Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo

Klienci nie są zadowoleni z serwisu telefonów LG


Masz nowy telefon na gwarancji i myślisz, że możesz spać spokojnie? Okazuje się, że jednak tak nie jest. Znamy co najmniej dwie historie użytkowników telefonów LG, którzy – pisząc oględnie – nie są zadowoleni z postępowania serwisu LG.


Pierwszemu z użytkowników telefon zaczął się zawieszać i gasnąć. Zgłosił się do salonu, gdzie nabył telefon i złożył reklamację. Zresztą sam tak opisuję tę sytuację:

– Podpisałem umowę wraz z telefonem LG X Power 2.  Po roku użytkowania na telefonie pojawił się komunikat o pobraniu aktualizacji. Pobrałem ja zgodnie z zaleceniami i po kilku dniach telefon zaczął się zawieszać i nagle wyłączył się. Po próbie ponownego włączenia na kilka sekund pojawiło się logo LG, po czym zgasł. Udałem się do salonu i pracownik bardzo dokładnie oglądał telefon, zresztą bardzo go o to prosiłem i wpisał w opis usterki to co sam zauważył, czyli:  po prawej stronie pojawiały się migające kropki. Jedyne uwagi odnośnie użytkowania telefonu to delikatne zarysowania wynikające z normalnego użytkowania telefonu. Telefon został wysłany do serwisu LG po kilku dniach przyszła opinia serwisu gdzie stwierdzono uszkodzenia mechaniczne telefonu tzn. przełamanie. Poinformowano mnie, że taka usterka nie podlega gwarancji i wystawiono kosztorys na kwotę 360 zł –pisze czytelnik.

Nieskuteczne okazało się odwołanie i argumenty, że gdyby telefon był przełamany przez użytkownika, to pracownik salonu oglądający go uważnie i opisujący wady na pewno taką usterkę by zauważył.

– Teraz pozostałem bez telefonu, za który muszę płacić raty, a ani salon, ani serwis nie poczuwają się do winy. Nawet nie chcą wyjaśnić gdzie powstała ta usterka i z kogo winny, mimo iż usterka była widoczna to powinna być uwzględniona, jakby była uwzględniona to na pewno bym zapłacił – dodaje.

W drugiej historii użytkownik telefonu LG G5 skarżył się na usterkę polegającą na ciągłym restartowaniu telefonu. Oczywiście jeszcze w okresie gwarancyjnym. On również zderzył się z odmienną opinią serwisu. Otóż trzykrotnie przesyłał telefon do serwisu. Ten twierdził, że jest to uszkodzenie na skutek korozji, powstałej w wyniku zalania telefonu cieczą. Podobnie jak w wyżej opisanym przypadku, serwis proponował wykonanie naprawy odpłatnej, w najpierw w kwocie 600 zł, potem 1200 zł. Ostatecznie okazało się, że użytkownik sam wymienił moduł aparatu głównego i telefon odzyskał sprawność, bez konieczności wymiany płyty głównej.

Czy jest jakaś rada  w takiej sytuacji, gdy powstaje różnica zdań pomiędzy nabywcę urządzenia objętego gwarancją producentem? Zapytaliśmy o to Stanisława Wiklińskiego – Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Mławie.

 – W pierwszej opisanej sprawie zgłoszenie wady nastąpiło u sprzedawcy telefonu z gwarancji udzielonej przez LG. Warunki gwarancji oprócz uprawnień konsumenta określają wyłączenie odpowiedzialności gwaranta i są m.in. zapewne – treści dokumentu nie mamy – uszkodzenia mechaniczne. Przyjmujący reklamację – pracownik sprzedawcy – jak pisze konsument, opisał usterkę – wadę oraz wskazał ” uwagi odnośnie do użytkowania  telefonu to delikatne zarysowania wynikające z normalnego użytkowania”. W odpowiedzi serwis gwaranta LG stwierdził, iż oddala roszczenie o naprawę, powołując się na wyłączenie odpowiedzialności z faktu usterki mechanicznej, tj.” Przełamanie”. W zaistniałej sytuacji trudno stwierdzić, zasadność informacji podanych przez serwis i konsumenta. Ponieważ sprawa dotyczy stanu faktycznego radzę skorzystać z opinii rzeczoznawcy np. z listy Inspekcji Handlowej i w przypadku pozytywnej oceny ponownie wnieść reklamację. W razie jej nie uznania w toku postępowania przed sądowego zgłosić sprawę do mediacji przez Inspekcję Handlową lub o interwencję przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów – uważa rzecznik.

