Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Od stycznia 2019 r. obsługę Mławskiej Komunikacji Miejskiej przejmuje po Mobilis miejska spółka – Mławskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe. Dla pasażerów nie wywołuje to żadnych skutków, poza zmienionymi przebiegami tras, dla budżetu miasta oznacza to jednak większe koszty. Dlaczego?
Dotychczas obsługująca MKM spółka Mobilis w latach 2014 – 2017 świadczyła przewozy za nieco ponad 2 mln zł, co oznacza roczny koszt około 670 tys. zł. Po wygaśnięciu trzyletniej umowy miasto ogłosiło przetarg, do którego stanęła jedynie firma Polonus z Warszawy. Ta zaoferowała wykonanie usługi za 3 mln zł rocznie. Wówczas miasto przedłużyło jedynie na rok umowę z Mobilis, podnosząc kwotę do ok. 1 mln zł i zapowiadając rozpisanie w tym czasie nowego przetargu. Ostatecznie jednak z ogłoszenia ponownego przetargu wycofano się i podjęto decyzję o przekazaniu tego zadania miejskiej spółce. Jak się jednak okazało podczas dyskusji na grudniowej sesji rady miasta koszt wozokilometra w Mobilis był niemal dwukrotnie niższy niż ten, który wyliczyła spółka MPDM. Odpowiadają na pytanie w tej sprawie złożone przez radnego Mirosława Zbrzeznego, naczelnik wydziału gospodarki komunalnej Piotr Tomaszewski podał kwoty. Mobilis przejazd 1 km.– 4,10 zł brutto, MPDM – 7,50 zł netto (8,10 brutto). Według wyjaśnień naczelnika Tomaszewskiego tak wysokie koszty wynikają z kosztów nabycia taboru w drodze leasingu przez MPDP. A w celu realizacji zadania MPDM wyleasingował sześć autobusów trzy duże (12-metrowe) i tyle samo mniejszych (10,5-metrowych), które będą kursować na 4 liniach.
Od stycznia na trzech spośród czterech działających obecnie linii zostaną wprowadzone korekty trasy.
Autobus linii nr 1 nie będzie już wjeżdżał z ul. Kopernika w ul. Piechowskiego, lecz kierował się prosto w stronę działek, a następnie ul. Szpitalnej. Jedna z pętli na tej trasie zostanie przeniesiona z ul. Łąkowej na ul. Wójtostwo. Z kolei autobus linii nr 3 (wcześniej: A) swój kurs będzie zaczynał na pętli na ul. Krajewo, skąd uda się na ul. Piekiełko, a następnie pojedzie na ul. Studzieniec. Z obu tych linii zniknie przystanek mieszczący się obecnie na dworcu autobusowym.
Nieco więcej zmian obejmie linię nr 4 (wcześniej: B). Z ulicy Kolejowej autobus będzie dojeżdżał pod Mławską Halę Sportową, a następnie na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną skręcał w ul. Zuzanny Morawskiej i jechał w stronę ul. Kościuszki. Stamtąd, przez Aleję św. Wojciecha, uda się na ul. Sienkiewicza i, skręciwszy w lewo, dotrze do ronda i ul. Powstańców Styczniowych. Kolejnymi punktami na trasie będą ulice Grzebskiego, Stary Rynek, Warszawska i Cegielnia z pętlą na końcu. Żadne zmiany nie obejmą natomiast linii nr 2.
JK
Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
W tym roku mija 76 rocznica, trochę zapomnianego wydarzenia w powojennych dziejach Polski, którym było referendum „ ludowe”, przeprowadzone 30…
Mława znów trafiła na czołówki głównych wiadomości w Polsce. Spośród niemal tysiąca miast to właśnie nasze przewija się w sobotnich…
Redakcja portalu Codziennik Mławski zastrzega sobie wszelkie prawa do publikowanych treści. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego //codziennikmlawski.pl wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie lub sprzedaż zawartości portalu Codziennik Mławski są zabronione bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji i będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Cieszcie się że w ogóle macie darmową komunikację miejską.
Pamiętaj – nie ma nic za darmo!
Rozdziobią mławski budżet kruki i wrony.
A nowy rozkład? Powinien być już na stronie urzędu lub ewentualnie przewoźnika. Za 4 dni rozpoczyna się nowy 2019 rok.
Rzecznik, Prasowy Ratusza, się pewnie rozchorowała, a nie ma swego nastepcy, i nie było komu, podac rozkladu jazdy, a Prezes Dubojski,.nie ma jeszcze ludzi ktorzy będą się tym tematem zajmowac.
Na stronie ratusza jest już niwy rozkład jazdy MKM
Szanowna Pani, mnie nie interesują strony ratusza, tak jak napisałem, jesli portal, podaje informację, to niech będzie, pełną informacją, co uczyniono, po jakims czasie, i bardzo dobrze że pirtal dostrzega to co piszemy, i z pozytkiem dla nas prawidłowo reaguję.
Po przeczytaniu tekstu przypomniał mi się fragment tekstu W. Młynarskiego – „nic, że droga wyboista,
ważne, że kierunek słuszny”. Cóż z tego, że drożej ale teraz to będą nasze autobusy.
Śpiewamy razem mławiacy
Drożej bo m.in powstała kolejna linia – To proste Bardzie. Ale Ty wolisz… Śpiewać.
Linia 2 miała być do ogródków działkowych za Kalkowką, była ale tylko przez miesiąc – po wyborach pętla zniknęła z ogródków , przeniesiono ja na Kalkowkę. Odcinek od Kalkowki do ogródków jest bardzo niebezpieczny. Co z tą pędzą przy ogródkach była super
Tylko użytkownicy ogródków wypędzili autobusik!!!
Masz rację, tylko dlaczego powiat nie zrobił przez tyle lat chodnika na tej ulicy ???
A rozkład jazdy pewnie taki jaki był. Po cztery autobusy na krzyż
Kiedy w końcu coś będzie wam pasowało? Możesz jeździć za darmo to coś nie tak. Pamiętaj. Lepiej źle jechać jak dobrze iść
A JA SIĘ CIESZĘ BYLE CZYM!!!!
Autobusy z Krzyżykami oryginalne
Ciechanów takich nie ma
Mława The best