Zezwolenie na budowę pieszo-rowerowego tunelu pod torami jest już wydane i inwestycję można by rozpocząć choćby dziś. Czy jednak dojdzie do realizacji tego zadania, a jeżeli tak to kiedy?
26 czerwca mławskie starostwo wydało decyzję zatwierdzającą projekt budowlany i zezwalającą na realizację inwestycji drogowej polegającej na rozbudowie ul. Batorego i ul. Kolejowej polegającej na budowie tunelu pieszo-jezdnego w rejonie skrzyżowania ul. Kościuszki z magistrala kolejową E65. Rozbudowa ma na celu bezkolizyjne połączenie wschodniej i zachodniej części miasta.
Zgodnie z wydanym na podstawie projektu budowlanego zezwoleniem, tunel ma być przeznaczony dla pieszych i rowerzystów. Ma być wykonany prostopadle do istniejącej magistrali kolejowej – w miejscu dawnego przejazdu kolejowego na ulicy Kościuszki – metodą bezwykopową, bez naruszania istniejącej infrastruktury kolejowej. Długość tunelu ma wynieść 18 metrów, jego wysokość to 2,5 metra a szerokość 3,9 m. Szerokość chodnika dla pieszych wyniesie 1,5 m, a ścieżki rowerowej 2 m. Tunel ma mieć konstrukcję żelbetonową, monolityczną. Do tunelu mają prowadzić schody oraz szyby z windą. Wyprowadzone ciągi komunikacyjne mają łączyć się z Aleją św. Wojciecha i ulicą Batorego.
Przypomnijmy, przejazd przez kolejowe tory na ulicy Kościuszki został zamknięty w lutym 2016 roku. Wywołało to oburzenie mieszkańców „Zatorza”. W 2017 roku burmistrz Sławomir Kowalewski zlecił opracowanie koncepcji budowy kładki nad torami. Takiego rozwiązania również nie chcieli mieszkańcy. W 2018 roku miasto zleciło opracowanie wariantowych koncepcji budowy tunelu pod torami, przeznaczając łącznie na pierwsze i drugie prace koncepcyjne kwotę 135 tys. zł.
We wrześniu 2018 roku ówcześni radni miejscy rekomendowali do realizacji wybór wariantu budowy tunelu dla pieszych i rowerzystów o szacowanym koszcie budowy ok. 5 mln zł. Pojedyncze głosy opowiedziały się wtedy za wariantem budowy tunelu dla pieszych, rowerzystów i samochodów osobowych (oszacowanym na 35 mln zł) i wariantem tunelu przy ulicy Grota-Roweckiego przejezdnego też dodatkowo dla ciężarówek (oszacowanym na 28 mln zł). Budowę tunelu zapowiadali także kandydaci PiS podczas wyborów samorządowych w 2018 roku.
Mieszkańcy Wólki wielokrotnie zwracali uwagę, na zasadność zapewnienia przejezdności przez magistralę kolejową. Na zebraniu osiedlowym w listopadzie 2019 roku podkreślano, że prawdziwy tunel, nie jest tylko dla dobra mieszkańców Zatorza. To także będzie dobre dla całego miasta, ze względu na budujące się za torami bloki, których mieszkańcy będą korzystali z przejazdu głównie wiaduktem Szreńskim.
Czy i kiedy miasto zaplanuje środki na budowę tunelu, na razie nie wiadomo. Zezwolenie wydane przez starostwo ważne jest trzy lata.
JK
No i po raz kolejny wypada zacytować klasyka, czyli wypowiedź katechetki sprzed kilku lat: „ja się tą sprawą nie interesowałam…”. Dziękujemy, pamiętamy!
To już było.
Ostatnio to Pani Budzichowska jakichś terminów nie dopilnowala.
Ludzie nie wymyślajcie głupot z tymi toaletami przecież ta kasa szła do właściciela Dworca czyli do PLK a nie do urzędu miasta fakt jest taki że dawno powinien już funkcjonować wiadukt czy kładka w tym miejscu
W Ciechanowie było dochodzenie w tej sprawie.
TO GRUBO .
Pieniądze z toalet powinna była oprożniać ze skarbonek na drzwiach komisja a nie jedna osoba .
Gdzie w grę wchodzą pieniądze to do pobierania musi być komisja 2 lub 3 osoby podatki muszą być odprowadzane.Pieniądze powinny być zabezpieczone w kopertę bezpieczną A nie w woreczek.
Dlaczego w MŁAWIE tyle lat płaciliśmy za toalety dworcowe w końcu są darmowe można ? Na DWORCU GDAŃSKIM są darmowe a Mława zawsze dojona.Problemem jest wybudowanie tunelu ale kasę wiedzą jak było brać.
