleją ze strony Ratusza oraz Starostwa więc takie skutki. A skutki widzimy: zamiast dworca wybudowanego na koszt PKP próba aranżacji lokalu sklepowego na potrzeby poczekalni handlowej a nie dworcowej bo przecież bliżej sklepów niz peronów. Lokomotywa MKD wywieziona do Ostrołęki stoi tam i jest atrakcją szczegolnie dla dzieci, w Mławie władze nimogły znaleźć dla niej miejsca.
Dzieje się tak dlatego że w MŁAWIE, w ramach P.P.Prywatnego jest zainteresowanie ale tylko budownictwem mieszkaniowym z czego skrzętnie korzystają miejscowi DEVELOPERZY.!!!! zainteresowanie mieszkańców kolejką było, tylko że ludzie nie mieli wsparcia Ratusza !!!
Dlatego w ramach podjętej uchwały komisji przyzakładowej Tory Polske w Żurominie wnosimy o przeniesienie szlaku do Żeromina. Niechceta kolei to nie będzie.
Głupi żart…
No nie bądźcie śmieszni. Co pan, pani i pozostali mieszkańcy możecie zaproponować ratuszowi w zamian za zainteresowanie się waszymi problemami, pomysłami, itp. Propozycje deweloperów są bezkonkurencyjne.
Bloki powstają wszędzie, gdzie tylko deweloperom się podoba.. Np ul. Z. Morawskiej… ani jednego bloku w najbliższej okolicy, zabudowa niska, domki jedno i dwurodzinne i rośnie już jak grzyb po deszczu blok. Wyrośnie pewnie jeden, a obok niego jeszcze drugi… W Mławie mieszkańców nikt się o nic nie pyta, bo szary Kowalski nie ma siły przebicia.
A drugi parowóz w Ciechanowie również codziennie oblepiony dzieciarnią.