Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo

Tunel pod torami na Wólce można budować choćby dziś


Zezwolenie na budowę pieszo-rowerowego tunelu pod torami jest już wydane i inwestycję można by rozpocząć choćby dziś. Czy jednak dojdzie do realizacji tego zadania, a jeżeli tak to kiedy?


26 czerwca mławskie starostwo wydało decyzję zatwierdzającą projekt budowlany i zezwalającą na realizację inwestycji drogowej polegającej na rozbudowie ul. Batorego i ul. Kolejowej polegającej na budowie tunelu pieszo-jezdnego w rejonie skrzyżowania ul. Kościuszki z magistrala kolejową E65. Rozbudowa ma na celu bezkolizyjne połączenie wschodniej i zachodniej części miasta.

Zgodnie z wydanym na podstawie projektu budowlanego zezwoleniem, tunel ma być przeznaczony dla pieszych i rowerzystów. Ma być wykonany prostopadle do istniejącej magistrali kolejowej – w miejscu dawnego przejazdu kolejowego na ulicy Kościuszki – metodą bezwykopową, bez naruszania istniejącej infrastruktury kolejowej. Długość tunelu ma wynieść 18 metrów, jego wysokość to 2,5 metra a szerokość 3,9 m. Szerokość chodnika dla pieszych wyniesie 1,5 m, a ścieżki rowerowej 2 m. Tunel ma mieć konstrukcję żelbetonową, monolityczną. Do tunelu mają prowadzić schody oraz szyby z windą. Wyprowadzone ciągi komunikacyjne mają łączyć się z Aleją św. Wojciecha i ulicą Batorego.

Przypomnijmy, przejazd przez kolejowe tory na ulicy Kościuszki został zamknięty w lutym 2016 roku. Wywołało to oburzenie mieszkańców „Zatorza”. W 2017 roku burmistrz Sławomir Kowalewski zlecił opracowanie koncepcji budowy kładki nad torami. Takiego rozwiązania również nie chcieli mieszkańcy. W 2018 roku miasto zleciło opracowanie wariantowych koncepcji budowy tunelu pod torami, przeznaczając łącznie na pierwsze i drugie prace koncepcyjne kwotę 135 tys. zł.

We wrześniu 2018 roku ówcześni radni miejscy rekomendowali do realizacji wybór wariantu budowy tunelu dla pieszych i rowerzystów o szacowanym koszcie budowy ok. 5 mln zł. Pojedyncze głosy opowiedziały się wtedy za wariantem budowy tunelu dla pieszych, rowerzystów i samochodów osobowych (oszacowanym na 35 mln zł) i wariantem tunelu przy ulicy Grota-Roweckiego przejezdnego też dodatkowo dla ciężarówek (oszacowanym na 28 mln zł). Budowę tunelu zapowiadali także kandydaci PiS podczas wyborów samorządowych w 2018 roku.

Mieszkańcy Wólki wielokrotnie zwracali uwagę, na zasadność zapewnienia przejezdności przez magistralę kolejową. Na zebraniu osiedlowym w listopadzie 2019 roku podkreślano, że prawdziwy tunel, nie jest tylko dla dobra mieszkańców Zatorza. To także będzie dobre dla całego miasta, ze względu na budujące się za torami bloki, których mieszkańcy będą korzystali z przejazdu głównie wiaduktem Szreńskim.

Czy i kiedy miasto zaplanuje środki na budowę tunelu, na razie nie wiadomo. Zezwolenie wydane przez starostwo ważne jest trzy lata.

JK

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]
0 0 vote
Article Rating
guest
26 komentarzy
najnowsze
najstarsze najwyżej oceniane
Inline Feedbacks
View all comments
Pamietajcie
Pamietajcie
2 miesięcy temu

No i po raz kolejny wypada zacytować klasyka, czyli wypowiedź katechetki sprzed kilku lat: „ja się tą sprawą nie interesowałam…”. Dziękujemy, pamiętamy!

