Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Zupełnie inaczej brzmią zapowiedzi władz spółki PKP o powrocie kolei do „Polski powiatowej”, a zupełnie inaczej wyglądać będzie najbliższa rzeczywistość. Otwarty w 2015 roku nowo wybudowany dworzec PKP na Wólce, który kosztował 3,6 mln zł dostępny będzie od 1 kwietnia dużo krócej.
Na ten problem zwrócił uwagę jeden z naszych czytelników. Oburza go to, że pasażerom trudniej będzie nabyć w kasie bilet, nie mówiąc już o tak prozaicznej sprawie jak dostęp do dworcowej toalety. Obawia się również dewastacji obiektu, bowiem skrócenie czasu otwarcia dworca powoduje też skrócenie czasu jego bezpośredniej ochrony. Teraz zamiast ochrony stałej całodobowej, czy choćby niecałodobowej ale stałej, w Mławie będzie tzw. ochrona podjazdowa. Czytelnik oczekuje również, że sprawą zainteresują się władze miasta i powiatu.
A jaka jest wizja PKP?
– Rzeczywiście w planach PKP S.A. jest zmiana godzin otwarcia dworca kolejowego w Mławie. Planujemy, aby dworzec był czynny od poniedziałku do soboty w godz. 5:00-17:00 oraz w niedziele i święta w godz. 6:30-18:00. Godziny pracy dworca zostaną dostosowane do czasu, w którym z obiektu korzysta najwięcej pasażerów oraz do godzin otwarcia kasy biletowej (5:10-16:40, w niedziele 6:40-17:40) – informuje Michał Stilger, rzecznik prasowy PKP S.A.
I uspakaja co do skuteczności ochrony dworca.
– Usługa ochrony będzie świadczona przez podjazdowe patrole ochrony. Dodatkowym zabezpieczeniem jest monitoring – dworzec jest wyposażony w kilkanaście kamer zewnętrznych i wewnętrznych. PKP S.A. dostosowuje formy ochrony poszczególnych obiektów do warunków lokalnych. Część dworców podobnego typu, które również wyposażone są w monitoring, obsługiwane są przez ochronę podjazdową – wyjaśnia rzecznik.
Przypomnijmy, mławski dworzec był otwarty w godzinach: 3.15 – 00.00, a kasa biletowa czynna w dni powszednie w godzinach: 5.10 – 16.40 oraz od 6.40 – 17.40 w niedziele i święta. Teraz otrzymał status dworca lokalnego i będzie czynny tylko 12 godzin. Dla porównania Ciechanów będzie miał całodobowo otwarty dworzec i status dworca regionalnego. Podobny status ma dworzec w Działdowie i będzie czynny w godzinach 01:00 – 23:00.
Można przyjąć, że planowana zmiana godzin otwarcia dworców ma bezpośredni związek z ogłoszonym właśnie przez PKP przetargiem na świadczenie usług ochrony dworców. Takie założenia odnośnie czasu i sposobu ochrony bowiem musiały znaleźć się w specyfikacji zamówienia zatwierdzonej przez PKP.
Już przy otwarciu naszego nowego dworca pojawiały się głosy, że maleje liczba zatrzymujących się w Mławie pociągów. Potem te głosy pojawiały się przy kolejnych zmianach rozkładów jazdy. Teraz skraca się czas otwarcia dworca. Jaki może być kolejny krok w oszczędnościach?
JK
Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Represje wobec społeczeństwa w okresie stalinowskim miały inny charakter niż w latach 1944–1948. Ich specyfika polegała na tym, że praktycznie…
Gdyby nie swoiste poczucie humoru naszego nieomylnego i wesołego burmistrza Sławomira zapewne jeszcze wiele lat płynących wartko jak struga Seracza…
Redakcja portalu Codziennik Mławski zastrzega sobie wszelkie prawa do publikowanych treści. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego //codziennikmlawski.pl wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie lub sprzedaż zawartości portalu Codziennik Mławski są zabronione bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji i będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Spiepszyli obydwa zejścia do podziemnego przejścia pod torami / brak pasow betonowych na przejściach do podziemi/ częste awarie wind, a teraz jeszcze kłody pod nogi z wczesnym zamykaniem dworca. To bardzo złe i nie przemyślane decyzje.
