Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Świerkowe Wzgórze Mława ul. Zabrody Osiedle domy działki
Logo
Szpulka pasmanteria Mława dodatki krawieckie
Marek Kiełbiński PiS wybory 2019

Są zezwolenia. Budowa S7 od Strzegowa ruszy jeszcze we wrześniu?


Wojewoda Mazowiecki wydał kolejne decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Tym razem dotyczą one dwóch odcinków drogi ekspresowej S7 Strzegowo – Pieńki i Pieńki – Płońsk.  Decyzje mają rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że jeszcze we wrześniu przekażemy wykonawcy plac budowy i będą mogły rozpocząć się prace budowlane.

Jolanta Karpińska pozycja 19 PiS Powiat Mławski zasługuje na posła wybory 2019


Budowa obejmie dwa odcinki drogi ekspresowej S7 na Mazowszu o łącznej długości 35,7 km –  Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) i Pieńki – Płońsk  (ok. 13,7 km). To dwa z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego, na które zostały już podpisane umowy na realizację.

Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki – Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki – Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana jest w systemie „Projektuj  i buduj”.  Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców jest, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o decyzję ZRID dla całego zadania.

Inwestycja polegać będzie na budowie drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstanie m.in. 40 obiektów inżynierskich oraz 10 węzłów – Mława Północ, Mława Południe, Modła, Żurominek,  Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. W celu obsługi podróżnych powstaną dwa MOP-y III kategorii – Ćwiklinek i Dłużniewo. Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni 115 kN/oś (11,5 tony na oś).

Wykonawcą obu odcinków jest konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o., które wybuduje odcinek Strzegowo – Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, a odcinek Pieńki – Płońsk za 311,7 mln zł. Na obu zadaniach wykonawca zadeklarował 34-miesięczny okres wykonania robót oraz 10-letnią gwarancję jakości wykonanych prac. Planowany termin zakończenia obu kontraktów to II kwartał 2021 r.

źródło: GDDKiA 

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]

3
KOMENTARZE

avatar
1500
anonimowo
Gość
anonimowo

Dlaczego wciąż nie są budowane odcinki Napierki – Mława i Mława- Strzegowo ? Czyżby lobby które optuje za opcją „żeby było jak było” jest tak silne że niewygodne komentarze nie są dodawane ? Aż tak dużo mamy w Mławie miłośników stania w korkach?

H13
Gość
H13

Odcinki o których piszesz powinny dostać zgodę na realizację inwestycji drogowej w we wrześniu i w październiku.

anonimowo
Gość
anonimowo

Napierki – Mława i Mława – Strzegowo dalej będzie stać w korkach dzięki aktywnym obrońcom „żeby było jak było?”