Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo
Szpulka pasmanteria Mława dodatki krawieckie

Umowa podpisana. Rondo już w październiku


Po wielu przetargowych perypetiach, w końcu został wyłoniony wykonawca, który zbuduje rondo u zbiegu ulic Sienkiewicza, Kościuszki i Lelewela. Według umowy, nowe rondo zostanie oddane do użytku w październiku br.



20 lutego 2019 roku została podpisana umowa z firmą STRABAG Sp. z o.o. z siedzibą w Pruszkowie na wykonanie inwestycji pn. „Poprawa spójności komunikacyjnej poprzez przebudowę skrzyżowania ulic: Tadeusza Kościuszki, Joachima Lelewela i Henryka Sienkiewicza na skrzyżowanie typu rondo wraz z przebudową ulic Joachima Lelewela w ciągu drogi powiatowej nr 4640W, Tadeusza Kościuszki w ciągu drogi powiatowej nr 2370W, ul. Granicznej i ul. Brukowej w ciągu drogi powiatowej nr 2369W na terenie miasta Mława – Etap I”. Oferta ta została wybrana w trybie przetargu nieograniczonego z dnia 22.11.2018 r.

W ramach powyższej inwestycji na skrzyżowaniu ulic Lelewela, Kościuszki, Sienkiewicza, w miejscu istniejącego skrzyżowania powstanie skrzyżowanie w formie ronda o średnicy zewnętrznej 32 m.

Rondo będzie jednopasmowe z pasem ruchu o szerokości 5.0m i wewnętrznym pierścieniem najazdowym o szerokości 5.0m. W środku ronda będzie wysepka o średnicy 12m.

Wszystkie wloty na skrzyżowanie będą skanalizowane. Wloty na rondo będą miały szerokość 4.25m z ulic Lelewela i Kościuszki, oraz 4.0 m z ulicy Sienkiewicza. Pasy wyjazdowe z ronda będą miały dla wszystkich kierunków szerokość 4.5 m.

Na wszystkich wlotach ronda zaprojektowano przejścia dla pieszych o szerokości 4.0 m. Przed budynkiem policji zaprojektowano parking dla samochodów osobowych. Zaprojektowano 24 stanowiska postojowe oraz jedno dla osoby niepełnosprawnej.

Zamierzenie budowlane obejmuje również: przebudowę ulicy Lelewela (droga powiatowa nr 4640W) na odcinku o dł. 304 m.

Zaprojektowano przekrój uliczny o dwóch jezdniach rozdzielonych pasem zieleni. Szerokość jezdni przyjęto na 3,5 m i 4.0 m. W rejonie skrzyżowania z ulicą Piłsudskiego (droga wojewódzka nr 544), zaprojektowano dodatkowy pas o szerokości 3.0 m dla pojazdów skręcających w lewo.

Po stronie zachodniej ulicy Lelewela zaprojektowano chodnik o dł. 304m i ścieżkę rowerową o dł. 256m i  o szerokości 2,0m, oddzieloną od jezdni pasem zieleni o szerokości 1,0 m. Po stronie wschodniej zaprojektowano chodnik o dł. 304 m oddzielony od jezdni pasem zieleni, oraz lokalnie miejsca postojowe równoległe w formie zatok postojowych.

Całkowity koszt inwestycji wraz z inspektorem nadzoru wynosi 7 050 554,97 zł brutto. Zadanie współfinansowane jest ze środków Marszałka Województwa Mazowieckiego w kwocie 2 262 202,71. Powiat Mławski, w ramach zawartej w dniu 14 lutego 2019 roku umowy o udzielenie pomocy finansowej, otrzyma dotację z budżetu Miasta Mława w kwocie 942 584,00 zł.

Zakończenie robót planowane jest na koniec października 2019 roku.

red.

źródło: Starostwo Powiatowe w Mławie

Udostępnij:
Media Expert Mława
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]

19
KOMENTARZE

avatar
1500
Ktzysiek
Gość
Ktzysiek

… a ja tam zamiast ronda bym jakis Blok postawił w tym miejscu 🙂

Ja Mławiak
Gość
Ja Mławiak

A wystarczyło na środek rzucić oponę postawić znaki że ruch okrężny i po krzyku.

