Koronawirus, godziny dla seniorów, zła organizacja pracy, czy niechęć do korzystania z bankomatów bądź innych form płatności przyczyną ciągłych kolejek, w dodatku stojących na dworze pod jednym z mławskich oddziałów bankowych? Jak pisze jeden z czytelników, przez trzy dni nie był w stanie pobrać swoich pieniędzy z banku.
Jak się okazuje, w przypadku gdy ktoś nie chce bądź nie może skorzystać z bankomatu, to wcale nie jest łatwo dostać się do banku i pobrać pieniądze z własnego konta. Taki właśnie przypadek z jednej z mławskich placówek opisał nam czytelnik.
– Trzeci dzień próbuje wypłacić własne pieniądze z konta w banku PKO BP, jednak jest to rzecz granicząca z cudem. Bank zmienił godz. otwarcia na 9-14. Od godz. 10 do 12 obowiązują godziny dla seniorów. Ja mając lat 35 staję w kolejkę o godz. 8:30, przede mną już stoi w kolejce jakieś 25 osób z czego ponad połowa to ludzie w podeszłym wieku łapiący się spokojnie na godziny dla seniorów. Oczywiście do godz. 10 nie udaje mi się wypłacić swoich pieniędzy z banku gdyż zostaje przez ten czas obsłużonych ok 15 osób. Staję w kolejkę o 12 z nadzieją że tym razem mi się uda, jednak seniorzy którzy nie wyrobili się w swoich dwóch godzinach wchodzą w kolejkę oczywiście przede mnie bo oni są starsi, bardziej narażeni – jak to kwitują „wy młodzi sobie poradzicie”. O godzinie 13 niestety musze opuścić kolejkę, gdyż na 14 mam do pracy, po raz kolejny odchodząc z kwitkiem z naszego państwowego banku PKO BP. Kiedy w końcu sytuacja poprawi się w tym banku gdyż trwa ta sytuacja w Mławie od kilku lat, a nadchodzą zimowe miesiące, ludzie będą czekać na mrozie i deszczu na dworze aby wypłacić swoje pieniądze, gdyż do środka wpuszczane są osoby pojedynczo ze względu na sytuację epidemiologiczną. Jeżeli muszą z jakiegoś mi nie znanego powodu skrócone godziny pracy to niech w czasie otwarcia będą czynne wszystkie kasy a nie dwie na pięć – opisuje swoje problemy jeden z czytelników.
Zapytaliśmy o ten mławski problem bankową centralę.
– Rzeczywiście, bardzo wielu klientów przychodzi do oddziału właśnie po to, aby wypłacić gotówkę. Do ich dyspozycji są dwa bankomaty z funkcją wpłatomatu, z których mogą korzystać bezpłatnie. Nasi pracownicy chętnie w tym pomagają. Znakomita większość osób woli jednak wypłacać pieniądze na stanowiskach obsługowych. Klienci obsługiwani są zgodnie z kolejnością, a czas obsługi każdej z osób zależy od sprawy, z którą przyszła.
Niestety, nie mamy w tym momencie możliwości zwiększenia liczby czynnych stanowisk obsługi – bardzo wielu naszych pracowników przebywa na kwarantannach lub na zwolnieniach lekarskich.
Zapewniam Pana, że dokładamy wszelkich starań, aby w ramach obowiązujących w czasie pandemii procedur i możliwości obsługa klientów odbywała się sprawnie i zgodnie z obowiązującymi standardami – czytamy w informacji nadesłanej do redakcji, podpisanej przez Joannę Fatek eksperta PKO BP.
Dalej w treści nadesłanej odpowiedzi bank zachęca klientów do korzystania z bezgotówkowych form płatności i udogodnień jakie dają serwis internetowy, aplikacja mobilna czy karta debetowa, a także do rozmów on-line z doradcami klienta.
Czy te zachęty spowodują zmniejszenie stojących kolejek i ograniczą kontakt osobisty? Zobaczymy.