Z mniejszszyć. obsade w biurach i i kasa się znajdzie. To takie proste.Do czego ochrona. na wąskotorowce czego tam pilnować. jak tam wszystko rozkradzione.Zrobić. pdjazdy grupy interwencyjnej i pieniądze się. znajdą.
Do przjazdem Masz rację w Działdowie błysk na poczekalni peronach w toalecie a w Mławie dworzec zapuszczony brudny .Czyli wszystko zależy od gospodarza.Krótko zrobić przetarg i wyłonić nową firmę zmniejszyć cenę na usługi.Będą pieniądze .
Na budowę dworca wykorzystano pieniądze z Unii Europejskiej ,więc są to i nasze pieniądze.Zamykając nam dworzec w tym momencie czujemy się oszukani.Chwalicie się zyskami ,a tu wymyślacie kosztem pasażerów dziwne oszczędności.Dlaczego padło na Mławę?Jest u nas tyle zakładów pracy przybyszów do pracy ze Wschodu przyjechało i co teraz dworzec zamknąć.Panie BURMISTRZU STAROSTO RADNI użyjcie wszystkich sił żeby do tego nie doszło.Zaapelujcie do Rządu do Premiera Prezydenta bo warto.
Co ze starszymi osobami,co z małymi dziećmi gdzie przebiorą je rodzice w deszczu w zimnie jak one to zniosą?Wszyscy mówicie że bezpieczeństwo pasażera jest naważniejsze a wy jedną decyzją przekreślacie to.To się nazywa promocja kolei dla podróżnych w Mławie.Porażka.Faktyczni stoi budynek pusty po dyżurnych ruchu ile kosztuje jego utrzymanie? a koszty jego zbędnego utrzymania przeznaczyć na bezpieczeństwo i wygodę dla pasażerów .
To co w pampersach mamy po 17 godzinie podróżować bo nic innego nie pozostaje.Można jeszcze w spodnie .Ogarnijcie się cofnijcie tę bezmyślną decyzję.Jeśli nie zapraszam MŁAWIAN na pikietę na dworzec w obronie naszego miasta.
Na dworcu jest bankomat ,biletomat , paczkomat moment zostaną okradzione zdewastowane.Panie RZECZNIKU o jakich kamerach Pan mówi?Myśli PAN ,że to odstraszy wandali i złodziei?Materiał za czym zostanie przeglądnięty bandyci będą za granicą.Po 17godzinie gdzie będzie można się załatwić?Z WARSZAWY dobrze jest robić oszczędności siedząc sobie w wygodnym fotelu.Róbcie je w ministerstwach.Po co nam administracja z OSTROŁĘKI jak można wziąść z MŁAWY pewnie o wiele tańszą.Wystarczy przetarg na usługi.Za chwilę pociągi pośpieszne nie będą zatrzymywać się w MŁAWIE BO CHYBA O TO KOMUŚ NAJWYRAŻNIEJ CHODZI.
Dworzec macie Mławianie nowy ładny ale gołym okiem widać jak jest zapuszczony .Schody w tunelu czarne ściany brudne,na peronie pełno gumy do żucia na poczekalni niedługo terakota będzie do wymiany,bo tego brudu .się już nie doczyści, Brakuje gospodarza .Nie macie się więc czym chwalić.U nas w Działdowie jest błysk.
CODZIENNIK. MŁAWSKI JEST SUPER SZACUNEK DLA DZIENNIKARZY. DLA .KTÓRYCH DOBRO MŁAWY JEST NAJWAZNIE JSZE.
Niech kolej przestanie kombinować. z kosztami.Czepneli się MŁawy a my się. nie damy.Trzeba zacząć. od siebie .Do czego i komu. ptrzebny samochód. nowe Clio.Całe dnie stoi i zajmuje miejsce parkingowe .Tu są. koszta.
