Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo

Mławska Komunikacja Miejska okiem pasażera


Zapewne władze miasta są zadowolone z funkcjonowania Mławskiej Komunikacji Miejskiej. Tak można sądzić po wypowiedziach oficjalnych, ale też tych padających w węższym gronie np. na zebraniach osiedlowych. Czy jednak nie może być jeszcze lepiej? Jaka jest codzienna ocena miejskiej komunikacji najlepiej wiedzą ci, którzy z niej stale korzystają. I taki szereg uwag przekazał nam jeden z czytelników, korzystający z MKM. Można tu tylko dodać, że problemy przez niego podnoszone pojawiały się też w innych, nadsyłanych do redakcji sygnałach.

Sprzedam Piec


Jako użytkownik Mławskiej Komunikacji Miejskiej chciałbym zwrócić uwagę na kilka irytujących mnie aspektów w jej funkcjonowaniu. Wręcz mam wrażenie, że problemy te same proszą o zajęcie się nimi. W tym e-mailu chciałbym poruszyć temat przystanków MKM, braku skomunikowań oraz nieotwierania ostatnich drzwi w autobusach przez kierowców, ale po kolei.

Pierwsza rzecz, która bardzo razi w oczy (szczególnie teraz), a w bliskiej przyszłości zemści się jeszcze mocniej, to temat przystanków MKM wokół dopiero co otwartej galerii handlowej „stacja Mława”. Zacznę od faktu, że obiekt ma na prawdę bardzo dobrą lokalizację. W bezpośrednim sąsiedztwie przejeżdżają aż trzy linie autobusowe – linia nr 2, nr 3 i nr 4, nieco dalej – linia nr 1. O ile galeria jest dobrze usytuowana, o tyle (po za przystankami na linii nr 1) kompletnie niedostępna z punktu widzenia osoby chcącej udać się w tamten rejon miasta autobusem komunikacji miejskiej. Autobusy linii nr 2 i 3 przejeżdżają przez wiadukt w okolicy centrum handlowego, niestety nikt przy projektowaniu tego bubla budowlanego – jakim jest ten wiadukt, nie pomyślał o fakcie, że mogą tamtędy przejeżdżać miejskie autobusy i nie zaprojektował przystanków. Kolejny przypadek to przystanek linii nr 4. W gruncie rzeczy przystanek funkcjonuje tylko w relacji Cegielniana – Kolejowa aczkolwiek w rozkładzie jazdy takowy istnieje także w kierunku przeciwnym, lecz próżno go szukać w terenie. Podobnie próżno szukać rozkładu jazdy tej linii na przestanku zlokalizowanym na Al. Św. Wojciecha. Autobus jeździ, ale niezorientowany podróżny nie wie o której (bo nie ma tam rozkładu jazdy), a podróżni jadący w kierunku ul. Cegielnianej niestety nie wysiądą z autobusu, bo takiej możliwości nie ma (mimo, że w rozkładzie taki przystanek istnieje). Gdyby linie MKM obsługiwał prywatny przewoźnik to stanąłby na uszach, aby stworzyć tam dogodne przystanki i pozyskać pasażerów. Ciągnąc dalej na ul. Sienkiewicza przy skrzyżowaniu z Banku Miast linia nr 4 w kierunku Cegielnianej również na papierze ma swój przystanek, ale takiego nie znajdziemy. Inny absurd tego przystanku to fakt, że przejeżdżają przez niego również linie nr 2 i 3, kompletnie nieujęte w rozkładzie jazdy tego przystanku. Być może linie nr 2 i 3 mają status linii pośpiesznych i nie zatrzymują się wszędzie? Podobnie z przystankiem na ul. Piłsudskiego obok przejścia podziemnego (linia nr 3 kierunek Nowowiejska) gdzie przystanek kompletnie nie jest ujęty w rozkładzie jazdy czy przystanek widmo na Piłsudskiego/ZWM w kierunku centrum (swoją drogą dawno już takiej ulicy w Mławie nie ma). Czemu ktoś przeoczył tak istotne sprawy Czy ogólnie w UM lub MPDM ktoś zajmuje się tym tematem? Może warto wsadzić urzędników w autobusy, niech pojeżdżą i zobaczą z jakimi absurdami muszą zmagać się mieszkańcy.