JK
niestety nie wszystkie operacje są możliwe przez Internet i nie we wszystkich bankach są prowadzone , ale organizacja pracy jest fatalna. Wzywanie do pomocy policji aby postraszyć klientów co miało miejsce 30 listopada ok godz. 11 to już szczyt.
Po co ta dyskusja jeśli ktoś chce pobierać pieniądze z kasy w oddziale lub załatwić jakieś sprawy w oddziale to bank jest zobowiązany zapewnić jak najlepszą obsługę w końcu pobiera za to pieniądze. Karygodne jest że trzeba czekać tyle godzin na dworze.
Jak ktoś jest uparty i nie chce wypłacić z bankomatu, to niech się nie dziwi, że musi stać jak depilacja w kolejce.
Proszę założyć konto w banku Santander przy policji tam bankomaty są dwa jest w środku i nie ma kolejek a bank jest tańszy niż PKO. Tam zawsze była katastrofa a mnie w dodatku jedna franca nie zamknęła konta choć po to tam poszłam i nawet podpisałam dokumenty, to konto mi wisiało i zadłużenie ratem przyszło po roku. Tam pracują oszustki.,a kolejki masakra zawsze były, natomiast teraz na dwór jak psy ludzi traktują.
Tam jest kilkoro pracowników przy biurkach tylko że albo jeden obsłuży albo dwóch to już max. Gorzej jak za komuny. Tylko za komuny nie było pasjansa albo sapera
Ludzie nie stoją bezczynnie oprócz pieniędzy złotówkowych mają też walutowe konta gdzie przecież nie pobierze się przez bankomat. Bankomat wpłaca w złotówkach i wpłatomat tez. A bank po prostu ma słaba organizacje. Zarządzający placówka bankowa nie ma pojęcia o zarzadzaniu od wielu lat. I nie tylko korona jest przeszkodą ale też pracownicy tego banku. W innych miastach Banki PKO mają dobrą organizację pracy i tam nie tworzą się kolejki. Ludzie biorą kredyty i wpłacają i wypłacają pieniędzy. Tylko tam ludzie w innych miastach pracuja. A w Mławie w pasjansa grają i udają że pracuje.
Poco oni tam stoją, Średniowiecze.
niestety bankomaty są notorycznie zepsute albo brak w nich pieniędzy a kolejki dla starszych osób czy to by była 8 czy 10 to im się należy a co mamy powiedzieć my młodzi gdzie pracujemy i chcemy załatwić formalności w banku – nie da się niestety
po jakiego grzyba stać w kolejce przy Żeromskiego jak można bez kolejki wypłacić/wpłacić pieniadze przy Piłsudskiego…..
Rachunki placi sie elektronicznie, gotowke pobiera sie z bankomatu, za moment bedzie wogole bez gotowkowy obieg pieniadza. Uczcie sie czytajcie wiecej ksiazek tylko nie tych gwarancyjnych czy instrukcji obslugi, a chcecie byc europeiczykami. Myslenia ma szalona przyszlosc
osby starsze nie korzystaja z bankomatów i bankowosci internetowej. dla osoby 85 + to tragedia, taka kolejka. , a co miesiac emeryture trzeba pobrać.
Emeryturę to listonosz do domu przynosi.
to sie mylisz jestem pradziadkiem nie mam problemu ale ten 35 latek niech dziadek nauczy.
Na tym zdjęciu średnia wieku to raczej 50, nie 85….
Mam limit na karcie 2 tys dziennie potrzebuje 3 tys musze stac w kolejce wiem mozna zmienic w aplikacji ale nie chce zwiększać tyle w temacie
Można zmienić w aplikacji na 3 tys.zł i po pobraniu znów zmienić na 2 tys.zł Ileż to roboty. No ale jak wolisz 3 godziny stać w kolejce niż poświęcić 5 minut na fotelu na zmiany limitów, to już twój ból.
to nie narzekaj na kolejki
No to stuj w kolejce i nie narzekaj… Bo można zmienić bank, co za problem?!
