Tylko do 21 czerwca 2019 roku PKS w Mławie będzie obsługiwał połączenia lokalne. To skutek podjętej przez Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKS w Mławie S.A. 29 marca decyzji o likwidacji spółki. Dzieje się tak, pomimo ubiegłorocznej zapowiedzi, że utrzymane zostaną oddziały PKS w Mławie i Ostródzie.
Na stronie internetowej PKS Mława wczoraj ukazała się lakoniczna informacja likwidatorów spółki.
„Informujemy, że w dniu 29.03.2019 r. podjęło uchwałę o rozwiązaniu Spółki i otwarciu jej likwidacji.
Jednocześnie chcemy Państwa zapewnić, że naszą intencją jest prowadzenie działalności transportowej na trasach obsługiwanych przez PKS w Mławie S.A. w likwidacji do 21.06.2019 r. Z naszej strony zabezpieczenie pewności podróży dla naszych Pasażerów jest priorytetem.
Głównym powodem likwidacji spółki jest trudna sytuacja rynkowa oraz drastycznie, z roku na rok, malejąca liczba Pasażerów, którzy regularnie korzystają z usług regionalnej komunikacji autobusowej. W związku z tym, mimo wprowadzonych optymalizacji operacyjnych, nasz model biznesowy pozostawał długoterminowo nierentowny. Obejmował on kompleksową obsługę przewozów szkolnych i linii lokalnych oraz miał zapewniać mieszkańcom regionu dogodną siatkę połączeń.
Jednocześnie chcemy pozostać w ścisłym kontakcie z władzami lokalnymi, aby pomóc wypracować rozwiązania komunikacyjne dla poszczególnych gmin po zamknięciu naszej działalności transportowej.”
Likwidacja mławskiej spółki oznacza praktycznie wycofanie się izraelskiego przewoźnika z rynku przewozów regionalnych. Przypomnijmy, że w roku 2010 Grupa Mobilis, która należy do izraelskiego koncernu Egged, kupiła od Skarbu Państwa PKS-y z Płocka, Ciechanowa, Mławy, Przasnysza, Ostrołęki i Mińska Mazowieckiego. Poza tym Mobilis był właścicielem PKS-ów w Mrągowie, Bartoszycach i Ostródzie.
Zwłaszcza ubiegły rok przyniósł falę likwidacji zakupionych wcześniej od Skarbu Państwa za 77 mln zł przedsiębiorstw. W lutym 2018 zlikwidowany został PKS Ostrołęka, w marcu Ciechanów i Przasnysz, w sierpniu Płock. Za każdym razem uzasadnienie likwidacji jest identyczne. Nierentowność kursów i mała liczba pasażerów oraz brak uregulowań prawnych.
Likwidacja lokalnych połączeń autobusowych, stanowić będzie ogromny problem, dla mieszkańców naszego powiatu, zwłaszcza tych, zamierzających dojeżdżać do Mławy z początkiem nowego roku szkolnego.
Warto też zauważyć, że likwidacja spółki dzieje się tuż przed zapowiedzianym przez rząd wprowadzeniem dopłat na dofinansowanie deficytowych przewozów. Według tych zapowiedzi na ten cel zostanie przeznaczonych 800 mln zł, a do każdego wozokilometra ma być dopłacana złotówka.
JK
Kierowcy PKSów też swoje dołożyli – wieczne grymasy i dąsanie się na pasażerów, że nie mają reszty, trzymanie ludzi na dworcu na zimnie bo Panicz nie podjedzie (a nie ma żadnego innego kursu i nie blokuje stanowiska), ogólna opryskliwość i niemiłe traktowanie – PKSami jeździli już tylko Ci co muszą i tych żal. Kierowcy – nie zastanawialiście się, że Wasze zachowanie może kiedyś też przyłożyć egiełkę do niskiej frekwencji w autobusach?????
Teraz czeka Was kuroniówka albo LG czy inny kurnik.
Cóż było to do przewidzenia…
PKS istniał długie lata za komuny, przeżył ciężkie lata transformacji, nie zdołał jedynie przeżyć firmowanej przez Platformę prywatyzacji z 2010 r.
To jest chore, żeby prostą usługę przewozu z jednej gminy do drugiej powierzać firmie oddalonej tysiące kilometrów od Polski. Mnie się to w głowie nie mieści, ale tuzom z PO z pewnością. Oni wszystko, co polskie, by sprzedali, za bezcen.
Pisiburaku pomyśl zanim coś napiszesz.
xXx czytaj, może się czegoś nauczysz, bo Hemi dobrze prawi. Z zgodnie z umową prywatyzacyjną, musieli doinwestować PKS. Spełnili warunki umowy, bo przywieźli z Izraela stare autobusy, coby u siebie ich nie złomować, oczywiście odpowiednio wycenione. Teraz, gdy mają bazy i dworce, mogą upadać, bo o grunty chodziło. Zrozumiał xXx?
PKS nie przeżył ze względu na opryskliwą obsługę i niski standard świdczenia usług
No bo o to spółce izraelskiej chodziło. Ogarnęli PKS-y bo we wszystkich wymienionych miejscowościach, tereny mieściły się w dobrych punktach miast. Będzie miejsce dla deweloperów. Już idzie handel w niektórych miastach – sprzedano place PKS pod markety, bloki…
wpisy na forum to skarbnica wiedzy. w czasie przeszłym . wpis ten zrobiłem dziś 2021 r. wałki są cały czas robione tu i teraz .
no właśnie….co z dziecmi ????jak mają dotrzeć do szkół po wakacjach ???
Przecież nie będzie szkoły po wakacjach, nauczyciele się pozwalniają i po kłopocie.