Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo

ZUS jest najbardziej obleganym urzędem. Również inspektorat mławski


Pracownicy placówek Zakładu Ubezpieczeń Społecznych obsłużyli w I półroczu 2018 r. prawie 9,7 mln klientów, z czego blisko 1,5 mln w województwie mazowieckim. W Mławie było ich ponad 25 tys., w Ciechanowie 32,5 tys, a w Przasnyszu 11,6 tys. Były wśród nich także osoby niesłyszące. Popularność zyskuje kontakt z ZUS przez Internet i telefon.

Około 25 milionów – to ogólna liczba klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Są wśród nich zarówno emeryci, renciści ale także ubezpieczeni i przedsiębiorcy. Każdego roku przez sale obsługi klienta przewija się ponad 20 mln osób. Podobnie jest w 2018 r. – w I półroczu pracownicy ZUS obsłużyli 9,66 mln klientów. Duża część to mieszkańcy województwa mazowieckiego, w którym aż 1,45 mln osób zdecydowało się na wizytę w ZUS. W regionie najwięcej z nich, bo prawie 546 tys., stanowili emeryci i renciści.

W I półroczu dużo klientów było także na terenie działania płockiego oddziału ZUS, bo aż 287 tys. Najwięcej w płockiej placówce ZUS – prawie57 tys.Sporo także w Ciechanowie i Ostrołęce, odpowiednio 32,5 tys. oraz 28 tys. Liczby mogą robić wrażenie, ale na szczęście bardzo rzadko zdarzały się dłuższe kolejki. We wszystkich placówkach płockiego ZUS niemal 95% klientów nie czekała dłużej niż 15 minut. Obsługa przebiegała sprawnie i czas oczekiwania trwał zazwyczaj około 4-5 minut. Bez wątpienia ma na to wpływ fakt, że średnio miesięcznie każdy pracownik sali obsługi klientów ZUS obsługuje w granicach 540 osób.

Szczególnie cieszymy się z faktu, że sprawdził się w ZUS pomysł uruchomienia usługi wideo tłumaczenia poprawiającego obsługę osób z uszkodzonym narządem słuchu. Zdaniem Pani Alicji Zasuwik, kierującej siedleckim Kołem Terenowym Polskiego Związku Głuchych, urzędy nie zawsze są właściwie przygotowane na obsługę tego rodzaju klientów. Są one wtedy skazane na pomoc rodziny i przyjaciół. Jedną z przyczyn takiego stanu jest niewystarczająca ilość urzędników dysponujących biegłą znajomością języka migowego. ZUS wyszedł naprzeciw oczekiwaniom i obecnie przychodząc do siedzib oddziałów ZUS można o swojej sprawie porozmawiać ze specjalnie wyszkolonym, biegle władającym językiem migowym pracownikiem Zakładu. Umożliwia to usługa wideo tłumaczenia. Wszystkie czynności techniczne, odpowiednie ustawienie monitorów oraz kamery internetowej zapewnia pracownik Sali Obsługi Klientów. Teraz wystarczy już tylko nawiązać połączenie, aby obsługę podjął docelowy pracownik. Wyjaśni on osobie głuchej za pomocą języka migowego wszelkie wątpliwości i udzieli wyczerpujących informacji w sprawie. W I połowie 2018 r. mieszkańcy województwa mazowieckiego skorzystali z tej możliwości ponad tysiąc razy.

Dodatkowo Zakład systematycznie dopasowuje swoje usługi do najbardziej palących potrzeb klientów. Dotychczas wprowadził już doradców emerytalnych, doradców płatników składek, a niedawno doradców ds. e-ZLA. Jednak z roku na rok da się zauważyć rosnącą liczbę klientów, których Zakład Ubezpieczeń Społecznych obsługuje przez Internet i telefon. Dziś już 2,4 mln klientów ma swój profil na Platformie Usług Elektronicznych. W ciągu nieco ponad roku liczba zarejestrowanych profili na PUE ZUS wzrosła o 600 tysięcy. W niecałe 2,5 roku za pośrednictwem platformy internetowej klienci złożyli w ZUS 9,1 mln wniosków. Za pośrednictwem elektronicznego oprogramowania Płatnik Zakład przyjął w tym czasie 163 mln dokumentów ubezpieczeniowych. Co roku rośnie liczba obsługiwanych przez ZUS połączeń telefonicznych. W ubiegłym roku było to już 3,7 mln, czyli o 400 tys. więcej niż w 2016 r. Do końca maja tego roku pracownicy Centrum Obsługi Telefonicznej obsłużyli już blisko 2 mln połączeń.

red.

źródło: Piotr Olewiński

Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa mazowieckiego

Udostępnij:
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]

2
KOMENTARZE

avatar
1500
GDA
Gość
GDA

Ostrowia Mazowiecka? Hmm.. w sumie czego się spodziewać po urzędniku.

staton
Gość
staton

W powyższym zestawieniu można też znaleźć: Ostrowia Mazocka. Cóż…..trudna sprawa z nazwą tej miejscowości bywa. Wszak urzędnicy ZUSu polonistyki nie kończą. A tak z ciekawości…..jaką szkołę kończą pracownicy ZUSu? Ktoś mi kiedyś mówił że WSDP ale nic o niej nie słyszałem.
PS. Na podobnym zestawieniu publikowanym w Ostrowi Mazowieckiej zapewne w miejscu Mławy występuje Muawa.