STAŁAM…. MARZŁAM…. NIE ŻYCZĘ NIKOMU! ..Istny horror… w XXI wieku !!??
Zmień bank, albo swoje podejście do wirtualnych pieniędzy – XXI wiek.
Tam w tym banku od lat jest po prostu fatalna organizacja pracy. Pojedziecie do innego miasta i zupełnie inna jakość obsługi. Tu niestety mentalność zatrzymała się w latach 80-tych.
Mentalność to zatrzymała się u tych, którzy chcą wypłacić np 500 zł a co jeszcze lepsze np 100 zł i zajmują miejsce tym, którzy faktyczne muszą odwiedzić bank. Obok stoją dwa bankomaty…..
Nie zrzucaj winy na bank….. Bo to jest najprostsze droga koleżanko. Rozumiem, że można nie mieć konta internetowego ale karta bankomatowa to już jest taki standard jak telefon komórkowy. Moi rodzice są po 70-tce i oboje bez problemu posługują się kartą zarówno w bankomacie jak i podczas płacenia w sklepie.
bzdura osoby starszej nie przekonasz
Nie przy wszystkich kontach w tym banku jest karta. Wiec jeśli się nie orientujesz to się nie wypowiadaj.
No tak, oczywiście. Każdy może nie chcieć karty do konta, bo to przecież dodatkowe opłaty na ogół, ale to już wybór klienta raczej.
Nie którzy mają konta oszczędnościowe lub lokaty i tam nie ma możliwości posiadania karty.
Na kontach oszczędnościowych czy też lokatach jeśli ma się i normalne konto osobiste (wcale nie koniecznie w tym samym banku), czyli tzw. ror wszystkie ruchy można zrobić samemu elektronicznie. Można założyć lokatę, można zakończyć lokatę przelewając środki d na konto ror itp. itd. (do innego banku również. No chyba, że w PKO mają jeszcze książeczki oszczędnościowe takie jak były w PRL. Ten bank to w takim razie ewenement… no ale wszak spółka skarbu państwa.
Tragedia 35 latek nie potrafi wyplacic z bankomatu
nie tylko sa wypłaty ale i inne formalności do załatwienia
Mam i miałam konta w wielu bankach i na ogół nie odwiedzam siedziby banku, wszystko, albo prawie wszystko załatwić przez stronę internetową banku, aplikację czy też infolinię.
Pozdrawiam ludzi preferujących fizyczny kontakt z bankami i marnującymi swój cenny czas na stanie w kolejkach, a wedle powyższego zdjęcia i na narażanie własnego, też cennego zdrowia i życzę miłego spędzania czasu w tychże kolejkach.
Od kilku miesięcy dzień w dzień są te kolejki i właśnie się zastanawiałem czy tam jakieś prezenty rozdają że Ci ludzie tam sterczą. Jednak po przeczytaniu artykułu to nie wiem jak można być tak „inteligentnym inaczej” i stać w kolejkach do banku żeby wypłacić pieniądze skoro 50 m dalej jest bankomat, gdzie można to zrobić w minutę. No ale jak ktoś jest zacofany cyfrowo to niech czeka w kolejkach. Seniorów rozumiem, bo nie każdy w podeszłym wieku potrafi obsłużyć bankomat, ale młodzi ludzie ? Bez jaj
Tam też widzę kolejki, mniejsze ale też są. Ten bank to naprawdę jakiś ewenement. Mając tam konto, to możesz bez prowizji wybrać pieniądze w bankomatach tego banku, bo w innych jest jest prowizja i to całkiem spora o ile dobrze się orientuję. Co do osoby w wieku 35 lat to masz rację.
Osobiście mam inny rodzaj konta niż konto rozliczeniowe. Przy moim nie ma karty jeśli chce pobrać pieniądze to mogę to zrobić wyłącznie przy kasie.