Moja Mama często korzysta z podróży koleją zawsze walizkę pomagają wnieść do pociągu Panowie z Ochrony.Można na nich zawsze liczyć.Wielkie dzieki.
Uznanie i wielki SZACUN dla naszego BURMISTRZA ,STAROSTWA naszej RADNEJ JOLI KARPIŃSKIEJ SENATOROWI JACKOWSKIEMU TELEWIZJI za szybką reakcję .Może na przekór niezadowolonym uda się przywrócić normalne działanie dworca kolejowego.Błędna decyzja Kolei może przynieść tylko wiele złego.Bezpieczeństwo pasażerów jest najważniejsze.
Z dworca zabrano internet kiosk nieczynny nie można napić się kawy płatne łazienki teraz skrócenie otwarcia i zamknięcia .Co nam zafunduje jeszcze administracja kolejowa?Potrzebny jest młody menadżer dla którego bezpieczeństwo i miły bezpieczny pobyt na naszym pięknym dworcu jest jest na pierwszym miejscu. A płatne łazienki powinny być otwarte gdyż są one w cenie biletu. Tą sprawą faktycznie powinna zająć się IZBA SKARBOWA czy to jest legalne gdzie wpływają pieniądze czy wybierane są komisyjnie ?DLATEGO W NIEKTÓRYCH ZAWODACH TRZEBA USTĄPIĆ LUDZIOM MŁODYM.
Zmienić. Administrację. Dworca.Powinni interweniować w tak poważnej sprawie.Bezpieczeństwo. nas pasażerów jest najważniejsze .
Pieniądze z toalet przeznaczyć. na bezpieczeństwo podróżnych i po temacie.Na dworcu Gdańskim kibelki są darmowe a w MŁawie płatne dlaczego?IZBA SKARBOWA. powinna. się. tym zająć.
Jeden pracownik. w takim dużym budynku kolejowym to tu ciąć koszty NIE szukajcie oszczędności. kosztem pasażerów.
Stoi nowy budynek po dyżurnych przebywa tam 1 osoba trzeba go ogrzewać to tu są koszty a nie bezpieczeństwo pasażerów narażać, Panie rzeczniku proszę przyjechać do MŁAWY NA POGADANKĘ Z MIESZKAŃCAMI.
PKP zarabia na płatnych toaletach moim zdaniem jeśli płacę za bilet to dlaczego mam dodatkowo pieniądze płacić za toaletę.Jak to jest rozliczane ?.Kto wie ile pieniędzy i ile osób korzysta z przybytku?Co na to Urząd skarbowy?Czas się tym zająć bo to mi zaczyna śmierdzieć.
Lata opieszałości i olewania tematu PKP w Mławie poprzedniej ekipy rządzącej i obecnej (w sumie Ci sami ludzie, tylko stołki zamienione) doprowadziły do tego co teraz właśnie mamy. PKP zawsze było skore do rozmów i inwestycji, tylko na siłę samorządowców nie będzie za nos ciągnąć. Co chcecie, to macie. Początkiem było brak decyzji i ustaleń co do zamknięcia przejazdu na ul. Kościuszki, następnie brak konkretów co do dworca głównego. Aż prosiło się wybudować dworzec nad torami (pąciągi puścić pod nim, tunelem) przy rampie. Ukształtowanie terenu na to pozwala. To teraz mamy ciemnogród z zamkniętym dworcem bez komunikacji, trzeci świat, i pseudo dworcem zintegrowanym dla developera ze sklepami pod wynajem. To jest pomysł, dworzec z którego nie można bezpośrednio udać się na perony. Takie jaja tylko w Mławie.
Nie rozumiem czemu na takich dworach gdzie nie ma non stop kasjerki, PKP nie instaluje biletomatów..
Przecież na Wólce jest biletomat
Na stacji Mława jest biletomat Kolei Mazowieckich w którym można kupić również bilety na pociągi PKP Intercity
Kto przegląda kamery ochorna podjazdowa a kto będzie. Ją. Wzywał. Rzecznik odleciał.Firma. sprzątająca będzie. Ochraniać. Dworzec.
