Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo
meblolux

Klienci nie są zadowoleni z serwisu telefonów LG


Masz nowy telefon na gwarancji i myślisz, że możesz spać spokojnie? Okazuje się, że jednak tak nie jest. Znamy co najmniej dwie historie użytkowników telefonów LG, którzy – pisząc oględnie – nie są zadowoleni z postępowania serwisu LG.



Pierwszemu z użytkowników telefon zaczął się zawieszać i gasnąć. Zgłosił się do salonu, gdzie nabył telefon i złożył reklamację. Zresztą sam tak opisuję tę sytuację:

– Podpisałem umowę wraz z telefonem LG X Power 2.  Po roku użytkowania na telefonie pojawił się komunikat o pobraniu aktualizacji. Pobrałem ja zgodnie z zaleceniami i po kilku dniach telefon zaczął się zawieszać i nagle wyłączył się. Po próbie ponownego włączenia na kilka sekund pojawiło się logo LG, po czym zgasł. Udałem się do salonu i pracownik bardzo dokładnie oglądał telefon, zresztą bardzo go o to prosiłem i wpisał w opis usterki to co sam zauważył, czyli:  po prawej stronie pojawiały się migające kropki. Jedyne uwagi odnośnie użytkowania telefonu to delikatne zarysowania wynikające z normalnego użytkowania telefonu. Telefon został wysłany do serwisu LG po kilku dniach przyszła opinia serwisu gdzie stwierdzono uszkodzenia mechaniczne telefonu tzn. przełamanie. Poinformowano mnie, że taka usterka nie podlega gwarancji i wystawiono kosztorys na kwotę 360 zł –pisze czytelnik.

Nieskuteczne okazało się odwołanie i argumenty, że gdyby telefon był przełamany przez użytkownika, to pracownik salonu oglądający go uważnie i opisujący wady na pewno taką usterkę by zauważył.

– Teraz pozostałem bez telefonu, za który muszę płacić raty, a ani salon, ani serwis nie poczuwają się do winy. Nawet nie chcą wyjaśnić gdzie powstała ta usterka i z kogo winny, mimo iż usterka była widoczna to powinna być uwzględniona, jakby była uwzględniona to na pewno bym zapłacił – dodaje.

W drugiej historii użytkownik telefonu LG G5 skarżył się na usterkę polegającą na ciągłym restartowaniu telefonu. Oczywiście jeszcze w okresie gwarancyjnym. On również zderzył się z odmienną opinią serwisu. Otóż trzykrotnie przesyłał telefon do serwisu. Ten twierdził, że jest to uszkodzenie na skutek korozji, powstałej w wyniku zalania telefonu cieczą. Podobnie jak w wyżej opisanym przypadku, serwis proponował wykonanie naprawy odpłatnej, w najpierw w kwocie 600 zł, potem 1200 zł. Ostatecznie okazało się, że użytkownik sam wymienił moduł aparatu głównego i telefon odzyskał sprawność, bez konieczności wymiany płyty głównej.

Czy jest jakaś rada  w takiej sytuacji, gdy powstaje różnica zdań pomiędzy nabywcę urządzenia objętego gwarancją producentem? Zapytaliśmy o to Stanisława Wiklińskiego – Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Mławie.

 – W pierwszej opisanej sprawie zgłoszenie wady nastąpiło u sprzedawcy telefonu z gwarancji udzielonej przez LG. Warunki gwarancji oprócz uprawnień konsumenta określają wyłączenie odpowiedzialności gwaranta i są m.in. zapewne – treści dokumentu nie mamy – uszkodzenia mechaniczne. Przyjmujący reklamację – pracownik sprzedawcy – jak pisze konsument, opisał usterkę – wadę oraz wskazał ” uwagi odnośnie do użytkowania  telefonu to delikatne zarysowania wynikające z normalnego użytkowania”. W odpowiedzi serwis gwaranta LG stwierdził, iż oddala roszczenie o naprawę, powołując się na wyłączenie odpowiedzialności z faktu usterki mechanicznej, tj.” Przełamanie”. W zaistniałej sytuacji trudno stwierdzić, zasadność informacji podanych przez serwis i konsumenta. Ponieważ sprawa dotyczy stanu faktycznego radzę skorzystać z opinii rzeczoznawcy np. z listy Inspekcji Handlowej i w przypadku pozytywnej oceny ponownie wnieść reklamację. W razie jej nie uznania w toku postępowania przed sądowego zgłosić sprawę do mediacji przez Inspekcję Handlową lub o interwencję przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów – uważa rzecznik.

