Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Aleja Świętego Wojciecha powstała w ramach projektu „Skomunikowanie miasta Mława z węzłem przesiadkowym i korytarzami transportowymi sieci TEN-T” przy wykorzystaniu środków Regionalnego Instrumentu Terytorialnego. Całkowita wartość projektu wyniosła 6 047 849,23 zł. Miasto otrzymało dofinansowanie w wysokości blisko 50 proc. kosztów tego przedsięwzięcia – 2 950 170,36 zł.
– Inwestycja zapewni ważny i potrzebny wyjazd z największego osiedla Mławy – Osiedla Książąt Mazowieckich, lepiej skomunikuje mieszkańców różnych dzielnic Mławy i docelowo wyprowadzi ruch samochodów ciężarowych z centrum na obrzeża – wylicza atutu Alei Świętego Wojciecha burmistrz Sławomir Kowalewski.
Historia alei
Jej przebieg pojawił się w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Mławy już w 2002. Autor dokumentu – mgr inż. Arch. Mirosława Gutowska, wyznaczyła przebieg drogi niemal identyczny do obecnie realizowanego. Miała biec od ul. Kościuszki wzdłuż torów do ul. Sienkiewicza, dalej – poprzez ul. Banku Miast – docierała do ul. Płockiej skąd odbijała nowym śladem na północny-wschód, ostatecznie łącząc się z drogą krajową nr 7. Dzięki temu, że miasto porozumiało się z PKP możliwa jest korekta i stworzenie jeszcze lepszych warunków komunikacyjnych dla tego traktu. Spółka kolejowa nieodpłatnie przekaże miastu nieruchomość (stary budynek dworca), która zostanie wyburzona. Aleja Świętego Wojciecha będzie prowadziła po terenach pozyskanych od kolei, potem skręci w kierunku Płockiej, z którą połączy się dużym rondem tuż przed marketem budowlanym. II etap drogi już jest projektowany, a początek jego realizacji burmistrz zapowiada w przyszłym roku. W kolejnym etapie aleja będzie biegła od Płockiej w kierunku „siódemki”, łącząc się z tą drogą z okolicy ul. Kruczej. Ostatecznie stworzy pętlę Mławy wyprowadzając ruch ciężki z centrum, odblokowując m.in. ulice: Napoleońską, Piłsudskiego, Żwirki, Batalionów Chłopskich, Batorego, Podmiejską.
Odbiór techniczny bez zastrzeżeń
Póki co zakończyły się prace budowlane przy pierwszym odcinku tej drogi. Dokładnie 1160 metrów nowej jezdni połączyło ulice Kościuszki i Sienkiewicza. Tuż obok wybudowane zostały ścieżka rowerowa i chodnik. W czwartek 30 sierpnia br. Wydział inwestycji Urzędu Miasta Mława rozpoczął procedury związana z odbiorem I etapu budowy Alei. – Protokół odbioru został podpisany. Nie mieliśmy żadnych uwag do inwestycji. Zawiadomiliśmy też Straż Pożarną i Sanepid, te dwie instytucji mają 2 tygodnie na wydanie stanowisko w sprawie ewentualnych zastrzeżeń do inwestycji. Następnie pozwolenie wyda Państwowy Inspektor Nadzoru Budowlanego – informuje o procedurach naczelnik Krzysztof Jaros.
W ramach projektu wybudowana została droga gminna o długości 1,16 km z chodnikiem i ścieżką rowerową, parkingami, zatokami i zjazdami. Na pustej jeszcze drodze działa już uliczne oświetlenie, na co zwracali uwagę mieszkańcy. Trakt został dostosowany do planowanego dworca zintegrowanego, który ma powstać w bezpośrednim sąsiedztwie drogi i przystanku „Mława Miasta”.
Nowoczesne technologie
Przy jej budowie zastosowano najlepsze materiały i najnowocześniejsze technologie. Dolna warstwa podbudowy powstała z kruszywa naturalnego niezwiązanego, łamanego, o uziarnieniu 0/31,5 mm. Droga jest pokryta trzywarstwową pokrywą asfaltu. Dolna warstwa ma grubość 10 cm, kolejna – wiążąca – jest o grubości 6 cm. Warstwa ścieralna składa się ze specjalnej mieszanki typu SMA o uziarnieniu do 8 mm, jest wykonana na bazie grysów gabro, z asfaltem modyfikowanym polimerami i włóknami celulozowymi. Nazywana jest cichą nawierzchnią, ponieważ ogranicza emisję hałasu, a dodatkowo jest bardziej wytrzymała na niskie temperatury niż tradycyjny asfalt. Projektantem drogi jest Tomasz Dusiński, a jej wykonawcą firma Krusz Bet.
