Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Podpisanie porozumienia w Mławie w 2015 r.
Niedawno pisaliśmy o tym, że Mława nie znalazła się na liście rządowych planów budowy 100 obwodnic. To nie jedyna zła nowina. Nie ma też żadnej bliskiej perspektywy, aby na dobre rozpoczęły się ostateczne procedury uzyskania odpowiednich zezwoleń do rozpoczęcia inwestycji, a co za tym idzie wyłonienia wykonawcy obwodnicy zachodniej. Od 2003 roku cały czas jednak trwa wymiana korespondencji pomiędzy urzędem miasta i Mazowieckim Zarządem Dróg Wojewódzkich w Warszawie i innymi urzędami.
Obwodnica zachodnia w zamierzeniu ma łączyć się z drogą krajową nr 7 i biec od węzła drogowego Modła do węzła drogowego na skrzyżowaniu obwodnicy z istniejącą drogą krajową nr 7 po zachodniej stronie Mławy. Obwodnica stanowić będzie ciąg drogi wojewódzkiej nr 544, a więc to po stronie Zarządu Województwa Mazowieckiego leży uzyskanie odpowiednich zezwoleń i realizacja inwestycji.
Do pewnego czasu wydawało by się, że procedury – choć może nie tak szybko jakbyśmy sobie w Mławie życzyli – jednak idą do przodu. Ostatnim takim spektakularnym działaniem było podpisanie w Mławie w 2015 roku porozumienia pomiędzy Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad oraz Zarządem Województwa Mazowieckiego umowy w sprawie określenia zasad współpracy i wzajemnych zobowiązań dla realizacji budowy węzła drogowego Modła, wiaduktu drogowego nad linią kolejową oraz fragmentu zachodniej obwodnicy Mławy.
Z kolei władze miasta podpisały już w 2008 roku porozumienie z władzami województwa w sprawie wspólnej realizacji „Budowy zachodniej obwodnicy Mławy w latach 2008-2014”. W ramach tych ustaleń Mława zobowiązała się do zlecenia i sfinansowania koncepcji budowy obwodnicy, przekazania pomocy finansowej na rzecz Województwa w wysokości 50 % kosztów z tytułu odszkodowań za wywłaszczone nieruchomości, a także przekazania nieodpłatnie nieruchomości będących własnością miasta na rzecz inwestycji. Po stronie marszałkowskiej będą koszty opracowania projektu budowlanego, koszty połowy odszkodowań za wywłaszczenie nieruchomości, a co najważniejsze sfinansowania realizacji budowy obwodnicy. W międzyczasie strony zawarły m.in. aneks zmieniający tytuł (a więc datę realizacji) mówiący o realizacji budowy w latach 2008-2021, wiadomo jednak, że i ten czasokres raczej nie jest realny.
Jak jednak informuje obecnie Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich przygotowania inwestycji nadal znajdują się w stadium koncepcji programowej. W chwili obecnej Burmistrz Miasta Mława prowadzi postępowanie zmierzające do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji przedmiotowej inwestycji. Przewidywany termin uzyskania decyzji o zezwoleniu to II kwartał 2021 roku.
MZDW zastrzega jednocześnie, że faktyczny termin realizacji inwestycji uzależniony jest od złożoności procedur administracyjnych, ale także środków finansowych w budżecie Województwa Mazowieckiego., a co za tym idzie, MZDW nie jest w stanie wskazać jednoznacznego terminu wszczęcia procedury przetargowej w celu wyłonienia wykonawcy.
Tak więc wszystko wskazuje na to, że jeszcze kilka dobrych lat nie uda się ani nam, ani przejezdnym omijać zatłoczonych ulic centrum miasta.
JK
Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Represje wobec społeczeństwa w okresie stalinowskim miały inny charakter niż w latach 1944–1948. Ich specyfika polegała na tym, że praktycznie…
Gdyby nie swoiste poczucie humoru naszego nieomylnego i wesołego burmistrza Sławomira zapewne jeszcze wiele lat płynących wartko jak struga Seracza…
Redakcja portalu Codziennik Mławski zastrzega sobie wszelkie prawa do publikowanych treści. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego //codziennikmlawski.pl wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie lub sprzedaż zawartości portalu Codziennik Mławski są zabronione bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji i będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Ta obwodnica jest bardzo potrzebna.
Strabag by to ładnie ogarnął w toku prac związanych z S7, tak jak przebudowywali przy okazji pewne drogi w m.in. Ostródzie czy Płońsku czy nawet Nowym Dworze Gdańskim.
My ludzie musimy ich cisnąć i tyle bo
Mława staje się coraz bardziej zakorkowana, chociaż z drugiej strony nawet dziesięć obwodnic nie pomoże, gdzie w mieście jest mnóstwo kiepskich „kierowców”
Oferma potrafi załatwić tylko urządzenia sportowe. Ciemnota w Mławie wybiera tak samo co 4 lata to tak ma. Dobrze, że wyprowadziłem się z tego miasta kilka lat temu.
Nadejdą kolejne wybory samorządowe…. a wtedy możecie mi „skoczyć na warstat” – powiedział pewien pan…