Eljot
Gość
Eljot

zauważyliście jakoby przy budynku Policji WOGÓLE pieszy będzie musiał dronem lub w podskokach ino czyli jakie buty siedmiomilowe bo parking jest niby Dużo bardziej ważny aż 24 auta pomieści to chyba nie tych aresztantów te auta…

milo
Gość
milo

Z planu wynika, że w tym akurat fragmencie niewiele się zmieni poza kontem wyjazdu z parkingu. Chodnik pozostanie chyba w tym samym miejscu i o podobnej szerokości jak dotychczas. Parking też chyba się nie zmieni. Nie będzie dla wszystkich tylko dla pracowników i radiowozów. Interesanci będą jak dotąd parkować gdzie się da, pewnie przy lidlu…

Eljot
Gość
Eljot

@obiektywny ronda są głownie w celu aby furmanom było generalnie duuużo ciężej pardon dużo trudniej przez sirodek mniasta pedałować… światła przejścia multum pieszych… lepiej Alejami Marszalkowską, Świetego Wojciecha… te TIRy aby mieszkancow nie rozjechały całkowicie znaczy się… tylko Władzia dlaczego przez Polszę jako przez Alpy nie muszą !!! na lawetach po synach a furman by se w wagonie restauracyjnym spoko w tym czasie lub w kuszetce… przez tom Polsze przelatywał był… byłoby duuużo taniej i mniej spalin ale polskie ??? rafinerie nie miały by zysków dla wyrzuconych z Rządu pardon od koryta oderwanych najczęściej skompromitowanych wyrzuca się nie ja jaką… Czytaj więcej »

Anonim
Gość
Anonim

Eljot, czytam i nie wiem o co ci chodzi, zbaraniałem

Cyklistka
Gość
Cyklistka

Bardzo fajnie, że powstaje ścieżka rowerowa. Mam nadzieję, że zostanie ładnie połączona z innymi ścieżkami w mieście. Ścieżek rowerowych wciąż jest stanowczo za mało…

Anonim
Gość
Anonim

Tak, dobre i 250m. ścieżki rowerowej, to już coś…
Chodnik dłuższy od ścieżki rowerowej o 50 m.

Tomeczek
Gość
Tomeczek

Do Toma, który hejtował pod innym artykułem ,,Szanowni Panowie Starostwie Żenada!!! potraficie zrobić coś więcej niż obsadzac Swoich ludzi na stanowiska? Kiedy zaczniecie robić coś dobrego dla Nas drogi chodniki rondo przy Policji? „. No i co? Umowa podpisana. Łyso Tom co?. Brawo dla takich działań. Teraz nawet i miasto partycypuje w kosztach.

Mimi
Gość
Mimi

Szkoda tylko ze nie wspominasz ze dzieki pozyskanym funduszom przez poprzedniego staroste powstanie ta inwestycja. Wiec te brawa dla obecnej wladzy troche przedwczesne.

Ramzes
Gość
Ramzes

Szkoda tylko że nieudało się poprzedniemu staroście przeciąc wstęgi przed wyborami. A tak się chłopina starał..

fajny gość
Gość
fajny gość

Światła typowo w lewo by się przydały na końcu Lelewela-Piłsudskiego bo ciężko tam skręcić.

Obiektywny
Gość
Obiektywny

Całe te rondo i ulica będzie gorzej zakorkowane niż teraz jest. Zwężanie ulic w celu poszeżenia chodnika ma na celu usprawnić ruch pieszych (bez sens). Brak lewoskrętow i prawoskrętów spowoduje zator na całej ulicy.

Mieszkanka
Gość
Mieszkanka

Bo miasto jest dla ludzi i mieszkańców, nie kierowców. Chcesz jeździć samochodem, to jedź na Aleje czy na autostrady.

Wiki
Gość
Wiki

Niestety, chcieliście tanio to trzeba czekać. Przypominam, że poprzednia kadencja radnych zdecydowała o budowie tego ronda. Obecna spije piankę ale ktoś inny się napracowal

Ramzes
Gość
Ramzes

I biedna poprzednia ekipa niemogla się pochwalić przed wyborami jacy to byli wspaniałomyślni i otwierają inwestycje dla mieszkańców, choć z fuszerkami. Przy poprzednim remoncie cytuje, „nie było możliwości wybudować w tym miejscu ronda” a gdy zbliżały się kolejne wybory to nagle cud i możliwość się pojawiła

Gall Anonim
Gość
Gall Anonim

Tak samo się ktoś inny napracował przecinając wstęgę w blasku fleszy tuż obok polatanej odłamkami kamieni studzienki kanalizacyjnej, zapadniętych studzienek w jezdni i popękanymi płytami chodnikowymi przy przejściach dla pieszych. Zaiste, to był wielki wyczyn.

Janusz
Gość
Janusz

Zmienił się układ i zaczęli działać rondo ul. Szreńska.

Lili
Gość
Lili

Tyle lat trzeba było czekać.