Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
W ramach Innowacji Pedagogicznej w przeprowadzanej na języku angielskim uczniowie klasy 3d gimnazjum w SP nr 2 utrwalali swą wiedzę dotyczącą przyrody, historii, geografii, jak również zagadnień matematycznych. W tym celu została wykorzystana gra planszowa opublikowana w Magazynie Dwujęzycznym Odkrywca, National Geographic oraz gry BrainBox The World i Maths.
Prowadzenie zajęć metodą CLIL (Content and Language Integrated Learning), czyli wykorzystującą zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe rozwija nie tylko umiejętności językowe, ale również wiedzę przedmiotową. Dr Anna Parr-Modrzejewska oraz dr Weronika Szubko-Sitarek w swym artykule „Dlaczego warto integrować treści przedmiotowo-językowe już w szkole podstawowej CLIL4children” zawartym na łamach Czasopisma Języki Obce w Szkole, ukazują jak ważna jest integracja międzyprzedmiotowa. W ciągu ostatnich 20 lat liczne badania (m.in. Várkuti 2010; Pessoa i in. 2007, Jäppinen 2005; de Graaff i in. 2007) potwierdziły dużą wagę podejścia CLIL w nauczaniu języków obcych. Badanie przeprowadzone przez de Graaff i in. (2007) wykazało, że techniki wykorzystywane w podejściu CLIL pozytywnie wpływają na rozwój strategii kompensacyjnych stosowanych przez uczniów.
Poniżej znajdują się linki, do ciekawych artykułów dotyczących metody CLIL w języku angielskim i polskim:
źródło: SP nr 2