Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo

Jest dofinansowanie na II etap budowy Alei Św. Wojciecha


Miastu Mława przyznano w ramach Funduszu Dróg Samorządowych ponad 9 milionów zł dofinansowania na budowę drugiego etapu Alei Świętego Wojciecha. Odcinek ten połączy wybudowany dotychczas fragment alei – od skrzyżowania z ul. Sienkiewicza – z ulicą Płocką.


W sierpniu 2019 r. Miasto Mława złożyło wniosek o dofinansowanie realizacji zadania pn.: „Poprawa spójności komunikacyjnej Miasta Mława poprzez budowę drugiego etapu Alei Św. Wojciecha wraz z budową skrzyżowania typu rondo” w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. Wniosek przeszedł pozytywnie wszystkie etapy oceny i znalazł się na liście podstawowej zadań rekomendowanych do dofinansowania opublikowanej dzisiaj na stronie internetowej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie. Całkowita wartość zadania wynosi 14 347 202,80 zł, natomiast wartość przyznanego dofinansowania w wysokości 65% – 9 325 681,82 zł. Wkład miasta w ramach wydatków kwalifikowalnych wynosi 5 021 520,98 zł.

Długość tego odcinka Alei Świętego Wojciecha wyniesie ok. 700 m. Jezdnia będzie miała szerokość 7 m, po obu jej stronach zostaną wybudowane dwumetrowe chodniki, a po jednej – ścieżka rowerowa o szerokości co najmniej 2 m. Wykonane zostaną odwodnienie drogi, sieć wodociągowa, kanalizacja sanitarna, oświetlenie uliczne i zjazdy na przyległe nieruchomości.

Wcześniej budowa pierwszego odcinka, oddanego już do użytku 1160 metrowego odcinka od ulicy Kościuszki do Sienkiewicza kosztowała 6 047 849,23 zł., a miasto otrzymało dofinansowanie w wysokości blisko 50 proc. kosztów tego przedsięwzięcia – 2 950 170,36 zł.

Drugi etap, jest  kolejnym z trzech planowanych etapów budowy tego szlaku komunikacyjnego, którego celem jest m.in. odciążenie centrum miasta z ruchu ciężkich pojazdów, a co za tym idzie usprawnienie poruszania się po najważniejszych arteriach miasta. Ostatni etap ma przebiegać od skrzyżowania z ul. Płocką do drogi krajowej nr 7. Planowany przebieg całej Alei Świętego Wojciecha można zobaczyć w zamieszczonym poniżej materiale filmowym.

źródło: UMM

oprac. red

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]
0 0 vote
Oceń artykuł
guest
26 komentarzy
najnowsze
najstarsze najwyżej oceniane
Inline Feedbacks
View all comments
Halina
Halina
5 lata temu

Ta droga będzie biec bezpośrednio przy nowych blokach na zabrodach?

Sylwo
Sylwo
5 lata temu
Reply to  Halina

Tak..śmieszyło mnie jak pisali że te nowe osiedle bedzie w spokojnej okolicy..bedzie tam cicho jeszcze tylko pare lat.

Troll Minusiarz
Troll Minusiarz
5 lata temu

Wszyscy macie u mnie minusy.

Czytelniczka
Czytelniczka
5 lata temu

Dobrze, że będzie kontynuowana ścieżka rowerowa. Sieć ścieżek powinna systematycznie się zwiększać.

kos
kos
5 lata temu

Do every i Ddd. Spokojnie ludzie z tym odwrotnym położeniem ścieżki względem chodnika. To , że na ogół tak jest to nie znaczy, że nie może być odwrotnie. Otóż, może być i nie ma w tym temacie zakazów bądź nakazów. Usytuowanie ścieżki rowerowej za chodnikiem, patrząc od strony drogi jest absolutnie dopuszczalnym i stosowanym w Polsce rozwiązaniem w celu uniknięcia konieczności częstego przeplatania potoków pieszych i rowerowych. Tak więc….zostawcie temat bo gdyby w tym wypadku były jakieś naruszenia to nikt by Alei nie dopuścił do użytku.
A swoją drogą, to ja się cieszę, że udało się pozyskać kasę. I każdy kto chce by miasto było coraz bardziej przyjazne dla mieszkańców powinien się cieszyć.