Nie dziwie sie seniorom moze nie pamietaja swojego kodu ale 35 letatek nie potrafi wyplacic gotowki z bankomatu,tragedia. Na zachodzie zaden bank nie wyplaca gotowki.
Jak to mozliwe ze 35 letni obywatel nie potrafi wyplacic pieniedzy z bankomatu, na zachodzie zaden bank nie robi wyplat gotowki ,od tego sa bankomaty .
A może niektórzy poprostu nie mają zaufania do bankomatów. Bankomaty stoją na powietrzu a ciągle się słyszy o jakiś nakładkach itp. Stosowanych przez oszustów.
Też tak uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest zmienić bank. Nie powiem, że w innym nie ma kolej, ale nie takie, i można wygodnie sobie spocząć w środku ewentualnie. Druga sprawa to nie wiem czy nie zrobili limitu pobrań z bankomatu do 1000, to tez jest powód stania w kolejce. Jednak starsi wola płacić gotówką a może tez nie potrafią korzystać z bankowości internetowej, po prostu każdy jest inny i trzeba to zrozumieć. Ale nie zmienia to faktu, że stanie za swoimi pieniędzmi młody czy starszy po 5 godzin i jeszcze odejść z niczym to uwłaczające. Bank z klientów żyje, więc czy nie warto pomyśleć o dodatkowych dwóch kasach, co nie stać go……….
a słyszałem o takich że płacą wszystko gotówką i uwaga nie należą do szarej strefy . W dodatku nie są emerytami . ;-O
Jestem seniorką i korzystam wyłącznie z bankowości internetowej. Wszystkiego można się nauczyć, tylko trzeba chcieć.. Zakupy robię tylko kartą bankomatową. Konto w banku też otwieram przez internet. W swoich bankach nie mam potrzeby bywania. Niektórych oddziałów nie ma w ogóle w Mławie, a korzystam z usług tych banków z pełną satysfakcją.
Dziwię się młodym ludziom, którzy stoją w kolejkach, żeby pobrać pieniądze z kasy. Limity na karcie? – przecież to można zmienić, ale przede wszystkim tak jak pisałam wcześniej z bankomatu korzystam sporadycznie i to dlatego, że niektórym fachowcom trzeba płacić gotówką.
to prawda, tam dostać się graniczy z cudem. Trzeba zmienić bank, ten to porażka.
Tam zawsze są kolejki.
Nie ma co tłumaczyć tego kwarantanną czy zachorowaniem.
Najgorszy bank pod słońcem.
Pod żądnym bankiem nie widzę kolejek, tylko pod tym jednym.
Czyżby przyczyną był to, że to bank z udziałami skarbu państwa? – no bo nie rozumiem.
Czy tak trudno zmienić bank?
Ja w ogóle nie odwiedzam swoich banków, z bankomatów korzystam sporadycznie, kupuję wszystko na kartę. Sklepy, które nie mają terminali płatniczych omijam i żyję.
Rachunki opłacam przelewem z domu. Naprawdę nie rozumiem tych kolejek pod tym bankiem. To prawdziwy ewenement. Może to reklama żeby go właśnie omijać? Tam załatwianie klienta zawsze trwało długo i zawsze były kolejki. Teraz niestety na dodatek ludfzie muszą stać na dworze i kolejki są widoczne dla wszystkich.
Nawet do bankomatów PKO BP są kolejki.
Ludzie czemu nie zmienicie sobie banku na bardziej przyjazny?
Ja mam konta w kilku bankach i to konta za friko, nie płacę ani za kartę, ani za konto i nie tracę czasu stojąc w kolejkach. Nie tłumaczcie tylko, że wasz zakład pracy przelewa wam pieniądze na rachunek w tym banku, zawsze można w zakładzie zmienić nr rachunku bankowego.
tam jest tak od lat. a fakt nawet przed pandemią obsługa jest osobliwa nie tylko w tym banku a byłem w 3ech różnych i było podobnie ja nie widzę problemu . duży ruch mogą robić też przyjaciele ze wschodu …
Zmienić bank!