Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Jest już opublikowany raport UOKiK-u odnośnie jakości paliwa w stacjach benzynowych za osiem miesięcy 2019 r. UOKiK przebadał 1056 próbek różnych paliw z różnych stacji. Wśród nich 1,5 proc. nie „trzymało” wymaganych normą parametrów. Nieprawidłowości stwierdzono w sześciu województwach, wśród nich na Mazowszu. Tu skala nieprawidłowości parametrów sięga 3% badanych próbek.
Poniżej publikujemy pełną listę stacji benzynowych, gdzie jakość paliwa została zakwestionowana.
Woj. dolnośląskie
Przedsiębiorstwo handlowo-usługowe P.H.U. „Kol-Benz”, 57–402 Nowa Ruda, ul. Słupiecka 9B – niewłaściwa stabilność oksydacyjna oleju napędowego.
Krystyna Pijarowska, Danuta Kraus – wspólnicy spółki cywilnej, 57–400 Nowa Ruda, ul. Kłodzka 46 – niewłaściwa pozostałość po destylacji benzyny.
Woj. mazowieckie
EKOMAT, Jasieniec 8, Rybino — niewłaściwa stabilność oksydacyjna oleju napędowego.
Stacja Paliw Płynnych, Żyrów 47 – niewłaściwy skład frykcyjny oleju napędowego.
„Stacja paliw płynnych”, Żyrów 47, 05–651 Chynów — niewłaściwy skład frakcyjny oleju napędowego, niewłaściwy indeks cetanowy i stabilność oksydacyjna.
ATIP, Halinów, ul. Powstania Styczniowego 30 – nieprawidłowa prężność par benzyny.
Woj. podlaskie
Pronar, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 17–210 Brańsk ul. Armii Krajowej 2 – niewłaściwa temperatura zapłonu oleju napędowego.
Woj. kujawsko-pomorskie
Firma Handlowo Usługowa — Adam Finc, 87–100 Toruń, ul. Polna 113 – niewłaściwa zawartość siarki w oleju napędowym.
EKO-TANK, Dolna Grupa 68A – niewłaściwa prężność par benzyny.
Woj. wielkopolskie
AMIC, Leszno, ul. Konstytucji 3-go Maja – niewłaściwa stabilność oksydacyjna oleju napędowego.
Woj. zachodniopomorskie
Przedsiębiorstwo handlowo-usługowo-produkcyjne „Rolmasz”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 76–150 Darłowo, ul. Dąbrowskiego 1 – niewłaściwa stabilność oksydacyjna oleju napędowego.
„KGK”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 75–017 Koszalin, ul. Szczecińska 55 — niewłaściwa stabilność oksydacyjna oleju napędowego.
„HIL-GAZ”, 73–260 Pełczyce, ul. Chrobrego 52 — niewłaściwy indeks lotności dla okresu przejściowego.
Trans-Key, Szczecin, ul. Przyszłości 13C – niewłaściwa stabilność oksydacyjna oleju napędowego.
Trzeba pamiętać też, że zawsze należy zachować paragon dokumentujący tankowanie. W przypadku stwierdzenia kłopotów z silnikiem powstałych na skutek niewłaściwej jakości paliwa paragon czy faktura pozwoli na dochodzenie swoich praw.
źródło: UOKiK
red.