Anonimowo
Anonimowo
2 miesięcy temu
Reply to  Pamietajcie

To już było.
Ostatnio to Pani Budzichowska jakichś terminów nie dopilnowala.

Mlawa
Mlawa
2 miesięcy temu

Ludzie nie wymyślajcie głupot z tymi toaletami przecież ta kasa szła do właściciela Dworca czyli do PLK a nie do urzędu miasta fakt jest taki że dawno powinien już funkcjonować wiadukt czy kładka w tym miejscu

pasażer
pasażer
2 miesięcy temu
Reply to  Mlawa

W Ciechanowie było dochodzenie w tej sprawie.

CHUDY
CHUDY
2 miesięcy temu
Reply to  pasażer

TO GRUBO .

Ciechanów
Ciechanów
2 miesięcy temu
Reply to  Mlawa

Pieniądze z toalet powinna była oprożniać ze skarbonek na drzwiach komisja a nie jedna osoba .

Ciechanów
Ciechanów
2 miesięcy temu
Reply to  Mlawa

Gdzie w grę wchodzą pieniądze to do pobierania musi być komisja 2 lub 3 osoby podatki muszą być odprowadzane.Pieniądze powinny być zabezpieczone w kopertę bezpieczną A nie w woreczek.

pasażerowie
pasażerowie
2 miesięcy temu
Reply to  Ciechanów

Dlaczego w MŁAWIE tyle lat płaciliśmy za toalety dworcowe w końcu są darmowe można ? Na DWORCU GDAŃSKIM są darmowe a Mława zawsze dojona.Problemem jest wybudowanie tunelu ale kasę wiedzą jak było brać.

Ciechanów
Ciechanów
2 miesięcy temu
Reply to  Mlawa

Dlaczego pozwalano na pobór pieniędzy z toalet bez żadnej komisji jednej osobie?

ADVOCEM
ADVOCEM
2 miesięcy temu

Widzę, == czytam i sam sobie nie dowierzam, a zwlaszcza takiemu fachowcowi od wszystkiego jak HEMII, — ta budowa to wyrzucanie naszych pieniedzy w błoto, a dlaczego??? Ano dlatego, że, jest to inwestycja, chybiona i nie bedzie w pelni wykorzystana, bo jesli na dobę, przejedzi na rowerze, i przejdzie od 10 = 15 osób to bedzie MAX. Bylem i przejeżdżając przez ZATORZE, zauwazylem , ze prawie przy jazdym zabudowaniu, jest samochod, lub dwa, ciezko bylo dostrzec rower. Zdaje sobie sprawe, ze to sa koszty== ale, jesli juz mamy robic udogodnienia, dla mieszkańców, to powinien to byc tunel z prawdziwego zdarzenia, a nie prowizorka!! A mieszkancy ZATORZA, powinni walczyc dalej, bo na mlawskiej wladzy, swiat sie nie kończy !!!!#

Hemi
Hemi
2 miesięcy temu
Reply to  ADVOCEM

Nie uważasz, że miasto tej wielkości „wiszące” na dwóch wiaduktach, jeden przy szosie szreńskiej, drugi na dworcu kolejowym, tego przy LG w stronę Iłowa nie liczę, to jednak trochę mało?

W dłuższej perspektywie ten projekt na pewno ma sens moim zdaniem. Trzeba by sięgnąć po jakieś fundusze zewnętrzne (UE, planowany Fundusz odbudowy?) i ten temat wreszcie zamknąć.

ADVOCEM
ADVOCEM
2 miesięcy temu
Reply to  Hemi

HEMII== zacznij czytac czyjeś posty ze zrozumieniem, bo JA to co uważałem to napisalem, i w mej informacji stoi jak wół, ZE POWINIEN TAM BYC TUNEL Z PRAWDZIWEGO ZDARZENIA, aby mieszkańcy nie nadrsbiali, drogi jeżdżąc samochodami. Hemi ty masz taka sile przebicia, ze powinienes ten temat załatwić!!

