Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo

Przekierować ruch na inną ulicę to nie jest wyjście


Minęły zaledwie dwa tygodnie odkąd ruch ciężkich samochodów ciężarowych został skierowany na ulice Brukową, Graniczną i dalej do Alei św. Wojciecha, a mieszkańcy ulicy Brukowej już skarżą się na hałas, jaki wywołują jadące samochody. Nawet w soboty i niedziele nie ma chwili odpoczynku. W mieszkaniach drżą szyby i szkło, otwierają się szafki, a mieszkańcy stają się coraz bardziej nerwowi.

– Hałas linii kolejowej towarzyszy nam od wielu lat. Odkąd została zamknięta ulica Dworcowa teraz naszą ulicą przewalają się jeszcze TIR-y. Również w soboty i niedziele, jeden za drugim, a ulica jest nieprzystosowana i nierówna. Zwłaszcza po remoncie kanalizacji na nierównościach samochody podskakują i hałasują. Cały dom drży. W mieszkaniu drży szkło i otwierają się szafki. Nie ma nawet jednego dnia odpoczynku. Czy teraz my, tak jak wcześniej mieszkańcy Dworcowej mamy się leczyć z nerwicy?

Miasto coś z tym powinno zrobić. Przekierować ruch na inną ulicę, bo ci jeszcze nie krzyczą to nie jest wyjście. Płacimy w tym mieście podatki i chociaż w sobotę i niedzielę chcemy odpocząć. Nam się to należy – uważa jedna z mieszkanek ulicy Brukowej.

 

Zanim została otwarta Aleja św. Wojciecha ruch ciężkich samochodów ciężarowych odbywał się ulicami: Dworcową, Batorego, Batalionówch Chłopskich i Podmiejską. Stan taki trwał wiele lat, a mieszkańcy tych ulic, a szczególnie bloku na ulicy Dworcowej, który stoi tuż przy ulicy, ciągleskarżyli się na uciążliwości z tym związane. W momencie oddania do użytku alei, władze miasta zadecydowały o skierowaniu tu właśnie ruchu ciężarówek.

Sposobem na rozwiązanie tych problemów, a na pewno na ich złagodzenie byłaby tzw. obwodnica zachodnia, o której również władze mówią od kilkunastu lat.  Czy i kiedy jednak ona powstanie, na razie nie wiadomo. Póki co, we wrześniu 2015 roku w Mławie podpisane zostało porozumienie między Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad oraz Mazowieckim Zarządem Dróg Wojewódzkich.
GDDKiA zobowiązała się do budowy S7, a ZDWM do wybudowania obwodnicy. Strony uzgodniły, że te zadania będą skoordynowane w czasie.

JK

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]

25
KOMENTARZE

avatar
1500
Mieszkaniec 42
Gość
Mieszkaniec 42

Ulica Marszalkowska nie zostanie puszczony ruch samochodow ciezkich,dlaczego?poniewaz przy tej drodze sa wykupione dzialeczki tzw.grubych ryb.,m.in.Pana Arenta.Wiadomo…!

mieszkaniec
Gość
mieszkaniec

Tą ulicą już dawną jeżdżą TIRY:P

Mławiacy
Gość
Mławiacy

I tak Pan Kiełbiński wygra z tym waszym burchackim – zielonym ludkiem – Psl – aut z Mławy !!! Właśnie do Nosarzewa !!!

Piotr2
Gość
Piotr2

Dodam jeszcze, że na spotkaniu w sprawie tunelu, Kowalewski twierdził, że na Marszałkowskiej nie ma żadnych zakazów, i że to jest właśnie obwodnica miasta. Ale wszyscy wiemy, jaki z niego hm… żartowniś. Podobnie twierdził na łamach Tygodnika Ciechanowskiego imć Tomaszewski, naczelnik wydziału komunalnego. Ale, że oni tak mogą, bez żenady i wyrzutów sumienia… Ale to widać taki styl tego urzędu.