Dlaczego pozwalano na pobór pieniędzy z toalet bez żadnej komisji jednej osobie?
Widzę, == czytam i sam sobie nie dowierzam, a zwlaszcza takiemu fachowcowi od wszystkiego jak HEMII, — ta budowa to wyrzucanie naszych pieniedzy w błoto, a dlaczego??? Ano dlatego, że, jest to inwestycja, chybiona i nie bedzie w pelni wykorzystana, bo jesli na dobę, przejedzi na rowerze, i przejdzie od 10 = 15 osób to bedzie MAX. Bylem i przejeżdżając przez ZATORZE, zauwazylem , ze prawie przy jazdym zabudowaniu, jest samochod, lub dwa, ciezko bylo dostrzec rower. Zdaje sobie sprawe, ze to sa koszty== ale, jesli juz mamy robic udogodnienia, dla mieszkańców, to powinien to byc tunel z prawdziwego zdarzenia, a nie prowizorka!! A mieszkancy ZATORZA, powinni walczyc dalej, bo na mlawskiej wladzy, swiat sie nie kończy !!!!#
Nie uważasz, że miasto tej wielkości „wiszące” na dwóch wiaduktach, jeden przy szosie szreńskiej, drugi na dworcu kolejowym, tego przy LG w stronę Iłowa nie liczę, to jednak trochę mało?
W dłuższej perspektywie ten projekt na pewno ma sens moim zdaniem. Trzeba by sięgnąć po jakieś fundusze zewnętrzne (UE, planowany Fundusz odbudowy?) i ten temat wreszcie zamknąć.
HEMII== zacznij czytac czyjeś posty ze zrozumieniem, bo JA to co uważałem to napisalem, i w mej informacji stoi jak wół, ZE POWINIEN TAM BYC TUNEL Z PRAWDZIWEGO ZDARZENIA, aby mieszkańcy nie nadrsbiali, drogi jeżdżąc samochodami. Hemi ty masz taka sile przebicia, ze powinienes ten temat załatwić!!
Pleciesz bzdury . Kto ma samochod to ten kilometr czy dwa jadąc przez wiadukt nie zrobi różnicy. A tunel pieszo rowerowy jest wystarczający dla pieszych i rowerzystow. Sam mieszkam na zatorzu i zmuszony jestem jeździć MKM chociac wolałbym rowerem. Rowerzystow i pieszych na zatorzu jest multum. W ciągu doby przejeżdżałoby wielu rowerzystów gdzies w granicach 100-150. Nie plez bzdur skoro tu na zatorzu nie mieszkasz.
Brodacz, pewnie ta broda przyslania, ci fakty, przeczytaj to jeszcze raz, moze zrozumiesz ten swoj post, bo sam naprawde, nie rozumiesz tematu, abys zrozumiał temat to kuo sobie samochód, i wtedy sie dowiesz jakie to sa koszty. Ja piszacy nie muszę mieszkac na ZATORZU,ale te problemy znam, a przejechanie rowerem km, dwoch, to jest dla twego zdrowia.
Teraz kolejna dokumentacja pójdzie do śmieci. Przecież jest COVID-19 stan pandemii. Nie może być takich inwestycji, oszczędności. Wyłączają lamy żeby oszczędzić parę tyś., a wydadzą 5 baniek na tunel, 🙂 już to widzę HA HA HA
Tunel można już było dawno zbudować z funduszy za płatne toalety na dworcu kolejowym w MłAWIE i innych dworcach .
dobry pomysł niech oddadzą pieniądze z toalet i zasilą fundusz na tunel na WÓLCE.
Pasażerka, ten Pani post uwazam za ŻART!!
to nie żart tyle się pasażerow przewija MŁAWA CIECHANOW PRZEZ TYLE LAT ŻEBY STARCZYLO NA TUNEL .
Z CIEBIE taki ekonomista, jak z koziej xxxy trąbka.
Baranku nie masz pojęcia o takim biznesie to idż napij się wódki jak cię na nią stać.
A ty cielaku chyba dobrze się nachlałeś i próbujesz robić za znawce ekonomi, mienie stać jest na to aby pisać takie durnoty, ty się znasz na ekonomi jak ŚWINIA NA GWIAZDACH.
advocem pij alkohol ze sklepu nie z meliny mózg ci ten siuwaks lasuje.
Może wreszcie ta sprawa ruszy, oby!
Jak była pobierana kasa z toalet dworcowych w Mławie , i innych dworcach pieniądze starczyły by zapewne na wykonanie tunelu na Wólce. Gdzie pieniądze były wydawane kto odpowie?
zgadzam się z Tobą najlepsze biznesy to tylko śmierdzące .