Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo

„Seniorze, nie daj się oszukać!” – zwłaszcza przed świętami


Kampania „Seniorze, nie daj się oszukać!” ma na celu podniesienie świadomości społecznej oraz ostrzeżenie przed występującymi zagrożeniami w zakresie organizacji i przeprowadzania różnego rodzaju pokazów, a także zawierania bądź zmiany umów z dostawcami prądu, gazu, telefonu i innych usług.


26 listopada 2018 roku, Komendant Główny Policji – gen. insp. dr Jarosław Szymczyk podpisał z Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – Panem Markiem Niechciałem oraz Prezesem Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego – Panią Aleksandrą Hadzik i Prezesem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – prof. Gertrudą Uścińską „Porozumienie w zakresie podjęcia wspólnych działań mających na celu popularyzację wiedzy konsumenckiej wśród seniorów i ostrzeganie ich przed nieuczciwymi praktykami niektórych przedsiębiorców poprzez przeprowadzenie kampanii społecznej pod hasłem Seniorze, nie daj się oszukać!”.

Seniorzy, ale również inni mieszkańcy naszego powiatu oraz miasta w każdym wieku mogą natknąć się na oferty przedstawiane na różnego rodzaju pokazach, które przedstawiane są jako niezwykła okazja. Jednak może okazać się, że sprzedawana pościel, urządzenia kuchenne czy też medyczne nie są warte tej ceny.

Podobnie w sytuacji, gdy jakaś osoba proponuje nam niższe rachunki za prąd, gaz, telefon, czy też inną usługę. Może okazać się, że jest to działanie dalekie od „uszczęśliwienia” nas, jako konsumentów, a wręcz przeciwnie – nieuczciwe działanie zmierzające do osiągnięcia własnych korzyści. Takie osoby często przedstawiają się za aktualnych dostawców usług do naszego domu.

Podpisując dokumenty związane ze zmianą obowiązującej umowy bądź nową umowę, będąc wprowadzeni w błąd przez nieuczciwą osobę, możemy nieświadomie zerwać obowiązującą umowę, a także ponieść w związku z tym dotkliwe straty finansowe.

Na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów możemy zapoznać się z krótkimi filmami przedstawiającymi te zagrożenia oraz sposoby działania w przypadku zaistnienia opisywanych sytuacji.

Link do strony UOKiK: https://uokik.gov.pl/dzialania_edukacyjne_konsumenci.php#faq3380

Link do spotu dot. pokazów: https://uokik.gov.pl/html/multimedia/spoty/01/spot-uokik-pokazy.mp4

Link do spotu dot. umów: https://uokik.gov.pl/html/multimedia/spoty/02/spot-uokik-umowy.mp4

PAMIĘTAJMY!!!

  • Jako konsumenci mamy prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni!
  • Mamy również prawo do rezygnacji z przedmiotu zakupionego na pokazie w ciągu 14 dni! (zwrot towaru)
  • W przypadku odstąpienia od umowy czy też zwrotu towaru zakupionego na pokazie, NIE PONOSIMY W ZWIĄZKU Z TYM ŻADNYCH KOSZTÓW!
  • W każdym przypadku możemy skorzystać z porady dzwoniąc pod numer Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, tj. 801-440-220
Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]
0 0 vote
Article Rating
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments