Cukrzyca to plaga XXI wieku
— 01/06/2022Cukrzyca to plaga XXI wieku, zaliczona przez Światową Organizację Zdrowia obok otyłości, nadciśnienia tętniczego czy chorób nowotworowych, do grupy chorób…
Mazowiecki Instytut Kultury otwiera nabór do pierwszej edycji programu MAZOWIECKIEGO FUNDUSZU TEATRALNEGO „MÓJ TEATR”. Jest to regionalny, wieloletni program wspierający edukacyjno-artystyczne działania dla dzieci i młodzieży.
Wyniki badań m.in. programu Kierunek kultura, realizowanych w 2012 roku, przeprowadzonych wśród pracowników instytucji kultury w województwie mazowieckim wskazały na potrzebę wsparcia szkoleniowego i profesjonalnej pomocy dla lokalnych animatorów kultury. Podobne wnioski przyniosły także badania Mazowieckiego Programu Edukacji Kulturalnej (MPEK). Program „Mój Teatr” powstał jako odpowiedź na brak długofalowego programu-systemu, umożliwiającego animatorom kultury z Mazowsza stałe podnoszenie swoich kompetencji i umiejętności zawodowych – czy to przez udział w warsztatach i kursach specjalistycznych, czy też poprzez wymianę doświadczeń.
Program adresowany jest do osób zainteresowanych prowadzeniem edukacyjno-artystycznych zajęć teatralnych z dziećmi i młodzieżą, do przedstawicieli wszystkich środowisk zainteresowanych edukacją kulturalną: samorządowców, organizacji pozarządowych, osób zarządzających publicznymi i niepublicznymi podmiotami kultury, lokalnych aktywistów, artystów i edukatorów, nauczycieli, animatorów kultury i twórców oddolnych inicjatyw kulturalnych i społecznych. Bezpośrednimi odbiorcami programu będą jego uczestnicy: instruktorzy teatralni (animatorzy kultury, nauczyciele, bibliotekarze i inni chętni) oraz uczestnicy zajęć – dzieci i młodzież szkolna (szkoły podstawowe i średnie).
Program będzie realizowany w dwóch obszarach:
Podejmowane działania powinny się odnosić się do dzieci i młodzieży zamieszkałej w małych miejscowościach, powinny prowadzić do realnego, długofalowego wzmocnienia edukacji artystyczno-teatralnej dzieci i młodzieży województwa mazowieckiego.
Szczegóły w Regulaminie dostępnym na www.mik.waw.pl
Zgłoszenia do programu należy przesłać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16 lutego 2018r.
e-mailem na adres: a.mizińska@mik.waw.pl
oraz w formie papierowej z wymaganymi podpisami na adres :
Mazowiecki Instytut Kultury
00 – 236 Warszawa, ul. Świętojerska 5/7
UWAGA. Wymagane jest nadesłanie zgłoszeń w formie elektronicznej i papierowej.
Za datę dostarczenia uważa się datę wpływu na wskazany adres. Zgłoszenia, które wpłyną po tym terminie nie będą podlegać ocenie. Organizatorzy nie zwracają nadesłanych materiałów.
ORGANIZATORZY: Mazowiecki Instytut Kultury, Fundacja Meritum
Kontakt: Anna Mizińska, tel. 22 586 42 14, a.mizińska@mik.waw.pl