– Czytać warunki gwarancji, w szczególności przypadki wyłączenia odpowiedzialności gwaranta, ustalić nazwę serwisu gwaranta i u niego ewentualnie zapytać się o dany produkt, o jego awaryjność itp. Niezależnie od otrzymanej gwarancji można problem zgłosić do sprzedawcy w miejscu zakupu bądź w jego siedzibie – na korzystnej na piśmie, z rękojmi – art. 579 KC. Wówczas za wady odpowiada sprzedawca – radzi Stanisław Wikliński.

JK

Udostępnij:
Media Expert Mława
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]

29
KOMENTARZE

avatar
1500
diho orangutan
Gość
diho orangutan

po pierwsze, jesli pracownik salonu wpisalby w dokumenty ze ekran nie jest pekniety, to serwis napewno wymienilby ten ekran, wystarczyloby to tam zglosci, a po drugie g5 nie ma problemu z restartem od kamery, wiec gratuluje temu marnemu dziennikarzynie ktory popelnil ten artykuł.

Rayden
Gość
Rayden

To Ci kolego udowodnię, ze redaktor ma rację.
Twoje umysł takiej możliwosci nie przewidział.

Rayden
Gość
Rayden

A dla mnie jesteś chamski i niedouczony.

aaabbb
Gość
aaabbb

Przecież ten serwis jest już w likwidacji, wszystkich powoli zwalniają.

XXX
Gość
XXX

To sie zdziwisz

XXX
Gość
XXX

To się zdziwisz

Hujałej
Gość
Hujałej

A kto normalny kupuje jakieś LGki.. Przecież to dziadostwo jest i tandeta.
I to jeszcze w abonamentach.. pff
Kupujcie telefony konkretne takie jak iPhone i eksploatujcie jak się należy a serwis nie będzie mial racji bytu..

'nienormalny'
Gość
'nienormalny'

Od ponad roku mam właśnie LG X Power 2 i jestem z niego BARDZO zadowolony; kilka minut temu miała miejsce kolejna automatyczna aktualizacja. Inna sprawa: jeśli ogrom ludzi pracuje za najniższą krajową, to czy stać kogoś takiego na iPhona? Chyba, że nie ma rodziny i zarabia na gadżety typu iPhone.

Tayson
Gość
Tayson

Brawo serwis 😉 a potem słaba sprzedaż heh

Mela
Gość
Mela

Ja polecam serwis LG w 100 %.
Inne serwisy podobnie a nawet gorzej traktuja klientow. Prosze dbac o swoje telefony, bo przychodza w oplakanym stanie a potem kazdy sie dziwi ze ma zaplacic za naprawe i wylewa swoje zale …

bibi
Gość
bibi

Przykre 🙁 Samo życie. Nie chciałabym się znaleźć w ich sytuacji. Pozdr

Użytkownik
Gość
Użytkownik

Mam tel LG k4 i płace co miesiac dodatkowe ubezpieczenie za niego. Pierwszy raz oddalam go do naprawy w ramach tej gwarancji w lutym i zostal naprawiony bez żadnego problemu. Gdy telefon przestal dzialac w październiku to znów chciałam skorzystać z tej gwarancji i co się okazało chcieli dopłaty do naprawy i to nie małej. Gdybym poczekala z oddaniem go do naprawy i zrobilabym to znów w lutym A nie październiku to by został naprawiony za darmo. Teraz jestem bez tel A raty zostały!!!

hahaha
Gość
hahaha

To wina ubezpieczyciela a nie serwisu.. bo to Ubezpieczyciel od Pani chcial doplaty 🙂

Serwisant
Gość
Serwisant

Żaden użytkownik nie jest w stanie sprawdzić czy wyświetlacz jest pęknięty. Wystarczy że telefon upadnie i chociaż będzie działał to po jakimś czasie może przestać ponieważ ekrany są bardzo delikatne i mogą być mikropęknięcia za które gwarant nie odpowiada. Ludzie nauczcie się używać telefonów i dbać o nie. Bo mógłbym pokażac milion przypadków jak telefony wyglądają jak oddajecie na gwarancję. Zalane ciecza, uszkodzone mechanicznie, zabrudzone i zapchane złącza usb, mikrofony i głośniki. I myślicie że gwarant będzie wam wszystko za darmo robił. To tak jak w samochodzie byście zabrudził szyby przednie i oddali na gwarancję bo nie widzicie albo zaliczyli… Czytaj więcej »

