Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo

Galeria nadal nie otwarta, ruszyły prace przy dworcu


Od dziś w obiekcie galerii handlowej ma być otwarta Biedronka i Vision Express. Pozostałe sklepy będą otwierane jak tylko obostrzenia w handlu będą znoszone dla poszczególnych branż. W stanie surowym jest też budynek dworca. Mieszkańcy już dziś komentują, że to raczej park handlowy, gdyż do wszystkich sklepów wejścia są od strony parkingu, a nie znanego nam z tego typu obiektów wewnętrznego holu.


Burmistrz Sławomir Kowalewski zapowiada, że ruszą też prace wykończeniowe budynku dworca. Podpisana została umowa z Przedsiębiorstwem Budowlanym ,,DOMEX” z Żuromina, które na zlecenia miasta będzie prowadziło prace wykończeniowe.

Zakres zleconych prac obejmuje wykonanie robót wykończeniowych wewnętrznych i zewnętrznych z kompletem instalacji wewnętrznych branży elektrycznej i branży sanitarnej w budynku dworca zintegrowanego (wykonanego w stanie surowym). Branża elektryczna obejmuje instalacje: zasilenia, oświetlenia, odgromową, SSWiN, SSTV, nagłośnienia. Zostaną ułożone także instalacje wodna, kanalizacyjna, deszczowa, wentylacji mechanicznej, klimatyzacji oraz centralnego ogrzewania. Wartość robót budowlanych prac wykończeniowych wynosi prawie 1 900 000 zł. Termin zakończenia inwestycji to 30 kwietnia 2021 roku

– Dworzec zintegrowany to projekt, na który miasto czeka od kilkunastu lat. Po rozmowach i konsultacjach z potencjalnymi inwestorami, uchwaleniu planu miejscowego (w marcu 2018 r.), wytyczającego kierunki działania, i nawiązaniu współpracy z finalnym inwestorem, powstała bryła budynku, który odpowiada założeniom idei połączenia funkcji handlowej i dworcowej. W Stacji Mława znajdą się bowiem centrum handlowe oraz dworzec obsługujący przejazdy kolejowe i autobusowe. Sytuacja epidemiczna sprawiła, że przedłużyły się uzgodnienia z kierownictwem dotyczące funkcji dworcowej. To z kolei spowodowało, że prace związane z wykończeniem części dworcowej rozpoczynają się w listopadzie, a nie – jak zakładano – w czerwcu bieżącego roku – powstałe opóźnienia tłumaczy  urząd miasta.

JK

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]
5 1 vote
Oceń artykuł
guest
20 komentarzy
najnowsze
najstarsze najwyżej oceniane
Inline Feedbacks
View all comments
mławianka
mławianka
4 lata temu

Dworzec w tym miejscu był planowany przez burmistrza od kilkunastu lat.

Ja się pytam dlaczego miasto, czyli konkretnie burmistrz, nie zadbał o to, żeby z dworca było przejście podziemne na perony, a nie tylko sam wiadukt.
Windy jak to windy psują się. W deszcz, wiatr, mróz i śnieg trzeba będzie biegać po schodach (zimą oblodzonych) w górę i w dól. Wyobrażam sobie starsze, niepełnosprawne osoby, matki z małymi dziećmi czy też kobiety w ciąży biegające po tych schodach. Nie daj boże, żeby w ostatniej chwili okazało się jeszcze, że pociąg do Warszawy przyjedzie na peron pierwszy, a nie na peron drugi.

Przy tunelu po pierwsze jest mniej schodów do pokonania niż na wiadukt, a po drugie pasażerom przemieszczającym się na perony nic nie pada na głowę.

To co wykombinował burmistrz razem z deweloperem, to woła o pomstę do nieba.
Dworzec zintegrowany służący tylko jako kasa biletowa dla dla PKP, bo jest za daleko od peronów. Toż on jest w takiej samej niemal odległości jak był stary dworzec od nowych peronów. Ludzie nadal będą marzli na peronach jak się okaże, że pociąg ma pół godziny spóźnienia, ale kogo to obchodzi. Burmistrz wszak pociągiem nie jeździ, przynajmniej nie z Mławy.

Gość 81
Gość 81
4 lata temu

Powiem krótko, jakie rządy tak się rozwija miasta, czy mniejsze miejscowości, czy gminy, Ciechanów trzeba przyznać wypieknial i to bardzo , naprawdę jest Oki, Mlawa ma piękny rynek, super park, zaniedbany jak diabli zalew, a powinna być perelka, w Ciechanowie niby krubin mały ale ogarnięty, jak się władzą kłócić między sobą to jest jak jest, ten nowy park handlowy w Mławie uważam że dobry pomysł, tylko że w Ciechanowie co najmniej dwa są plus galerie dwie , Więc może czas pomyśleć w przyszłych wyborach na pójście w inną stronę, to zależy od ludzi

alex
alex
4 lata temu

Najdurniejsza inwestycja EVER!

Anonimowo
Anonimowo
4 lata temu
Reply to  alex

No durnych inwestycji to Mława ma kilka, np. parking dla tirów dla LG . Jakby tak pogrzebał to jeszcze na pewno się coś znajdzie.

Hela
Hela
4 lata temu

Jakie obostrzenia,w Ciechanowie Sinsey otwarty A w Mławie nie .Od kiedy rząd robi obostrzenia dla poszczególnych miast i ich sklepów.

