Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Zapowiada się dobry, a może nawet bardzo dobry rok dla pracowników zwłaszcza branży budowlanej. W połowie przyszłego roku ruszyć mają prace związane z budową trasy S7 na odcinku od Napierk do Płońska. Firma Strabag już szuka brygadzistów, operatorów ciężkiego sprzętu budowlanego i robotników drogowych, a potrzebować ma dodatkowo nawet około 200 pracowników. Ta budowa to także szansa dla mławskich przedsiębiorców nie tylko z branży budowlanej.
Już w 2018 roku przedstawiciele firmy Strabag z oddziału w Nidzicy nawiązali kontakty z urzędami i władzami miasta. Najwcześniej ta współpraca rozpoczęła się z Powiatowym Urzędem Pracy, który zaprosił firmę do udziału w listopadowej konferencji pt. „Nowe perspektywy dla rynku pracy”. Po niej zapadły ustalenie dotyczące pomocy w zatrudnieniu przyszłych pracowników. Ponieważ obecnie trwają prace przygotowujące dokumentacje oraz teren przed rozpoczęciem budowy naszego odcinka trasy S-7, jest to odpowiedni czas na pozyskanie i przygotowanie kadry do zatrudnienia.
– W 2019 roku planujemy organizację wspólnych spotkań, podczas których pracownicy STRABAG będą mogli przedstawiać ofertę zatrudnienia naszym bezrobotnym. Tym, którzy nie posiadają uprawnień, zgodnych z potrzebami pracodawcy, będziemy oferować możliwości specjalistycznych szkoleń – deklaruje Witold Żerański dyrektor PUP w Mławie.
STRABAG już rozpoczyna proces rekrutacji pracowników na stanowiska: brygadzista, operator koparki, operator koparko-ładowarki, operator spycharki, operator równiarki, operator walca, robotnik drogowy oraz wagowy.
Pracownikom oferuje stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, terminowe wynagrodzenie, możliwości zdobywania uprawnień i uczestniczenia w specjalistycznych kursach, niezbędne narzędzia pracy i odzież roboczą, posiłki profilaktyczne i zakwaterowanie (w przypadku pracy poza miejscem zamieszkania).
Z kolei urząd pracy zachęca wszystkich, którzy chcą zdobyć nowe kwalifikacje, podnieść lub uzupełnić uprawnienia lub zdobyć uprawnienia specjalistyczne do kontaktu z urzędem. W pierwszych miesiącach 2019 roku będziemy organizowane będą spotkania z firmą STABAG, o terminach spotkań urząd będzie informować na stronie internetowej.
O korzyściach z rozpoczęcia tej inwestycji mówił również burmistrz Sławomir Kowalewski na grudniowej sesji rady miasta.
– Trzeba szykować mieszkania, nieruchomości, restauracje, bary żeby na te trzy lata pracownicy tu się osiedlili. Każdego dnia około 200 osób będzie miało fundowane przez firmę obiady – zachęcał przedsiębiorców i mieszkańców burmistrz Kowalewski.
Przypomnijmy, na przełomie roku 2017/2018 Konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe podpisało umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych drogi S7 o łącznej długości blisko 50 km na odcinkach: Napierki – Mława, Strzegowo – Pieńki oraz Pieńki – Płońsk,. Czas trwania inwestycji został zaplanowany na 34 miesiące a rozpoczęcie prac budowlanych zaplanowane jest na 2 kwartał 2019 roku.
Zakres inwestycji obejmie budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym, ale również budowę dróg serwisowych, remont niektórych dróg lokalnych, budowę obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska. W pobliżu Mławy powstaną trzy węzły drogowe: „Mława Północ”, „Mława Południe” i „Modła”.
Podstawowe dane techniczne projektowanej drogi S7: klasa drogi – S, prędkość projektowa – 100 km/h, nośność – 11,5 t/oś, całkowicie ograniczona dostępność, dwie jezdnie o szerokości po 7,0m, pas rozdziału o szerokości 12,0m, obustronny pas awaryjny o szerokości 2,5m, jezdnie serwisowe dla zachowania ciągłości powiązań i obsługi lokalnej.
JK
Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Mława nie była miastem, które licznie odwiedzały znane osobistości: politycy, wybitni wodzowie, czy królowie. W 1646 r. jeden dzień przebywała…
Znawcy tematu wiedzą, że chcąc dowieźć ciężarówką towar do marketu budowlanego pod adresem Graniczna 9 należy skorzystać z ulicy Brukowej….
Redakcja portalu Codziennik Mławski zastrzega sobie wszelkie prawa do publikowanych treści. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego //codziennikmlawski.pl wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie lub sprzedaż zawartości portalu Codziennik Mławski są zabronione bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji i będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Szkoda ze nic o wynagrodzeniu niewsponiano zupełnie nic. Za 10 zł na godzine niech z łopatą w ręku zapie…. Prezesi i podwykonawcy . pozdrawian
Proponuję zatrudnić Pana Przybyszewskiego przynajmniej zajął by się czymś pożytecznym dla miasta Mławy
A ja proponuje aby zatrudnić do łopaty „PANICZA”, może jak tą łopata pomacha to mu rozumu trochę przybędzie.
Strabag sam tego nie bedzie robil tylko podwykonawcami czli o gory trzech podwykonawcow wiec dla zwyklego pracownika nie wiele zostanie albo i podykonawca sie zwinie i nie wyplaci ludziom
A jak mam za 2500 dorabiac strabag to wole isc do prywantnego zakladu
A jak budowlancy z mlawy bede pracowac w mlawie dostana 10 zl na godzine a w warszawie juz zwykły pomocnik zaczyna od 15 zl
A teraz szara zyczywistosc pracowalem na budowie i zawsze szczecin warszawa a ludzie z warszawy pracowali w mlawie bo zeby dobrze zarobic musialo to sie nazywac delegacja i odleglosc od domu musiala 100 km wynosic
Widać Bruździak słabo się starasz. Taki kozak byłeś w walce z nową S7 i nagle poległeś? Powstań jak Feniks z popiołów i ruszaj na walkę ze Strabagiem ! Z byle jakich powodów ale by Twoja zacięta walka trwała i pokażesz jakim to jesteś wspaniałym mławskim bezinteresownym społecznikiem!
Nie wywołuj wilka z lasu, pasujesz sam idealnie do tego kozaka, głupich nie sieją sami się rodzą tym bardziej że twoja zacięta walka, aby podszywać się pod czyjeś nicki TRWA—no ale cóż GŁUPIEMU–IDIOCIE trzeba ustąpić—baw się pajacu.
Raczej to zła wiadomość dla mławskich przedsiębiorców!!! Firma Strabag będzie podkupować pracowników mławskim budowlańcom, dlatego nie wiem czy to nie rozłoży budowlankę w Mławie. (operatorów ciężkiego sprzętu jest bardzo mało)
PS. budowa ma trwać 3 lata to co to za perspektywa dla Mławy??
Nie ma problemu niech wreszcie zapłacą pracownikom więcej.
Za ciężką pracę godne wynagrodzenie. W Mławie ceny mieszkań jak na obrzeżach Warszawy a płaca w lesie. Panowie deweloperzy odwalają lipę, która sprzedają za wysoką cenę. Paradują coraz nowszymi samochodami i bawią się do oporu. Może w końcu ockną się jak będą chcieli zarobić.