Drugą rzeczą, którą chciałbym poruszyć to fakt braku skomunikowań autobusów na Starym Rynku. O ile na Wólce przy SP nr 4 skomunikowania linii 1 i 3 funkcjonują i kierowcy wzajemnie czekają na siebie, o tyle na Starym Rynku to nie funkcjonuje – a przecież to leży w podwalinach MKM. Myślę, że problem by nie istniał, gdyby autobusy jeździły z częstotliwością – co 20 min. – jak to jest w większych ośrodkach, lecz w Mławie trzeba się zadowolić w najlepszym wypadku częstotliwością – co 1 godzinę. Nader często spotykana jest sytuacja, gdy na Starym Rynku jeden autobus wjeżdża, a inny wyjeżdża nie czekając na pasażerów z innych autobusów. Czy nie można tego jakoś zsynchronizować, tak by możliwe były przesiadki miedzy autobusami, a nawet dobrze byłoby umieścić w rozkładzie jazdy taką informację przy godzinie odjazdu np. „14:20a  a – na przystanku Stary Rynek istnieje możliwość przesiadki do autobusy linii nr 3 w kierunku ul. Nowowiejskiej i linii nr 4 w kierunku ul Cegielnianej” Swoją drogą poruszając temat częstotliwości to w przypadku MKM jest ona żenująca. Jak dostać się do centrum handlowego skoro linia nr 4 ma tylko 6 par kursów na dobę? W soboty, niedziele i święta autobusów praktycznie nie uraczysz. Ciężko gdziekolwiek dojechać, a tyle się mówi o uwalnianiu miast od ruchu samochodów –  nawet Mława sama uczestniczy w projekcie slow life, z tym, że wykonanie mocno kuleje.

Wreszcie trzecie, bardzo mnie irytująca kwestia. Dlaczego kierowcy MKM nie otwierają trzecich – ostatnich drzwi w autobusie? Myślę, ze to pytanie skierowane do dyrektora MPDM, wszak to on zarządza całym tym przedsiębiorstwem. Jest to notoryczne zjawisko. Czy ostatnie drzwi mają we wszystkich autobusach usterkę? A może kierowcy ciężko wcisnąć na pulpicie przycisk? Może jest inna przyczyna? Po co w Mławie maja jeździć trzydrzwiowe autobusy, skoro pierwsze drzwi są zamknięte ze względu na koronawirusa, a ostatnich kierowcy nie raczą otwierać. Najlepiej kupić autobusy tylko z drzwiami pośrodku. Chętnie przeczytam odpowiedź pana dyrektora. Kwestia ta jest o tyle istotna, że dzięki otwieraniu ostatnich drzwi następuje szybsza wymiana pasażerów, ludzie nie tłoczą się przy jednym wyjściu i siadają równomiernie w autobusie –  szczególnie ważne teraz, w czasach pandemii koronawirusa. Ponadto bezpieczeństwo – pasażer przechodzący z końca autobusu do jego środka może w trakcie nagłego hamowania upaść. Może warto uświadomić kierowców MPDM z korzyści jakie niesie pełne wykorzystywanie dostępnej nam techniki w autobusach.

Czy uwagi są słuszne, niech osądzą ci, którzy z komunikacji korzystają na co dzień. My przekazaliśmy je prezesowi MPDM oraz burmistrzowi. Być może w tej kwestii zajmą jakieś stanowisko, zwłaszcza, że już w nieodległej perspektywie ma być podpisana kolejna umowa z MPDM na obsługę komunikacji miejskiej i jeżeli nie wcześniej, to może wtedy uda się system udoskonalić.

JK  

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]
5 2 votes
Oceń artykuł
guest
25 komentarzy
najnowsze
najstarsze najwyżej oceniane
Inline Feedbacks
View all comments
Aleksander Byks
Aleksander Byks
4 miesięcy temu

W dalszym ciągu brak synchronizacji odjazdów i przyjazdów autobusów z przyjazdami i odjazdami pociągów na stacji PKP Wólka. Pociągi dalekobieżne do i z Mławy są najistotniejsze. Ileż już razy tkwiłem na przystanku PKP Wólka ponieważ autobus miejski odjechał dwie minuty przed rozkładowym przyjazdem pociągu z Warszawy bądź Gdyni lub Olsztyna. Ostatni odjazd autobusu nr 1 z Wólki PKP to godzina 19.20, a potem NIC. Nie mówię już, że nie ma tam nawet wiaty, które są i owszem na mniej istotnych przystankach. To jest do poprawienia tylko trzeba chcieć

Kolejowa Mława
Kolejowa Mława
4 miesięcy temu

Prawda

Emeryt
Emeryt
4 miesięcy temu

Pracowałem na kolejki 40 lat Niemca udawalem tak się pracowało noc przespana i Jeszcze płacili. Kolej to złota robota.