– Czytać warunki gwarancji, w szczególności przypadki wyłączenia odpowiedzialności gwaranta, ustalić nazwę serwisu gwaranta i u niego ewentualnie zapytać się o dany produkt, o jego awaryjność itp. Niezależnie od otrzymanej gwarancji można problem zgłosić do sprzedawcy w miejscu zakupu bądź w jego siedzibie – na korzystnej na piśmie, z rękojmi – art. 579 KC. Wówczas za wady odpowiada sprzedawca – radzi Stanisław Wikliński.

JK

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]
0 0 vote
Article Rating
guest
29 komentarzy
najnowsze
najstarsze najwyżej oceniane
Inline Feedbacks
View all comments
diho orangutan
diho orangutan
1 rok temu

po pierwsze, jesli pracownik salonu wpisalby w dokumenty ze ekran nie jest pekniety, to serwis napewno wymienilby ten ekran, wystarczyloby to tam zglosci, a po drugie g5 nie ma problemu z restartem od kamery, wiec gratuluje temu marnemu dziennikarzynie ktory popelnil ten artykuł.

Rayden
Rayden
1 rok temu
Reply to  diho orangutan

To Ci kolego udowodnię, ze redaktor ma rację.
Twoje umysł takiej możliwosci nie przewidział.

Rayden
Rayden
1 rok temu
Reply to  diho orangutan

A dla mnie jesteś chamski i niedouczony.

aaabbb
aaabbb
1 rok temu

Przecież ten serwis jest już w likwidacji, wszystkich powoli zwalniają.

XXX
XXX
1 rok temu
Reply to  aaabbb

To sie zdziwisz

XXX
XXX
1 rok temu
Reply to  aaabbb

To się zdziwisz

Hujałej
Hujałej
1 rok temu

A kto normalny kupuje jakieś LGki.. Przecież to dziadostwo jest i tandeta.
I to jeszcze w abonamentach.. pff
Kupujcie telefony konkretne takie jak iPhone i eksploatujcie jak się należy a serwis nie będzie mial racji bytu..

'nienormalny'
'nienormalny'
1 rok temu
Reply to  Hujałej

Od ponad roku mam właśnie LG X Power 2 i jestem z niego BARDZO zadowolony; kilka minut temu miała miejsce kolejna automatyczna aktualizacja. Inna sprawa: jeśli ogrom ludzi pracuje za najniższą krajową, to czy stać kogoś takiego na iPhona? Chyba, że nie ma rodziny i zarabia na gadżety typu iPhone.

Tayson
Tayson
1 rok temu

Brawo serwis 😉 a potem słaba sprzedaż heh

Mela
Mela
1 rok temu

Ja polecam serwis LG w 100 %.
Inne serwisy podobnie a nawet gorzej traktuja klientow. Prosze dbac o swoje telefony, bo przychodza w oplakanym stanie a potem kazdy sie dziwi ze ma zaplacic za naprawe i wylewa swoje zale …

bibi
bibi
1 rok temu

Przykre 🙁 Samo życie. Nie chciałabym się znaleźć w ich sytuacji. Pozdr

Użytkownik
Użytkownik
1 rok temu

Mam tel LG k4 i płace co miesiac dodatkowe ubezpieczenie za niego. Pierwszy raz oddalam go do naprawy w ramach tej gwarancji w lutym i zostal naprawiony bez żadnego problemu. Gdy telefon przestal dzialac w październiku to znów chciałam skorzystać z tej gwarancji i co się okazało chcieli dopłaty do naprawy i to nie małej. Gdybym poczekala z oddaniem go do naprawy i zrobilabym to znów w lutym A nie październiku to by został naprawiony za darmo. Teraz jestem bez tel A raty zostały!!!

hahaha
hahaha
1 rok temu
Reply to  Użytkownik

To wina ubezpieczyciela a nie serwisu.. bo to Ubezpieczyciel od Pani chcial doplaty 🙂

Serwisant
Serwisant
1 rok temu

Żaden użytkownik nie jest w stanie sprawdzić czy wyświetlacz jest pęknięty. Wystarczy że telefon upadnie i chociaż będzie działał to po jakimś czasie może przestać ponieważ ekrany są bardzo delikatne i mogą być mikropęknięcia za które gwarant nie odpowiada. Ludzie nauczcie się używać telefonów i dbać o nie. Bo mógłbym pokażac milion przypadków jak telefony wyglądają jak oddajecie na gwarancję. Zalane ciecza, uszkodzone mechanicznie, zabrudzone i zapchane złącza usb, mikrofony i głośniki. I myślicie że gwarant będzie wam wszystko za darmo robił. To tak jak w samochodzie byście zabrudził szyby przednie i oddali na gwarancję bo nie widzicie albo zaliczyli dzwona i oddali na gwarancję bo nie odpala.