Piotr2
Gość
Piotr2

Na obwodnicę zachodnią są małe szanse w najbliższym czasie. Tymczasowym sposobem na natychmiastowe złagodzenie sytuacji byłoby przekierowanie ruchu z Działdowa i Żuromina na Al. Marszałkowską i dalej na W-wę, Ciechanów, Przasnysz, i oczywiście z kierunków odwrotnych. To jest najbardziej logiczne posunięcie, większość ciężkiego ruchu odbywałaby się w terenach prawie nie zabudowanych. Przez długi czas planowano pod lasem tzw. obwodnicę północną, min. dlatego zabrano wiadukt na Kościuszki i wybudowano go w Mławce. Dlaczego odstąpiono od tego planu? Wybudowano aleję, okres karencji się skończył, a wciąż nie usuwa się zakazu ruchu dla ciężarówek powyżej 5 ton. Warto się zastanowić.

Działkowicz
Gość
Działkowicz

Ten zakaz na al.Marszałkowskiej jest o kant d.py potłuc. Codziennie jeżdżą tamtędy TIRY do Wipaszu i LG. Policja chyba dostała cichy zakaz kontroli, bo to przecież mławscy chlebodawcy. Lepiej kontrolować ludzi na parkingu pod lasem. No bo stoją, palą papierosy i rozmawiają! Kto to słyszał! Jak tak można! ech… te mławskie drobnomieszczańskie życie…

Piotr2
Gość
Piotr2

Ale o co chodzi mieszkańcom Brukowej czy Granicznej? Ulice te to ciąg drogi zbiorczej, razem z Kościuszki, a Piłsudskiego to droga wojewódzka. Przecież intensywny ruch komunikacyjny był tam od wielu, wielu lat. Dawniej były tam czynne Zakłady Mięsne, Mleczarnia, magazyny na Brukowej, nadal jest zajezdnia PKS… Tam jest zaledwie kilka domów, a osiedlający się tam ludzie chyba dokonywali świadomego wyboru?

Mieszkanka
Gość
Mieszkanka

Ludzie osiddlali się na Brukowej gdy była ona cichą uliczka o której niewielu wiedziało a Pana pewnie nie było na świecie. To że mieszkańców i ulicy jest niewielu nie oznacza że to mieszkańcy gorszej kategorii. Zapraszam na Brukowa. Jak po raz kolejny przejedzie Panu za oknem TIR nad ranem w sobotę czy niedzielę to zmieni Pan szybko zdanie.

Piotr2
Gość
Piotr2

Mam to codziennie od kilku lat, i nie tylko ja.

Mlawa
Gość
Mlawa

Te jarzabek to jest prawnik a ty mu do pięt nie dorastasz, chyba jesteś germkiem PSL, to na wieś

Jarząbek
Gość
Jarząbek

Ooo, skończył studia podyplomowe eksternistycznie czy internetowo?
Zawsze był historykiem, a teraz prawnik – no proszę, tyle że ewentualnie prawo w niewielkim stopniu przyda mu się na stołku burmistrza

Andy
Gość
Andy

A Burchacki jakie skończył? Jakoś się nie pochwalił.

Anonim
Gość
Anonim

Poszukaj w internecie – tam wszystko jest, a nie czekasz aż ci ktoś poda ,

Jarząbek
Gość
Jarząbek

Ty mi też do pięt nie dorastasz i nie będziesz mi dyktował gdzie mam mieszkać. Może sam przenieś się na Marsa.

ghh
Gość
ghh

PIS wybuduje najwięcej obiecują a co na ten przykład we muławie PIS wybudował był kiedykolwiek ? tylko komuchy i platfusy wybudowały we muławie prawie wszystko ! obecnie panujący jest chyba najbardziej sprawnym włodarzem – multum inwestycji drogowych w ostatnim czasie oraz innych obiektów i jeśli komukolwiek zależy aby szybko resztę problemów było załatwionych po Jego myśli to niech tylko sam oceni i popatrzy w ciągu tych 4 ostatnich lat czy te 63 % poparcia obecnie panujący w Ratuszu rzeczywiście muława na Jego wyborze skorzystała ??? dostał 63 % poparcia i przyrzekł, iż muława dostanie multum inwestycji i niech każden jeden… Czytaj więcej »