Sylwo
Sylwo
4 lata temu
Reply to  Hela

W Ciechanowie Sinsay jest otwarty gdyż budynek w którym jest sklep ma mniej niż 2000m i nie znajduje się w galerii ani w centrum handlowym. Mimo że jest połączony z Castoramą stanowi oddzielny obiekt.I wtedy może być otwarty. Nasz Sinsay znajduje się w C. Handlowym, którego powierzchnia przewyższa 2000m. Pozdrawiam

Ja 72
Ja 72
4 lata temu
Reply to  Sylwo

Dokładnie Sylwo
Tym samym sposobem w Mławie jest otwarta np Vistula a w Ciechanowie już nie. Ale to nie jest dla wszystkich zrozumiałe….. Niestety.

Anonimowo
Anonimowo
4 lata temu
Reply to  Ja 72

Tak samo jak nie wszyscy mogą zrozumieć, że Ciechanów ma Mac Donalda, a Mława nie. Czyż nie?

Sylwo
Sylwo
4 lata temu
Reply to  Anonimowo

Ogólnie zastanawiam się nad paradoksem McDonalda. Czy posiadanie tej resteuracji jest synonimem bycia jakoś metropolią?TTochore.pzdr

Anonimowo
Anonimowo
4 lata temu
Reply to  Sylwo

Sylwo, tu nie chodzi Mac Donalda, tu chodzi o odzywkę „ja 72”, o nic więcej. Ta odzywka była nie na miejscu. Kobieta która zaczęła dyskusję być może nie zna zasad obostrzeń. Ty dobrze to wytłumaczyłeś i uważam, że to było ok, ale „ja 72” bo co się wciął z tą Vistulą nie rozumiem, chciał zabłysnąć? Co ma piernik do wiatraka? – naprawdę trudno zrozumieć taką mentalność małomiasteczkową.

Ja 72
Ja 72
4 lata temu
Reply to  Anonimowo
  • I co w związku z tym , że Ciechanówek ma Maca? Co ten Mac zrobił z waszymi głowami? A w Mławie będzie KFC a mamy już Subwaya.
  • A Coca Cola od lat jest nadwornym napojem świątecznym. I co Ty na to ? Nie jest to głupie?
Anonimowo
Anonimowo
4 lata temu
Reply to  Ja 72

To chyba ty pierwszy zacząłeś, ale jak zacząłeś to kontynuujmy, czemu nie 😛 Masz kompleks Ciechanowa tak jak burmistrz, to ci go pogłębię, sam się o to prosisz.
Co tam żarcie i picie…
Ciechanów ma rowery miejskie i hulajnogi, a Mława nie ma.
Ciechanów ma basen odkryty, a Mława nie ma.
Ciechanów ma lodowisko, a Mława nie ma.
Ciechanów ma kąpielisko na Krubinie, a Mława co? – można powiedzieć że też nie ma
Ciechanów ma autobusy elektryczne w MZK, a Mława nie ma
A… nie chce mi się wymieniać.
„To nie jest dla wszystkich zrozumiałe….. Niestety.”

Sylwo
Sylwo
4 lata temu
Reply to  Anonimowo

Brawo- Anonimowo. Niestety bolesna prawda.Liczy się jakość życia mieszkańców, zaklady pracy i inwestycje poprawiające komfort zycia a nie posiadanie głupiego McDonalda…A poruszyłem ten temat ze względu na to że nie raz temat takich sieciowek był poruszany na forach, w stylu….”Oni mają McDonalda A my ni”. Prowincionalne przeciąganie.

Anonimowo
Anonimowo
4 lata temu

Tak, tyle, że wtedy działały jeszcz PKS czy też może już Mobilis i miało to wtedy sens, a teraz? – żadnego sensu.
Dworzec PKP winien być blisko peronów, a nie oddzielony ruchliwą ulicą, bo przecież taka będzie ta ulica, ale burmistrzowi zachciało się ambitnie… szkoda słów, no ale… wiadomo… z takich inwestycji jest spora kasa, a przecież o to w tym wszystkim chodzi.

WEk
WEk
4 lata temu
Reply to  Anonimowo

Widzę, że już minusują madre wypowiedzi pracownicy ratusza ze służbowych komputerow.
A poza tym w 100% zgadzam się z przedmowcą. Mroźną zimą bede krecił filmy jak zmarznieci ludzie w oczekiwaniu na opóźniony pociag wedruja z torbami i dzieckiem na reku pomiędzy peronami a poczekalnią w centrum handlowym.

Kamis
Kamis
4 lata temu
Reply to  WEk

Miasto planując dworzec, powinno dokładać się z pkp i przy modernizacji lini zrobić przejęcie podziemne do peronów a nie wdrapywać się na wiadukt, gdzie jest możliwość poślizgnięcia się zimową porą, postawcie przynajmniej automat do kupowania biletów pkp.

sprtw
sprtw
4 lata temu
Reply to  Kamis

Powinno… tylko burmistrz z nikim się nie chce dogadywać. On jak prezes PIS ma na wszystko swoją własną wizję i z nikim się nie będzie dogadywał, on wie najlepiej.

///
///
4 lata temu
Reply to  Kamis

Tak koniecznie automat i namiot żeby można się skryć przed deszczem.

Xyz
Xyz
4 lata temu
Reply to  Anonimowo

Aby dostać się na perony to trzeba okonać szmat drogi pieszo, wdrapać się po schodach na wiadukt i zejść schodami na odpowiedni peron z bagażem pokonać taki dystans to dla sportowca przecież żaden problem.

szczurnamiotle
szczurnamiotle
4 lata temu
Reply to  Xyz

Rozumiem, że to sarkazm, a więc masz plusa 🙂

20
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x