Czekamy na kolejny przetarg dla koncepcji wyłonienia firmy mediacyjnej w celu przeprowadzenia pertraktacji, negocjacji i mediacji z PKP o uwzględnienie w latach 2025-2030 możliwości wydłużenia godzin dostępności dworca lokalnego Mława-Wólka oraz w celu wybudowania toalet przyjaznych środowisku lub wykopania kilku dołów z osłoną dla dogodnego przeprowadzenia procesu wydalniczego przez pasażerów. Trzeba szybko działać, w innym razie mamy zarżniętą okolicę uryną płynącą…
Dworzec w Działdowie będzie otwarty od 23 do 1? Tylko 2 godziny? Chyba ktoś musi nauczyć się pisać artykuły.
Tak to się dzieje jeśli dworzec kolejowy dla pociągów Intercity jest zlokalizowany na rubieżach miasta zamiast bliżej centrum. PKP doskonale wie ile osób wsiada na Wólce do ich pociągów. Poza weekendami niewiele. I nie mam na myśli pociągów Kolei Mazowieckich to inna para kaloszy. Czas wystąpić do PKP o zatrzymywanie się pociągów na Mława Miasto. Argumenty do uzasadnienia są, tylko trzeba chcieć. A to już rola władz miasta a nie indywidualnych mieszkańców. Pismo do PKP z urzędu miasta ma inną moc sprawczą niż pojedynczych mieszkańców. Przy okazji można wystąpić do PKP o ogrzewaną wiatę peronową na Mława M. przy peronie w kierunku Warszawy. Czas nagli.
Moda na oszczedzanie jednym mopem sprzata sie dworcowa toalete pczekalnie perony.wirus zatakuje.
To wina burmistrza. Gdyby wnioskowal do PKP o wybudowanie dworca bliiżej centrum tj. na Mlawa Miasto oraz zatrzymywanie się tam pociagow Intercity Mlawianie nie mieliby tego problemu. Biernosc i indolencja pracowników Urzedu Miasta w kwestii kolejnictwa jest nie tylko porazajaca ale tez absurdalna. Jak mozna nie wykorzystac potencjału dla miasta jaki stanowi tak wazna linia kolejowa. Zauwazcie co robi burmistrz w kwestii zatrzymań pociagow na Mlawa M. nic. A taki wniosek do PKP Intercity sklada się na rok przed coroczna europejska zmiana rozkladu jazdy. Chyba że burmistrz ma taka sile przebicia, że zalatwi to na tydzien przed zbudowaniem nowego dworca MM. A może to focelowo dworzec dla zatrzymań „wiejskich pociagow KM”.
Ps. Burmistrz też wydal pieniadze na budowę dworca zbyt oddalonego od peronów i tym samym przyczyni sie do jego dysfunkcyjnosci.
Po części masz racją, po części nie masz racji.
To wina Tuska!
Ważna linia kolejowa? – tak dla podróżnych: Warszawa – Gdańsk itp.
Żuromin nie ma kolei i jakoś ludzie żyją, przyzwyczajajcie się. że niedługo będziecie stawać z dzieciakami na peronie i pokazywać im tylko przejeżdżające pociągi, bo PKP jak widać wszystkich swoich pasażerów olewa.
Samo to ile pociągów podmiejskich dojeżdża w tej chwili do Mławy już woła o pomstę do nieba.
Na Mława miasto nie ma bocznicy, po za tym w Ciechanowie dworzec też nie jest w Centrum a mieszkańcy raczej nie wnioskują by pociągi intercity zatrzymywały się na stacji Ciechanów przemysłowy.
Za to Ciechanów ma lepiej rozwiniętą komunikację miejską na dworzec PKP.
Tu masz rację. Mława ma komunikację miejską ustawioną ni z gruszki ni z pietruszki, żadna linia nie jest dostosowana do kursowania pociągów.
Nie ma znaczenia dla zatrzymywania się pociągów PKP Intercity czy jest bocznica czy jej nie ma. Przykładem Puławy Miasto. W Ciechanowie dworzec nie jest na peryferiach tak jak w Mławie, dlatego nikt nie wnioskuję o zmianę na jeszcze gorszą lokalizację tj. Ciechanów Przemysłowy, ponieważ stamtąd jest jeszcze dalej do Centrum miasta.