Andrzej
Gość
Andrzej

Serwis telefonów Lg w Mławie jest tragiczny.Mam uszkodzony głośnik do rozmów. Zamówiłem na ich stronie expres serwis- wysyłka z Mławy do Mławy. Zgłoszenie zostało wykonane w piątek,do wtorku do godziny 15 nie pojawił się kurier po telefon.Zadzwoniłem do nich z reklamacją,że telefon nie jest odebrany to odpowiedzieli, że to nie ich sprawa tylko firmy kurierskiej.Spytałem czy mogę dostarczyć telefon osobiście dostałęm odpowiedź odmowną,tylko przez kuriera

A....
Gość
A....

Andrzej, ale taka jest prawda. To, że telefon nie został odebrany to jest wina i sprawa firmy kurierskiej. Ty jesteś taki ciemny czy tylko udajesz. Masz możliwość wysłania telefonu na koszt serwisu, szkoda że tego nie napisałeś łbie.

bulpupy
Gość
bulpupy

Hahahaha, najpierw dbajcie o telefony a później narzekajcie. Bo w 90% przypadkach odmowy naprawy telefonu to telefon jest cały popękany albo zalany przez różne substancje. To tak jakbyś gdzieś samochodem zaliczył dzwona a później się zdziwił, że serwis samochodowy nie naprawi Ci samochodu za darmo 🙂 same deal.

Boro
Gość
Boro

Kozak serwis polecam

ANDRZEJ
Gość
ANDRZEJ

Serwis telefonów Lg w Mławie jest tragiczny.Mam uszkodzony głośnik do rozmów. Zamówiłem na ich stronie expres serwis- wysyłka z Mławy do Mławy. Zgłoszenie zostało wykonane w piątek,do wtorku do godziny 15 nie pojawił się kurier po telefon.Zadzwoniłem do nich z reklamacją,że telefon nie jest odebrany to odpowiedzieli, że to nie ich sprawa tylko firmy kurierskiej.Spytałem czy mogę dostarczyć telefon osobiście dostałęm odpowiedź odmowną,tylko przez kuriera.

Malik montana
Gość
Malik montana

Wysylacie uszkodzone telefony a potem sie dziwicie ze chca od was pieniedzy za naprawe. Ja tam polecam ten serwis, nigdy mnie nie zawiodl.

mławianin 1
Gość
mławianin 1

Co to za artykuł??? Takich sytuacji jest wiele w różnych sytuacjach. A najczęściej jak później się okazuje winna jest firma kurierska, która niezwykle często nie dba o towar powierzony, który dociera do celu uszkodzony. Trudno wtedy o inną reakcję serwisu. A co do samej marki Audytorze miasta to ja mam LG G6 od półtora roku i jestem bardzo zadowolony. A niezadowolony klient, czytaj „łeb” zawsze się znajdzie. Wszystkie serwisy znanych marek(nie tylko telefonów) mają swoich upierdliwych klientów, którzy z góry wszystko negują.

piote
Gość
piote

a wy już nie macie o czym pisać.Zajmujecie się takimi pierdolami

Audytor miasta
Gość
Audytor miasta

Trzeba byc idiotą żeby dzis brać telefon na abonament. Trzeba byc jeszcze większym żeby wybrać LG. Klient sam sobie winien, niech płaci. Dziękuję, pozdrawiam.

Hehe
Gość
Hehe

Co to za artykuł? Temat i dziennikarstwo na najwyższym poziomie

Prawda
Gość
Prawda

Prawda, to co wyprawia ten serwis to jakaś komedia, czarna komedia.
Po prostu chcieli wyłudzić pieniądze.

Malik montana
Gość
Malik montana

Tak dokładnie, autoryzowany serwis chcial wyłudzić kilkaset zlotych.brawo mordo, ty wiesz o co chodzi

Smiesznie
Gość
Smiesznie

Nie zaprzeczaj, bo to nazywa się próbą wyłudzenia pieniędzy.

konsument
Gość
konsument

To teraz albo was postraszą albo przyjdą z walichą pełną pieniędzy aby zmienić lub usunąć artykuł. Ciekawe jakby dowiedziała się centrala w Korei o takiej sytuacji? Może warto pociągnąć temat?

Malik montana
Gość
Malik montana

Rozbawiles mnie mordo