W sąsiedztwie drogi posadzono 1500 krzewów i 70 drzew, które w przyszłości stworzą dodatkowy ekran dźwiękowy. Ulica na razie jest zamknięta dla ruchu kołowego.
źródło: UMM
oprac. red.
Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
W tym roku mija 76 rocznica, trochę zapomnianego wydarzenia w powojennych dziejach Polski, którym było referendum „ ludowe”, przeprowadzone 30…
Mława znów trafiła na czołówki głównych wiadomości w Polsce. Spośród niemal tysiąca miast to właśnie nasze przewija się w sobotnich…
Redakcja portalu Codziennik Mławski zastrzega sobie wszelkie prawa do publikowanych treści. Użytkownicy mogą pobierać i drukować fragmenty zawartości portalu informacyjnego //codziennikmlawski.pl wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie lub sprzedaż zawartości portalu Codziennik Mławski są zabronione bez uprzedniej pisemnej zgody redakcji i stanowią naruszenie ustaw o prawie autorskim, ochronie baz danych i uczciwej konkurencji i będą ścigane przy pomocy wszelkich dostępnych środków prawnych.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Proponuję się przejechać i samemu sprawdzić. Jedna z najlepszych dróg bardzo cicha nawierzchnia. A tak informacyjnie to studzienki są w pasie zieleni więc ten co krytykuje pewnie nawet tam nie było. Ścieżką jeździ się świetnie dziś otwarta proponuję niech każdy sam doświadczy. Dobra robota
Jak puszczą ruch, to wesoło będą mieli mieszkańcy uliczek domów jednorodzinnych. Głupota budować takie nowe drogi etapami do nikąd. Tak planowali, snuli wizje od 16 lat, chyba aby kolejna kiełbasa wyborcza ta Aleja św. Wojciecha. Może okaże się że sam św. Wojciech wędrował tym szlakiem. A tak poważnie to takie inwestcje powinny być realizowane ciągiem do końca żeby miały sens. Teraz tylko kolejna nowa prosta dla szybkich i wściekłych.
Przejechałem się dziś tą ścieżką rowerową i powiem tyle – fałdy i nierówności na studzienkach. Brawo Panie Burmistrzu. Tak się wydatkuje nasze pieniądze.
U nas w Mławie to już tradycja, taka STUDZIENKOWA LIPA. Zobacz jak wyglądają inne nowe ulice. Nie wiem gdzie jest przyczyna, ale partacze nie wykonawcy i tyle. Na rondach też jakiś specjalista wymyślił bruk zamiast kostki. Tiry wyrywają ten bruk i dochodzi do niebezpiecznych sytuacji.
Barwo dla Burmistrza!! takiego w całej samorządności nie mieliśmy, przeanalizujcie wszystkie kadencje i napiszcie co który zrobił o ile macie dobą pamięć? nie mówiąc już o podejściu do mieszkańca (kulturalny, miły, do każdego podejdzie przywita się) jest wśród nas, nie jest bufonem jak inni. Dziękujemy za to co Pan robi dla społeczności Mławskiej. Powodzenia Panie Burmistrzu!!!
Z ktorego psychiatryka Cię wypuscili????????
M. in. praktycznie sprywatyzowana oczyszczalnia ścieków, zaprzepaszczenie kolejki wąskotorowej, nierówne jezdnie i chodniki, brak skomunikowanych ze sobą ścieżek rowerowych, korki na Piłsudskiego, wydatek 2 mln zł na prywatny parking, brak miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, bajoro po deszczach w parku miejskim, do dziś nie zrealizowany remont kina, utrzymywanie na stanowisku przez długi czas dyrektor MDK mimo jej przyznania się do jazdy po alkoholu, brak do dnia dzisiejszego słynnego dworca zintegrowanego (a tyle kadencji go zapowiadał), wykup działek i późniejsza rezygnacja z planów budowy drogi wzdłuż „7” – między Piaskową a cmentarzem komunalnym, katastrofalny stan dróg po słynnej budowie kanalizacji czy na drodze łączącej Gdyńską z zalewem. Wymieniać dalej Pani „Dobra Pamięć”?
Wow! Chyba się strasznie boicie tam w ratuszu, żeby ktoś was przypadkiem nie zmienił… Czujecie oddech konkurencji.. cha cha
Bardzo trafnie wypunktowane.
Mnie najbardziej wkurza z tych rzeczy – katastrofalny stan dróg po słynnej budowie kanalizacji..
Zrobili coś, ale spierdzielili coś innego..
Co do ścieżek również się zgadzam.