Ps. Widzę, że Wólka chce się czuć nadal pępkiem miasta.
Skończ z tymi Puławami. Tam jeden jak i drugi dworzec nie znajduje się w mieście, a ponadto zapewne ani na jednym,ani przy drugim nie ma bocznic.
Ponadto z Mławy Wólki mają lepszy transport do dzielnicy przemysłowej niżby mieli z Mława Miasto.
Myślisz tylko o własnych czterech literach, a nie globalnie. Ciągle tylko powtarzasz się z tymi Puławami – to już jest nudne.
Co za bzdury! Co mają bocznice do zatrzymań pociagów. To nie ma żadego znaczenia. Nikt do dzielnicy przemysłowej nie podrozuje pociągami PKP Intercity, zadnych sensownych argumentów. Twoj argument to: „jestem z Wólki” a ludzie z centrum niech lecą z wywalonym jęzorem na peryferie aby wsiąść do pociagu pospiesznego do Olsztyna lub Gdańska.
Bocznice mają to do tego, że na stacji Mława już się taka znajduję, niektóre pociągi kończą tam swój bieg, dworzec na Mława miasto wymagał by przejścia podziemnego by można było sprawnie poruszać się między peronami. W Ciechanowie, z pod ratusza do dworca jest 2km, w Mławie 3km, Nie jest to w cale duża różnica z tym że w Ciechanowie po drodze mijasz 4 razy światła a w Mławie 2. Myślę że zamiast postulowaniem za umiejscowieniem dworca głównego na Mława miasto, powinno się rozwinąć komunikację miejską co przyniosło by obopólne korzyści zarówno dla Mieszkańców Wólki jak i miasta. Ps Popo za to twój jedyny argument to „Jestem z miasta chcę mieć wygodnie”.
Na Mława Miasto jest przejście nadziemne. Nie sądzę, że jest gorsze od podziemnego, z wyjątkiem tego, że nie oferuje ewentualnego „schronienia” przed warunkami atmosferycznymi.
Czytelniczko, przejście nadziemne jest zawsze gorsze od podziemnego.
Po pierwsze dlatego właśnie, ze jest pod chmurką i w czasie przymrozków może być oblodzone (szczególnie schody).
Po drugie, ze jest dużo więcej schodów do pokonania (nie mów o windach, bo te bardzo często na Mława Miasto są miesiącami nieczynne Dla osób niepełnosprawnych, dla matek z dziećmi, dla osób starszych te schody są czasami nie do pokonania.
Nie jestem z Wólki, na Mławę Miasto 5 minut pieszo.
Mława Miasto nigdy nie będzie głównym dworcem kolejowym w Mławie, choćbyś nie wiem ile ujadał.
Pociągi PKP Intercity na stacjach gdzie nie ma bocznic: Wieruszów Miasto, Wieluń, Puławy Miasto, Jurata czy Sucha Beskidzka Zamek.
Wszystkie miasta które wymieniłeś oprócz puław mają po jednym torze w obu kierunkach. Ponadto Przez żadne z tych miast nie przejeżdża Pendolino
Przez stację Sucha Beskidzka Zamek przejeżdżają pociągi kategorii Express Intercity.
Express Intercity to nie pendolino, po za tym po co tam bocznica skoro jest jeden tor w obu kierunkach?
I Pendolino i Express InterCity zatrzymują się na tych samych stacjach. A różnica między tymi pociąg grami jest taka że ta że Pendolino to składy ED250 a Express InterCity kursuje na wagonach. A poza tym co ma Pendolino do zatrzymywania się na stacji Mława Miasto?
Po co nam na Mlawa M. pendolino wystarcza te IC ktore zatrzymuja sie teraz na Wólce.
Chodzi o to co ma Pendolino do zatrzymywania się TLK/IC na stacji Mława Miasto.
Nic nie stoi na przeszkodzie aby z-ca burmistrza Zejer też wystapil z wnioskiem do PKP a tym samym udowodnil ze nie jest gluchoniemym. Jak narazie to jest kalka Kowaleskiego.