every
every
5 lata temu
Reply to  kos

Masz rację. Nie zaprzeczam.
Tyle, ze dla pieszych jest to bezpieczniejsze.
Piesi często wychodzą na spacer z dzieckiem albo z psem. Dla pieszego jest w związku z tym bezpieczniej gdy dzieli go większy odstęp od ulicy i nie mów mi, że trzeba dziecko pilnować. Sama miałam taki przypadek, że trzymałam dziecko za rękę i po dłu8ższym spacerze jest coś takiego, że mimo woli poluzowujesz rączkę dziecka jeśli ono idzie cały czas spokojnie. Właśnie coś takiego miałam i dziecko w ułamku sekundy wyrwało mi się z ręki i omal nie znalazło się pod kołami nadjeżdżającego auta, a ja wrosłam w ziemię…
Dlatego zwracam uwagę na takie szczegóły, tym bardziej, że jest aleja również spacerowa dla mławian, a nie zwykła ulica, przy której chodnik jest bo jest.

kos
kos
5 lata temu
Reply to  every

Ok, też masz rację. Każde z tych rozwiązań ma swoje uzasadnienie. Przykładem niech będzie przystanek dla autobusów miejskich. W przypadku ścieżki przy drodze ludzie wysiadają wprost pod koła roweru. Można oczywiście zamienić ścieżkę z chodnikiem w tym miejscu ale…. Wracamy do punktu wyjścia bo znowu jest to przeplatanie potoków pieszych z rowerowymi.
I tak można w kółko. W naszym wypadku pomysł jest taki i tyle. Myślę, że każde rozwiązanie będzie tu miało argument na tak i nie. Myślę, że krytykowanie tego rozwiązania jest lekkim nadużyciem.

Loża szyderców
Loża szyderców
5 lata temu
Reply to  kos

No to poleciałeś „kos” – „nadużycie”…
Dla mnie ważniejsze jest życie… niż to „nadużycie”.
Uważam, że dla każdego winno być najważniejsze życie.
Cóż, czyż to takie trudne dla rowerzysty skręcić raz na jakiś czas kierownicę?
a dla pieszego z kolei rozejrzeć się przed przejściem przez ścieżkę rowerową na przystanek autobusowy (na tych ścieżkach też maluje się na ogół pasy)?
Nie sądzę, żeby to sprawiało komuś trudność.

Konrad
Konrad
5 lata temu

Za tak się wtrącę. A nie pomyślałeś, że ludzie też wysiadają z autobusów ? Wtedy łatwo wejść pod rower. Gorzej jest na Napoleońskiej gdzie mimo, że najpierw jest ścieżka a potem chodnik i samochód ciężarowy może z łatwością zawinąć rowerzystę bo niemal ocierają się o rowerzystów. A na Alei jest jeszcze dodatkowo metrowy pas zieleni między drogą a chodnikiem.

milo
milo
5 lata temu

czy przypadkiem nie ma analogii w ogólnych zasadach ruchu drogowego? jeżeli przystanek komunikacji np. tramwajowy znajduje się na chodniku, a tramwaj zatrzymuje się w osi jezdni (przeważnie tak przebiegają tory tramwajowe-przykład Wrocław), to kierujący pojazdami które poruszają się po jezdni mają BEZWZGLĘDNY OBOWIĄZEK ZATRZYMANIA W CELU UMOŻLIWIENIA PRZEJŚCIA PASAŻERÓW DO I Z TRAMWAJU. czy podobnie rowerzyści nie mają obowiązku zatrzymać się i umożliwić przejście pieszym do autobusu czy taksówki. myślę, że oznakowanie przejścia dla pieszych przez ścieżkę rowerową i oznakowanie przystanku załatwiłoby sprawę od strony prawnej. reszta to kwestia respektowania przepisów i szeroko pojętej kultury na drodze

