Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Po wielu przetargowych perypetiach, w końcu został wyłoniony wykonawca, który zbuduje rondo u zbiegu ulic Sienkiewicza, Kościuszki i Lelewela. Według umowy, nowe rondo zostanie oddane do użytku w październiku br.
20 lutego 2019 roku została podpisana umowa z firmą STRABAG Sp. z o.o. z siedzibą w Pruszkowie na wykonanie inwestycji pn. „Poprawa spójności komunikacyjnej poprzez przebudowę skrzyżowania ulic: Tadeusza Kościuszki, Joachima Lelewela i Henryka Sienkiewicza na skrzyżowanie typu rondo wraz z przebudową ulic Joachima Lelewela w ciągu drogi powiatowej nr 4640W, Tadeusza Kościuszki w ciągu drogi powiatowej nr 2370W, ul. Granicznej i ul. Brukowej w ciągu drogi powiatowej nr 2369W na terenie miasta Mława – Etap I”. Oferta ta została wybrana w trybie przetargu nieograniczonego z dnia 22.11.2018 r.
W ramach powyższej inwestycji na skrzyżowaniu ulic Lelewela, Kościuszki, Sienkiewicza, w miejscu istniejącego skrzyżowania powstanie skrzyżowanie w formie ronda o średnicy zewnętrznej 32 m.
Rondo będzie jednopasmowe z pasem ruchu o szerokości 5.0m i wewnętrznym pierścieniem najazdowym o szerokości 5.0m. W środku ronda będzie wysepka o średnicy 12m.
Wszystkie wloty na skrzyżowanie będą skanalizowane. Wloty na rondo będą miały szerokość 4.25m z ulic Lelewela i Kościuszki, oraz 4.0 m z ulicy Sienkiewicza. Pasy wyjazdowe z ronda będą miały dla wszystkich kierunków szerokość 4.5 m.
Na wszystkich wlotach ronda zaprojektowano przejścia dla pieszych o szerokości 4.0 m. Przed budynkiem policji zaprojektowano parking dla samochodów osobowych. Zaprojektowano 24 stanowiska postojowe oraz jedno dla osoby niepełnosprawnej.
Zamierzenie budowlane obejmuje również: przebudowę ulicy Lelewela (droga powiatowa nr 4640W) na odcinku o dł. 304 m.
Zaprojektowano przekrój uliczny o dwóch jezdniach rozdzielonych pasem zieleni. Szerokość jezdni przyjęto na 3,5 m i 4.0 m. W rejonie skrzyżowania z ulicą Piłsudskiego (droga wojewódzka nr 544), zaprojektowano dodatkowy pas o szerokości 3.0 m dla pojazdów skręcających w lewo.
Po stronie zachodniej ulicy Lelewela zaprojektowano chodnik o dł. 304m i ścieżkę rowerową o dł. 256m i o szerokości 2,0m, oddzieloną od jezdni pasem zieleni o szerokości 1,0 m. Po stronie wschodniej zaprojektowano chodnik o dł. 304 m oddzielony od jezdni pasem zieleni, oraz lokalnie miejsca postojowe równoległe w formie zatok postojowych.
Całkowity koszt inwestycji wraz z inspektorem nadzoru wynosi 7 050 554,97 zł brutto. Zadanie współfinansowane jest ze środków Marszałka Województwa Mazowieckiego w kwocie 2 262 202,71. Powiat Mławski, w ramach zawartej w dniu 14 lutego 2019 roku umowy o udzielenie pomocy finansowej, otrzyma dotację z budżetu Miasta Mława w kwocie 942 584,00 zł.
Zakończenie robót planowane jest na koniec października 2019 roku.
red.
źródło: Starostwo Powiatowe w Mławie
Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Represje wobec społeczeństwa w okresie stalinowskim miały inny charakter niż w latach 1944–1948. Ich specyfika polegała na tym, że praktycznie…
Gdyby nie swoiste poczucie humoru naszego nieomylnego i wesołego burmistrza Sławomira zapewne jeszcze wiele lat płynących wartko jak struga Seracza…
Redakcja portalu Codziennik Mławski zastrzega sobie wszelkie prawa do publikowanych treści. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego //codziennikmlawski.pl wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie lub sprzedaż zawartości portalu Codziennik Mławski są zabronione bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji i będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
… a ja tam zamiast ronda bym jakis Blok postawił w tym miejscu 🙂
A wystarczyło na środek rzucić oponę postawić znaki że ruch okrężny i po krzyku.
