Są bloki, będzie i droga
— 10/11/2020
Miasto wyłoniło już w drodze przetargu firmę, który wykona dokumentację projektową przebudowy ulicy Smolarnia z odejściem bocznym do ulicy Nadrzecznej. Ten ciąg komunikacyjny przecinający rzekę Seracz i łączący się z ulicą Nadrzeczną na tyłach Biedronki ma wyprowadzić ruch pojazdów przede wszystkim od nowo powstającego osiedla domów wielorodzinnych.
Pełną dokumentację projektową na zlecenie miasta wykona firma STERBUD s.c z Ostrołęki za nieco ponad 71 tys. zł. To najtańsza spośród pięciu złożonych w przetargu ofert. Najdrożej wykonanie dokumentacji wyceniła jedna z warszawskich firm, bo wycena przekroczyła 146 tys. zł.
Zgodnie z warunkami przetargu, wykonawca ma czas do 17 maja 2021 roku na wykonanie pełnej dokumentacji projektowej wraz z kosztorysem inwestorskim oraz niezbędnymi uzgodnieniami do uzyskania pozwolenia na budowę decyzji ZRID i przygotowaniem wniosku o wydanie takiej decyzji.
Projektowana ulica ma mieć jezdnię o szerokości min. 5,5 m i chodnik szerokości 2 m. Wykonane ma być też odwodnienie i oświetlenie uliczne. Wykonanie projektu ma być konsultowane z urzędem miasta. Dopiero po uzyskaniu pozwolenia na budowę miasto może myśleć o realizacji tej inwestycji.
JK
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski
[TUTAJ]
No ku.wa gdzie pieniądze na remont starych ulic ?! Na nowe uliczki deweloperów w mgnieniu oka kasa jest
W normalnych realiach (np. w Warszawie) taka drogę zobowiązany byłby zrealizować deweloper po uzgodnieniu z miastem. Wiem o czym pisze ponieważ wielokrotnie przygotowywałem tego typu umowy.
Tylko czy w Mławie można mowić o normalnych realiach ? Decyzje wydawane sa bezrefleksyjnie a koszty nieudolnych rządów Burmistrza pokrywają wszyscy mieszkańcy.
Niezly post, piszesz i z pewnoscia wiesz, ze takie decyzje przychylne dla dewelopera KOSZTUJA !!! Nie bez kozery powdtalo w MLAWIE Partnerstwo Publiczno Prywatne, i jak sam widzisz ma sue bardzo dobrze.
Tu akurat miasto zdecydowało się na budowę tej ulicy aby odciążyć i tak już zakorkowaną ul warszawska, a deweloperowi w tym przypadku to raczej obojętne, bo jakby nie było, dojazd do bloków już jest. Wg mnie słusznie ze miasto nawet takie inwestycje podejmuje.
Zgadza się, ale niektórym nigdy nie dogodzi
Zakorkowana ulica a jeszcze pozwolili na takie rzeczy
Czy bloki tam nie buduje rodzina jednego radnego ?
Ciekawe to. Prywatny deweloper stawia sobie blok, zarabia na nim krocie, a dokładają się do biznesu wszyscy mieszkańcy Mławy, fundując wokół bloku drogę. Czy to nie deweloper powinien stworzyć taką infrastrukturę by była prawidłowa, a miasto dopiero po przedstawieniu przez dewelopera odpowiednich rozwiązań, powinno wyrazić zgodę na budowę ? Poprawcie mnie jeśli się mylę.
tak masz rację , temat jest wałkowany od czasu do czasu na forum. W ramach luźnej wymiany zdań ustalono że w Naszym mieście jest nie formalny układ na takie działania i dużej mierze inwestycjami obciążane jest miasto . Problem jak i całe budownictwo patodev. ma zapewne zasięg krajowy ale na pewno współpraca nie tak powinna wyglądać , nie żeby robić sobie pod zaraz pod górkę .