Ell
Ell
4 miesięcy temu

Ach, to dlatego ostatnio nie zatrzymał się przy Banku miast… Nieraz już zdarzyło mi się, że kierowca nie zatrzymał się na przystanku, na którym miałam wysiadać, i musiałam czekać na kolejny, który może być znacznie dalej. A tu się okazuje, że niektóre przystanki są mityczne… Dodałabym jeszcze, że dosyć często kierowcy dojeżdżają na dany przystanek przed czasem, i nie czekają do godziny odjazdu, tylko odjeżdżają od razu gdy wszyscy na przystanku wsiądą/wysiądą.

Obserwator transportu
Obserwator transportu
4 miesięcy temu

Zgadzam się w 99% z czytelnikiem i dziękuję za przeznaczony czas na dogłębną analizę a Redakcji za zainteresowanie istotnym tematem.
Nie zgadzam się natomiast, że: „nikt przy projektowaniu tego bubla budowlanego – jakim jest ten wiadukt, nie pomyślał”. Lokalizacja i budowa wiaduktu była uzgadniana z władzami samorządowymi więc to nie wina projektanta a władz miejskich czy też powiatowych.

Planowanie i koordynacja transportu w Mławie to od wielu lat świadectwo nie tylko braku kompetencji ale przede wszystkim chęci i zaangażowania, głównie kierownictwa wyspecjalizowanych komórek Ratusza.
Od wielu lat brak jest skoordynowania kursowania autobusów miejskich z rozkładem jazdy pociągów dalekobieżnych w wieczorne piątki i niedziele. Do niedawna właśnie w te wieczorne dni zapełniały się perony studentami. (Aktualnie osobami pracującymi w stolicy, powracający w rodzinne strony na weekend).
Podejrzewam, że kwestia nie otwierania drzwi wynika z oszczędności paliwa przez kierowców z powodu kosztów ogrzewania, za co mogą mieć płaconą lub potrącaną premię.
Mława nie docenia szansy jaką stwarza dla lokalnej społeczności linia kolejowa o dobrych parametrach. Bierność władz miejskich w tym zakresie jest porażająca.

młoda
młoda
4 miesięcy temu

nA KOLEJ JAK SIĘ PODOSTAWALI TO TERAZ DO 80 BĘDĄ PRACOWAĆ .OZUSOWAĆ WSZYSTKIE UMOWY I SKRUPULATNE BADANIA POROBIĆ.

Spostzreżenie
Spostzreżenie
4 miesięcy temu
Reply to  młoda

To jest komentarz nie na temat, powinien zostać usunięty.

ŁOMIA
ŁOMIA
4 miesięcy temu
Reply to  Spostzreżenie

WIESZ CO MOŻESZ USUNĄĆ RZĄDZIĆ TO MOŻESZ NA WSI W REMIZIE .

Emeryt
Emeryt
4 miesięcy temu
Reply to  młoda

Masz emeryturę to pilnuj wnuczkow a nie za kasą się uganiacie.Juz się nie odrobinie. A głowa już nie ta sama.

widzę
widzę
4 miesięcy temu

Zamknąć dworzec PKP, MIASTO zaoszczędzi na komunikacji .Pasażerowie ze wschodu nie korzystają ,ONI PORUSZAJĄ SIĘ TAXI

MIASTO
MIASTO
4 miesięcy temu
Reply to  widzę

MŁAWA MIASTO DWORZEC PKP WYSTARCZY , DOŚĆ KOSZTÓW.

Kolejowa Mława
Kolejowa Mława
4 miesięcy temu
Reply to  widzę

Przystanek kolejowy Mława Miasto na chwilę obecną nie posiada dworca.

mławiak
mławiak
4 miesięcy temu

ALE BĘDZIE GO MIAŁ . A KTO NA WÓLCE WSIADA ? WSCHÓD ?