zauważyliście jakoby przy budynku Policji WOGÓLE pieszy będzie musiał dronem lub w podskokach ino czyli jakie buty siedmiomilowe bo parking jest niby Dużo bardziej ważny aż 24 auta pomieści to chyba nie tych aresztantów te auta…
Z planu wynika, że w tym akurat fragmencie niewiele się zmieni poza kontem wyjazdu z parkingu. Chodnik pozostanie chyba w tym samym miejscu i o podobnej szerokości jak dotychczas. Parking też chyba się nie zmieni. Nie będzie dla wszystkich tylko dla pracowników i radiowozów. Interesanci będą jak dotąd parkować gdzie się da, pewnie przy lidlu…
@obiektywny ronda są głownie w celu aby furmanom było generalnie duuużo ciężej pardon dużo trudniej przez sirodek mniasta pedałować… światła przejścia multum pieszych… lepiej Alejami Marszalkowską, Świetego Wojciecha… te TIRy aby mieszkancow nie rozjechały całkowicie znaczy się… tylko Władzia dlaczego przez Polszę jako przez Alpy nie muszą !!! na lawetach po synach a furman by se w wagonie restauracyjnym spoko w tym czasie lub w kuszetce… przez tom Polsze przelatywał był… byłoby duuużo taniej i mniej spalin ale polskie ??? rafinerie nie miały by zysków dla wyrzuconych z Rządu pardon od koryta oderwanych najczęściej skompromitowanych wyrzuca się nie ja jaką placówkę dyplomatyczną a tera to do Spółek Skarbu Państwa lub Parlamentu Europejskiego… znaczy się awans finansowy miast politycznego…
Eljot, czytam i nie wiem o co ci chodzi, zbaraniałem
Bardzo fajnie, że powstaje ścieżka rowerowa. Mam nadzieję, że zostanie ładnie połączona z innymi ścieżkami w mieście. Ścieżek rowerowych wciąż jest stanowczo za mało…
Tak, dobre i 250m. ścieżki rowerowej, to już coś…
Chodnik dłuższy od ścieżki rowerowej o 50 m.
Do Toma, który hejtował pod innym artykułem ,,Szanowni Panowie Starostwie Żenada!!! potraficie zrobić coś więcej niż obsadzac Swoich ludzi na stanowiska? Kiedy zaczniecie robić coś dobrego dla Nas drogi chodniki rondo przy Policji? „. No i co? Umowa podpisana. Łyso Tom co?. Brawo dla takich działań. Teraz nawet i miasto partycypuje w kosztach.
Szkoda tylko ze nie wspominasz ze dzieki pozyskanym funduszom przez poprzedniego staroste powstanie ta inwestycja. Wiec te brawa dla obecnej wladzy troche przedwczesne.
Szkoda tylko że nieudało się poprzedniemu staroście przeciąc wstęgi przed wyborami. A tak się chłopina starał..
Światła typowo w lewo by się przydały na końcu Lelewela-Piłsudskiego bo ciężko tam skręcić.
Całe te rondo i ulica będzie gorzej zakorkowane niż teraz jest. Zwężanie ulic w celu poszeżenia chodnika ma na celu usprawnić ruch pieszych (bez sens). Brak lewoskrętow i prawoskrętów spowoduje zator na całej ulicy.
Bo miasto jest dla ludzi i mieszkańców, nie kierowców. Chcesz jeździć samochodem, to jedź na Aleje czy na autostrady.
Niestety, chcieliście tanio to trzeba czekać. Przypominam, że poprzednia kadencja radnych zdecydowała o budowie tego ronda. Obecna spije piankę ale ktoś inny się napracowal
I biedna poprzednia ekipa niemogla się pochwalić przed wyborami jacy to byli wspaniałomyślni i otwierają inwestycje dla mieszkańców, choć z fuszerkami. Przy poprzednim remoncie cytuje, „nie było możliwości wybudować w tym miejscu ronda” a gdy zbliżały się kolejne wybory to nagle cud i możliwość się pojawiła
Tak samo się ktoś inny napracował przecinając wstęgę w blasku fleszy tuż obok polatanej odłamkami kamieni studzienki kanalizacyjnej, zapadniętych studzienek w jezdni i popękanymi płytami chodnikowymi przy przejściach dla pieszych. Zaiste, to był wielki wyczyn.
Zmienił się układ i zaczęli działać rondo ul. Szreńska.
Tyle lat trzeba było czekać.