Jest szansa, że do Przasnysza wrócą pociągi?
— 06/01/2020
fot.infoprzasnysz.com
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w swoim Master Planie Warszawskiego Węzła Kolejowego uwzględniło budowę linii Serock – Pułtusk – Maków Maz. – Przasnysz. Ujęto to w propozycji projektów do realizacji w dalszym horyzoncie czasowym, czyli po roku 2027.
Master Plan WWK został opracowany w celu zebrania i usystematyzowania dorobku prac planistycznych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w obszarze obsługującym aglomerację warszawską, czyli w Warszawskim Węźle Kolejowym (WWK) – czytamy w publikacji PKP S.A.
W województwie mazowieckim występują największe potoki w Polsce w ruchu aglomeracyjnym i regionalnym. Zaproponowano więc także nowe linie zapewniające obsługę obszarów do tej pory nie mających dostępu do transportu kolejowego. Linie te zapewnią skomunikowanie takich miejscowości jak: Nadarzyn (ok. 10 tys. mieszkańców); Raszyn (7,5tys.), Tarczyn (4 tys.), Grójec (16,6 tys.), Serock (4,3 tys.), Pułtusk (20 tys.), Maków Maz. (10 tys.) czy Przasnysz (17,2 tys.).
Należy zwrócić uwagę, że nowe linie kolejowe oddziaływać będą nie tylko na mieszkańców wymienionych miejscowości, ale także całych gmin i powiatów.
W załączniku nr 4 czytamy – Poprawa obsługi północnej części województwa Mazowieckiego – budowa nowej linii dla ruchu regionalnego: Serock – Pułtusk – Maków Maz – Przasnysz (konieczność budowy nowego mostu na Narwi, brak obecnie zachowanej rezerwy). Jeśli projekt dojdzie do skutku to pierwszych prac możemy spodziewać się po 2027 roku.
źródło: infoprzasnysz.com
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski
[TUTAJ]
Pomiędzy DK-62, Narwią a DK-61 mocno zabudowany teren. Trudno się przebić niemniej jednak warto spiąć torami miejscowości wzdłuż Narwii. Jedna uwaga linia ta powinna być dowiązana do już istniejącej i modernizowanej linii kolejowej 35 w okolicach Chorzel. W pierwszej kolejności studium korytarzowe do STEŚ i wtedy można rozmawiać o konkretach.
To wreszcie prawdziwe rządy które uwzględniają wszystkich brawo a nie tylko sobie .