Ciekawe czym popiszą się władze miejskie i powiatowe.
Czy będą wespół w zespół prowadzić pertraktacje z PKP.
To co PKP proponuje jest nie do przyjęcia moim zdaniem.
Ceny biletów kolejowych rosną, a świadczone usługi przez kolej są ograniczane.
Uważam, że codziennik powinien również dotrzeć do starosty i i do burmistrza i ich zapytać, czy będą coś w tej sprawie robić.
Rosną ceny biletów Kolei Mazowieckich należących do marszalka Struzika (PSL). Natomiast na pociagi PKP Intercity nie rosną. Dworzec należy do PKP a nie do Kolei Mazowieckich.
Wcale nie jesteś tak dobrze poinformowany. Co ma Struzik do PKP, tyle co miał burmistrz do mławskiego oddziału Mobilisu. Wiem, promujesz PIS, a więc chcesz dołożyć PO/PSL – ot i twoje dobre poinformowanie. To jest pie…nie kotka za pomocą młotka.
Bzdury piszesz. Koleje Maz. są spółką należącą do samorządu woj. mazowieckiego a marszałkiem woj. mazowieckiego jest A.Struzik. Żadnego PiS nie promuje.Najpierw doucz się o kompetencjach marszałka województwa oraz o kompetencjach wojewody a dopiero potem wypowiadaj się.
Owszem, ale kto ustala ceny prądu? Kto jest właścicielem PKP? No właśnie… Czy to przypadek?
Energię elektryczną (trakcyjną) dostarcza dla kolei prywatna spółka o nazwie PKP Energetyka. Skrót PKP w jej nazwie to pozostałość sprzed prywatyzacji sprzed kilku lat. Nie wydaje mi się aby prywatny podmiot tj. PKP Energetyka Kolejom Mazowieckim (KM) sprzedawała prąd drożej niż PKP Intercity (IC). Gdyby tak było naraziliby się Urzędowi Regulacji Energetyki. Obaj przewoźnicy są państwowi, tylko, że KM- samorządowe a IC – rządowe. Oczywiście PKP jako zarządca i właściciel dworca na Wólce pozostaje nadal podmiotem państwowym. KM powinno szukać oszczędności w likwidacji stanowisk dyrektorskich a nie w podwyżkach cen biletów. Od powstania KM ilość dyrektorów tam zatrudnionych zwiększyła się z 4 do 104 ! Jeśli nie masz o czymś pojęcia to nie wypowiadaj się.
Energię elektryczną (trakcyjną) dostarcza dla kolei prywatna spółka o nazwie PKP Energetyka. Skrót PKP w jej nazwie to pozostałość sprzed prywatyzacji sprzed kilku lat. Nie wydaje mi się aby prywatny podmiot tj. PKP Energetyka Kolejom Mazowieckim (KM) sprzedawała prąd drożej niż PKP Intercity (IC). Gdyby tak było naraziliby się Urzędowi Regulacji Energetyki. Obaj przewoźnicy są państwowi, tylko, że KM- samorządowe a IC – rządowe. Oczywiście PKP jako zarządca i właściciel dworca na Wólce pozostaje nadal podmiotem państwowym. KM powinno szukać oszczędności w likwidacji stanowisk dyrektorskich a nie w podwyżkach cen biletów. Od powstania KM ilość dyrektorów tam zatrudnionych zwiększyła się z 4 do 104 ! Jeśli nie masz o czymś pojęcia to nie wypowiadaj się.
Potrzeby fizjologiczne będziemy załatwiać pod kioskiem?
W końcu będziemy mieli gdzie pić i spać ,doczekaliśmy się.Brawo dla PKP.
Ochraniać będzie administracja dworca i firma sprzątajaca ?To chyba jakieś jaja wielkanocne?
Szanowni Państwo nie martwcie się ! Już w oddali wyrasta zza horyzontu monumentalny nowy dworzec zintegrowany, który będzie otwarty całą dobę, do końca świata i o jeden dzień dłużej…