Przedsiębiorca
Gość
Przedsiębiorca

ja z kolei płacę olbrzymie pieniądze do miasta za ciężarówki. Nie można ograniczać nam przejazdu bo prowadzimy działalność, z której podatek też idzie do miasta. My mamy interes, tiry muszą też do nas dojechać. Podatek od nieruchomości też płacę od działalności, a to nie są małe pieniądze. Działka kupiona w dzielnicy która na planie zagospodarowania ma charakter prowadzenie działalności z możliwością uciążliwości. Helikopterem mam dolecieć ?

zatorzanin
Gość
zatorzanin

A jak tyle lat my mówiliśmy że to problem jakoś wam to nie przeszkadzało mieszkańcy „miejskiego zatorza” a teraz raptem lament i płacz! my tak żyliśmy przez lata!głosujcie dalej na panującego nam włodarze który wszystko robi tylko na pokaz i pod siebie to będzie tak dalej!już wiadomo że Zachodnia Obwodnica nie powstanie w tym samym czasie co S7 bo w tym kierunku że strony władz miasta nie dzieje się prawie nic a przetargi na S7 już są dawno rozstrzygnięte!burmistrz nasz mówi wiele że będą konsultacje z mieszkańcami a jak co do czego to i tak robi to co chce!tunel też… Czytaj więcej »

lxt
Gość
lxt

A Dworcową i Batalionów tiry dalej jeżdżą. Tego zakazu nikt nie egzekwuje

TIR
Gość
TIR

Do stacji paliw jakoś muszą dojechać!!!

lxt
Gość
lxt

oczywiście niech tankują. Ale już widzę jak będą przy kontroli na wstecznym wracać bo przejechali. Szczególnie z Działdowa i od pasz z Iłowa

Piotr2
Gość
Piotr2

A to nie ma innych stacji paliw???

Jarząbek
Gość
Jarząbek

Jak zwykle w Mławie ulepszenia zaczyna się od dupy strony. Czyż nie powinna być najpierw zrobiona obwodnica zachodnia, a dopiero aleja św. dewelopera?
No ale tam na górze czyli w ratuszu wszystko lepiej wiedzą.
Jeśli nadal będziemy wybierać takich specjalistów na fotel burmistrza jak obecny burmistrz czy np. historyk, którzy nie mają żadnego, absolutnie żadnego przygotowania do pracy w samorządzie, to będziemy mieli ciągle takie kwiatki.

c złek
Gość
c złek

To czemu Struzik dotychczas nie wybudował? Pewnie ciągle na ten cel pozyskuje środki zewnętrzne? Tak samo jak Starosta i Burchacki na chodnik na Szreńskiej. Całość kadencji PSL w starostwie i w stolicy powiatu tylko 1 inwestycja, 400 metrów nakładki na Nowej? Miasto z pomysłem??? PIS też mota się z inwestycjami… S-7 gdzie??? Kowalewski też inwestycje realizauje przez 3 lata (Srebrna). Co się dzieje? Z czego ich rozliczać??

Aldona
Gość
Aldona

A co Ty chcesz od Pisu? Czy PiS rządzi w starostwie i urzędzie miasta?

Liberał
Gość
Liberał

Udajesz wszystkowiedzącego a tak naprawdę to nie masz pojęcia o czym piszesz. Struzik jest 18 lat marszałkiem i nie dał na obwodnicę złotówki. Jest to inwestycja wojewódzka ciągle odsuwana w czasie. Miasto juz dawno wykupiło tereny pod budowę. Burchacki obecuje wszystko co chcą usłyszeć ludzie. Tak samo jak Kiełbiński. Nie twierdzę, że Kowalewski jest idealny, ale na dzisiaj nie widzę lepszego kandydata. No chyba, że Moszczyński, ha !, ha !, Ha .