Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo

Jest szansa, że do Przasnysza wrócą pociągi?


fot.infoprzasnysz.com

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w swoim Master Planie Warszawskiego Węzła Kolejowego uwzględniło budowę  linii Serock – Pułtusk – Maków Maz. – Przasnysz. Ujęto to w propozycji projektów do realizacji w dalszym horyzoncie czasowym, czyli po roku 2027.

Master Plan WWK został opracowany w celu zebrania i usystematyzowania dorobku prac planistycznych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w obszarze obsługującym aglomerację warszawską, czyli w Warszawskim Węźle Kolejowym (WWK) – czytamy w publikacji PKP S.A.

W województwie mazowieckim występują największe potoki w  Polsce w ruchu aglomeracyjnym i regionalnym. Zaproponowano więc także nowe linie zapewniające obsługę  obszarów  do  tej  pory  nie  mających  dostępu  do  transportu  kolejowego. Linie  te zapewnią skomunikowanie takich miejscowości jak: Nadarzyn (ok. 10 tys. mieszkańców); Raszyn  (7,5tys.),  Tarczyn (4 tys.), Grójec (16,6 tys.), Serock (4,3 tys.), Pułtusk (20 tys.), Maków Maz. (10 tys.) czy Przasnysz (17,2 tys.).

Należy zwrócić uwagę, że nowe linie kolejowe oddziaływać będą nie tylko na mieszkańców wymienionych miejscowości, ale także całych gmin i powiatów.

W załączniku nr 4 czytamy  – Poprawa obsługi północnej części województwa Mazowieckiego – budowa nowej linii dla ruchu regionalnego: Serock – Pułtusk – Maków Maz – Przasnysz (konieczność budowy nowego mostu na Narwi, brak obecnie zachowanej rezerwy). Jeśli projekt dojdzie do skutku to pierwszych prac możemy spodziewać się po 2027 roku.

źródło: infoprzasnysz.com

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]

2
KOMENTARZE

avatar
1500
monter
Gość
monter

Pomiędzy DK-62, Narwią a DK-61 mocno zabudowany teren. Trudno się przebić niemniej jednak warto spiąć torami miejscowości wzdłuż Narwii. Jedna uwaga linia ta powinna być dowiązana do już istniejącej i modernizowanej linii kolejowej 35 w okolicach Chorzel. W pierwszej kolejności studium korytarzowe do STEŚ i wtedy można rozmawiać o konkretach.

Media
Gość
Media

To wreszcie prawdziwe rządy które uwzględniają wszystkich brawo a nie tylko sobie .