ZGADZAM SIĘ Z TOBĄ!!!w stu procentach. No ale jak sam zauważyłeś, sa także zadowoleni, mieszkańcy z fzialan Burmistrza, którym trzeba nie wiele, wystarczy ze Burmistrz podejdzie porozmawia, rękę poda, usmiechnie się, i ws,ystko jest oky, a że nie potrafi zrealizować nawet swoich planów przez ,12 lat to mało ważne wazne ze potrafi się uśmiechnąć, Szanowna Pani a cóż Panu Burmistrzowi zostało jak tylko się uśmiechać, bo więcej nic nie potrafi. ach zapomniał bym umie także dobrze jeździć na rowerze., i co najwazniejsze, dobrze współpracuje z deweloperami w ramach PPP.
Aha, zapomniałem wymienić też syf i smród zostawiany za autobusami MKM i rozpadającymi się (np zguba dużego kawałka blachy na Wólce przy PKP a czego kierowca nawet nie zauważył), na co się burmistrz zgodził zawierając kolejną umowę (na 2018 rok).
A zeby blachy nie odpadły, to Ratusz, juz oglosil ze zakupi autobusy, i od nowego roku bedzie komunikacje miejską prowadzila miejska spolka od drog, pod wodzą wybitnego znawcy Dubojskiego, —-bedzie ciekawie.
Mława w ostatnich 20 latach zmieniła się kolosalnie. Co Cię zaskoczy zmieniła się na lepsze.
Nawet nie będę się wdawał z Tobą w polemikę odnośnie tej listy, bo to nic nie da. Przecież według Ciebie wszystko jest źle nawet jeśli dla innych jest dobrze, ponadto Ty już sobie znalazłeś osobę, którą możesz za wszystko obwiniac.
Prawda zaś jest taka, że to Ty jesteś typem człowieka, który nawet jak wygra na loterii 100 milionów będzie nieszczęśliwy, bo przecież nie wygrał więcej.
Swoją drogą czasem zastanawia mnie co Tobie i kilku innym osobom, które tak mocno wylewają żale na tym forum zrobił Burmistrz Kowalewski, że w zasadzie za wszystko go winicie.
To wygląda na jakąś personalną urazę, czyżby nie poznał się na Waszych talentach i nie zatrudnił Was do pracy? 😉
Dla Twojej wiadomości – jestem zadowolony ze swojej pracy a praca w samorządzie to nie dla mnie. Poprostu 😉 a co do burmistrza to czy to był Kowalewski czy kto inny to on odpowiada jako gospodarz za to co się dzieje w mieście. A to co wypunktowałem to są jego zaniedbania, co gorsze, nie za jego prywatne a za publiczne pieniądze. No ale skoro on sobie dobrał takich pracowników którzy cytuje ” nie zdażyli czy nie złożyli wcale wniosków o dofinansowania na różne cele” to o czymś to jednak świadczy. Poza tym, wymieniłem tylko część tych jakże wspaniałych obietnic wyborczych z poprzednich kampanii a które kompletnie olał. No ale prawda zawsze będzie niektórych kolila w oczka także czekam niecierpliwie na minusy 🙂 pozdro
Minusy mogą ci tylko stawiać klakierzy Kowalewskiego, a ci ktorzy widzą te działania będą Ci stawiać tyljo plusy, a prawda zawsze się obroni.
Obserwujący, powinieneś oberwować szerzej. To jest normalne zjawisko. Inne miasta i wsie tak samo rozwijają się.
Najważniejsze że na tobie się poznał zatrudniajac Cię ,abys na portalach chwalil pod niebiosa osiagniecia Kowalewskiego, tylko tą fuche możesz nie dlugo stracić.
Bardzo się cieszę z tej drogi i już nie mogę doczekać otwarcia – przede wszystkim ze względu na świetny trakt rowerowy i późniejsze połączenia z zalewem. To będzie coś – dojechać z OKM-u na Rudę ścieżką rowerową!
W marzeniach na razie, ale niech Ci będzie.
Tam powinno być normalne przejście dla pieszych. W zimę sport wyczynowy z walizkami po tym wiadukcie. Dodatkowo kilka miejsc parkingowych.
Miejsca parkingowe będą na terenie dworca zintegrowanego przyległego do wiaduktu. Wiki proponujesz przejście po torach !? Szok !!!. Przecież są schody i winda. oraz płotki zamykające dostęp do torowiska. Na samobójców i tak to nie wystarczy
Oj Zenio, Zenio… Czego dotyczy artykuł?! Torowiska św. Wojciecha?! Chodzi o przejście z peronu od strony OKM. Ludzie będą chodzić na skróty. Jakiś tam płotek ich nie powstrzyma. Projektant powinien pomyśleć o ułatwieniu choćby z jednej strony. Po co ładować się z walizami na wiadukt? I tak po tej stronie będzie (mam nadzieję 😉 ) docelowo dworzec. Nawet ze światłami na żądanie dla przechodniów. Nie przesadzajmy, to nie jest marszałkowska żeby takie rozwiązanie korkowało ruch.