Jan
Jan
5 lata temu

Nie ma nad czym się rozwodzić zwłaszcza, że okoliczne miasta już dawno jeżdżą po swoich obwodnicach natomiast daleki będę od krytyki gdyż ta inwestycja jest potrzebna naszemu miastu, brać się do roboty i tyle w temacie…

A...
A...
5 lata temu

Every, Ty jesteś gł…szy niż myślałem. Nie rozumiesz nic z tego co tu jest pisane. Wciskasz komusz słowa, któych nie pisał. A jak się zapatrujszesz na to dokończenie Alei Św.Wojciecha. Może jakaś opinia? Dobrze, źle? Bo niedawno pewnie byłeś jednym z tych. którzy pisali, że 1 etap to droga donikąd, że nie ma sensu że wyrzucone pieniądze, itp. A teraz powstaje taka swoista wewnętrzna pętla miasta, któa odciąży ruch w centrum. A jeśli w kolejnych etapie wyremontują Graniczną ( a wierzę, że tak będzie) to będzie naprawdę ciekawy projekt, prawda? Czy nie?

every
every
5 lata temu
Reply to  A...

Widzę, że nie masz już argumentów: Mława, Ciechanów i wracasz do tematu.
Tak Aleja św. dewelopera jest ok, tylko jak pisze Ddd chodnik nie powinien być przy samej ulicy.
Powinno być: ulica, ścieżka rowerowa, – chodnik. Powodów jest bardzo wiele i to bardzo zasadnych.
Ponowie pytanie Ddd, może ty mi odpowiesz:

Kto projektował tę Aleję? – faktycznie wszędzie jest odwrotnie…
Dasz do tego jakieś wyjaśnienie?

A....
A....
5 lata temu
Reply to  every

Dałbym ale obawiam się , że nie zrozumiesz z Twoim podejściem…..
Sam sobie dajesz plusy ……. Dlatego zostawię temat, bo tu nie o argumenty chodzi…

every
every
5 lata temu
Reply to  A....

Tak w ogóle, to… jestem kobietą 😀 , a plusy, minusy – wisi mi to.
Lubisz innych poniżać, mimo że argumentów ci brak, a może właśnie dlatego, ze brak ci argumentów.

Ddd
Ddd
5 lata temu

Tylko się pytam:
Kto projektował tę Aleję?
Kto wymyślił, żeby chodnik był bliżej ulicy, a nie ścieżka rowerowa?
Logicznie patrząc to winno być odwrotnie i na ogół wszędzie jest odwrotnie.
Tyle, że tu mamy Mławę, a w Mławie… przy Al. Marszałkowskiej postawiono ławki przy ścieżce rowerowej, a nie przy chodniku (dla niezorientowanych: po jednej stronie ulicy jest chodni tylko, po drugiej stronie ulicy jest tylko ścieżka rowerowa).

Super
Super
5 lata temu

Jak to było? Droga do nikąd?

Zibi co dużo trybi
Zibi co dużo trybi
5 lata temu

No proszę…. I ten ”zły” burmistrz znowu dostał dofinansowanie, hmmmm. Jak tu teraz by go skrytykować?????
A w Ciechanowie przedsiębiorcy zwrócili się do Prezydenta Miasta o pomoc finansową z powodu strat związanych z koronawirusem. A on im na to, żeby na wiele nie liczyli bo miasto i tak ma teraz mniejszy dochód. Wyliczył nawet, że ze sprzedaży biletów miejskich jest kilkaset tysięcy straty. Hmmmm ”dobry” prezydent. Jak tu teraz dopiąć budżet?
Piszę o tym bo przy wielu tematach portal ten nawiązuje do naszych sąsiadów za miedzy podając za przykład. Podobne problemy w Przasnyszu gdzie planują wyłączać co drugą lampę uliczną…..
Ciekawe co by było gdyby nasz burmistrz tak postąpił (w dobie koronawirusa)? Ufffff , nawet nie chcę myślec. Pewnie taczki by już stały przygotowane przez kilku forumowiczów z tego portalu.
No, ale myślę, że coś znajdą…….Nie mogą nas zawieść.
Panie burmistrzu, wczoraj uśmiechnął się Pan brzydziej od Prezydenta Ciechanowa. Źle Pan pozował do zdjęcia a ręka była w nieodpowiednim miejscu…. Nie nosi Pan okularów a one dodają ”inteligencji”. Co by tu jeszcze…….?