Andrzej
Andrzej
1 rok temu

Serwis telefonów Lg w Mławie jest tragiczny.Mam uszkodzony głośnik do rozmów. Zamówiłem na ich stronie expres serwis- wysyłka z Mławy do Mławy. Zgłoszenie zostało wykonane w piątek,do wtorku do godziny 15 nie pojawił się kurier po telefon.Zadzwoniłem do nich z reklamacją,że telefon nie jest odebrany to odpowiedzieli, że to nie ich sprawa tylko firmy kurierskiej.Spytałem czy mogę dostarczyć telefon osobiście dostałęm odpowiedź odmowną,tylko przez kuriera

A....
A....
1 rok temu
Reply to  Andrzej

Andrzej, ale taka jest prawda. To, że telefon nie został odebrany to jest wina i sprawa firmy kurierskiej. Ty jesteś taki ciemny czy tylko udajesz. Masz możliwość wysłania telefonu na koszt serwisu, szkoda że tego nie napisałeś łbie.

bulpupy
bulpupy
1 rok temu

Hahahaha, najpierw dbajcie o telefony a później narzekajcie. Bo w 90% przypadkach odmowy naprawy telefonu to telefon jest cały popękany albo zalany przez różne substancje. To tak jakbyś gdzieś samochodem zaliczył dzwona a później się zdziwił, że serwis samochodowy nie naprawi Ci samochodu za darmo 🙂 same deal.

Boro
Boro
1 rok temu

Kozak serwis polecam

ANDRZEJ
ANDRZEJ
1 rok temu

Serwis telefonów Lg w Mławie jest tragiczny.Mam uszkodzony głośnik do rozmów. Zamówiłem na ich stronie expres serwis- wysyłka z Mławy do Mławy. Zgłoszenie zostało wykonane w piątek,do wtorku do godziny 15 nie pojawił się kurier po telefon.Zadzwoniłem do nich z reklamacją,że telefon nie jest odebrany to odpowiedzieli, że to nie ich sprawa tylko firmy kurierskiej.Spytałem czy mogę dostarczyć telefon osobiście dostałęm odpowiedź odmowną,tylko przez kuriera.

Malik montana
Malik montana
1 rok temu

Wysylacie uszkodzone telefony a potem sie dziwicie ze chca od was pieniedzy za naprawe. Ja tam polecam ten serwis, nigdy mnie nie zawiodl.

mławianin 1
mławianin 1
1 rok temu

Co to za artykuł??? Takich sytuacji jest wiele w różnych sytuacjach. A najczęściej jak później się okazuje winna jest firma kurierska, która niezwykle często nie dba o towar powierzony, który dociera do celu uszkodzony. Trudno wtedy o inną reakcję serwisu. A co do samej marki Audytorze miasta to ja mam LG G6 od półtora roku i jestem bardzo zadowolony. A niezadowolony klient, czytaj „łeb” zawsze się znajdzie. Wszystkie serwisy znanych marek(nie tylko telefonów) mają swoich upierdliwych klientów, którzy z góry wszystko negują.

piote
piote
1 rok temu

a wy już nie macie o czym pisać.Zajmujecie się takimi pierdolami

Audytor miasta
Audytor miasta
1 rok temu

Trzeba byc idiotą żeby dzis brać telefon na abonament. Trzeba byc jeszcze większym żeby wybrać LG. Klient sam sobie winien, niech płaci. Dziękuję, pozdrawiam.

Hehe
Hehe
1 rok temu

Co to za artykuł? Temat i dziennikarstwo na najwyższym poziomie

Prawda
Prawda
1 rok temu

Prawda, to co wyprawia ten serwis to jakaś komedia, czarna komedia.
Po prostu chcieli wyłudzić pieniądze.

Malik montana
Malik montana
1 rok temu
Reply to  Prawda

Tak dokładnie, autoryzowany serwis chcial wyłudzić kilkaset zlotych.brawo mordo, ty wiesz o co chodzi

Smiesznie
Smiesznie
1 rok temu
Reply to  Malik montana

Nie zaprzeczaj, bo to nazywa się próbą wyłudzenia pieniędzy.

konsument
konsument
1 rok temu

To teraz albo was postraszą albo przyjdą z walichą pełną pieniędzy aby zmienić lub usunąć artykuł. Ciekawe jakby dowiedziała się centrala w Korei o takiej sytuacji? Może warto pociągnąć temat?

Malik montana
Malik montana
1 rok temu
Reply to  konsument

Rozbawiles mnie mordo