Brodacz z zatorza
Brodacz z zatorza
2 miesięcy temu
Reply to  ADVOCEM

Pleciesz bzdury . Kto ma samochod to ten kilometr czy dwa jadąc przez wiadukt nie zrobi różnicy. A tunel pieszo rowerowy jest wystarczający dla pieszych i rowerzystow. Sam mieszkam na zatorzu i zmuszony jestem jeździć MKM chociac wolałbym rowerem. Rowerzystow i pieszych na zatorzu jest multum. W ciągu doby przejeżdżałoby wielu rowerzystów gdzies w granicach 100-150. Nie plez bzdur skoro tu na zatorzu nie mieszkasz.

ADVOCEM
ADVOCEM
2 miesięcy temu

Brodacz, pewnie ta broda przyslania, ci fakty, przeczytaj to jeszcze raz, moze zrozumiesz ten swoj post, bo sam naprawde, nie rozumiesz tematu, abys zrozumiał temat to kuo sobie samochód, i wtedy sie dowiesz jakie to sa koszty. Ja piszacy nie muszę mieszkac na ZATORZU,ale te problemy znam, a przejechanie rowerem km, dwoch, to jest dla twego zdrowia.

Tunelowy
Tunelowy
2 miesięcy temu

Teraz kolejna dokumentacja pójdzie do śmieci. Przecież jest COVID-19 stan pandemii. Nie może być takich inwestycji, oszczędności. Wyłączają lamy żeby oszczędzić parę tyś., a wydadzą 5 baniek na tunel, 🙂 już to widzę HA HA HA

pasażerka
pasażerka
2 miesięcy temu

Tunel można już było dawno zbudować z funduszy za płatne toalety na dworcu kolejowym w MłAWIE i innych dworcach .

BIZNESMEN
BIZNESMEN
2 miesięcy temu
Reply to  pasażerka

dobry pomysł niech oddadzą pieniądze z toalet i zasilą fundusz na tunel na WÓLCE.

ADVOCEM
ADVOCEM
2 miesięcy temu
Reply to  pasażerka

Pasażerka, ten Pani post uwazam za ŻART!!

ekonomista
ekonomista
2 miesięcy temu
Reply to  ADVOCEM

to nie żart tyle się pasażerow przewija MŁAWA CIECHANOW PRZEZ TYLE LAT ŻEBY STARCZYLO NA TUNEL .

ADVOCEM
ADVOCEM
2 miesięcy temu
Reply to  ekonomista

Z CIEBIE taki ekonomista, jak z koziej xxxy trąbka.

ekonomista
ekonomista
2 miesięcy temu
Reply to  ADVOCEM

Baranku nie masz pojęcia o takim biznesie to idż napij się wódki jak cię na nią stać.

ADVOCEM
ADVOCEM
2 miesięcy temu
Reply to  ekonomista

A ty cielaku chyba dobrze się nachlałeś i próbujesz robić za znawce ekonomi, mienie stać jest na to aby pisać takie durnoty, ty się znasz na ekonomi jak ŚWINIA NA GWIAZDACH.

doktur
doktur
2 miesięcy temu
Reply to  ADVOCEM

advocem pij alkohol ze sklepu nie z meliny mózg ci ten siuwaks lasuje.

Hemi
Hemi
2 miesięcy temu

Może wreszcie ta sprawa ruszy, oby!

widzę
widzę
2 miesięcy temu

Jak była pobierana kasa z toalet dworcowych w Mławie , i innych dworcach pieniądze starczyły by zapewne na wykonanie tunelu na Wólce. Gdzie pieniądze były wydawane kto odpowie?

obserwator
obserwator
2 miesięcy temu
Reply to  widzę

zgadzam się z Tobą najlepsze biznesy to tylko śmierdzące .