Spostzreżenie
Spostzreżenie
4 miesięcy temu
Reply to  widzę

Poziom wypowiedzi żenująco niski w stosunku do wartościowego artykułu/publikacji redakcji. Proszę trzymać się tematu i sedna sprawy.
Nic dziwnego, że w Mławie ludzie tak głosują.

Spostzreżenie
Spostzreżenie
4 miesięcy temu
Reply to  Spostzreżenie

Ps. oczywiście chodziło mi o wpis osób o nicku: widzę oraz MIASTO.

ŁOMIA
ŁOMIA
4 miesięcy temu
Reply to  Spostzreżenie

naucz się pisać spostrzeżenie polonistko utzymywać takiego molocha dla paru osób dorabiających mija się z celem. Jest biletomat i wystarczy .W NIEDZIELĘ NIECZYNNE I NIKT NIE PŁACZE . A TUNEL LUB KŁADKA JEST W TEJ CHWILI BARDZO POTRZEBNA.

Gladiator
Gladiator
4 miesięcy temu
Reply to  ŁOMIA

Może celowo ta pisownia. Bardziej nieprawidłowości w pisowni dopatrywałbym u ciebie, zwłaszcza w interpunkcji.
A poza tym reprezentujesz typowe podejście do sprawy prostego wieśniaka. Uważasz, że to co dla ciebie dobre to dobre i dla ogółu społeczeństwa. Jeśli zlikwidują poczekalnię dworcową to oznaczać będzie niższy standard obsługi klienta a to skutkować będzie tym, że pociągi PKP Intercity nie będą się zatrzymywały. Poza tym jeśli nie korzystasz z kolejowych przewozów to nie wypowiadaj się. Skazał byś ludzi na oczekiwanie na mrozie, tylko dlatego żeby dla ciebie zrobili kładkę.

Goral
Goral
4 miesięcy temu
Reply to  Gladiator

To se kożuchy kupta i gumofilce .

PRZEJAZDEM
PRZEJAZDEM
4 miesięcy temu
Reply to  Spostzreżenie

SZCZERZE KOMU TEN DWORZEC SŁUŻY ? Po zamknięciu koszty przeznaczyć na budowę tunelu. A TERAZ TEMU CO ZAMYKA TRZEBA PŁACIĆ .PODWYKONAWCA TEGO CO ZAMYKA OBCY NIE ZWIĄZANY ANI Z KOLEJĄ ANI Z OCHRONĄ .NIEMA GDZIE SZUKAĆ POMOCY W RAZIE ZACZEPEK.

Gladiator
Gladiator
4 miesięcy temu
Reply to  PRZEJAZDEM

Służy klientom PKP, które wybudowało ten dworzec na swój koszt. Jeśli osiedliłeś się na rubieżach miasta to możesz mieć pretensję tylko do siebie.

Izba skarpowa
Izba skarpowa
4 miesięcy temu
Reply to  Gladiator

Nam jest potrzebny tunel a nie dworzec dla wschodu. Jacy klienci Unia też kazała toalety płatne zrobić? Na dworcu Gdańskim toalety BEZPŁATNE . Nie będę nikogo dorabiac. Jak odbywa się rozliczanie tej kasy ? Czy jest opodatkowana?

Kolejowa Mława
Kolejowa Mława
4 miesięcy temu
Reply to  Izba skarpowa

Miasto nie finansuje dworca PKP Mława na Wólce. Po uruchomieniu dworca Mława Miasto zapewne będzie za niego odpowiadał przewoźnik. Poza tym jak ostatnio mówił zastępca Burmistrza ,,Teren galerii jest terenem prywatnym”.

12345
12345
4 miesięcy temu

A na stronie Urzędu Miasta nadal brak aktualnego rozkładu jazdy dla linii 1 – rozkład jazdy podczas remontu nawierzchni

MŁODY
MŁODY
4 miesięcy temu
Reply to  12345

SPRAWDZIĆ BADANIA LEKARSKIE KIEROWCOM PRYWATNYCH PRZEWOŻNIKÓW

Mławska Komunikacja Miejska
Mławska Komunikacja Miejska
4 miesięcy temu
Reply to  12345
25
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x