Nie byłam na tej ulicy, wiec mam pytanko do osób, które już tam były. Czy osoby niepełnosprawne będą mogły w ogóle tam wjechać na wózkach? Ostatnio burmistrzowi zapomina się o osobach niepełnosprawnych, więc moze i tym razem o nich zapomniał…
Są łagodne podjazdy na przejściach dla pieszych w całym ciągu chodników, ale żeby dostać się na drugą stronę torowiska, na perony trzeba skorzystać z windy lub schodów, jak ktoś jest zdrowy. .
Jakość użytych materiałów bardzo słaba, krawężniki, kostka – najtańsza, brak specjalnych wypukłych i płyt przy przejściach dla pieszych, ogólnie po kosztach, szkoda…
Wojciechu, wczoraj zwiedzałem, a Ty chyba jeszcze tam nie byłeś, bo „specjalne wypukłe płyty” są przy każdym przejściu
Wojciech widzial to w telewizji Kurskiego, a tam takich plyt nie bylo.
Jak sprawdziłeś ceny ? Jesteś pracownikiem firmy wykonującej tę drogę ?
Nie czytam BIP…
Wszystko ładnie, ale ani jednego kosza na śmieci…
Kosze są zamowione, będą instalowane, przed wyborami, a poinformuje nas o tym odchodzących Burmistrz Kowalewski.
podoba mi sie ta droga!
Droga, nie jest do podobania, tylko do jeżdżenia.
Fajna ta droga, taka nie za wąska nie za szeroka
Akurat w sam raz dla Ciebie Januszu, abys mógł sobie spacerowac, w jedna i w drugą stronę, a jak cie nogi zabola usiadziesz sobie na trawce.
Narzekacie na kostkę dla rowerów, pogadamy za kilka lat jak będziesz śmigał po dziurach i łatach!!!
Lechu weź się zbadaj.Asfalt na ścieżce rowerowej bedzie nie do ruszenia.Zobacz co się dzieje z kostką na marszałkowskiej,Ale ty pewnie nawet na rowerze nie jezdzisz
Nareszcie, jedna jedyna porządna ścieżka rowerowa, a nie jakaś tam kostka, która wcale nie jest bezpieczna dla rowerzystów, tylko pewnie prowadząca znikąd donikąd
Z artykułów wcześniej zamieszczanych w mławskich mediach wynika, że ta ścieżka będzie łączyć się ze ścieżkami zaprojektowanymi w ulicy Kościuszki i Granicznej. Zarządca drogi wojewódzkiej jakimi są ulice Piłsudskiego i Gdyńska przygotowuje także projekty przebudowy tych dróg a więc docelowo rowerem będzie można dojechać nad zalew Ruda.
O ile zarządca drogi łączącej Gdyńską i zalew raczy ruszyć swoje cztery litery i ją wyremontować. Jak na razie na to się nie zanosi.
Mam nadzieję, że dożyję tego…:)
Zależy od tego ile masz lat 🙂
Jesli o mnie chodz, to 25 mi brakuje do 100-ki, czuje ze przez taki czas to zrobią bo jak ostatnio jechalem to trzeslo jak diabli.
A na Okólnej jak trzęsie! Teraz jest tam już tyle dziur, że niedługo ta droga stanie się całkowicie nieprzejezdna.
Stefan, to w sumie dobra informacja.
Wiesz, może kiedy to realnie może nastąpić?
Podczas kampanii wyborczej a której, to zależy od „szczęścia”
A realizacja tych inwestycji, lacznie z dywanikiem asfaltowym na drodze bedzie , robiona juz po wyborach za nowego Burmistrza. Bo Kowalewski szykuje się do odjazdu do Trzcinca .
Ja budowali tę drogę modliłem się o to aby w końcu ktoś pomyślał i zrobił drogę rowerową asfaltową i o dziwo zrobili. Super, bo te z kostki to jest po prostu tragedia.
Ale Ty jesteś szczęściarzem, jednak PAN BOG CIĘ WYSŁUCHAŁ, musisz sie częściej modlić o innych inwestycjach. Ale najlepiej by było jsk byś się pomodlil, żeby skończyły się już RZĄDY KOWALEWSKIEGO.
Zbyt mało ironii w twojej wypowiedzi.
Postaraj się bardziej..
Nie spodziewałem sie takiej oceny, na przyszłość skorzystam z twej rady i będzie ironi jeszcze wiecej.
Zbliza sie godzina, 13 czas na twoj komentarz.