miki
miki
5 lata temu

On do zdjęć to pozuje bardzo dobrze A poza tym nic więcej nie potrafi tak jak i te jego urzędasy z UM

aj waj
aj waj
5 lata temu

Co to znaczy „zły” i co to znaczy „znowu dostał dofinansowanie”? Jeśli chcesz uprawiać propagandę to liczby są takie: „dobry” i w okularkach prezydent ciechanowa pozyskał w perspektywie 2014-2020 środków unijnych tylko na projekty inwestycyjne ponad 72 mln zł. „zły” burmistrz mławy w tym samym czasie 26,6 mln zł. a wyłączenia oświetlenia ulicznego np. od 24 do 4, gdy jest zakaz przemieszczania się to wcale nie jest zły pomysł. lepiej oszczędzać niż podnosić podatki

A....
A....
5 lata temu
Reply to  aj waj

I właśnie to finansowanie z Unii powoli im się kończy. Tak więc nie wychwalaj, nie wychwalaj. Poczekaj jeszcze rok. Szkoda, że nie wspomniałeś o długu Ciechanowa…..Pisz o wszystkim albo wcale , drogi kolego.

every
every
5 lata temu
Reply to  A....

A….
No cóż, widać jak cię mocno boli, to że Ciechanów jest jaki jest i ma dobrego prezydenta, który dba o rozwój miasta mimo, że nie ma na swoim terenie tak wielkiego molocha jakim jest LG. Mimo to daje radę i miasto tętni życiem (oczywiście nie teraz, bo teraz to wszystkie miasta opustoszałe).
Pisząc o długo powinieneś zapoznać się z jego historią i dopiero pisać.
Dług Ciechanowa to jakby nie było ciągle się zmniejsza. Długu narobili poprzedni prezydenci, jeśli tak pijesz do tego długu.

A...
A...
5 lata temu
Reply to  every

Nie boli mnie Ciechanów, nie bredź. Nawet nie chciałbym tam mieszkać. Nie wciskaj mi czegoś czego nie piszę. A z ich długiem…No cóż, zmniejszał się bardzo powoli ale teraz znowu wzrośnie. A Przasnysz jakie ma problemy z budżetem, to już inna historia. Wspomniałem o Ciechanowie bo wy tu często dajecie ich przykład, ot cała tajemnica. Dal mnie to miasto akurat nie jest wzorem, tak więc wyluzuj.

every
every
5 lata temu
Reply to  A...

A patrzysz jak dług Mławy rośnie? – czy to według ciebie nie problem?
Dług Mławy cały czas rośnie. Patrz do swojej kieszeni, a nie do cudzej. Dług Ciechanowa „WZROŚNIE” – dobre, teraz to dług każdego miasta wzrośnie. Zobacz jak dług Polski wzrasta – rośnie jak drożdże.
To, że te Ciechanów dla ciebie nie jest wzorek tylko raczej kością w gardle to widać z pierwszego komentarza, nie musisz tego tłumaczyć.

Anonim
Anonim
5 lata temu
Reply to  A....

Czemu nie piszesz, że dofinansowania z Unii się skończą, bo kurdupel dąży do wyprowadzenia Polski z Unii?
Pisz o wszystkim albo wcale , drogi kolego.

Anonimowo
Anonimowo
5 lata temu

W Mławie też powinni zacząć oszczędzać na oświetleniu. Teraz ludzie nie włóczą się po nocach.
Ciekawe czy park całą noc jest oświetlony jak świąteczna choinka, bo jeśli tak, to jest zwykłe marnotrawstwo tego dobrego burmistrza.
Jeśli zaś chodzi o ten kawałek tej alei, to jakby był złożony poprawnie wniosek to miasto uzyskałoby 85% dofinansowania, a nie 65%.
Akurat bunio będzie miał gdzie robić sobie swoją kampanię do następnych wyborów.

26
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x