Codziennik Mławski - lokalny portal informacyjny. Piszemy jak jest o wydarzeniach w Mławie i powiecie. Bądź na bieżąco z newsami z Mławy i okolic!

Mławski portal informacyjny codziennikmlawski.pl. Newsy Mława i okolice.
Życzymy wszystkiego najlepszego!
linia
Logo
Szpulka pasmanteria Mława dodatki krawieckie

Uczniowie SP nr 7 na piastowskim szlaku

14 maja 2018 r. uczniowie kl. VII a i b wraz z wychowawcami odbyli wycieczkę szlakiem piastowskim. Oto ich relacja z wycieczki:

Z rodzinnego miasta wyruszyliśmy z pozytywna energią, chęcią zwiedzania i poznania nowych nieznanych miejsc. Swoją przygodę rozpoczęliśmy od zwiedzenia Muzeum Archeologicznego w Biskupinie. Zobaczyliśmy rekonstrukcję grodu z około 740 r. p.n.e. – były to fragmentu muru obronnego, falochronu, bramy, ulic i budynków mieszkalnych. Dowiedzieliśmy się jak wyglądało życie w chacie biskupińskiej, czym zajmowała się wówczas ludność. Uczestniczyliśmy w lekcji ,,Łowiectwo pradziejowe z praktycznym kursem łucznictwa. Uczniowie wysłuchali informacji dotyczących zasad polowania, obejrzeli narzędzia służące temu celowi. Po krótkim pokazie instruktora każdy uczestnik spróbował swoich sił w strzelaniu z łuku. Wyniki były rewelacyjne, większość trafiała w okolice środka tarczy.

Z Biskupina udaliśmy się do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji. Stare parowozy i lokomotywy wzbudzały zainteresowanie zwłaszcza chłopców, którzy chętnie zasiadali za ich sterami.

Następnego dnia udaliśmy się do Gniezna – pierwszej stolicy Polski. Poznanie miasta rozpoczęliśmy wizytą w Muzeum Początków Państwa Polskiego. Uczestniczyliśmy w warsztacie średniowiecznego skryby: uczniowie ćwiczyli pisanie gęsim piórem na pergaminowym papierze. Poznali kolejne etapy powstawania książki rękopiśmiennej oraz tajniki pracy skryby i iluminatora. Następnie spacerkiem przeszliśmy na Wzgórze Lecha do Katedry Gnieźnieńskiej. Zobaczyliśmy sarkofagi Św. Wojciecha, drzwi gnieźnieńskie z ilustracjami z jego życia i męczeńskiej śmierci oraz wnętrze gotyckiego kościoła. Odwiedziliśmy starówkę miasta podziwiając piękne budynki mieszkalne z ozdobami antycznymi. W drodze powrotnej do naszego miejsca zamieszkania zwiedziliśmy Mysią Wieżę, z jej szczytu podziwialiśmy piękną panoramę jeziora Gopło, Kruszwicy i okolic.

Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do domu. Gotowi jesteśmy na kolejny wyjazd, by poznać kolejny zakątek naszego pięknego kraju.

uczniowie kl. VII a, b oraz wychowawczynie

« 1 z 2 »

źródło i fot.: SP nr 7

Udostępnij:
Media Expert Mława
Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Codziennik Mławski" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oraz z Regulaminem Komentowania na portalu Codziennik Mławski [TUTAJ]